הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

טיול אופניים בעמק הלואר
קרדיט: דורון גיטמן
הועלה על-ידי: 
דורון גיטמן לאתר של דורון גיטמן
4/7/2004, 18:14
טירת Azay le Rideau
                

   

 הקדמה 
במשך תקופה ארוכה חשבתי על טיול אופניים נוסף לצרפת, לאחר שהטיול הקודם לפני מספר שנים השאיר טעם של עוד. הפעם לא רציתי להשתתף בטיול מאורגן בקבוצה גדולה, והחלטתי לארגן טיול לעצמי בלבד.
מכיוון שאופני הרים לא מתאימים לרכיבת כביש ממושכת ויתרתי על הרעיון לקחת את האופניים שלי. התלבטתי האם לשכור בצרפת אופניים מתאימות או לקנות בארץ אופני Touring דוגמת Cannondale T800 או Trek 520. בחיפושי באינטרנט מצאתי המון חברות שעוסקות בארגון טיולים והשכרת אופניים אך למרות זאת התקשיתי למצוא חברה מספיק רצינית. לכן החלטתי במקביל לבדוק אפשרות של קניית אופניים מתוך תיקווה לנצל אותם לטיולים נוספים.
בחנות Cannondale ב"החשמונאים" היו אדיבים מאוד וסיפקו לי את כל האינפורמציה הדרושה אך זמן האספקה היה ארוך מדי. בחנות Trek ב"החשמונאים" לעומת זאת הבטיחו אספקה של עד שבועיים, כך שהחלטתי להזמין את הTrek -. החנות של Trek מאוד יפה אך לצערי השירות לא מתעלה לאותה רמה. סיכמתי עם חיים מ- Trek על מחיר וזמן אספקה אך כשחזרתי אחרי מספר ימים על מנת לבצע את ההזמנה השבועיים קפצו פתאום לחודש עד חודש וחצי (דומה לזמן אספקה של קנונדייל). הזמנתי את האופניים בכל זאת מתוך תקווה שהם יגיעו בזמן ובמקביל המשכתי לחפש באינטרנט. עד היום, שלושה חודשים אחרי ההזמנה, לא שמעתי עדיין מ- Trek. בפעם הבאה אני כבר אדע באיזה חנות לא לקנות...
למזלי מצאתי בינתיים חברה שעשתה רושם חיובי ומקצועי שהייתה מוכנה לארגן לי את כל הטיול על פי המסלול שביקשתי כולל השכרת אופניים הזמנת מלונות והעברת מטען.
אתר החברה הצרפתית: http://www.bourgogne-randonnees.com

 יציאה לדרך 
האזור שבחרתי היה עמק הלואר, מקום שמזמן רציתי לראות. חילקתי את הטיול ל 7 ימי רכיבה, 50 ק"מ ליום בממוצע. בדיעבד ההחלטה להגביל את עצמי ל- 50 ק"מ הייתה נכונה כי כך נותר לי מספיק זמן לראות את כל מה שרציתי בלי לחץ. חוץ מזה שבמקום כל כך יפה נסיעה איטית הרבה יותר מהנה. כל המלונות היו מוזמנים מראש ושמרתי לעצמי את האופציה לשנות את המסלול על פי רצוני ובתנאי שאגיע למלון בסוף היום. כך שהיה לי את חופש הפעולה והעצמאות שרציתי וגם לא הייתי צריך לשבור את הראש ולבזבז זמן על חיפוש מקום לינה.
על פי הסיכום עם החברה המקומית הגעתי למלון בעיירה Joue les Tours. במלון חיכו לי הוראות מפורטות של כל המסלולים, מפות ומקומות שכדאי לראות לאורך הדרך. כמו כן חיכו לי אופני Gitane (אופני hybrid צרפתיות) חדשות לגמרי, עם שני תיקים מאחורה, מתקן למפות ואפילו פנס דינמו.

 יום מס´ 1 
היום הראשון הוקדש להתארגנות והכרת האופניים. לשמחתי הבאתי איתי מושב נוח שהחלפתי כבר בהתחלה.

יחי ההבדל הקטן...
יחי ההבדל הקטן...

 יום מס´ 2: Joue les Tours – Monbazon 
גולת הכותרת של היום היא טירת Azay le Rideau. בנייתה הסתיימה בתחילת המאה ה-16 וניכרת בה השפעה איטלקית. ניתן לבקר בטירה תמורת תשלום, ולהתרשם מצורת החיים של התקופה.

טירת Azay le Rideau
טירת Azay le Rideau

 יום מס´ 3: Montbazon – Montrichard 
טירת Chenonceau נבנתה במאה ה-16 והיא אחת היפות מכל טירות הלואר. המלך הנרי ה-II נתן אותה במתנה לאהובתו דיאן דה פואטייה. לא פלא שאחרי מותו היא גורשה משם ע"י אלמנתו קטרין דה מדיצ'י. אין צורך לרחם יותר מדי על דיאן המסקנה, היא לא נזרקה לרחוב... היא רק עברה לטירת Chaumont שקטרין דה מדיצ'י קנתה עבורה, טירה יותר קטנה אך לטעמי לא פחות יפה.

טירת Chenonceau
טירת Chenonceau

 יום מס´ 4: מעגלי Montrichard – Montrichard 
התעוררתי ליום סגריר ומעונן, כפי שהובטח בחדשות הערב שלפני. תכננתי להיום מסלול יותר ארוך ולא רציתי לשנותו בגלל מזג האוויר. מכיוון שרציתי להגיע לעיירה Loches, המסלול התארך ל- 80 ק"מ בערך. הטמפרטורה הצפויה הייתה בסביבות 12 מעלות, בניגוד ל- 20-22 מעלות בימים הקודמים. הצטיידתי בבגדים חמים ומעיל גשם ויצאתי לדרך. בדרך הלוך מזג האוויר היה גשום וקריר.
Loches היא בעצם מבצר שכולל טירה (איך אפשר בלי...), ובית כלא בסגנון ימי הביניים. ראשית המבצר עוד במאה החמישית, ומאז הוא הורחב ושופץ במשך המאות. מעניין ומצמרר כאחת לראות את הצינוקים וחדרי העינויים שנשמרו עד היום.
בדרך חזרה השמש יצאה ומזג האוויר השתפר משמעותית.

תא מעצר ב- Loches Dungeon
תא מעצר ב- Loches Dungeon

 יום מס´ 5: Montrichard – Chitenay 
הבוקר שוב היה קריר ומעונן. למעט ארוחה קלה בדרך, שכללה בגט טרי במעדנייה מקומית ונקניק, רכבתי הפעם ללא עצירות והגעתי למלון עוד לפני הצהריים. בגלל מזג האוויר ניצלתי את שאר היום למנוחה.

 יום מס´ 6: Chitenay – Chitenay 
בתוכנית של היום, הטירה הגדולה והמרשימה ביותר, טירת Chambord. בנייתה החלה בשנת 1519 בהשתתפות 2000 פועלים, ונמשכה יותר ממאה שנה.
זה היה היום הגשום ביותר בכל הטיול אך זה לא שיבש לי את התוכניות.

טירת Chambord
טירת Chambord

 יום מס´ 7: Chitenay – Amboise 
מזג האוויר האידיאלי חזר.
טירת Chaumont היא אחת הטירות הקטנות, אך בכל זאת אחת האטרקטיביות שביניהן. ראשית בזכות המיקום הגבוה יחסית והנוף היפה הנשקף מסביב. שנית בגלל הריהוט העשיר והמגוון יותר בהשוואה לטירות אחרות, מה שנותן תחושה חמימה של בית מגורים.
הטירה המקורית שנבנתה במאה העשירית, נשרפה כליל בשנת 1465, ונבנתה מחדש בשנים 1465-1510. זאת הטירה שנרכשה ע"י קטרין דה מדיצ'י עבור פילגשו של בעלה דיאן דה פואטייה.

טירת Chaumont: סלון בסגנון לואי ה- XII
טירת Chaumont: סלון בסגנון לואי ה- XII

 יום מס´ 8: Amboise – Joue les Tours 
מוקד המשיכה העיקרי של Amboise, חוץ מהעיירה עצמה, הוא המוזיאון של ליאונרדו דה וינצ'י, אחד הגאונים המוכשרים בכל הדורות. המוזיאון שוכן ב- Chateau du Clos Luce, שהיה גם מקום מגוריו בשנותיו האחרונות. הוא נפטר כאן במאי 1519. במוזיאון מרוכזים שחזורים של 40 מכונות שנבנו על פי הסרטוטים של הממציא.

הכנפיים של ליאונרדו דה-וינצ´י
הכנפיים של ליאונרדו דה-וינצ´י

 צרפתים וצרפתית 
למיטב ידיעתי אין עוד עם שמושמץ כמו הצרפתים על הקנאות המוגזמת שלהם לתרבות ולשפה הצרפתית. מתוך מה ששמעתי בעבר ולאחר הביקור הקודם שלי בצרפת גיבשתי גם אני דעה דומה. לאור זאת הכנתי את עצמי לכך שגם בביקור הנוכחי אאלץ להתמודד עם הזלזול וההתנשאות שמאפיינת כל צרפתי ששומע את השפה האנגלית, ובלית ברירה השלמתי עם כך.
במסגרת ההכנה המוקדמת הורדתי את רמת הציפיות שלי בנושא זה לאפס ובמקביל השקעתי מאמץ לנסות ולהיזכר במעט הצרפתית שלמדתי בבית הספר, דבר שהיה די מזמן...
אני לא יודע אם זה בגלל מספר המשפטים שהצלחתי ללמוד או בגלל שלא ציפיתי להרבה או אולי מסיבה אחרת, הופתעתי הפעם לטובה מהיחס שקיבלתי כמעט בכל מקום. אין ספק שהצרפתים רחוקים משלמות, אחרת אני לא מבין על מה חושבים כשבונים שירותים בשדה תעופה ללא שום מתקן לסבון...?!? אבל אף אחד לא מושלם. אין עוררין על כך שצרפת היא מדינה מדהימה כמעט מכל בחינה: אוכל שהגיע לדרגת אומנות, נופים וטבע שמשרים שלוות נפש, תרבות עשירה, נשים יפות... אוכל, כבר אמרתי...? כל הדברים האלה גרמו לי לחשוב (רכיבה על אופניים במשך שעות כל יום בכבישים והשבילים של צרפת מאפשרת הרבה זמן לחשוב) שאולי אות הקלון שהודבק לצרפתים לא היה כל כך מוצדק. בסופו של דבר, באמת יש להם במה להתגאות.
בכל מה שקשור לקנאות לשפתם, לא נראה לי שזה חריג, והאמת שאני לא רואה בזה פסול. זה מזכיר לי את מה שאמר טבח באחת הפיצריות: "אם אתה תנסה לדבר צרפתית אני אנסה לדבר אנגלית". נראה לי שמשפט זה ממצה את כל העניין.

 מקרה שקרה לי 
ועכשיו מקרה שקרה לי. בסוף יום הרכיבה הגעתי ל- Montbazon ששם על פי ההוראות שהיו לי אמור להימצא המלון שלי Auberge du Moulin"". בדרך כלל ההוראות היו מאוד מדויקות, לכן הופתעתי לגלות שההכוונה היא לעבר ארמון/טירה די מרשימה "Chateau d'Artigny". בכניסה התנוסס שלט "Prive" ("פרטי") שכבר נתקלתי בו בהרבה מקומות, ובחניה חנו מספר מכוניות ספורט. מכיוון שלא היה זכור לי שמשכנתי את הבית כדי לממן את הטיול, קראתי שוב את ההוראות. כשנוכחתי לדעת שלא טעיתי, פניתי לגנן שעבד בגיזום (האמת שהוא נראה יותר כבעל הטירה) ושאלתי אותו בשפה שהייתה מורכבת יותר מתנועות ידיים מאשר מילים, איפה המלון ששמו היה רשום אצלי. בתחילת הטיול עוד הייתי שואל האם מישהו יודע אנגלית, אחר כך הפסקתי כי אף אחד לא ידע. לכן במקרה הזה אפילו לא ניסיתי. בכל אופן, לאחר התלבטות של מספר שניות נראה שהוא נזכר במשהו והפנה אותי לעבר דרך צדדית. לאחר רכיבה של כעשרים דקות במהלכן חלפתי על פני שתי אחוזות נוספות, הבנתי שזה לא הכיוון. לא יכול להיות שיש טעות כזאת בהוראות. כשהתחלתי לחזור ראיתי דרך השער של אחת האחוזות מישהו שעבד בכיסוח הדשא. נראה לי שהטיפול בגינות הענקיות שלהם זה עיסוקם העיקרי. מסכנים... מכיוון שלא הייתה נפש חייה בשום מקום אחר, ביקשתי את עזרתו באותה ה"שפה" שהשתמשתי במקרה הקודם. הוא לא ידע להגיד לי איפה המלון אך נראה שהוא רוצה לעזור וניסה לשאול אותי משהו. כל מה שיכולתי לעשות הוא להראות את ההוראות הכתובות שהפנו אותי לעבר הטירה. לאחר שהוא הביט בדף הוא שאל באיזה שפה אני מדבר (ההוראות היו כתובות באנגלית). אמרתי אנגלית, ואז הוא ענה במבטא בריטי כבד שגם הוא מדבר אנגלית... לך תדע... מסתבר שלא רק ישראלי צרוב שמש כמוני אלא גם בריטי שבע הרים ירוקים ונהרות צלולים מצא משהו במקום הזה. שלא כדימוי הרגיל של הבריטים הוא היה מאוד חברותי ואף הזמין אותי לביתו (איזה בית...!) כדי לבדוק ביחד עם אשתו במפה. גם המפה לא עזרה ואז הם הציעו להתקשר למלון. באמת רעיון מקורי, איך לא חשבתי על זה קודם... הופתענו לגלות שהטלפון הוא של הטירה... האמת שכל הסיטואציה הייתה מאוד מצחיקה ואפילו מגוחכת. המרחק מהטירה לאחוזה שהייתי בה הוא בערך 500 מטר בקו אווירי, אבל לפי מה שהבנתי מהשיחה, הדוברת בצד השני לא הכירה את המקום. לך תבין את זה... בקיצור סוכם שאני אחזור לטירה ואשאל בפנים. הסתבר שהטירה היא בית מלון וצמוד אליה יש אחוזה שגם היא בית מלון. כשהגעתי לבסוף למלון/אחוזה שלי הסתבר שהוא נמצא בערך 100 מטר מהאחוזה של הבריטים! צריך להבין שבכל האזור, יחד עם העיירה הצמודה היחידה, גרים אולי אלף איש! מי אמר שבכפרים כולם מכירים את כולם? עוד מיתוס התנפץ...
לאחר שהתמקמתי בסוויטה בת שני החדרים ואפילו הכנסתי את האופניים, הגיע רכב ושמעתי נקישה על הדלת. בפתח עמדה אישה שלפי הלבוש ופניה מלאי החשיבות העצמית נראתה כמנהלת המלון. היא אמרה משהו והבנתי שהיא רוצה להיכנס. האם עשיתי משהו לא בסדר? אולי האופניים מקומם בחוץ? הופתעתי כשהיא החלה לרוקן את פח הזבל, להחליף מגבות ולסדר את המיטה. בסך הכול חדרנית...
המלון/אחוזה היה מדהים. בית משופץ שנבנה כנראה על יסודות מבנה עתיק. מסביב כר דשא וצמוד אליו פלג נחל. עונת התיירות עוד לא החלה והסתבר שאני הייתי הדייר היחידי בכל הבית. שמש, דשא, ציפורים שרות ושקט מסביב. ארוחת הערב שאכלתי במסעדה של "Chateau d'Artigny" הייתה ארוחה צרפתית מעולה בת 5 מנות, לפי מיטב המסורת. חבל שאני לא יכול לתרגם את שמות כל המנות. מנה ראשונה דג סלמון, מנה שנייה פטה כבד אווז, מנה שלישית פילה דג ברוטב הכי טעים שאכלתי אי פעם, מנה רביעית מבחר גבינות צרפתיות, מנה חמישית הכילה 3 דברים: עוגה, סורבה ותותים ברוטב מתוק וטעים. לא פלא שעזבתי למחרת בחוסר רצון רק אחרי השעה 10.

מלון/מסעדה Chateau d´Artigny
מלון/מסעדה Chateau d´Artigny

 סיכום 
אין ספק שמוקד המשיכה של עמק הלואר הן הטירות העתיקות, שמאפשרות הצצה לחיי החצר של מלכי צרפת. כשמתהלכים באולמות והמסדרונות הענקיים מתקבלת תחושה של קפיצה בזמן, 500 שנה אחורה. אך יופייה של צרפת ובכלל זה של עמק הלואר מתבטא לא רק במבנים ההיסטוריים אלא בשלווה שהיא משרה. העיירות הקטנות והציוריות, היערות הענקיים, השדות הירוקים והדרכים השקטות, מהווים לטעמי את מוקד המשיכה האמיתי. כמו כן יש לשבח את האדיבות והכבוד שרוכשים הנהגים הצרפתיים לרוכבי האופניים. מה עוד צריך לבקש? אני חייב לשבח את תכנון מסלולי הרכיבה המקצועי של החברה הצרפתית. ההקפדה על דרכים צדדיות ושקטות, תוך מאמץ לשלב כמה שיותר שבילי אופניים שקיימים כמעט בכל מקום, עשתה את הטיול לחוויה מושלמת. לא ניתן לבנות מסלול ברמה כזאת ללא תכנון מוקדם והכרה טובה של השטח. לא פעם רכבתי בדרכים ושבילים מדהימים שלא הופיעו על המפה.

קצת מנוחה לרגליים...
קצת מנוחה לרגליים...

קרדיט: דורון גיטמן
 
 רוכב בודד בדרכי צרפת...
רוכב בודד בדרכי צרפת יומן מסע אופניים בצפון נורמנדי ומזרח ברטאן להמשך
 טיול אופניים סובב רכס הקצ'קר בתורכיה...
טיול אופניים סובב רכס הקצ'קר בתורכיה תיאור טיול בן 13 יום במקומות האטרקטיבים ביותר שבצידו הדרומי והצפוני של רכס הקצ'קר. הכתבה כוללת פירוט מדוקדק מאוד לגבי מחירים, ציוד נדרש, אנשים נפלאים שפגשנו בדרך (ופרטים כיצד ליצור עימם קשר), מרחקים וזמנים ואף להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של דורון גיטמן...
 לתצוגת פורום
צרפת - על אופניים בראש שקט
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 4/4/2006 :01:35 משתמש אנונימי  חובבת אופניים עם תוכן  נהניתי מאוד לקרוא. כתיבה מקצועית ומעניינת.
 22/12/2004 :13:57 משתמש אנונימי  שירו´ש!!!!! עם תוכן  שאלה דחופה תענו במהירות מתחננת!!!!!
 23/12/2004 :19:35 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון גיטמן עם תוכן  פנס דינמו
 22/12/2004 :15:20 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שלומי אביש עם תוכן  דינמו
 22/12/2004 :13:59 משתמש אנונימי  מאמי עם תוכן  ytttttt
 11/7/2004 :12:48 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שמרי צפתי עם תוכן  מה זה לעזעזל האתר הזה?!?!?!?!
 10/7/2004 :15:01 משתמש אנונימי  בועז עם תוכן  ספר קצת על הצד...
 10/7/2004 :12:38 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריאל מרגלית עם תוכן  נא תתייחס לעליות
 12/7/2004 :11:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון גיטמן עם תוכן  לאריאל
 12/7/2004 :16:19 משתמש אנונימי  אריאל עם תוכן  לדורון
 13/7/2004 :11:13 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון גיטמן עם תוכן  לאריאל
 13/7/2004 :16:56 משתמש אנונימי  אריאל ללא תוכן  תודה
 9/7/2004 :14:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידן לוי עם תוכן  מישהו יודע איך מגיעים לכרמי יוסף?
 9/7/2004 :16:18 משתמש אנונימי  ערן עם תוכן  כרמי יוסף
 8/7/2004 :10:35 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  barak salti עם תוכן  עוד שאלה
 8/7/2004 :14:53 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון גיטמן עם תוכן  תשובה
 5/7/2004 :14:33 משתמש אנונימי  אבי עם תוכן  כמה שאלות
 6/7/2004 :09:13 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון גיטמן עם תוכן  כמה תשובות
 4/7/2004 :21:12 משתמש אנונימי  בנימין מטודלה עם תוכן  אהההמממ....
 8/7/2004 :19:16 משתמש אנונימי  הרוכב הבודד עם תוכן  יש משהו בזה


[ ]
לפרסום זה יש: 20 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 45    דרוג כללי: 3.88

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות