|
Ghost asx 5100
|
דגם
|
Ghost atx 5100
|
1200 יורו
|
מחיר
|
1200 יורו
|
Alu 6017 T6 DB Active
|
שלדה
|
Alu 7005 T6 DB Disc Urge SCL
|
Shimano LX SL
|
ידית העברת הילוכים
|
Shimano LX SL
|
Shimano XT
|
מעביר קדמי ואחורי
|
Shimano XT
|
Avid Juicy 5, 180/160
|
ברקסים/ קוטר
|
Shimano Deore, 180 mm
|
Shimano Deore 470, Deore Octalink
|
קראנק וציר מרכזי
|
Shimano Deore 540, Deore Octalink
|
Shimano Deore
|
קסטה
|
Shimano Deore
|
Ritchey
|
הדסט
|
Ritchey
|
GID/GID, 620 mm
|
כידון/ סטם
|
GID/GID, 620 mm
|
GID, 31,4 mm/Ghost VL 1137
|
מוט אוכף/ אוכף
|
Ritchey OE, 31,6 mm/Ghost VL 1133
|
Mavic XM 317 Disc
|
גלגל
|
Mavic XM 317 Disc
|
Shimano Deore 485 Disc
|
נאבה
|
Shimano LX Disc
|
Schwalbe Albert 2,25
|
צמיגים
|
Schwalbe Nob. Nic/ R. Ralph 2,25
|
Rock Shox Tora 318 U-Turn, Poploc, 85-130 mm
|
מזלג
|
Rock Shox Tora 318 Air,
Poploc, 100 mm
|
X-Fusion 02 RPV
|
בולם אחורי
|
|
|
משקל
|
ש"מ
משקל : 14.77 ק"ג
שלדה כבדה יותר עם תוספת של מתלה ובלם אחורי
|
ז"ק
משקל : 12.33 ק"ג
יתרון ברור של ז"ק עם משקל של 2.44 ק"ג פחות
מהש"מ. זה לא היתרון היחיד ש ה ATX מציג אבל אחת הסיבות שרוכבים מאוד מסמפתים את האופניים האלה.
|
|
כוח הגרירה
|
ש"מ
בעלייה כשפני הקרקע סלעי, מפגין הש"מ יתרון
ברור. השיכוך מצמיד את הגלגל לקרקע ובכך מבטיח תקשורת יותר טובה בין הגלגל לקרקע.
|
ז"ק
בטיפוס או בפניה החלק האחורי הלא משוכך מורם מעל הקרקע וגורם לגרירה של הגלגל מעל הקרקע.
|
נוחות
|
ש"מ
הפלוס הגדול של הש"מ : בדרך עם מכשולים רוכב הז"ק חייב להיות אקטיבי על האוכף, בזמן שרוכב ש"מ יכול להישאר לשבת בנחת על האוכף.
רוכבים שעושים הרבה ק"מ או חוצי הרי האלפים למיניהם מעריכים את זה בצורה רבה .
השיכוך האחורי מעניק לאופניים יותר יציבות.
|
ז"ק
מי שרוכב על ז"ק חייב להסכים עם: רכיבה אקטיבית, אופניים פחות סלחניות והרבה תנועה.
במילים פשוטות: בזמן שהשיכוך האחורי בולע בקלות (שורשים, סלעים וכו") רוכב הז"ק צריך לעמוד על הפדלים ולספוג לירכיים.
|
הילוכים
|
ש"מ
תיקו ! מעבירים XT, ידית העברת הילוכים LX,
תפקוד של החלקים נכון וכראוי.
|
ז"ק
לא יאומן ! המחיר של האופניים זהה ולכן ציפינו לחלקים ברמה גבוהה יותר , טעינו . נקודה לא ברורה לזכות הז"ק.
|
רכיבה מהנה
|
ש"מ
ברור, 8 מתוך 8 עובדים של המגאזין MB מעדיפים לרכב על ש"מ.
האופניים דורשות משחקים בשטח וקפיצות.
|
ז"ק
מי שאוהב לנסוע בספרינט על חצץ וכביש אספלט, שיוסיף נקודה לז"ק. מגאזין MB טוען שזהו יתרון קטן לאופני הרים .
|
מזלג
|
ש"מ
הבולם עם הקפיץ של TORA מוסיף משקל לאופניים ומחסיר נקודה לש"מ. חסרון נוסף של הבולם הוא שלא ניתן להתאים את הבולם למשקל הרוכב, לפני הקניה כדאי לוודא שהבולם פועל בהרמוניה עם המשקל שלכם, אחרת לא יהיה לכם נוח לרכב.
|
ז"ק
הבולם אויר של TORA בולם מרשים ושוקל פחות מהבולם עם הקפיץ, יתירה מזאת בולם עם תא אויר ניתן להתאים בקלות למשקל הרוכב, ימנע מאיתנו הוצאות של תיקונים וניתן להתאמה לכל סגנון רכיבה.
|
קראנק
|
ש"מ
ללא ספק : הקראנק של שימאנו דאור זה החלק הכי חלש בש"מ . אמנם לא נבחין בזה בזמן רכיבה, גלגל השיניים מסתובב חלק באופן מהימן וקשיחות הקראנק טובה.
טיפ : כאשר גלגל השיניים שחוק , כדאי להחליף אותו עם LX-HOLLOW TECH 2
|
ז"ק
הקראנק של שימאנו דאור 540 שייך למעשה לדור האחרון של ה LX.
הוא קשה יותר ושוקל קצת פחות מהדאור שעל הש"מ, אבל כמו בש"מ גם בז"ק מסתתר חסרון עבה : הציר המרכזי כבד ונהרס מהר.
|
דאון היל
|
ש"מ
יציבות טובה , הנאה מובטחת ונסיעה בטוחה יותר. ניצחון ברור של הש"מ.
|
ז"ק
מי שלא רוצה להתרסק בסינגל עם אופני ז"ק , צריך עין טובה שתבחין בכל בור או אבן שבדרך. אחרת זה יכול להיגמר באסון.
|
טיפוס בעליות
|
ש"מ
יתרון בטוח של הז"ק? עדיין לא בטוח! כמובן שהמשקל של הז"ק הוא יתרון ניכר.
לעומת זאת יתרון נעלה של הש"מ הוא כוח הגרירה.
ככל שהדרך יותר קשה ומפותלת גדל היתרון של הש"מ.
|
ז"ק
על כביש ועל שביל בשטח מיוער מטפס הז"ק באופן מעולה.
כמעט 2.5 קילו פחות זהו יתרון שאין עליו עוררין.
אמנם ככל שהנתיב גס יותר, גדל הסיכוי לניתוק מגע עם הקרקע ולעומת זאת בש"מ כדי שנאבד מגע עם הקרקע נדרש מכשול רציני. ניצחון ברור של הש"מ .
|
בטיחות
|
ש"מ
ש"מ סולח על הרבה טעויות, במיוחד כשהרוכב כבר תשוש ונשאר לשבת על הכיסא.
בתנאי שטח קשים הרוכב יכול להמשיך לרכב בקלות מבלי להיזרק מהאופניים.
|
ז"ק
מי שרוצה להשתולל עם ז"ק בתנאי שטח קשים צריך לדאוג לבטיחותו. על מנת למנוע מהחלק האחורי של האופניים לקפוץ יותר מידיי, נדרש רוכב מיומן שיודע לרכב בקלילות ובזרימה עם השטח.
|
צמיגים
|
ש"מ
החלטה לא קלה בכלל ! שילוב מעולה של צמיגים שתורם הרבה לרמת הביצועים בז"ק , לעומת צמיגים של שוואלבה אלברט בש"מ שכבר הוכיחו את עצמם יפה מאוד. בחירה טובה עבור ה ASX ונקודה לשנהם.
|
ז"ק
שוואלבה נובי ניק מקדימה, ראסינג ראלף מאחורה.
שילוב טוב לכל רוכב , אחד עם אחיזה טובה והשני למהירות גבוהה ובטוחה. בתנאי שטח רטובים האופניים מאבדות קצת מהאחיזה של הגלגל האחורי.
|
תחזוקה
|
ש"מ
ובכן, גם מתלה אחורי שלא עושה בעיות דורש טיפול קוסמטי ותחזוקה. מדי פעם צריך לשמן את הלאגר ולפחות פעם בעונה צריך גם לגרז.
|
ז"ק
מי שאוהב חיים קלים כנראה יעדיף את הדרישות הנמוכות של ה ז"ק.
פחות תחזוקה ועלויות נמוכות הם היתרון של הז"ק .
|
ברקסים
|
ש"מ
מי היה מאמין! שה ASX ינצנץ לו עם בAvid Juicy 5 וישבור את המיתוס שש"מ מצויד פחות טוב מז"ק.
|
ז"ק
Shimano deore-Disc לא עבר בהצלחה את המבחן של MB מגאזין. ברקסים ברמה נמוכה בלי הרבה כוח עצירה וחוסר ויציבות.
הנקודה הזאת שייכת לש"מ.
|
תוצאה
|
המנצח הוא....
שיכוך מלא! עם 9 נקודות לעומת זנב קשיח עם 7 נקודות,
הנקודות החשובות של הש"מ הם : בטיחות ורכיבה מהנה.
הבדיקה של החלקים הפתיעה מאוד את הבוחנים של ה MB : ז"ק וש"מ שווים.
לשנהם חלקים טובים, אבל גם לא טובים. את הנאבות לא דירגו מכיוון ששנהם
כמעט באותה איכות.
סיכום
הקרב מציג בצורה מרשימה, שגם רוכב מתחיל עם תקציב של אופני זנב קשיח לא חייב להתחיל עם זנב קשיח. למרות זאת צריך לפקוח עיניים היטב לפני שקונים אופני שיכוך מלא.
כדאי מאוד לשים לב לאבזור של האופניים, עם תוספת קטנה על המחיר ניתן בד"כ להחליפו.
|
|
|
|