הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור ספורט ותזונה
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

נמאס לכם מחטיפים קנויים? רוצים לנסות בעצמכם? גם בריא וגם טעים?
מאת:  ערן מנשה לאתר של ערן מנשה
1/5/2010, 10:17
חטיף אנרגיה על טהרת הטבע
                

   

 רקע 

במשך מספר שנים השתמשתי ולעיתים אני עדיין משתמש בחטיפי אנרגיה קנויים מחברה זו או אחרת.


 החטיפים מגיעים ב:

  • טעמים שונים ומגוונים החל בטעמי פירות כגון בננה, תפוח, אגס דרך אגוזים למיניהם כגון: פקאן, בוטנים, שקדים וכלה בטעמי תבלין כגון וניל, קינמון, שוקולד.
  • צורות שונות כגון לעיס (chewy) פריך (Crunchy), ג'ל או נוזל.
  • דרכי הכנה שונות כגון אפייה, בישול, ערבוב חומרים וכדו'.

לכל החטיפים מכנה משותף אחד והוא לספק לגופנו אנרגיה בצורה מרוכזת ולפעמים מהירה על מנת שנוכל להמשיך לאמץ אותו ללא חשש, ולעיתים מגדילים בכך שמספקים חומרים כמו מלחים שמופרשים דרך הזיעה וחיוניים להמשך תפקוד הגוף באופן תקין.

מחירם של חטיפי האנרגיה נע בין שקלים בודדים לחטיף לאלה שנמכרים ברשתות השיווק השונות בקופסאות של 4-6 יחידות בעלות לש כעשרה ש"ח (ויותר) לאלה שנמכרים בחנויות טבע או חנויות אופניים ואביזרים.

מספר פעמים בעבר חיפשתי ואף מצאתי באינטרנט מתכונים שונים להכנת חטיפי אנרגיה וניסיתי כמה מהם.

למרות שהתוצאות היו מרשימות והחטיפים יצאו מאוד טעימים לא התחברתי לשום מתכון בצורה כזו שחזרתי והכנתי ממנו מנה נוספת של חטיפים.

לפני כשנה חשבתי לנסות ולהכין חטיף אנרגיה משלי ללא מתכונים, והרעיון הכללי היה ללכת על חטיף שלא דורש אפיה וללא תוספת ממתיקים למיניהם, מה שנקרא על טהרת הטבע.


 מצרכים ואביזרים דרושים 
לשם ההכנה השתמשתי במצרכים הבאים:
1. מחית תמרים בואקום ½ ק"ג
2. 100 גר' אגוזי ברזיל
3. 100 גר' אגוזי פקאן
4. 100 גר' אגוזי לוז
5. 100 גר' שקדים
6. 50 גר' קוקוס טחון
7. 200 גר' שלווה ללא סוכר או פצפוצי אורז ללא סוכר

אביזרים ומכשירים דרושים להכנה:
1. מיקרוגל
2. סכין חיתוך גדול, מומלץ עם שיניים
3. מטחנת בשר
4. קערה גדולה
5. קרש חיתוך
6. נילון נצמד
7. נייר פרגמנט

 אופן ההכנה 
1. מוציאים את מחית התמרים משקית הואקום ומחממים כ-20 שניות במיקרוגל בתוך הקערה.
2. חותכים פרוסות מהמחית בעובי כ-2 ס"מ.
3. מפעילים את מטחנת הבשר ודוחפים פנימה את החתיכות שחתכנו מהמחית בזו אחר זו.
4. בצד היציאה של מטחנת הבשר מניחים את הקערה ודואגים שכל המחית הטחונה תכנס לקערה ולא תשפך החוצה.
5. שופכים את האגוזים (ברזיל, פקאן, לוז, שקדים) ואת השלווה או פיצפוצי האורז לתוך הקערה עם המחית הטחונה.
6. כעת מכניסים את הקערה לתוך המיקרוגל לכ-20 שניות.
7. מוציאים את הקערה מהמיקרוגל ומתחילים בלישת העיסה בידיים (יש לשים לב שישנם איזורים בהם מחית התמרים חמה מאוד ועלולה לגרום לכוויה ביד. לכן, מומלץ להמתין כדקה לאחר הוצאת הקערה מהמיקרוגל).
8. לאחר שלשים את העיסה בצורה טובה אמורים כל האגוזים והשלווה (או פיצפוצי האורז) להבלע ולהתאחד עם מחית התמרים ליצירת עיסה אחידה.
9. מוציאים את העיסה מהקערה ומניחים על קרש החיתוך. מניחים את שתי הידיים על העיסה ומגלגלים אותה ליצירת גליל ארוך כדוגמת נקניק בקוטר של כ-6-7 ס"מ (יש לשים לב לא לפרק את העיסה ושהנקניק יהיה אחיד בעוביו לכל אורכו).
10. מפזרים את הקוקוס הטחון על קרש החיתוך ומגלגלים פעם נוספת את הנקניק שנוצר, הפעם על הקוקוס על מנת לקבל ציפוי קוקוס לנקניק.
11. לאחר שהגענו לציפוי אחיד של קוקוס על הנקניק עוטפים את הנקניק בניילון נצמד ומוודאים שאין חלקים חשופים.
12. מניחים את הנקניק העטוף על קרש החיתוך ובעזרת סכין החיתוך חותכים פרוסות בעובי של כ-1 ס"מ, הניילון הנצמד עוזר לנו לשמור על שלמות העיסה של כל פרוסה ופרוסה.
13. מכינים מנייר הפרגמנט פיסות באורך של כ-20 ס"מ על 10 ס"מ, כמספר היחידות שחתכנו
14. לאחר שחתכנו את הנקניק כולו (יש בידנו כ-30 פרוסות) מורידים מהן את הניילון הנצמד ועוטפים כל פרוסה בנייר פרגמנט.
15. מכניסים את כל הפרוסות העטופות לשקיות ניילון ומכניסים לתא ההקפאה במקרר הבייתי לאיחסון.

החטיף לפני העטיפה
החטיף לפני העטיפה

 לסיכום 
לפני הרכיבה מוציאים מהתא ההפקאה חטיף אנרגיה קפוא, עטוף בנייר פרגמנט ושמים בשקית בתיק. עד להפסקה במהלך הרכיבה חטיף האנרגיה יחזור למצבו הטבעי ויהיה אכיל.

ראו הוזהרתם! החטיף טעים מאוד ויש לשים לב שלא אוכלים לכם אותו כל מיני אורחים או בני בית אחרים שמחפשים דברים טעימים...

חטיף עטוף וקפוא
חטיף עטוף וקפוא
 
 סיכום עונה (2009) בקובץ אקסל...
סיכום עונה (2009) בקובץ אקסל בשנה שעברה, סיכמנו את העונה בשתי כתבות, מעניינת פחות או יותר, כל זה תמיד ניתן להתווכח...למה? כי במילים תמיד ניתן להתווכח (כמו כאן). קשה יותר מול קובץ אקסל שמראה נתונים סטטיסטיים יבשים. שם, הדברים יותר ברורים. להמשך
 מסגרת אימונים קבועה – המתכון להצלחה...
מסגרת אימונים קבועה – המתכון להצלחה ככל שספורטאי ממוקד בתחום בו הוא עוסק, כך התקדמותו תהיה יציבה יותר. לרשותו של הספורטאי: עממי, חובבן או מקצוען, עומדות מסגרות אימון אשר שומרות על מיקוד האימונים. ככל שספורטאי ממוקד בתחום בו הוא עוסק, כך התקדמותו להמשך


לפורום ספורט ותזונה
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של ערן מנשה...
 לתצוגת פורום
חטיף אנרגיה על טהרת הטבע
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 31    דרוג כללי: 4.64

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017