הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

56 צמיגי שבילים שבהם התעללנו
קרדיט: כתבה זו התפרסמה בגליון 2- ספטמבר 2005
הועלה על-ידי: 
אריה פישלר לאתר של אריה פישלר
15/3/2006, 00:39

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.


 

כתבה זו היא כתבת ההמשך לכתבה שהתפרסמה כאן

הצמיג המתאים ביותר לך ולאופני השבילים שלך אולי לא נמצא בין עשרת הטובים ביותר. אם אתה רוכב כבד-משקל, למשל, אולי תרצה דווקא בצמיג כבד ורחב יותר. רוכבים המבלים את ימיהם בשדות קוצניים או על סלעים חדים יפיקו תועלת רבה מצמיגי טיובלס. חומר מונע תקרים הופך צמיגי טיובלס לחסיני תקרים אפילו יותר מצמיג רגיל שהפכתם לטיובלס. מאחר ולצמיגי הטיובלס חתך צמיג עבה יותר, ישנם יותר סיבים וגומי שהחומר האוטם יכול להיצמד אליהם ולהתגבר גם על חורים גדולים וקרעים. בדוק בתשומת-לב את המשקלים, עיצוב הסוליה ומידות הצמיג. יכול להיות שתמצא צמיג טוב יותר ב-56 הצמיגים הנותרים.

Bontrager jones acx
מחיר: 40 $
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 500 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 14.17 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.93
מידה מטרית: 45/49/
כיוון גלגול: דו-כיווני
יעילות דיווש: 4
 אחיזה בעליות: 1
אחיזה בעצירה: 1
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 1
הערות: צמיג צר באופן עלוב. הג'ונס ACX אוחז רק בסיבובים ועל משטח מהודק. הוא מתחפר בקלות ומאבד מומנטום על כל מה של מהודק היטב. למרות שהקוביות קטנות, הרווחים ביניהן גדולים מספיק כדי להפוך אותו לצמיג בוץ סביר.
מומלץ עבור: תחרותיות על משטח מהודק

Bontrager jones acx 2.2
מחיר: 40 $
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 503 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 48/52
כיוון גלגול: דו-כיווני
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: קית' בונטרג'ר צריך לבלות פחות זמן בטור דה פראנס, ולחזור למחלקת מדידת הצמיגים במפעלי Trek. אך זהו צמיג קל, שכמעט מגיע לרוחב 2.1 אינץ'. על הבונטרג'ר היה קשה לנו לבטוח ביכולת האחיזה בעליות כאשר שמנו כח בפדלים. כוח העצירה גדול יותר מהאחיזה בעליות.
מומלץ עבור: רכיבת קרוס-קאנטרי על משטח בעל אחיזה טובה.

 Bontrager jones xr
מחיר: 20 $
 ארץ יצור:  קוריאה
משקל: קדמי – 598.5 גרם, אחורי - 601.4 גרם
רוחב מוצהר: קדמי –"2.25 אחורי –"2.20
רוחב הצמיג: קדמי –"2.09 אחורי – "2.05
מידה מטרית: קדמי -52/53 אחורי – 52/50
כיוון גלגול: צמיג קדמי ואחורי ספציפיים
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות: 2
אחיזה בעצירה: 1
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: זהו הצמיג היחיד במבחן בעל שפה מחוטי ברזל (ולא קבלר). הוא נמכר כזוג של צמיג קדמי ואחורי. יחסית לגודל החתך, יעילות הדיווש, ביחוד בתחילת הנסיעה, מרשימה. הקוביות הנמוכות פשוט לא הספיקו בשביל לצפות את התנהגות הצמיג על משטחים משובשים.
מומלץ עבור: קרקע מהודקת ולחה, ללא שכבה בלתי-יציבה למעלה.

