הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

תיאור כללי של הטיול שלי בחו''ל
קרדיט: אביעד
הועלה על-ידי: 
אביעד כהנא לאתר של אביעד כהנא
22/5/2002
ככה נראה BIKEPACKING בעיני...
                

   

 תחילת הטיול 
את הדברים הבאים אני כותב כהקדמה לכתבות נוספות, פרטניות יותר, הרעיון הוא להכניס איזשהו רצף הגיוני בדברים...

התחלתי את הטיול ב23.5.2001 עם אפס תוכניות. עבדתי כמדריך צלילה במשך שנתיים באילת, ויצאתי לטיול עם כרטיס של אל-על לשנה ועם חברה.
בחודש הראשון טיילנו כתרמילאים בסין ואת החודש השני עשינו במונגוליה. לשם החלטתי שאני חוזר, עם אופניים. בילינו עוד שבועיים וחצי בסין, ונפרדנו לשלום. בכל החודשיים וחצי האלה, הרגשתי שחסר לי משהו, איזשהו חופש. טיילתי בארץ מגיל 12 בחוגי סיירות שונים, והמשכתי לטייל עם חברים כמעט כל סוף-שבוע, בעיקר בנגב, במדבר יהודה ובהרי אילת. אבל בחו"ל, זה לא היה זה.

 מונגוליה 
במונגוליה פגשתי את רון. רון הוא בחור ישראלי שפתח שם גסט-האוס, והציע לי לבדוק מסלולי אופניים עבורו, לעונה הבאה, חלום לא?
כשחזרתי לסין, רכשתי, אחרי סקר שווקים קצר, אופניים מסוג "ROCK MACHINE" (מה, לא שמעתם עליהם?, גם אני לא!!), אבל מהמבחר שהיה, הם היו היחידות שנראו מספיק חזקות לשרוד את מונגוליה. שלדת אלומיניום רגילה, עם משכך קדמי מסוג RST הילוכי שימנו DEOREקסטה קדמית ואחורית סטנדרטיות, כידון עם קרניים, ותו לא.
בקבוקים ומנשאים, קסדה טובה, סבלים, מחשב, טייץ רכיבה אחד - הכל נכנס, יחד עם האופניים בסכום השווה ל2500 ש"ח. לא היתה לי כוונה לטייל ולשאת ציוד על האופניים ולכן לא קניתי תיקים.
את האופניים, בקופסא, שמתי על רכבת מבייג´ינג לאולאן בטאר. ושם העברתי 3 חודשים של חלום: ג´יפ שנושא את הציוד, מתורגמן, ומדי פעם ישראלים שבאו איתנו (ונסעו בג´יפ) ליוו אותי. היינו בונים ´תוכנית טיול´ במשרד בעיר בירה, היחידה הגדולה במונגוליה. ואני הייתי יוצא לשבועיים של רכיבת הרים, במונגוליה המדהימה, עם ג´יפ שפוגש אותי לצהריים וערב, ואני עוד אספר על זה בהמשך. אבל זה היה באמת גן-עדן.את כל המסלולים העברתי לרון, אבל הם פתוחים (מן הסתם) לכל משתמש עם אופניים פרטיות, ואין שום כוונה ´למכור´ את המידע הזה.

מונגוליה - שטח עצום של נופים פראיים, וכל תא שטח שונה לחלוטין. מדהימה!!
מונגוליה - שטח עצום של נופים פראיים, וכל תא שטח שונה לחלוטין. מדהימה!!

 סין, טיבט ודרום מזרח אסיה. 
עזבתי את מונוגוליה ונכנסתי חזרה לסין, הפעם, היו לי כוונות לטייל על האופניים בסין. את התיקים תפרתי (בעזרת תופרת מקומית) מבדים חזקים שקניתי בפרוטות בשוק השחור במונגוליה. בעלות של כללית של 5$ (תפירה וחומרים) התיקים שלמים וטובים עד היום...
בסין התחלתי מקשגר (צפון מערב סין) ולאורך הגבולות עם אפגניסטן ופקיסטן, טיילתי רכוב לתוך טיבט, וגם על זאת אני ארחיב בכתבות המשך. טיבט אסורה לטיול עצמאי ומותר להיכנס אליה רק עם קבוצה מאורגנת, לכן הטיול שלי בטיבט קיבל מימדים... שונים...
מטיבט ירדתי לדרום סין ושם פגשתי רוכב אופניים סקוטי, בשם אנדרו, הוא בדיוק הגיע מאנגליה והחלטנו לטייל יחד. באותו מלון הייתה בחורה אמריקאית שהתיידדה איתנו, ובהחלטה של רגע, החליטה שהיא קונה אופניים ומצטרפת. היה לה רקע חזק באופניים מארצות הברית, אבל היא לימדה אנגלית בסין והייתה בדיוק בחופשת הקיץ שלה. לאנדרו ולי היו ספקות... לגבי בחורה... שאנחנו לא מכירים... וואללה - נמרה!!! כשלישיה טיילנו בדרום סין, בורמה ולאוס. ושוב, על כל אחת מהן אני ארחיב בהמשך.
אנדרו נפרד מאיתנו, כי היה חייב לחזור לעבוד באנגליה. וביני לבין האמריקאית התרקמה מערכת יחסים.. (שנמשכת עד היום, והיא באה לארץ בעוד חודש...). היא חזרה לסין, לסיים את החוזה שלה.
אני המשכתי לרכב - קמבודיה, עם נופים ג´ונגליים והמון, המון גשם. וויאטנם, שמצאה חן מאד בעיני, מבחינת הנופים, אבל האנשים... בהמשך. לרכב בדרום-מזרח אסיה זה אחד הדברים הכי מיוחדים שעשיתי אי-פעם. ואני ממליץ בחום רב. זוהי, לטעמי, צורת הטיול הכי ´נכונה´, מכיוון שהכלי הנהדר הזה יכול להביא אותך למקומות, שאין סיכוי שתגיע בכל דרך אחרת. אני אפרט על כך בהמשך.
רכבתי מויאטנם, דרך דרום לאוס, לתאילנד, שהיית מאד תיירותית, אך מענגת לא פחות...

נו, מה? שניסע על הכביש?
נו, מה? שניסע על הכביש?

 ניו-זילנד 
מתאילנד, בטיסה, למדינה שהיא רק טוב... נופים, אנשים, מזון ומחירים. חלום.
בניו-זילנד נכנסתי קצת יותר לרכיבה טכנית. המון סינגל טרקים ביערות, והמון מסלולי הליכה, שבעזרת חבר ניו-זילנדי, קיבלנו אישורי רכיבה עליהם. הרכיבה בניו-זילנד, מכל הבחינות, היא מצויינת. לרוכבי כביש - כבישים ריקים, עם נופים נפלאים, שממשיכים עד אין קץ (זה אי, אפשר להסתובב..). למי שברכישת שטח חשקה נפשו: מעבר למסלולים המסודרים, אפשר לתייר את ניו-זילנד עם אופניים עמוסות, בשבילי סוסים, מסילות רכבת שהוסרו, דרכי עפר משגעות, ריקות לחלוטין(!!). אפשר להתקדם, לעתים, מהר מרכבים, מאחר וקיצורי הדרך בשטח הררי מאד, הם אדירים.
לראות את ניו-זילנד על אופניים, לא משנה באיזה סוג של דרך, היא חוויה בפני עצמה, שהייתי מאד עצוב לו הייתי מפספס. המנטליות של ניו-זילנד ושל רבים מהתושבים, מתאימה כל-כך לקצב הרכיבה, שזה אך טבעי בתור רוכב, לעצור ללילה אצל אחד החוואים, להעביר שיחה מעניינת, לשתות בירה, ולפעמים לבשל ביחד ארוחה טובה. רובם מכירים את האדמה שמסביבם, ושמחו להכיר לי את שביליה הפחות מוכרים = סינגל טרקים מדהימים, בין נופים של הרים מושלגים, אגמים, יערות וכמובן - כבשים. ושוב - הרחבה בהמשך. מניו-זילנד, אחרי עצירה של יום וחצי בתאילנד, חזרתי לארץ.

ללא מילים!
ללא מילים!

קרדיט: אביעד
 
 האי-מייל האחרון...
האי-מייל האחרון מלים אחרונות לפני החזרה לארץ להמשך
 סיכום מסע לצפון איטליה (דולמיטים)...
סיכום מסע לצפון איטליה (דולמיטים) ביוני שנה שעברה (2001) יצא לדרך המסע הראשון שלנו. בכתבה הבאה הבאנו את סיכום המסע המדהים בצירוף תמונות. דרור להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אביעד כהנא...
 לתצוגת פורום
טיול אופניים בחו''ל, קוים כלליים
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 29/6/2016 :14:29 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גיא שריג עם תוכן  הסעות שלדה התעופה - טיול חו"ל
 15/11/2005 :18:40 משתמש אנונימי  אייל ברקן עם תוכן  שלום אחי התאום
 20/8/2003 :06:50 משתמש אנונימי  נתי הירשברג עם תוכן  התחלה מצוינת רוצה עוד
 26/1/2003 :15:46 משתמש אנונימי  עירית עם תוכן  כל הכבוד
 9/2/2003 :12:50 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אביעד כהנא עם תוכן  אביעד
 27/11/2002 :10:55 משתמש אנונימי  יואב שביל עם תוכן  אחלה
 9/2/2003 :12:49 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אביעד כהנא עם תוכן  אביעד


[ ]
לפרסום זה יש: 7 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 56    דרוג כללי: 4.04

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019