הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


בחזרה לחיים - מאת לנס ארמסטרונג בשופ הרים

בחזרה לחיים - מאת לנס ארמסטרונג יד שניה
אתר הרים > סקירות מוצרים > ספרים > Books - General בחזרה לחיים - מאת לנס ארמסטרונג
Books - General בחזרה לחיים - מאת לנס ארמסטרונג


התמונה להמחשה בלבד
דירוג 4 מתוך 5 מבוסס על 1 סקירות.
 
                
נכתב על ידי אלעד פלטין Power-Train  
בתאריך: 6/11/2002   שעה: 17:37
שלח הודעה לכותב הסקירה
מרוצים סגנון רכיבה
שנה תקופת שימוש 
69 עלות
בארץ מקום רכישה
"בחזרה לחיים – זה לא רק סיפור על אופניים"
מאת לנס ארמסטרונג וסלי ג´נקינס – הוצאת מטר – תרגום : הדס וייס.
בעד
הספר כאמור אינו מופת ספרותי (ולא נראה שהתיימר לכך מלכתחילה) גם לא מבחינת התרגום העברי שלא תמיד נאמן למקור (נקודות UCI ולא ICU). נגד
אני רוצה למות בגיל 100, כשדגל ארצות הברית על גבי והכוכב של טקסס על הקסדה שלי, אחרי דהירה במורד ההר על אופניים במהירות של 120 קילומטר בשעה. .."
לדהור ב120 קמ"ש ברחבי כבישי ישראל מהווה בעיית תעבורה אמיתית, כשמדובר ב"משאלת המוות" של לאנס ארמסטרונג.
בספרו "בחזרה לחיים" מספר ארמסטרונג אודות התמודדותו עם מחלת הסרטן שפגעה בו בגיל 25, עת היה בדרכו המבטיחה אל עבר שיא הקריירה ברכיבת אופני כביש מקצוענית.
הספר מחולק ל3 חלקים: הראשון מספר אודות ארמסטרונג הצעיר שגדל ללא אב, פרחח לא קטן שהחל את דרכו כטריאטלט צעיר, התבגרותו והשתלבותו ברכיבת אופניים. החלק השני (העיקרי) – היא ההתמודדות מול הסרטן. החלק השלישי – ההחלמה, הניסיון וההצלחה (הבלתי אפשרית) לחזור לרכיבה מקצוענית, תוך סיפור ניצחון הטור הצרפתי בשנים 99 ו 2000.
הספר שכתוב בגוף ראשון אינו כתוב בשפה גבוהה, טבול לא מעט קיטש´, כמיטב מסורת הספורט והתרבות האמריקאית.
לטעמי, החלק הראשון והשלישי הם הטובים יותר. בחלק הראשון מספר ארמסטרונג על עצמו כרוכב צעיר בעל מזג חם ובעייתי שהצליח לריב "עם כל העולם" על מסלול המרוצים ברחבי אירופה. הוא לומד בדרך הקשה את כללי הנימוס (הכתובים והבלתי כתובים), כולם נימוסים ´אירופאים´ (ולכן קשים להבנה והטמעה על ידי רוכב אמריקאי כשרוני, שחצן וחוצפן). ארמסטרונג מביא דוגמאות למכביר, חלק גדול מהן מצחיק עד דמעות (עמוד 53 - צ´אפוצ´י).
הסיפור אודות המחלה תופס חלק מרכזי בסיפורו, ארמסטרונג דאג שלא להשמיט ולא פרט אחד, מאז חלה בסרטן האשכים שהתפשט לראשו וריאותיו, עת התגלה באוקטובר 96. ארמסטרונג מספר על ההתמודדות הקשה בטיפולי הכימותרפיה ויחסם של הסובבים אותו נוכח המחלה הקשה.
הספר כאמור אינו מופת ספרותי (ולא נראה שהתיימר לכך מלכתחילה) גם לא מבחינת התרגום העברי שלא תמיד נאמן למקור (נקודות UCI ולא ICU). אך למרות זאת, כפי שהמליצו בפניי רוכבי אופניים הוא אכן ספר חובה לרוכב הרציני והחובב כאחד (וניתן גם להוסיף ולכלול בני משפחה ו/או חברים של רוכבים שאינם עוסקים באופן ישיר ברכיבה).
נראה ששני החלקים אשר מתארים את ארמסטרונג הבריא טובים יותר, מכיוון ששם ארמסטרונג מספר אודות רכיבת אופניים נטו (בסופו של דבר בזה הוא מצטיין). הוא מסביר אודות מושגי רכיבה כמו "פליקינג" (´לדפוק´ רוכב אחר במרוץ) ושאר ענייני כבוד ופוליטיקה של מסלולי מרוצי האופניים הבינלאומיים. ארמסטרונג מצליח להעביר את הדברים באור פשוט ומעל הכל – אמיתי.
בקיצור : ספר מומלץ ביותר, לא רק לדוושנים שבינינו.

"בחזרה לחיים – זה לא רק סיפור על אופניים"
מאת לנס ארמסטרונג וסלי ג´נקינס – הוצאת מטר – תרגום : הדס וייס.


סיכום
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים ציון
 
                

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות