הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

זנב קשיח נגד שיכוך מלא אחת השאלות הראשונות שאנחנו שואלים את עצמנו לפני קניית אופניים. זנב קשיח או שיכוך מלא ? איזה אופניים נותנים באותו מחיר תמורה גדולה יותר ? האם אופני שיכוך מלא מצוידים בחלקים זולים יותר ? כבדים יותר ? האם אופני זנב קשיח פחות טובים ? איזה אופניים מטפסים יותר טוב ? מגאזין MB (מגרמניה) ערך מבחן בין שני זוגות אופניים . המחיר של שנהם הוא 1200 יורו ושנהם מיוצרים על ידי חברת GOST.
מאת:  Eli Hadad לאתר של Eli Hadad
29/3/2008, 15:18

                

   

 

                                                   

         שיכוך מלא                                                              זנב קשיח

Ghost asx 5100
דגם
Ghost atx 5100
1200  יורו
מחיר
1200 יורו
Alu 6017 T6 DB Active
שלדה
Alu 7005 T6 DB Disc Urge SCL
Shimano LX SL
ידית העברת הילוכים
Shimano LX SL
Shimano XT
מעביר קדמי ואחורי
Shimano XT
Avid Juicy 5, 180/160
ברקסים/ קוטר
Shimano Deore, 180 mm
Shimano Deore 470, Deore Octalink
קראנק וציר מרכזי
Shimano Deore 540, Deore Octalink
Shimano Deore
קסטה
Shimano Deore
Ritchey
הדסט
Ritchey
GID/GID, 620 mm
כידון/ סטם
GID/GID, 620 mm
GID, 31,4 mm/Ghost VL 1137
מוט אוכף/ אוכף
Ritchey OE, 31,6 mm/Ghost VL 1133
Mavic XM 317 Disc
גלגל
Mavic XM 317 Disc
Shimano Deore 485 Disc
נאבה
Shimano LX Disc
Schwalbe Albert 2,25
צמיגים
Schwalbe Nob. Nic/ R. Ralph 2,25
Rock Shox Tora 318 U-Turn, Poploc, 85-130 mm
מזלג
Rock Shox Tora 318 Air,
Poploc, 100 mm
X-Fusion 02 RPV
בולם אחורי
 

 
סיבוב 1
1:0
 
משקל                                                   
ש"מ
 
משקל : 14.77 ק"ג
 
שלדה כבדה יותר עם תוספת של מתלה ובלם אחורי
 
 
 
ז"ק
 
משקל : 12.33 ק"ג
 
יתרון ברור של ז"ק עם משקל של 2.44 ק"ג פחות
מהש"מ. זה לא היתרון היחיד ש ה ATX מציג אבל אחת הסיבות שרוכבים מאוד מסמפתים את האופניים האלה.
 
 

 

   
סיבוב 2
0:1
 
כוח הגרירה
ש"מ
 
בעלייה כשפני הקרקע סלעי, מפגין הש"מ יתרון
ברור. השיכוך מצמיד את הגלגל לקרקע ובכך מבטיח תקשורת יותר טובה בין הגלגל לקרקע.

                                                     

ז"ק

 בטיפוס או בפניה החלק האחורי הלא משוכך מורם מעל הקרקע וגורם לגרירה של הגלגל מעל הקרקע.

 
 
סיבוב 3
0:1

נוחות
ש"מ
 
הפלוס הגדול של הש"מ : בדרך עם מכשולים רוכב הז"ק  חייב להיות אקטיבי על האוכף, בזמן שרוכב ש"מ יכול להישאר לשבת בנחת על האוכף.
רוכבים שעושים הרבה ק"מ או חוצי הרי האלפים למיניהם מעריכים את זה בצורה רבה .
השיכוך האחורי מעניק לאופניים יותר יציבות. 
ז"ק
 
מי שרוכב על ז"ק חייב להסכים עם:  רכיבה אקטיבית, אופניים פחות סלחניות והרבה תנועה.
במילים פשוטות: בזמן שהשיכוך האחורי בולע בקלות (שורשים, סלעים וכו") רוכב הז"ק צריך לעמוד על הפדלים ולספוג לירכיים.
                                                                

סיבוב 4
1:1
 
הילוכים
ש"מ
 
תיקו ! מעבירים XT, ידית העברת הילוכים LX,
 תפקוד של החלקים נכון וכראוי.
ז"ק
 
לא יאומן ! המחיר של האופניים זהה ולכן ציפינו לחלקים ברמה גבוהה יותר , טעינו . נקודה לא ברורה לזכות הז"ק.

 

 

 

 

 

 

 

רכיבה מהנה
ש"מ
 
ברור, 8 מתוך 8 עובדים של המגאזין MB מעדיפים לרכב על ש"מ.
האופניים דורשות משחקים בשטח וקפיצות.
 
 
ז"ק
 
מי שאוהב לנסוע בספרינט על חצץ וכביש אספלט, שיוסיף נקודה לז"ק. מגאזין MB טוען שזהו יתרון קטן לאופני הרים .

סיבוב 5
0:1

 

 

 

 

 

 

 

 
מזלג
ש"מ
 
הבולם עם הקפיץ של TORA מוסיף משקל לאופניים ומחסיר נקודה לש"מ. חסרון נוסף של הבולם הוא שלא ניתן להתאים את הבולם למשקל הרוכב, לפני הקניה כדאי לוודא שהבולם פועל בהרמוניה עם המשקל שלכם, אחרת לא יהיה לכם נוח לרכב. 
ז"ק
 
הבולם אויר של TORA בולם מרשים ושוקל פחות מהבולם עם הקפיץ, יתירה מזאת בולם עם תא אויר ניתן להתאים בקלות למשקל הרוכב, ימנע מאיתנו הוצאות של תיקונים וניתן להתאמה לכל סגנון רכיבה.

סיבוב 6
1:0

 

 

 

 

 

 

 

סיבוב 7
1:0
 
קראנק
ש"מ
 
ללא ספק : הקראנק של שימאנו דאור זה החלק הכי חלש בש"מ . אמנם לא נבחין בזה בזמן רכיבה, גלגל השיניים מסתובב חלק באופן מהימן וקשיחות הקראנק טובה.
טיפ : כאשר גלגל השיניים שחוק , כדאי להחליף אותו עם LX-HOLLOW TECH 2
 

 

ז"ק
 
הקראנק של שימאנו דאור 540 שייך למעשה לדור האחרון של ה LX.
הוא קשה יותר ושוקל קצת פחות מהדאור שעל הש"מ, אבל כמו בש"מ גם בז"ק מסתתר חסרון עבה : הציר המרכזי כבד ונהרס מהר.   

 

 

 

 

 

 

 

דאון היל
ש"מ
 
יציבות טובה , הנאה מובטחת ונסיעה בטוחה יותר. ניצחון ברור של הש"מ. 
ז"ק
 

מי שלא רוצה להתרסק בסינגל עם אופני ז"ק , צריך עין טובה שתבחין בכל  בור או אבן שבדרך. אחרת זה יכול להיגמר באסון.

סיבוב 8
0:1
 

 

 

 

 

 

 

 

טיפוס בעליות
ש"מ
 
יתרון בטוח של הז"ק? עדיין לא בטוח! כמובן שהמשקל של הז"ק הוא יתרון ניכר.
לעומת זאת יתרון נעלה של הש"מ הוא כוח הגרירה.
ככל שהדרך יותר קשה ומפותלת גדל היתרון של הש"מ.
 

 

ז"ק
 
על כביש ועל שביל בשטח מיוער מטפס הז"ק באופן מעולה.
כמעט 2.5 קילו פחות זהו יתרון שאין עליו עוררין.
אמנם ככל שהנתיב גס יותר, גדל הסיכוי לניתוק מגע עם הקרקע ולעומת זאת בש"מ כדי שנאבד מגע עם הקרקע נדרש מכשול רציני. ניצחון ברור של הש"מ .

סיבוב 9
1:1

 

 

 

 

 

 

 

 

סיבוב 10
0:1
 
בטיחות
ש"מ
 
ש"מ סולח על הרבה טעויות, במיוחד כשהרוכב כבר תשוש ונשאר לשבת על הכיסא.
בתנאי שטח קשים הרוכב יכול להמשיך לרכב בקלות מבלי להיזרק מהאופניים. 
 

 

ז"ק
 
מי שרוצה להשתולל עם ז"ק בתנאי שטח קשים  צריך לדאוג לבטיחותו. על מנת למנוע מהחלק האחורי של האופניים לקפוץ יותר מידיי, נדרש רוכב מיומן שיודע לרכב בקלילות ובזרימה עם השטח.

 

 

 

 

 

 

 

צמיגים
ש"מ
 
החלטה לא קלה בכלל ! שילוב מעולה של צמיגים שתורם הרבה לרמת הביצועים בז"ק , לעומת צמיגים של שוואלבה אלברט בש"מ שכבר הוכיחו את עצמם יפה מאוד.  בחירה טובה עבור ה ASX ונקודה לשנהם.
ז"ק
 
שוואלבה נובי ניק מקדימה, ראסינג ראלף מאחורה.
שילוב טוב לכל רוכב , אחד עם אחיזה טובה והשני למהירות גבוהה ובטוחה. בתנאי שטח רטובים האופניים מאבדות קצת מהאחיזה של הגלגל האחורי.

סיבוב 11
1:1
 

 

 

 

 

 

 

 

 

תחזוקה
ש"מ
 
ובכן, גם מתלה אחורי שלא עושה בעיות דורש טיפול קוסמטי ותחזוקה. מדי פעם צריך לשמן את הלאגר ולפחות פעם בעונה  צריך גם לגרז.
 
 

 

 
ז"ק
 
מי שאוהב חיים קלים כנראה יעדיף את הדרישות הנמוכות של ה ז"ק.
פחות תחזוקה ועלויות נמוכות הם היתרון של הז"ק . 

סיבוב 12
1:0

 

 

 

 

 

 

 

סיבוב 13
1:1

 

 

ברקסים
ש"מ
 
מי היה מאמין! שה ASX ינצנץ לו עם בAvid Juicy 5   וישבור את המיתוס שש"מ מצויד פחות טוב מז"ק.
 

 

ז"ק
 
Shimano deore-Disc  לא עבר בהצלחה את המבחן של MB מגאזין. ברקסים ברמה נמוכה בלי הרבה כוח עצירה וחוסר ויציבות.
הנקודה הזאת שייכת לש"מ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוצאה
 
 

המנצח הוא....
שיכוך מלא! עם 9 נקודות לעומת זנב קשיח עם 7 נקודות,                                                   
הנקודות החשובות של הש"מ הם : בטיחות ורכיבה מהנה.
הבדיקה של החלקים הפתיעה מאוד את הבוחנים של ה MB : ז"ק וש"מ שווים.
לשנהם חלקים טובים, אבל גם לא טובים. את הנאבות לא דירגו מכיוון ששנהם
כמעט באותה איכות.
 
סיכום
 
הקרב מציג בצורה מרשימה, שגם רוכב מתחיל עם תקציב של אופני זנב קשיח לא חייב להתחיל עם זנב קשיח.  למרות זאת צריך לפקוח עיניים היטב לפני שקונים אופני שיכוך מלא.
כדאי מאוד לשים לב לאבזור של האופניים,  עם תוספת קטנה על המחיר ניתן בד"כ להחליפו.  
 
 
 
 
 שמיניות בצמיג??...
שמיניות בצמיג?? לפעמים, לאחר הרכבת הצמיג החדש וניפוחו - אנו מתאכזבים לגלות שהוא איננו לגמרי אחיד, ובעת סיבוב ניתן לראות בעין סטיות גדולות מן העיגול. לפעמים זה יכול להיות מאוד מרגיז, במיוחד בעת רכיבה מהירה. להמשך
 הכנת השלדה לחורף ב 9 שלבים...
הכנת השלדה לחורף ב 9 שלבים החורף הגיע , מצאתי קצת זמן פנוי והחלטתי לשפר את הגרמנית שלי ואת האופניים שלכם (2 ציפורים במכה). לכן תרגמתי כתבה (ממגאזין גרמני) שתעזור לכם לשמור על אופניים תקינים ב 9 שלבים פשוטים לביצוע. הטיפול יעזור לכם ל להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של Eli Hadad...
 לתצוגת פורום
זנב קשיח נגד שיכוך מלא
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 13/8/2011 :16:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שחר וגנר עם תוכן  התיעצות
 18/9/2008 :18:34 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מבחן קצת מוזר
 29/10/2008 :21:19 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Hadad עם תוכן  לאיתן
 13/4/2008 :18:52 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  nir B עם תוכן  בולשיט
 6/5/2008 :23:22 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אבי ש ללא תוכן  לא הבנתי למה קל לטפס בעליות יותר עם ש"מ ?
 7/5/2008 :23:44 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Hadad עם תוכן  הסיבה היא ....
 9/5/2008 :09:54 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  nir B עם תוכן  אני לא יודע כמה זה עוזר...
 30/10/2008 :11:22 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  עוזר מאוד, מנסיון
 20/8/2008 :21:49 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריגו סא עם תוכן  בטיפוס או פניה החלק האחורי הלא משוכך מורם מהקרקע
 30/10/2008 :11:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אם יצא לך להגיע לרמת הגולן ביום שבת בבוקר
 8/4/2008 :16:33 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  סיון לזרוביץ עם תוכן  ומה עם איבוד אנרגיה...
 13/4/2008 :13:10 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Hadad עם תוכן  לסיוון....
 3/4/2008 :00:56 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  bony mrom עם תוכן  לא מוותר על זנב קשיח לעולם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 23/6/2008 :22:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריגו סא עם תוכן  אם נועלים את הבולם האחורי איך האופניים מתנהגות ?
 23/10/2009 :08:30 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עומרי וולף עם תוכן  הן מתנהגות כמו ז"ק קשיח כבדות מאוד =]


[ ]
לפרסום זה יש: 15 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 94    דרוג כללי: 2.87

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות