כתבות > מדור שביל ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

על אופניים מקריית-שמונה ועד עתלית. ארבעה ימים, שני רוכבים, פנצ'ר אחד וטיול מדהים.
מאת:  רובי שאשה לאתר של רובי שאשה
31/5/2002

איך התחיל הרעיון וההכנות לטיול
ערב אחד גלשתי להנאתי בפורום אופניים ונתקלתי בהודעה " מסע מדן לפ"ת:ב-26/5 מתכנן מסע אופניים לאורך שביל ישראל מדן ועד פתח-תקוה, מי שמעוניין נא ליצור קשר....". חשבתי לעצמי למה לא, נשמע מה יש לבנאדם להציע. שלחתי מייל וכך התוודעתי לאימישי, יוזם הטיול, שתכנן טיול אופניים בן חמישה ימים לאורך שביל ישראל כאשר ההתחלה בצפון והסיום באיזור המרכז קרוב לבית.
הרעיון קסם לליבי והתחלנו בהכנות, פרסמנו מספר הודעות בפורום לחיפוש שותפים לטיול או לקטעים ממנו אך לא היתה היענות (טוב, אנשים צריכים לעבוד, לא כולם מובטלים כמוני), וכך החלטנו לצאת לטיול רק שנינו.
לשם תכנון הטיול נעזרנו בספר "מדריך מפה לשביל ישראל - מאת צבי גילת" ובמאמר של עידו מזור שפורסם באתר זה : שביל חוצה ישראל - יומן מסע.
מטרות הטיול שהגדרנו לעצמנו היו לרכוב בשבילי ארצנו, לא להתאמץ יותר מדי ולא למהר לשום מקום והעיקר להינות מהטיול (טיול ולא מסע).
לצורך הטיול הרכבתי על האופניים סבל ואליו חיברתי שני תיקי צד שהתמלאו מהר מאוד בבגדים לחמישה ימים, שתי פנימיות ספייר,מפות סימון שבילים, כלי תקון,שמן, 2.5 ק"ג פירות יבשים, כלי רחצה, ערכת עזרה ראשונה ו 3 ליטר מיים. בתיק על הגב: 2.5 ליטר מיים, מצלמה ואקדח (שנלקח לאחר הפצרות רבות מצד המשפחה והחברים, בכל זאת מדובר בעוד קילו לסחוב). סה"כ כ- 12 ק"ג ציוד (כמעט כמשקל האופניים).

אימישי ברכס רמים

יום ראשון 26 במאי: יצאנו לדרך
השעה 0500 קמתי לי מהמיטה שמח וטוב לב, עליתי על האופניים ורכבתי בשמחה אל תחנת האוטובוס שיוביל אותי אחר כבוד לקריית-שמונה - קו 841 נוסע צפונה צפונה.
בשעה 0900 הגעתי לתחנה המרכזית בקרית-שמונה, הרכבתי את התיקים על האופניים והמתנתי לאימישי שהגיע באוטובוס אחר.
בשעה עשר, כשהטמפרטורות כמעט 30 מעלות התחלנו ברכיבה. רכבנו מקרית-שמונה לקיבוץ הגושרים שם התחברנו לסימון של שביל ישראל והתחלנו בטיול.
מהגושרים רכבנו למעיין ברוך, כפר יובל, ירדנו לאפיק של נחל עיון וכשהתחלנו לעלות גילינו שרכיבה בעליות בשטח שעל סבל האופניים משקל כמעט זהה למשקל האופניים לא בדיוק מקל על הרכיבה והפתעה נוספת - הצלחתי לעשות ווילי, לא שהתכוונתי לרכוב על גלגל אחד אבל זה מה שהאופניים רצו. בהמשך הרכיבה כשהחום מכה בנו שמנו פעמינו לעבר כפר גלעדי, שבדרך ראיתי שלט "שער עגל" וכבר התחלתי לבדוק שהקפלס"ט רכוס השכפ"צ סגור ו... טוב זה כנראה תוצאה של השרב הכבד.
הגענו לכפר גלעדי- אנדרטת האריה השואג ושם נחנו לנו מעט בצל ואזרנו כוחות לפני הטיפוס לרכס רמים. מכפר גלעדי התחלנו בטיפוס על הכביש לעבר רכס רמים, לאחר כק"מ נפגשנו עם סימון שביל ישראל, ורכבנו דרך גן הפסלים במעלה הרכס.
לאחר כרבע שעה של טיפוס אופס... לאימישי יש פנצ´ר בגלגל הקדמי.... עצרנו בצל החלפנו פנימית והמשכנו ברכיבה. הרכיבה על הרכס נעימה ומהנה משמאלנו נשקפת בקעת החולה ואחריה רמת הגולן.
המשכנו ברכיבה על הרכס עד לקיבוץ יפתח שם עצרנו למלא את עתודות המים שהתרוקנו בשרב הכבד. מיפתח המשכנו לעבר מצודת כ"ח, מנוחה קלה בצל והמשך רכיבה עד לרמות נפתלי שם החלטנו להעביר את הלילה. בכניסה למושב פגשנו ילד רוכב על סקיט-בורד ששאלנו אותו אם יש במושב צימרים פנויים הוא הפנה אותנו אחר כבוד לצימר של הוריו - הצימר של מרים - אין ספק בחירה מוצלחת.
מקלחת ארוחת ערב ו.. לילה טוב.

סה"כ רכבנו היום 35 ק"מ.

יום שני 27 במאי: מרמות נפתלי לטבריה
בשעה 07:00 ארוחת בוקר על הדשא בצימר של מרים ברמות נפתלי. לאחר ארוחת הבוקר רכבנו על הכביש עד גשר עלמה דרומית לישוב דישון ומשם התחברנו לסימון של שביל ישראל ורכבנו במעלה נחל דישון. בנחל פגשנו צוות של עובדי מקורות, זוג מטיילים רגליים ועדר פרות, שדי נבהלו כשראו אותי. המשכנו לרכוב לאורך נחל עד כק"מ לפני הכניסה לישוב ברעם במקום בו שביל ישראל נכנס אל יער ברעם. בשלב זה הסתמכנו על נסיונם של אחרים שהעידו כי יער ברעם אינו עביר לאופניים והמשכנו על הכביש עד לצומת חירם. מצומת חירם שביל ישראל מטפס לעבר הר מירון, ויתרנו על התענוג והמשכנו בכביש עד גוש חלב, שם עצרנו לארוחת צהרים קלה ומילוי מים. לאחר הפסקת צהרים רכבנו עד הישוב מירון, ביקרנו את רבי שמען בר יוחאי והמשכנו ברכיבה עד לחניון מירון שם תכננו להתחבר לשביל ישראל ולרכוב במורד נחל מירון, אלא שירדנו לנחל גילינו שביל עיזים משופע בבולדרים שאמרו עד-כאן. בצר לנו המשכנו עוד כק"מ על הכביש והתחברנו לשביל האדום שמוביל לנחל עמוד. לאחר כשני ק"מ רכיבה הגענו לכניסה לשמורת נחל עמוד שם פגשנו פקח של רשות הטבע והגנים אשר בישר לנו חד משמעית כי הכניסה עם אופניים אסורה, וחוץ מזה קטעים נבחרים מהמסלול לא רכיבים. לא נותרה ברירה אלא להמשיך ולרכוב על הכביש עד לצומת נחל עמוד, שם לפי המפה ישנו שביל אופניים במקביל לנחל עמוד תחתון שמוביל עד לקיבוץ חוקוק, הגענו למקום אך לא מצאנו את הכניסה לשביל אז רכבנו עד לישוב כחל, ממנו יורדים מספר שבילים אל הכנרת. התחברנו אליהם וירדנו עד הכנרת – צומת כפר נחום, ירידות מדהימות 300 מ´ הפרש גבהים על ארבעה ק"מ מרחק רכיבה. שמשכנו ברכיבה עד טבריה שם העברנו את הלילה.
סה"כ עברנו היום 78 ק"מ רכיבה.

יום שלישי 28 במאי: אחח טבריה טבריה...
היום השלישי לטיול עליו נאמר פעמיים "כי-טוב" ייזכר כיום בו רכבנו הכי הרבה עליות. התחלנו את היום ברכיבה מטבריה תחתית (-200) ועד טבריה עילית (+80), שם התחברנו לשביל ישראל והמשכנו ברכיבה על רכס פוריה – יער שוויץ (+200). בהמשך עצרנו להתרעננות בעין פוריה, פינת חמד מוצלת עם דקלים בריכות מים זורמים וספסלים לנוח. לאחר מנוחה קלה המשכנו במגמת ירידה עד למושבה כינרת שם ראינו את בית טריידל – ה"ארמון רב תפארת" ש"על שפת ים כינרת". המשכנו ברכיבה עד לאתר הטבילה ירדנית, משם דרומה לאורך הירדן עד לתחנת שאיבה ושם התחלנו בעליה השניה שלנו להיום, הרכיבה במעלה נחל יבנאל. רכבנו לאורך הגדה הדרומית של הנחל, מסלול יפה, מלא צמחיה ועדרי פרות. סמוך לעין פטל שביל ישראל נוטש את אפיק הנחל ומטפס בתלילות לעבר עין יעלה ומצפה אילות, טיפוס שאינו אפשרי ברכיבה לכן המשכנו במעלה הנחל (סימון ירוק) עד למושב יבנאל. מיבנאל (-50)המשכנו לאורך הכביש במעלה נחל שרונה (+240), עליה תלולה מאוד עם רוחות פנים עזות שסייעו לנו להתקדם בקצב של צב, ברגעים אלו הבנתי את משמעות המילים צעד קדימה שניים אחורה. כ 700 מ´ לפני שרונה נפגשנו עם שביל מסומן כחול והמשכנו ברכיבה מדהימה על רמת יבנאל, משם ירדנו דרך השדות אל כפר קיש, התחברנו לכביש ורכבנו עד צומת גזית ומשם המשכנו לפונדק דוברת.
בפונדק דוברת המתין לנו איציק, חבר מהמילואים (תמיד אמרתי שיש גם צדדים חיוביים בשירות מילואים), שהסיע אותנו לקיבוצו – קיבוץ הזורע – שם התארחנו בלילה. לאחר מקלחת טובה, ארוחת ערב מדהימה שהכינה עינת, רעייתו של איציק, וכמה בירות בפאב של הקיבוץ הלכנו לישון.

סה"כ 58 ק"מ רכיבה.

עין פוריה

יום רביעי 29 במאי: השיבה הביתה
השכמנו לקול ציוץ הציפורים, אכלנו ארוחת בוקר בחדר האוכל של הקיבוץ, נפרדנו לשלום מאיציק ועינת והתחלנו ברכיבת הבוקר. מקיבוץ הזורע רכבנו אורך הכביש עד העיר נשר. מנשר (+10) התחלנו לטפס במעלה הכרמל עד המפגש עם דרך נוף כרמל (+340), עליה קשה אך ממנה נשקפים עמק זבולון ומפרץ חיפה במלוא הדרם. רכיבה קצרה בדרך נוף כרמל עד המפגש עם שביל ישראל וטיפוס נוסף בשבילים בשמורת הר כרמל עד בית היערן ורום כרמל (+546) שבפאתיה הצפוניים של עיספיא. בעיספיא עצרנו לארוחת צהרים קלה – צלחת לבנה, סלט ירקות טרי וקנקן לימונדה קרה. לאחר הפסקת הצהרים המשכנו ברכיבה במורד נחל חיק, המשכנו בטיפוס לעבר הר שוקף, אך בשל מגבלות זמן ויתרנו על הרעיון, ורכבנו לאורך נחל אורן עד הכניסה לקיבוץ בית אורן. מבית אורן (+390) רכבנו במורד כביש 721 עד צומת אורן (+40), ירידה מ-ד-ה-י-מ-ה אך מסוכנת (כביש מפותל) שפיצתה על כל העליות שטיפסנו במהלך הטיול. בצומת אורן עלינו על האוטובוס וחזרנו הביתה עייפים אך מרוצים.
סה"כ רכבנו היום 43 ק"מ.

פרות בנחל יבנאל

סיכום
אז מה היה לנו כאן:
כ - 220 ק"מ של רכיבה + 30 ק"מ הקפצה ברכב.
ארבעה ימי רכיבה עשר שעות רכיבה (ברוטו) ביום.
שני רוכבים, פנצ´ר אחד.
צימר בגליל, מלון בטבריה וארוח בקיבוץ הזורע.
טיול אחד מדהים
ו… האלמנט….

שביל חוצה ישראל - יומן מסע...
שביל חוצה ישראל - יומן מסע מהחרמון על אופניים עד לטאבה. מסלול של 938 קילומטרים ועשרה ימים ביומן מסע מרתק. על החברים והחברות לדרך על הציוד ועל והרכיבה המדהימה. להמשך

לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של רובי שאשה...
 לתצוגת פורום
טיול אופניים לאורך שביל ישראל (כמעט)
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 14/7/2004 :20:39 משתמש אנונימי  אסף מסיקה עם תוכן  נסיעה באוטובוס
 14/7/2004 :21:35 משתמש אנונימי  רובי עם תוכן  תשובה
 14/7/2004 :19:18 משתמש אנונימי  אורן סקוט עם תוכן  שביל ישראל
 14/7/2004 :20:37 משתמש אנונימי  אסף מסיקה עם תוכן  יש אתר מדהים עבורך
 28/1/2004 :17:08 משתמש אנונימי  הרצל מלוד עם תוכן  כל הכבוד !
 22/9/2002 :13:14 משתמש אנונימי  לירן רייש עם תוכן  מגניש....
 4/7/2002 :19:05 משתמש אנונימי  אמישי בר עם תוכן  כה לחי !!!
 18/6/2002 :06:36 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  eyal עם תוכן  .
 7/6/2002 :13:44 משתמש אנונימי  אילן עם תוכן  תודה על הכתבה
 4/6/2002 :15:50 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידו מזור עם תוכן  סבבה - אין כמו טיולים ארוכים