Bontrager jones acx tubeless
מחיר: 50 $
ארץ יצור: תאילנד
משקל: 800 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 48/52
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: נזקקנו לכלים ולכח בלתי-סביר כדי להתקין את ה-ACX. כאשר הוא הותקן, הוא השתחרר מחישוק ה-mavic  כאשר הגענו ללחץ של 60 psi (למרות שעל דופן הצמיג הוצהר שהוא עובד בלחץ זה). ה-ACX הוא צמיג נוסף שביצועיו משתפרים בגרסת הטיובלס. משקלו הגבוה הוריד נקודה שהגיעה לו במדד יעילות הדיוווש.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים בכל התנאים

Bontrager revolt super x 2.2
מחיר: 40 $
 ארץ יצור: טאיוואן 
משקל: 500 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 11.34 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "1.97
מידה מטרית: 47/50
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 5
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים:4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 2
הערות: בונטרג'ר הפכו את הרבולט לצמיג מהיר בשיטות הישנות: הם השתמשו בקוביות נמוכות הפרושות בצפיפות. לרוע המזל, שני תרגילי המהירות האלה - בתוספת הרוחב המטעה - פוגמים ביכולתו להצמד לקרקע. הוא זקוק לקוביות גבוהות יותר ולרוחב של "2.2 אמיתיים.
מומלץ עבור: בוץ חלק ומהודק.

x lite
מחיר: 40 $
ארץ יצור:  קוריאה
משקל: 524.8 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 14.17 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.89
מידה מטרית: 47/48
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 5
אחיזה בעליות:2
אחיזה בעצירה:1
אחיזה בסיבובים:3
אחיזה בקרקע לא-יציבה:1
הערות: זהו צמיג נעים, שמרגיש מהיר. הסוליה הצרה מצריכה פידול מדוד בעליות. במקרה ותנאי הקרקע לא מציעים שפע של אחיזה, ניתן לתאר את חווית העצירה בירידה במילה אחת "מפחיד". יחד עם הרבולט סופר X טיובלס והנוקיאן NBX הוא סוגרם את קטגורית הצמיגים הצרים ביותר במבחן.
מומלץ עבור: תחרויות קרוס-קאנטרי  בבוץ עם אחיזה טובה.

Bontrager revolt super x tubeless
מחיר: 50 $
ארץ יצור:  טאיוואן
משקל: 652.45 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 11.34 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.89
מידה מטרית: 48/48
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 5
 אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים:3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: בונטרג'ר לא טרחו לציין היכן צמיג הטיובלס הקל ביותר במבחן מיוצר.היה קשה להתקין את הרבולט, אבל הוא שמר על לחץ אוויר בקלות. אם אתה עדיין לא מאמין בצמיגי טיובלס, תנסה לפדל עם הצמיג הזה. הוא מגיע למהירות מיד, ואוחז יותר מן הצפוי מהסוליה הנמוכה.
מומלץ עבור: מרוצי קרוס-קאנטרי

Continental explorer pro
מחיר: 48.95 $
ארץ יצור: הודו
משקל: 513.5 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים:2.83 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.13
מידה מטרית: 46/54
כיוון גלגול: כיוון קדמי אחורי
יעילות דיווש:4
 אחיזה בעליות:2
אחיזה בעצירה:2
אחיזה בסיבובים:3
אחיזה בקרקע לא-יציבה:2
הערות: האספלורר מיוצר במפעל חדש, ואיבד מעט מרוחב החתך שלו. הוא איבד גם מיכולת הטיפוס, העצירה והאחיזה בפניות שהיתה לו. בשביל צמיג בעל קוביות בולטות, הרחב במעט מהרוחב המוצהר של 2.1 אינץ' ובעל כיסוי גומי בדפנות, משקלו נמוך בצורה מרשימה.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים בקרקע בעלת אחיזה טובה

Continental flow protection
מחיר: 52.95 $
ארץ יצור: הודו
משקל: 556 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים:אין
רוחב מוצהר: "2.30
רוחב הצמיג: "2.13
מידה מטרית: 51/54
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש: 2
 אחיזה בעליות: 2
אחיזה בעצירה: 1
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: דפנות ה-DuraSkin  של קונטיננטל חזקות מאוד. הפלו איטי באופן מפתיע ביחס לרוחבו האמיתי ולקוביות הנמוכות בסולייתו. פשוט אין מספיק סוליה בטיפוס טכני על קרקע בעלת אחיזה נמוכה. כאשר אתה קונה צמיג 2.3 אינץ', אתה מצפה לצמיג ברוחב 2.3 אינץ'.
מומלץ עבור: קרקע רכה; סלעים חלקים.

Geax barro marathon
מחיר: 41$
ארץ יצור: תאילנד
משקל:598.5 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים:5.67גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 47/52
כיוון גלגול: דו-כיווני
יעילות דיווש:4
אחיזה בעליות:4
אחיזה בעצירה:4
אחיזה בסיבובים:3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: הורגש שיפור קל ביעילות הדיווש וביכולת העצירה כאשר הצמיג הותקן בכיוון "מהירות" (בתמונה). על כיוון ה"אחיזה" הצמיג היה נשכני יותר ועדיין עצר היטב, ואחז טוב יותר בפניות. החתך הצר של הצמיג הוא הסיבה העקרית בגלל הוא איבד נקודות.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים על קרקע רכה או כבושה.

Geax barro marathon 2.3
מחיר: 40.99 $
 ארץ יצור:  תאילנד
משקל:615.5 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 19.84 גרם
רוחב מוצהר: "2.30
רוחב הצמיג: "2.13
מידה מטרית: 49/54
כיוון גלגול: דו כיווני
יעילות דיווש: 2
אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 4
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: כאשר התקנו את הצמיג בכיוון "אחיזה", הוא נתן תחושה חלקה יותר בדיווש; האחיזה בעליות השתפרה באופן שולי. בכיוון זה הוא גם נתן אחיזה טובה יותר בסיבובים. (שני הצדדים התגלגלו הפוך ממה שאומר ההיגיון המצוי). האחיזה בעליות נגרםעה מעט במקרים של שכבת קרקע רופפת מעל שכבה קשה.
מומלץ עבור: רכיבת סינגלים בשטח קשה ואגרםסיבי.

Geax lobo loco
מחיר: 41 $
ארץ יצור: תאילנד
משקל: 743.17 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 68 גרם
רוחב מוצהר: "2.30
רוחב הצמיג: "2.24
מידה מטרית: 50/57
כיוון גלגול: דו כיווני
יעילות דיווש: 3
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: לצמיג סוליה בעלת קוביות עבות וקרובות מדי. הוא איבד אחיזה יותר מדי בקלות על קרקע לא יציבה, ויכולת העצירה שלו נגרעת בירידות על דרדרת. הסוליה מגיבה יפה לדיווש בהתחלה, אבל מרגישה כבדה ואיטית כאשר מאיצים. כאשר הפכנו אותו לכיוון "אחיזה" הוא איבד רבות מיכולת העצירה שלו.
מומלץ עבור: רכיבת סינגלים על קרקע עם אחיזה טובה.
 
Hutchinson bulldog air light
מחיר: 55 $
ארץ יצור: צרפת
משקל: 533.38 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: אין
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.97
מידה מטרית: 50/47
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש:3
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: בהצ'ינסון צריכים לכייל מחדש את ציוד המדידה שלהם. הסוליה הצרה, ברוחב 1.85 אינץ' אינה מהירה מהירה כמו שהיא אמורה להיות. הקוביות מעוצבות בצורה מחודדת, אבל קוביות הדופן מתקפלות מהר מדי בהשכבות חדות. בעוד החתך מרחף היטב על פני השטח, הסוליה לא אוחזת מספיק על קרקע לא יציבה.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים על אדמה דחוסה המספקת אחיזה טובה.

Hutchinson python new generation air light
מחיר:  50 $
ארץ יצור:  צרפת
משקל: 527.71 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "1.97
מידה מטרית: 50/46
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש: 4
 אחיזה בעליות: 2
אחיזה בעצירה: 1
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: לפיית'ון סוליה צרה מדי כדי שהצמיג יהיה אפקטיבי לאופני שבילים. ביצועיו על קרקע חולית מרשימים באופן מפתיע, בזכות החתך גדול הנפח שלו, המרחף מעל הקרקע. בעליות על דרדרת אין לו סוליה אגרםסיבית מספיק בכדי למנוע איבוד אחיזה.
מומלץ עבור: תחרויות על אדמה דחוסה עד קשה.
 
Hutchinson python new generation mrc high ust
מחיר: 65 $
ארץ יצור: צרפת
משקל: 842.4 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 14.17 גרם
רוחב מוצהר: "2.30
רוחב הצמיג: "2.08
מידה מטרית: 53/49
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: החתך המאסיבי בגרסת ה-UST הכבדה של הפיית'ון מסייע בהפיכת הסוליה הדקה שלו לראויה לאופני שבילים. הצמיג האחורי מאפשר אחיזה כלשהי בעצירה, בהשוואה ליכולת העצירה האפסית של הגרסה הרגילה. הפיכת כיוון הצמיג האחורי משפרת עוד יותר את יכולת העצירה, אך גורעת מהאחיזה בעליות.
מומלץ עבור: רוכבי קרוס-קאנטרי כבדי משקל.

Hutchinson spoder tubeless light ust
מחיר: 60 $
 ארץ יצור:  צרפת
משקל: 746 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 2.83 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.20
מידה מטרית: 50/56
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: היינו צריכים להשתמש בחומר מונע תקרים כדי שהצמיג יחזיק אוויר. אנחנו מזהירים מראש שהספיידר הוא צמיג 2.2 אינץ' כבד. לעומת זאת, הוא אחד מצמיגי ה-2.2 בעלי האחיזה הטובה ביותר במבחן. זהו צמיג קשוח, היכול לעמוד בהתעללות קשה. ביחד עם צמיג ה-MIRBO של IRC הוא צמיג הטיובלס הרחב במבחן.
מומלץ עבור: כל השטחים בכל התנאים.

Intense cc
מחיר: 40 $
 ארץ יצור:  תאילנד
משקל: 695 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.25
רוחב הצמיג: "2.28
מידה מטרית: 52/58
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 2
 אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 5
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: אחיזה מדהימה בסיבובים בכל תנאי השטח. קוביות הדופן רחבות כל כך, שתמיד תמצא קוביה במקום שצריך אחת. אינטנס עיצבו את ה-CC עם קוביות גדולות, מרווחות המספקות אחיזה מצוינת על דרדרת. ביחד עם צמיגי ritchey z-max   ו- wtb weirwolf הוא הצמיג הגדול ביותר במבחן.
מומלץ עבור: כל השטחים בכל התנאים.

Intense system 2 bless tubeless
מחיר: 50 $
 ארץ יצור:  יפן
משקל: 700 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 8.5 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.01
מידה מטרית: 48/51
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 5
 אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: למרות משקלו, זהו צמיג נוסף המחדש את אמוננו בטכנולוגית הטיובלס. הוא מהיר, אך אינו מיועד לאופני שבילים. הסוליה נמוכה וצפופה מדי, מה שפוגע בטווח היכולות שלה. עוד צמיג חסר תוית UST, שמצאנו קושי בהתקנתו.
מומלץ עבור: תחרויות בשטח סלעי, מישורי בעל נטיה לקרקע יציבה.


Intense system 4
מחיר: 40$
 ארץ יצור:  תאילנד
משקל: 782.86 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.25
רוחב הצמיג: "2.20
מידה מטרית: 52/56
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 3
 אחיזה בעליות:  4
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 5
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: צמיג נהדר לאופני שבילים שהיה יכול לעבוד נהדר גם בקרוס-קאנטרי אם רק היה קל יותר. הגלגול שלו חלק באופן מפתיע לגבי צמיג גדול כל כך. הסוליה נוטה להתחפר לעיתים בדרדרת, אבל כל מה שהיינו צריכים לעשות זה להוריד מעט עוצמה מן הפדלים, והצמיג היה חוזר ונאחז בקרקע.
מומלץ עבור: צמיג עבור כל התנאים לאופנים ארוכי מהלך.

