הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור כבישונים
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

במהלך שלושה ימים ליוינו קבוצה של חמישה קנדים בכבישי ישראל ולמדנו מה המשמעות האמיתית של ה- power watt
קרדיט: אלעד פלטין
הועלה על-ידי: 
עדי פיליפ לאתר של עדי פיליפ
17/4/2010, 23:54

                

   

 הקנדים באים... 
השבוע חוויתי חוויה שאני בטוח שרבים מהקוראים היו שמחים לחוות גם, לקבל טלפון מהמאמן ולשמוע שמגיעים חמישה רוכבים מחו"ל למחנה אימונים בארץ והוא רוצה שאגיע ללוות אותם, לא יעזור התירוצים וההסברים בנוגע לעבודה- "אתה יודע שאתה צריך את זה וזה גם יעזור קצת למשקל שלך" הוא לא חשש ללחוץ על הנקודות הכואבות כדי לגרום לי להצטרף, כמה שיחות ולופים באוויר, הזזתי שתי משמרות ועל אחת נוספת קיבלתי הנחה מראש הצוות כי בסופו של דבר זה היה למטרה טובה ותוך מספר ימים כבר הייתי בדרך צפונה לנהריה עם עופר פוזר ובן עמי צ'אושו.

מטפסים בכבישי הצפון- עופר ופאולו
מטפסים בכבישי הצפון- עופר ופאולו

 הכרות ראשונה 
ירדתי מהרכב עם מעט חשש, בימים אלו אני עובר קורס בשיווק בינלאומי במסגרת הלימודים ושמעתי רבות על השוני בין התרבויות ולא היה לי ידוע הרבה על השוני בינינו לקנדים- מבחינתי, אנשים שהגיעו ממדינה קרה כנראה שיהיו קרים גם כן. כשפגשנו אותם בכניסה למלון בנהרייה חששותיי התבדו, נתקלנו בחמישה רוכבים טיפוסיים חמים ואוהבים משציפינו, אחד הקנדים שבר את הקרח כבר ברגע הראשון כששאל "do you all do you haircut in the same place?". העמסנו את כל הציוד לרכב ואלעד נתן תדריך קצר בעברית ואנגלית על הצפוי לנו להיום ולהמשך המחנה.

סילבן קנדי אמיתי שגם יודע להנות ולשמוח!
סילבן קנדי אמיתי שגם יודע להנות ולשמוח!

 מצפינים ונהנים 
מנהריה יצאנו לכיוון שלומי, עברנו בכביש הצפון והתחלנו לדבר ולשאול שאלות כמו שכל יהודי טוב יודע. היינו מאוד סקרנים לגבי התנאים בהם הם רוכבים, איך מתנהלות התחרויות והאימונים כמובן.
מסתבר ששם, כפי שציפינו, יש לפחות חצי שנה שבה לא ניתן לרכב, מה עושים? רוכבים בתוך הבית, מבחינתו לא ידענו עד כמה תרבות הרכיבה במקום סגור יכולה להיות מתקדמת ורק כשהבנו שהביקור בארץ הוא אחת הרכיבות הראשונות שלהם השנה בחוץ, ושהם היו בכושר לא פחות טוב מאיתנו וכל זאת בזכות הרכיבות הממוקדות הנמדדות במדויק באמצעות וואטים ומבחנים וריטואלים בין הרוכבים המראים להם מה מצב הכושר שלהם לעומת העבר ולעומת חבריהם (התוצאות מוצגות כמובן במסכי L.C.D גדולים וזוגיים ולעיתים גם במסך מרכזי גדול כשמנהלים תחרויות וירטואליות).

מרכז אימון אופייני- אופניים מהדגם הישן יותר
מרכז אימון אופייני- אופניים מהדגם הישן יותר

 קר גם בארץ הקודש 
בגלל שמדובר במחנה אימונים ולא באנו רק להנות אז טיפסנו לחרמון, מכיוון שיצאנו יחסית מאוחר וישבנו לקפה בצהריים (עליו שילם מי שניצח בתחרות נג"ש 5 ק"מ שעשינו בדרך) מזג האוויר כבר היה קר ואפילו הקנדים הרגישו לא הכי בנוח, אבל מי אנחנו שנישבר? טיפסנו וטיפסנו ולא נשברנו, הגענו לרכבל התחתון, אכלנו קצת, התלבשנו וירדנו חזרה לנווה אטיב למלון החם והנעים. בארוחת הערב השלמנו את הקלוריות החסרות מיום הרכיבה הארוך והעלנו חוויות מהיום והמשכנו לשמוע סיפורים על העבר, ביניהם מסתבר שחלקם כבר רכבו את כביש הצפון אבל טרם טיפסו את החרמון וסיכמו שאפילו בקנדה מעולם לא היה להם כל כך קר אבל היה שווה את הטיפוס.

נהנים בכבישי הצפון
נהנים בכבישי הצפון

 מעלים הילוך, מעלים watt בבת אחת 
שלישי בבוקר, יצאנו מנווה אטי"ב לכיוון הר בנטל ומשם לדרום הרמה. בדרך נהננו מהנוף, מזג האוויר הנעים וכמובן גם מכמה תרגולי ספרינטים על כבישי הרמה השקטים. בצורה מדהימה ניראה כי העבודה בחדרי הספינינג המתוחכמים נתנו אותותיהם ולא בספרינט אחד וגם לא בשניים הם ידעו לתת לנו בראש ולקחת את המקום הראשון בפנקס של אלעד. בהמשך בשיחות עם פאולו האדם שמפעיל בקנדה מס' מרכזי אימון על אופניים מיוחדות המחוברות למד וואטים מתוחכם וכותב את תוכניות האימון למתאמנים, כאשר המחשב יודע להתאים את הוואטים אליהם המתאמן צריך להגיע בהתאם ליכולתו כפי שהשיג בטסטים התקופתיים שלו. בסופו של דבר וואט הוא וואט הוא וואט. יחידת הכוח הזו שרוכב יוציא מהרגליים הוא המדד האמיתי (בשילוב עם משקל, טכניקה ומוח חזק כמובן) לעד כמה רוכב יגיע ראשון לסוף העליה או הספרינט.

ניראה שבשורה התחתונה, שימוש נכון בוואטים לצורך מדד אישי של מצב הרוכב באימונים ונקודת התייחסות לאורך האימון כאשר הוא מתאמן לבד או בקבוצה יכול להוות העתיד בשיפור עצמי של רוכב שמעוניין להשתפר ולקבל הדרכה אמיתית מעבר לשימוש בטווחי דופק ואימוני קבוצה.

נהנים עם חיילים בהר בנטל- בכל זאת תיירים :)
נהנים עם חיילים בהר בנטל- בכל זאת תיירים :)

 עולים לירושלים 
ביום האחרון (יום רביעי) יצאנו מישוב קטן בפאתי הגלבוע שנקרא מגן שאול, טיפסנו בכבישי הגלבוע וירדנו לכביש 90 אשר הוביל אותנו עד לצומת אלמוג. בתחנה בצומת אלמוג נהננו מעצירה קלה ועוד קפה קטן. לאחר המנוחה יצאנו לדרך לטיפוס של כ- 25 ק"מ מצומת אלמוג למחסום של הכניסה לירושליים, אני ניסיתי לנצל רוגע בקבוצה ולצור בריחה כדי לפצות על המשקל העודף. לצערי בסוף בן- עמי וסילבן תפסו אותי והמשיכו קדימה, חרף עזרה פסיכולוגית גדולה של אלעד בסוף נשברתי ואפסו כוחותיי לנסות לסגור עליהם את הפער והמשכתי לטפס לבד, מה שבטוח, בשעה של טיפוס ורדיפה יש הרבה מה ללמוד ולאחר מכן באימון שבת הרגשתי הרבה יותר חזק כי ידעתי שאני יכול אם אני מספיק רוצה.
שמחתי מאוד שהסכמתי להגיע ולהשתתף במחנה אימונים שכזה ולזכות בניסיון נוסף ברכיבה, לזכות בהכרות עם תרבויות רכיבה חדשות ועם מדד חדש יחסית ורלוונטי מאוד לנו כרוכבים- ה"וואט".

תודה לאלעד שדאג לארגן ולנהל שלושה ימים לא קלים.
לאנדריי הפרמדיק שליווה אותנו לאורך הדרך ועזר כשצריך.
לעופר ובן-עמי שאיתי בדרכים כבר ימים רבים
תודה לחמשת החברים היקרים מקנדה שיגיעו כמובן גם בשנה הבאה-
סילבן, פאולו, אלן, מרק וגרי.
וכמובן תודה מיוחדת לספונסרים שלנו- שמלווים אותנו כל השנה ובלעדיהם לא היינו המומנטום שאנחנו- חברת סגל בייקס, אתר harim.co.il חברת רודי פרוג'קט ויצרנית שמרי הפלא "עולה עולה".

עצירה קצרה רגע לפני צומת אלמוג
עצירה קצרה רגע לפני צומת אלמוג

 וכמה דברים נוספים ונתונים (אלעד פלטין) 
וכמה דברים נוספים ונתונים (אלעד פלטין) בנוגע לאימוני ואטים, אמרתי לפאולו מבלי להתבייש - (שנחשב לאחד מהמובילים בתחום זה בעולם) כי 'האני מאמין שלי' בנוגע לאימוני ואטים, הוא 40 קמ"ש על 10 ק"מ. הוא מעט התפתל כששמע זאת- "זה לא משנה כמה ואט אתה מוציא במידה ואינך יודע לנסוע ישר עם האופניים...??" "כן, זה נכון" הוא הסכים, אך ציין שמגיעים אליו למכונים (3 במספר) אנשים אשר רק מתאמנים אצלו במכון ולא רוכבים בחוץ בכלל, לא לדבר כלל על תחרויות. באמתחתו של פאולו - אלוף קנדה באיש ברזל לשעבר (+ מקום 18 בהוואי). הוא השתתף במרוצי כביש לצד קנצ'רלה ובראדלי וויגנס (לפני הרבה שנים). הוא הספיק כבר לעשות כמה טסטים לכריס הוי באנגלייה (המספרים בלתי נתפסים לגמרי - לא לפרסום כמובן). כמו כן הוא יועץ לקבוצת רכיבה מקצועניות (על אמת). הוא הספיק לספר לי על רוכב שהוא מאמן אישית שמוציא במבחן הספק (20 דק) מעל 6 ואט לקילו...."ואוווהה...הוא יכול להשתתף ב TDF כפועל" החמאתי" .... "לא בדיוק, אל תשכח שואטים זה לא הכול בסופו של דבר". דיברנו גם הרבה על הסמים בספורט המקצועני (כנראה ואחת הסיבות המרכזיות לכך שפאולו פרש מהספורט. כנראה וזאת היתה הסיבה, הוא התעקש תמיד להשאר נקי מסמים). הוא סיפר לנו על שיטות סימום חדשות שעדיין אפילו לא יודעים - זה היה בהחלט מעניין אבל בעיקר עצוב (האישור שלו לסימום בספורט המקצועני לא הפתיע כ"כ). לפאולו כמובן, תואר ראשון בקינזיולוגיה + תואר שני בפיסיולוגיה. הוא שותף כמאמן כושר, לזכייה ב 2 מדליות אולימפיות באולימפיאדת החורף האחרונה. אבל הדבר הכי יפה, היתה בעצם השפה המשותפת שלנו כרוכבים וכמאמנים. הכול פשוט. גילינו שבסופו של דבר, גם פאולו וגם סילואן, הם שונאים להתאמן, הם אוהבים בעיקר להתחרות, כי רק משם, בסופו של דבר מתקדמים באמת. הייתי רוצה לשתף את החומר האדיר והניסיון של פאולו באימון עם מאמנים אחרים בענף, אבל נראה שלפאולו הרבה יותר מעניין כרגע לטייל בתל אביב ובירושלים. אולי בשנה הבאה במידה ויגיעו שוב פעם.


קרדיט: אלעד פלטין
 
 טור דה יזראל - סיפור תחרות...
טור דה יזראל - סיפור תחרות סיכום אישי של התחרות מזווית אישית של יובל שיין - משתתף בקטגוריית מיק מאסטרס להמשך
 רקע סוציו אקונומי אצל רוכבי אופניים מקצוענים...
רקע סוציו אקונומי אצל רוכבי אופניים מקצוענים כשהיה אקימוב בן ארבע עשרה הוא התגורר בפנמית הספורט בסנט פטרסבורג ורכב 38,000 קילומטרים בשנה! כלומר בערך 720 ק''מ בשבוע בממוצע, ובשנת 1996- כרוכב מקצוען, רכב מרחק גדול כמעט פי שניים. הוא רכב שלוש עשרה פעמים בטור להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של עדי פיליפ...
 לתצוגת פורום
Its' all about WATT!!
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 16    דרוג כללי: 4.12

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות