הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טור אישי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

הבוקר הצטרפתי לביקור ראשון בעילית ומסתבר ששוקולדים בטח שלא מחלקים שם...
מאת:  עדי פיליפ לאתר של עדי פיליפ
3/3/2010, 15:37

                

   

 קצת רקע מתחילת השנה 
בתחילת כל שנה אנו יושבים עם המאמן וקובעים יעדים לשנה החדשה, חושבים מה עשינו טוב יותר ומה פחות ואיפה אנחנו חזקים יותר ופחות. מסכמים ורושמים את הדברים כאשר המטרות בד"כ ירשמו בצורה ברורה ביעדי משקל, זמן או פודיום (או לפחות מיקום).

 קביעת היעדים לשנה הקרובה 
השנה החלטתי שאני רוצה לעשות עוד תקופה במסטארס-פרו ורק בהמשך לעלות לעילית, כלומר לקראת אמצע העונה או בעונה הבאה. (בהיותי מתחת לגיל 30 מותר לי להנות משנה אחת של חנינה במאסטרס-פרו כאשר בסופה צריך לרדת חזרה לקטגוריית גיל או לעלות לעילית, בשנה שעברה רכבתי בשני מירוצים במאסטרס-פרו כך שקיוותי להנות מעוד כמה תחרויות עם השועלים המנוסים וללמוד עוד שיעור או שניים לפני העליה לגדולים)
כניראה שהמאמן שלי בהכירו אותי העדיף להעמיד לי את הדברים בפנים וכבר מתחילת העונה לרשום אותי לעילית. כמה שבועות אחרי שכולם ביקרו אצלו וסיכמו מטרות קיבלנו מייל מרוכז לאיזו קטגוריה כל אחד נירשם (כמובן שמרביתנו יודעים לאן הם שייכים אבל יש לו רגעים רשמיים שכאלו). בנוגע אלי הוא רשם " עדי אתה בעילית אז כדאי שתתחיל לאכול יותר חסה".
אצלי הדברים ידועים, ידוע מה החוזקות ומה החולשות, כאשר הראשית בהם היא החיבה למאכלים כאלו ואחרים, לצערי החינוך הפולני לא פסח עלי ואני זקוק לתקופה של פרידה כדי להשיל ממני קילוגרמים מיותרים. השנה לצערי ( ולשמחתי) הכרתי חברה בעלת יכולות בישול מרוקאיות והיא לא תפספס הזדמנות להוכיח זאת שוב ושוב.

 הכנות למירוץ 
לקראת המירוץ, במהלך אימוני השבת האחרונים תירגלנו את המסלול כולל מספר סימולציות ולשמחתי הכרנו אותו טוב כך שידעתי למה לצפות.
כמה ימים לפני המירוץ הוא דאג להתקשר ולחקור לשלומי, איך אני מרגיש ולהוכיח לי שוב עד כמה הוא מאמין בי יותר ממה שאני מאמין בי כשאמר- "עדי, אני רק מבקש ממך דבר אחד- תבוא עם חיוך ותסיים עם חיוך" אני אישית מעט חששתי אבל שמחתי שלא יהיו קטעי טיפוס מיוחדים במירוץ וכמובן שמחתי שיהיה מזג אוויר לא קל כי המשמעות (כך חשבתי) היא שהפלטון יוריד הילוך עם בוא הסערה. לא ידעתי למה לצפות באמת ועד כמה הקצב הולך לעלות אבל יש פעמים שחייבים לקפוץ למים כדי לדעת עד כמה הם קרים.

 בוקר המירוץ 
שבת בבוקר- קר, סוער ואני מאושר- הבוקר סוף סוף מגיע המירוץ הראשון לעונה וזה תמיד דבר טוב.
נסיעה עם עופר היקר ושיחה קלה לאורך הנסיעה על מה שקורה מחוץ לרכיבה וכמובן מה שמתוכנן להמשך הבוקר. מגיעים לנקודת הזינוק ועושים סיבוב אחרון ברכב לראות את המסלול ולסמן נתבי"ם אחרי הגשם.
עוברים במזכירות ואומרים שלום לכל החברים מהקבוצות השונות.
הבוקר הצטרפו עוד כמה חברים חדשים מהקבוצה שלהם זה מירוץ ראשון, ניסיתי להרגיע ולתת כמה עיצות לקראת המשך הבוקר כאשר השתיים המרכזיות הן שלא יצפו שיהיה קשה יותר מאימון שבת (כי באמת בד"כ לא יהיה יותר קשה ממנו) וכמובן שהכי חשוב הוא לשמור על הבטיחות ועל הרוכבים שמסביב כי יש לנו עוד עונה שלמה להנות פה...

 מתחילים לרוץ בקצב גבוה 
לצערי חימום לא עשיתי חימום מספיק אבל הגיע הזמן לזנק, המירוץ נפתח בקצב מהיר מאוד ותוך מספר דקות הבנתי את ההבדל בין הקטגוריה הקודמת לזו- פה פשוט כל הזמן תוקפים, העבודה לא מסודרת כמו שאני מכיר, במקום שהראשונים ירדו אחורה לנוח אלו האחרונים שעולים קדימה להגביר את הקצב, כל כמה דקות אני מעלה קצב ועולה לשליש הקדמי ותוך דקה או שתיים אני מוצא את עצמי שוב בסוף.
ההרגשה היתה קשה, לא הייתי מתוסכל אלא שזה דבר שצריך להתרגל אליו, לאורך הדרך שמרתי על קשר עין עם אביחי והוא ניראה רגוע ושליו כאילו הוא באמצע משחק גולף. אני רק חשבתי על להתרכז בדרך וברוכבים מסביב ולנסות להירגע.

 סוף סוף מתחילים להנות מזה 
בהקפה השניה כבר נכנסתי יותר טוב לקצב והשתלבתי יותר טוב, הרגשתי קצת יותר בבית ונהנתי מהסיבה הפשוטה שסוף סוף הגעתי למירוץ אמיתי ולא סתם רכיבה מנהלתית והמתנה לספרינט פיניש.
ההרגשה היתה פשוט אירופה- הנוף, המהירות והאנדרנלין!! והיה תענוג לראות כל פעם מחדש רוכבים שנחשבים בעינייך לשם דבר בארץ רוכבים, נלחמים לצידך וניראה שחלקם סובלים כמוך. מזג האוויר התבהר בהמשך ולעיתים ירד גשם קל שהטריד הרבה פחות לעומת הבוץ והמים שעפו מכל עבר מהרוכבים שלפניך.

בהקפה הרביעית לקראת קיבוץ נגבה ישנו קטע עם רוח צד חזקה וגבעה קלה וארוכה, השילוב בין השניים, בנוסף לעייפות התישו אותי, בניגוד לפעמים הקודמות לא מצאתי מישהו לשבת עליו ונאבקתי ברוח ובעליה. רגע קצר של חוסר ריכוז והבנתי שאני בסוף הפלוטון, ניסיתי לגשר אבל גם אלו שמלפנים גישרו קדימה והמרחק רק גדל לאט לאט, אחרי הפניה ימינה לנגבה כבר הייתי מותש אבל לא ויתרתי- המרחק לאחרונים הוא אולי חמישים מטר אבל עם רוח שכזו הדברים נראים אחרת. אחרי כמה דקות תפס אותי גיל קיבץ מטים פוקוס, ניסיתי לעבוד איתו ולגשר, בניגוד למה שציפיתי היה לו קשה אפילו יותר מאשר לי ובסוף ההקפה כבר לא ראיתי אותו. הצטרפתי לרוכב נוער עילית ועבדנו בצורה מסודרת יחד את יתר הדרך (בהמשך הצטרף אלינו רוכב נוסף ממאסטרס חיפה) הרכיבה היתה לא קלה כאשר בעבודה מול הרוח הרגשתי את היתרון שיש למשקל שלי לעומתם, לצערי הצעירים השובבים לא החזיקו מעמד וברחו לי בספרינט פיניש אחרי שישבו עלי- לא נורא יבוא היום והם ילמדו לעבוד ביחד עד הסוף...

 לסיכום: 
הייתי מרוצה מהחוויה המסלול הרבה יותר מעניין מאשר ניצנים, מכיל קטעים טכניים יותר עם מעט גבעות מתגלגלות וחלקים מהירים. בטוח שבפעם הבאה כבר הדברים יראו אחרת ואדע למה לצפות. מה שבטוח שעמדתי במטרות ולמרות שנפלתי מהפלוטון התחלתי וסיימתי עם חיוך. כל הכבוד לכל הרוכבים ובני המשפחות שהגיעו לעודד וכמובן לכל הרוכבים מקבוצת סגל מומנטום הרים שהציגו נוכחות מרשימה בכל הקטגוריות וכמובן תודה לאביחי שליווה והרגיע לאורך הדרך ולאלעד שהאמין וממשיך להאמין בי!!

צילום: אלעד פלטין
צילום: אלעד פלטין
 
 היבטים סוציו אקונומיים אצל רוכבי אופניים מקצועיים...
היבטים סוציו אקונומיים אצל רוכבי אופניים מקצועיים ''במקרה של תאונה קטלנית, אני מתחנן בפני הצופים לא לרחם עלי. אני איש עני, יתום מגיל אחת עשרה, וסבלתי רבות. המוות אינו מאיים עלי כלל. הניסיון לשבור את השיא הוא הדרך שלי להביע את עצמי. אם הרופאים לא יוכלו עוד לע להמשך
 שביל ישראל באופניים...
שביל ישראל באופניים מסע אישי של איש הייטק לשעבר במהלך חודש אוקטובר 2009 להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של עדי פיליפ...
 לתצוגת פורום
ביקור ראשון בעילית
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 14    דרוג כללי: 4.07

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019