Irc mirbo
מחיר: 40 $
 ארץ יצור:  קוריאה
משקל: 604.25 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: אין
רוחב מוצהר: "2.25
רוחב הצמיג: "2.20
מידה מטרית: 50/56
כיוון גלגול: כיווני קדמי אחורי
יעילות דיווש: 2
 אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: נזקקנו לכפיות בכדי להתקין ולהסיר את המירבו. הוא עוצב כך שצד העצירה של הקוביות משופע. על קרקע בוגדנית יכולת העצירה נפגמת קשות. על ידי הפיכת כיוון הצמיג האחורי ניתן לשפר את יעילות הדיווש בכוכב ואת יעילות העצירה בשני כוכבים; האחיזה בעליות לא תסבול כתוצאה מכך.
מומלץ עבור: הפכו את כיוון הצמיג האחורי לקבלת ביצועים טובים יותר.

Irc mirbo ust
מחיר: 50 $
 ארץ יצור:  יפן
משקל: 800 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 34 גרם
רוחב מוצהר: "2.25
רוחב הצמיג: "2.20
מידה מטרית: 51/56
כיוון גלגול: כיווני קדמי ואחורי
יעילות דיווש: 2
 אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: למרות תוית ה-UST, ניזקקנו בעת ההתקנה לכפיות, מדחס אויר, מי סבון, והתעסקות מעייפת עם גוף הצמיג. המירבו עובד הרבה יותר טוב בגרסת הטיובלס. האחיזה שלו בעליות היא בהחלט יוצאת דופן. אפילו הקוביות המשופעות בכיוון העצירה של הצמיג האחורי גילו ביצועים מספקים.
מומלץ עבור: אופני שבילים ארוכי מהלך בכל תנאי הקרקע.

Irc trailbear
מחיר: 30 $
 ארץ יצור:  קוריאה
משקל:700 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים:2.83 גרם
רוחב מוצהר: "2.25
רוחב הצמיג: "2.17
מידה מטרית: 50/55
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 1
 אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 4
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: הטריילבר הוא פשוט גדול מדי לכל דבר שהוא פחות מרכיבת שטח מגוונת ואגרסיבית. למעשה הוא מתגלגל בצורה חלקה מאוד כשהוא רץ לו בחופשיות. אבל ברגע שמכניסים לכל העסק את פעולת הדיווש הוא הופך לצמיג כבד ואיטי. הרוכב מקבל מן הצמיג תחושה טובה לגבי גבולות האחיזה בעליות.
מומלץ עבור: אופני שבילים בעלי מהלך של ששה אינץ' בכל התנאים.

Kenda blue groove dtc
מחיר: 50$
 ארץ יצור:  טאיוואן
משקל: 771.52 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.09
מידה מטרית: 50/53
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 4
 אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: באופן מפתיע, גם הצמיג הסטנדרטי וגם גרסת ה-UST  של הבלו גרםוב לא הצטיינו באחיזה בפניות על אדמה מהודקת. במקומות שהם היו טובים, ביצועיהם נפלו מ אלה של הספשלייזד אדרנלין. סולית האדמה המהודקת של קנדה התכווצה השנה, מה שפוגם ביכולותיה על אדמה רכה יותר.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים וסינגלים על אדמה מהודקת.

Kenda blue groove ust
מחיר: 48$
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 763 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 53.86 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.09
מידה מטרית: 51/53
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 4
אחיזה בעליות:  4
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: קנדה מגיעים לקצה יכולת הסלחנות שלנו לגבי בקרת איכות אם הפרש משקל של כמעט 54 גרם בין שני צמיגים. למרות משקלו, זהו אחד מצמיגי ה-2.1 אינץ' יעילי הדיווש. בעודו מגלה אחיזה טובה בתנאי קרקע לא יציבים, צמיגי הבלו גרוב אמורים לאחוז טוב יותר בפניות על אדמה מהודקת.
מומלץ עבור: ביצועים מעולים בכל התנאים.
 
Kenda charisma ust
מחיר: 46$
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 695 גרם קדמי, 751.67 גרם אחורי
רוחב מוצהר: "2.10 קדמי ואחורי
רוחב הצמיג: "1.97 קדמי ואחורי
מידה מטרית: 45/50 קדמי ואחורי
כיוון גלגול: קדמי ואחורי ספציפיים
יעילות דיווש: 3
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 1
הערות: הקריזמה הוא אחד משני הצמיגים הנמכרים בסט קדמי ואחורי שבמבחן. זהו צמיג נוסף של קנדה שהתכווץ בשנה החולפת, מה שפגע משמעותית בציונו על קרקע לא יציבה. החתך שלו קטן-נפח מכדי לממש את היתרונות שמציעה טכנולוגית ה-UST בתחומי יעילות הדיווש והאחיזה.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים על אדמה דחוסה.

Maxis advantage
מחיר: 37 $
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 629.77 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 11.34 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 49/52
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 4
אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 4
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: לאדוונטג' גומי אוחז, שיפוע תלול, וקבוצות קוביות גדולות, גבוהות ומרווחות היטב. יעילות הדיווש שלו טובה, יחסית לסוליה האגרםסיבית שלו. קוביות הדופן הצפופות מגנות היטב על דפנות הצמיג, המכוסות בציפוי גומי כבד. יחסית למשקלו, מדובר בצמיג קשוח.
מומלץ עבור: רכיבת קרוס-קאנטרי ושבילים בכל סוגי השטח.

Maxxis high roller exception
 מחיר: 45 $
 ארץ יצור:  טאיוואן
משקל: 536.21 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 2.83 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.93
מידה מטרית: 46/49
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 5
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 2
הערות: מדובר בתכנון מעולה שצומצם. הקוביות המשופעות, קטנות מימדים וקלות משקל, מאפשרות להיי-רולר פשוט לנסוע ולאחוז. הסוליה ברוחב 1.9 אינץ' מגבילה אנושות את יכולות האחיזה בכלל ובדרדרת בפרט. בכל פעם שמגיעים לקרקע רכה, המקסיס שוקע ומאבד מומנטום.
מומלץ עבור: מירוצים על קרקע קשה.

maxxis high roller ust
מחיר: 55 $
ארץ יצור: טאיוואן
משקל: 743.17 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 73.71 גרם
רוחב מוצהר: "2.10
רוחב הצמיג: "1.97
מידה מטרית: 47/50
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 4
 אחיזה בעליות:  4
אחיזה בעצירה: 4
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 3
הערות: קשה להתקין ולהסיר את ההיי-רולר בגרסת ה-UST. הפרשי המשקל בין שני צמיגים היו הגדולים ביותר שנרשמו במבחן, ומשקלו הוריד נקודה במדד יעילות הדיווש. על מצע חולי, הסוליה האגרסיבית פיצתה במשהו על על החתך קטן-הנפח. העיצוב של ההיי-רולר עובד הרבה יותר טוב בגרסת הטיובלס.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים על קרקע בינונית וקשה.

Michelin all mountain
מחיר: 48.90 $
ארץ יצור:  צרפת
משקל: 607 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "2.13
מידה מטרית: 52/54
כיוון גלגול: דו כיווני
יעילות דיווש:3
אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: להפתעתנו, הצמיג של מישלין מתגלגל בצורה חלקה. מתחילים להרגיש את הקוביות במהירויות ביניים ובהאצה. הופתענו גם לגלות כי הוא איבד אחיזה בקלות, בעליות בדרדרת על פני שטח מהודק. כאשר הסוליה מתגלגלת בכיוון האחיזה היא מאבדת הרבה מיכולת העצירה שלה.
מומלץ עבור: רכיבת בכל השטחים ובכל התנאים באופני שבילים.

Michelin all mountain tubeless
מחיר: 59$
ארץ יצור:  צרפת
משקל: 839.56 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 25.5 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "2.17
מידה מטרית: 54/55
כיוון גלגול: כיוון קדמי ואחורי
יעילות דיווש: 3
אחיזה בעליות:  5
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: נזקקנו לכפיות, מדחס אויר והרבה עבודה כדי למלא אוויר במישלינים. למרות היותו גדול וכבד יותר, הוא מדווש באותה יעילות כמו הגרסה הרגילה. כיוון הגילגול המומלץ על ידי היצרן מנוגד להיגיון. אבל אם מחפשים אחיזה טובה יותר, הלחץ בצמיג יכול לרדת עד 15 psi מבלי שהצמיג ישחרר אויר.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים וסינגלים בכל סוגי השטח.

Michelin mountain x’trem 2.2
מחיר: 48 $
ארץ יצור:  צרפת
משקל: 882 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 8.5 גרם
רוחב מוצהר: "2.20
רוחב הצמיג: "2.20
מידה מטרית: 51/56
כיוון גלגול: כיווני
יעילות דיווש: 1
אחיזה בעליות: 3
אחיזה בעצירה: 1
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: אחד מרוכבי המבחן שלנו התרסק על המישלין, אחרי שלא הצליח לעצור בירידה קשה. כדי לקבל יכולת טיפוס ועצירה טובות יותר, הפכנו את הצמיג האחורי כך ששיפועי הקוביות לא פנו לכיוון הגלגול. הצמיג כבד כל כך, שהוא צריך להגיע עם מנוי חינם לחדר כושר.
מומלץ עבור: כל סוגי הרכיבה, כל עוד השטח שטוח.

Michelin xcr a.t
מחיר: 48$
ארץ יצור: צרפת
משקל: 570.23 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 11.34 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 51/52
כיוון גלגול: דו-כיווני
יעילות דיווש: 2
אחיזה בעליות:  3
אחיזה בעצירה: 4
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: ראשי התיבות A.T מסמנותALL-TERRAIN   (כל סוגי השטח). לצמיג זה קוביות דופן מרווחות, שהורידו לו נקודות בפניות על קרקע מהודקת. יש לו שכבת הגנה עבה מגומי בחלק הרחב ביותר של הדפנות, שהופכת אותו למוצלח בשטח סלעי קיצוני. הסוליה המרווחת אינה אוספת אדמה.
מומלץ עבור: לרכיבה בכל התנאים ובכל השטחים

Michelin xcr a.t tubeless
מחיר: 58 $
 ארץ יצור:  צרפת
משקל: 748.84 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: אין
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.01
מידה מטרית: 49/51
כיוון גלגול: דו כיווני
יעילות דיווש: 2
אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 4
הערות: אפילו בעזרת מדחס אוויר לא קל למלא אוויר ב-XCR. כמו כן, צריך לגייס מרים משקולות אם רוצים להתקין ולהסיר אותו ללא כלים. זהו צמיג קשיח שאינו מאבד אוויר, אפילו בלחץ של 20 psi. כאשר הוא מתגלגל בכיוון האחיזה מאחור, יכולת העלייה לא השתפרה, אבל יכולת העצירה כן.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים על אדמה קשה, בלי עליות ארוכות.

Michelin xcr mud
מחיר: 48$
ארץ יצור:  צרפת
משקל:550 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 50/52
כיוון גלגול: כיוון קדמי אחורי
יעילות דיווש: 2
אחיזה בעליות:  2
אחיזה בעצירה: 2
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: לצמיג הזה אחיזה מדהימה באדמה רטובה ובוצית, אבל הוא אינו עובד כל כך טוב על מגוון סוגי אדמה אחרים כמו גרסת הטיובלס שלו. כמו בכל צמיגי המישלין האחרים במבחן , ב-XCR ישנם שני סוגי תרכובות גומי בסוליה. הקוביות הגבוהות לקרקע רכה סבלו בפניות על אדמה קשה. 
מומלץ עבור: רכיבת שבילים בקרקע לחה, בוצית או חול.

Michelin xcr mud tubeless
מחיר: 58$
ארץ יצור: צרפת
משקל: 706.31 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: אין
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 51/52
כיוון גלגול: כיוון קדמי אחורי
יעילות דיווש: 2
אחיזה בעליות:  3
אחיזה בעצירה: 3
אחיזה בסיבובים: 2
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: הידד למישלין, הם מוכרים צמיג בוץ שאינו מעוצב לשקוע לתוך האדמה בשביל להשיג אחיזה. נזקקנו לשתי כפיות כדי להתקין צמיג זה, כמו גם מדחס אוויר והרבה מניפולציות כדי למלא אותו באוויר. אם הקוביות הללו יכולות לשקוע לתוך האדמה, לצמיג הזה תהיה אחיזה מדהימה.
מומלץ עבור: רכיבת שבילים בתנאים של רטיבות ובוץ.

Michelin xcr  x’trem
מחיר:  48$
ארץ יצור: צרפת
משקל: 558.89 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.05
מידה מטרית: 50/52
כיוון גלגול: כיוון קדמי אחורי
יעילות דיווש: 3
אחיזה בעליות: 4
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 3
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: כמו במקרה של האקסטרים 2.2, מישלין מורים לכוון את הצמיג האחורי כך ששיפועי הקוביות מכוונים כלפי כיוון הגלגול. למרות שבקדמי השיפועים נמצאים בכיוון העצירה, הוא עדיין מספק יכולת עצירה טובה בגלל כח העצירה של הגלגל עצמו. ביצועים ממוצעים בפניות על אדמה קשה עלו בנקודות.
מומלץ עבור: רכיבת קרוס-קאנטרי בכל התנאים

Michelin xcr  x’trem tubeless
מחיר: 58$
ארץ יצור: צרפת
משקל: 782.86 גרם
הבדלי משקל בין שני צמיגים: 5.67 גרם
רוחב מוצהר: "2.00
רוחב הצמיג: "2.01
מידה מטרית: 50/51
כיוון גלגול: כיוון קדמי אחורי
יעילות דיווש: 2
 אחיזה בעליות: 5
אחיזה בעצירה: 5
אחיזה בסיבובים: 4
אחיזה בקרקע לא-יציבה: 5
הערות: מרגישים את משקל הצמיג בדגם הזה; הוא מגלגל לאט כאשר דוחפים את הדוושות. האחיזה בטיפוס ובעצירה מדהימה. גם בשימוש בכפיות, צמיג זה אינו מן הקלים להתקנה. נזקקנו למי סבון ולמדחס אוויר כדי לנפח אותו. כבר בלחץ של 32 PSI הצמיג התחיל לשחרר אויר.
מומלץ עבור: רוכב שמחפש אחיזה על חשבון המהירות.


קרדיט: כתבה זו התפרסמה בגליון 2- ספטמבר 2005
 
 החיפוש אחר האחיזה: צמיגי השבילים הטובים ביותר...
החיפוש אחר האחיזה: צמיגי השבילים הטובים ביותר הפופולריות הגוברת והולכת של אופני שבילים ארוכי-מהלך שינתה את כללי המשחק. גדול יותר זה טוב יותר, כל עוד אפשר להמשיך לדווש בלי להשתנק. זו הסיבה שהמבחן ההשוואתי של השנה מתמקד בצמיגים בעלי פרופיל עבה וגומי דביק, לע להמשך
 מאה דרכים להגיע ראשון לקו הסיום...
מאה דרכים להגיע ראשון לקו הסיום ?.1? אל תתנו לגוף שלכם להתבזבז מחוץ לעונה. אפילו אם אתם לא רוכבים כל הזמן, הישארו פעילים והתאמנו. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אריה פישלר...
 לתצוגת פורום
עולם האחיזה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 1/9/2006 :20:42 משתמש אנונימי  רועי עם תוכן  איזה צמיגים לבחור
 17/3/2006 :12:32 משתמש אנונימי  546546חיחךץל ללא תוכן  חבל שבוחנים פה צמיגי קרוס ולא גם שבילים ופרי ריד
 16/3/2006 :16:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Jonza K עם תוכן  סקירות טובות
 16/3/2006 :21:26 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  אח שלו, אי אפשר להעלות כל כך הרבה תמונות לכתבה אחת
 15/3/2006 :10:46 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דניאל אלכסייב עם תוכן  maxxis


[ ]
לפרסום זה יש: 5 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 24    דרוג כללי: 3.99

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות