הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

לפעמים, לאחר הרכבת הצמיג החדש וניפוחו - אנו מתאכזבים לגלות שהוא איננו לגמרי אחיד, ובעת סיבוב ניתן לראות בעין סטיות גדולות מן העיגול. לפעמים זה יכול להיות מאוד מרגיז, במיוחד בעת רכיבה מהירה.
מאת:  איתן ברמן לאתר של איתן ברמן
23/5/2008, 06:07

                

   

 עיוותים בצמיג 

מעידים על צמיג שאינו תקין, או צמיג מאיכות נמוכה מאוד. במקרה כזה לא מומלץ להשתמש בצמיג (בודאי לרכיבת שטח), אלא לרכוש צמיג חדש מאיכות סבירה ומעלה.


צמיג ישן עלול לקרוס תחת לחץ
צמיג ישן עלול לקרוס תחת לחץ

 שמיניות בחישוק 

חישוק שאיננו ישר עלול להיות מסוכן. לפעמים מדובר בחוסר איזון קל שניתן לתקנו בקלות, אפילו באמצעים ביתיים, אבל לפעמים זה עלול להצביע על חולשה של אחד ממרכיבי הגלגל, שעלולה לגרום לקריסה ברגע לא מתאים...

מי שאינו מומחה ביישור גלגלים טוב יעשה אם יפנה למומחה. לא מומלץ לרכוב כך.


 שפתי הצמיג עוברות מעל בסיס הונטיל 

נקודת החיבור של הונטיל אל הפנימית מעובה, ולפעמים - בעיקר בחישוקים צרים - הוא רחב מכדי להיכנס אל תוך השקע שבמרכז החישוק. במקרה כזה עלולות שפתי הצמיג לעבור מעל הבסיס המעובה של הונטיל, וליצור מעין "גבעה" שמורגשת גם בסוליית הצמיג.


שפתי הצמיג עוברות מעל לבסיס הונטיל
שפתי הצמיג עוברות מעל לבסיס הונטיל

הפתרון הוא כלהלן: לאחר הרכבת הצמיג יש לנפח קלות את הפנימית, ואז ללחוץ את הונטיל פנימה אל תוך החישוק. כדאי להבריג את הפקק אל הונטיל כדי למנוע כניסה מוחלטת שלו פנימה, מה שעלול לחייב פירוק של הצמיג....


כדאי להבריג את הפקק...
כדאי להבריג את הפקק...

עכשו אפשר לנפח ללחץ עבודה
עכשו אפשר לנפח ללחץ עבודה

 שפתי הצמיג אינן יושבות בצורה אחידה סביב החישוק ויוצרות עיוותים לאורך הצמיג: 
שני פתרונות אפשריים לבעיה זו:
  • הפתרון הנוח ביותר הוא לנפח את הצמיג ללחץ המירבי המותר. ברוב המקרים זה יספיק כדי לדחוף את שפתי הצמיג למקומן, ולבטל את העיוותים בצמיג.
  • פתרון נוסף שגיליתי עם המעבר לטיובלס - מריחת מי-סבון בין שפתי הצמיג לבין שפתי החישוק - סביב סביב. כדאי לבצע בעת שהפנימית ריקה לחלוטין מאויר, כדי לאפשר כניסת מי סבון אל בין הצמיג והחישוק. זה יחליק את שטחי המגע ויאפשר לשפתי הצמיג להגיע בקלות למקומן המיועד.




 
 הכנת השלדה לחורף ב 9 שלבים...
הכנת השלדה לחורף ב 9 שלבים החורף הגיע , מצאתי קצת זמן פנוי והחלטתי לשפר את הגרמנית שלי ואת האופניים שלכם (2 ציפורים במכה). לכן תרגמתי כתבה (ממגאזין גרמני) שתעזור לכם לשמור על אופניים תקינים ב 9 שלבים פשוטים לביצוע. הטיפול יעזור לכם ל להמשך
 סינגל ספיד לגיר מקובע...
סינגל ספיד  לגיר מקובע האופניים העתיקים והפשוטים ביותר הם אופניים בעלי גיר מקובע, המשמעות היא שאין הפסקת דיווש, הפדאלים מסתובבים כל עוד האופניים בתנועה. למעשה אלו הם אופני סינגל ספיד ללא פריילוף. כמות הרוכבים הנלהבים מרעיון רכיבה על להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של איתן ברמן...
 לתצוגת פורום
שמיניות בצמיג??
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 7/6/2008 :23:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יוסי בן הרוש עם תוכן  שמניות בצמיג המשך
 10/6/2008 :11:18 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  ניסית את אחת הטכניקות שהצעתי?
 10/6/2008 :16:01 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יוסי בן הרוש עם תוכן  כיוון צמיג
 31/7/2008 :20:44 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  40PSI זה ממש לא לחץ מירבי של הצמיג


[ ]
לפרסום זה יש: 4 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 26    דרוג כללי: 3.38

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019