הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

את הכתבה הזאת בחרנו לכתוב בסגנון שונה (לאור פניית המערכת). לאחר ימים ארוכים של תכנון, שליחת פקסים לחו''ל וקיום מסע מכין ליעד לבחינת מסלולים, אנו גאים בניסיון שצברנו במשך השנתיים האחרונות ושני המסעות שהוצאנו אל הפועל. עשינו טעויות ולמדנו מהם ואנו תקווה שהכתבה תחסוך לכם את מה שלנו לקח זמן כסף ועצבים...
מאת:  'רוכבים את העולם' לאתר של 'רוכבים את העולם'
20/7/2002, 14:54
רוכבים בראש שקט
                

   

 התארגנות : 
כבר מספר חודשים לפני המסע התחלנו אימונים משותפים.
בד"כ נפגשנו באזור פראדיס – כרם מהר"ל, על הכביש הישן לחיפה. הרכיבה המשותפת כללה קטע מישורי וכמובן את העלייה לבית אורן, הרי ברור שמי שטוב בעלייה לא תהיה לו בעיה בכל מתווה אחר...

 אריזת האופניים: 
ממש לפני המסע כל אחד ארגן לו קרטון לארוז את האופניים, בד"כ מחנות אופניים. הזהירים שבנינו ארגנו להם מזוודה מוקשחת שהיא בד"כ קטנה יותר ומצריכה פירוק האופניים קצת יותר לעומק, אבל מבטיחה הגנה טובה יותר. לעומתה, הקרטון הישן והטוב שמאפשר פירוק גלגל קדמי בלבד (גלגל אחורי מגן על המעביר האחורי), פדלים וכיוון הכידון בלבד, אבל מצ'תקמק במהלך ההובלה.
בכל מקרה רצוי להצטייד בניילון מתפוצץ (פצ'פצ'ים, זה עם הבועות) לעטוף את החלקים בדגש על הצלחות (גלגלי השיניים), המעביר והגלגלים (שפיצים) לא יזיק למלא בסמרטוטים.
לסיכום:

מזוודה קשיחה לאופניים
יתרונות -
·מגן על האופניים בצורה טובה.
·נוח לנשיאה ולא נחשב למטען גדול מדי.
·ניתן לנעילה.

חסרונות -
·יקר.
·מצריך פירוק האופניים לחלקים.

קרטון של אופניים חדשים
יתרונות -
·חינם וכל פעם חדש (ניתן אפילו לזורקו עם הגעה ליעד ולקחת חדש לפני חזרה).
·מרווח לאופניים – מצריך פירוק מינימלי.

חסרונות -
·הגנה לא מושלמת על האופניים (מצריך עטיפה יסודית של האופניים והחלקים).
·גדול ומסורבל.
·יכול להוות בעיהבמטוסים קטנים.מתפרק ,נקרע בקלות.

מרכיבים את האופניים שהגיעו עטופות בתוך קרטון
מרכיבים את האופניים שהגיעו עטופות בתוך קרטון

 הטיסות: 
על מנת להוזיל עלויות טסנו לבורדו דרך מינכן ("connection") – מה שהתגלה כבעייתי במסע זה. קודם כל לא כל אחד אוהב לעבור במהלך יום אחד שני מטוסים ובייחוד לאחר המתנה של מספר שעות רב בין הטיסות - די מעייף. אומנם מינכן יפה, אבל היא רק "על הדרך".
עניין חשוב נוסף: העברת האופניים ממטוס למטוס. אם לא עשיתם בדיקה יסודית לגודל המטוס הראשון (מהארץ) ובייחוד השני (בקונקשין), כנראה שתתקלו בבעיות להעלות את ארגזי האופניים ולא כל שכן שמדובר ביותר מחמישה קרטונים.
זה המסע השני שלא היו מוכנים להעלות לנו את האופניים במדינת המעבר (בשני המקרים המטוס היה קטן ועמוס במזוודות של הנוסעים ולסבלים לא היה חשק לארגן מחדש את הכבודה עד למצב האופטימלי).
לעיתים הטיסות בתוך אירופה מתבצעות במטוסים קטנים ואז תהיו בטוחים שארגזי האופניים יעלו אחרונים (אם בכלל). אלמלא איימנו וצעקנו ושכנענו שאנחנו קבוצה מקצועית ויש לנו תחרות וכו' וכו' , אף אחד לא היה מעלה לנו את הארגזים בשני המסעות....
השנה, אפילו הגדיל לעשות הקברניט שטיפל בכבודו ובעצמו בארגזים אישית, תוך נטילת "סיכון" מצידו (לאחר שוידא אישית שאין מקום בתא המטען, אישר לקשור שני זוגות אופניים במושב הקדמי בתוך המטוס...).
בקיצור...אם אתם קבוצה, תשלמו עוד קצת ותטוסו ישירות ליעד, ואם בכל זאת נדרש "קונקשן" (יעד מיוחד או נידח....) אז תצטיידו בתירוצים וביכולת שכנוע. זכרו שגם הבטחה (אפילו בכתב) של נציג החברה בארץ לא עוזרת (מניסיון רבותיי...) ואתם תלויים בסופו של דבר בחסדי המעמיסים וברצון הקברניט !!!
לא משלמים על האופניים כמטען חריג או תוספת משקל, אבל זה משתנה מחברה לחברה. תעדיפו לשקול (אם חייבים) את הזוג הכי קלים והפקידה כבר תכניס את שאר הקרטונים תחת משקל זה...
בקיצור, יש מספיק כסף – טיסה ישירה. אין כסף - להתפשר.

 מה לוקחים ? 
שאלה טובה ! הרי לא רוצים להיתקע בסוף בלי איזה מפתח שבו תלוי כל הטיול שלך....וגם לא רוצים "לעלות במשקל"....
לרכב צמוד יתרון ברור בסוגיה זו.
מוטב שיהיה בהישג יד :
1.ציוד לתיקון תקרים + פנימיות (מפתח של אחת לכל יום)
2.מפתחות "אלן" בכל הגדלים
3.מפתח 15' לפדלים.
4.מכוון ומותח קפיצים

חלפים מומלצים:
1.מעביר אחורי וקדמי
2.מוט כיסא + כיסא
3.צמיגים
4.שרשרת
5.זוג פדלים
6.שפיצים נוספים

כמובן שאופי האיזור משפיע על מידת ההצטיידות בחלקים רזרביים. באירופה ניתן להגיע לחנויות אופניים בקלות כך שאין צורך לסחוב את כל סוגי החלקים.


 לבוש : 
מאוד תלוי להיכן נוסעים ובאיזו עונה. אבל אל תשכחו שתמיד יהיה לך קר בבוקר (בטח אם יוצאים מוקדם). רכבים שחולפים על פניך תורמים לסיוט...ואם יש במסלול ירידה ארוכה אז לא נעים להיות קייצי.
בקיצור: שני סטים קצרים ולפחות אחד ארוך, כפפות וקסדה כל הזמן...לא בא לך שדווקא שוטר נוכרי יאסוף את גולגולתך ואת עור כפות ידיך מהכביש,חס וחלילה.
אם יש רכב בקבוצה (חובה !!!) אז ניתן להעמיס עליו בהישג יד ואז להתעטף או להתערטל בהתאם.
תהיו ערוכים לכבס...ואם לא יתייבש עד הבוקר, יש עוד סט וניתן לתלות ברכב את הרטובים...

 חנויות אופניים ותרבות רכיבה: 
טוב, אז ברור לכולם שבחו"ל (ואירופה מובילה בתחום) רכיבה זה תחביב רב לאומי....יש שבילים וסימונים מיוחדים לאופניים ואפילו במספר מדינות יש מקום ברמזור לרוכבי אופניים לעמוד !!!
הנהגים שנוסעים אחריך לעולם לא יצפצפו גם אם תעכב אותם בעלייה. ואם כבר מישהו יצפצף תהיה בטוח שהוא תייר ואולי אפילו ישראלי...
בימי א' או חגים תמיד הכבישים יתמלאו ברוכבי אופניים יחידים או קבוצות...מה שנדיר לראות בארץ, כל כך נפוץ שם. מטבע הדברים כמעט בכל עיירה ובטח בערים הגדולות ניתן למצוא חנות אופניים מכובדת. תשאירו כסף בצד לקניות, בד"כ המחירים יהיו זולים יותר מהארץ אפילו ב 40%. וכמובן – הם מקצוענים !!!

 תזונה ושתיה:  
זה ברור שחלק נכבד מהטיול זה האוכל, בטח אם מדובר בספורטאים ששורפים חופשי קלוריות (כ 3000 ליום כשרוכבים כ 100 ק"מ).
את הבוקר רצוי להתחיל רק בקפה עם משהו קטן. אחרי רכיבה של שעתיים (בערך 30 ק"מ) כדאי לאכול משהו רציני (אבל לא להעמיס) כגון באגט עם נקניק / גבינה ואיזה ירק.
את הארוחה המשמעותית תעשו בערב לאחר סיום הרכיבה ואז תוכלו לחסל פחמימות וחלבונים בכל צורה שהיא (פאסטות, דגים וכו'). חידוש שאחד החברה גילה לנו – שתי כפיות דבש מידי ערב עושות סדר בבטן ומחזירות לגוף את האנרגיה.
בין ארוחת הבוקר והארוחה המסכמת רצוי לאכול פירות עטירי סוכרים כגון בננות, תפוחים פירות יבשים או אפילו פאוור - בר (וופל עטיר אנרגיה של ספורטאים).
כל היום לשתות לשתות ושוב לשתות (יש אפשרות להמתיק את המים באמצעות תוספת איזוסטאר לדוגמא), תמיד כיף לנצל הפוגת השתנה להינות מהנוף...

הרבה בננות !!!
הרבה בננות !!!

 המסלול:  
העניין מאוד אינדוידואלי, ובראייתנו ישנן שלוש שיטות לטיול אופניים:
1.שיטת "הפרח" (או "כוכב") – יציאה בבוקר וחזרה לאותה נקודה (במקרה כזה רצוי שהמלון יהיה איכותי, וממוקם באזור מעניין ומלא אטרקציות ואפשרויות רכיבה. כך ניתן להעביר מספר ימים עד שמיצנו את האזור.

2.שיטת "החזרה" - יציאה למסע מהעיר אליה הגענו מהארץ כשבסוף המסע חוזרים לעיר זו ממנה נחזור לארץ (בדרך ישנים באתרים שונים).

3.שיטת "ההתקדמות" - יציאה למסע מהעיר אליה הגענו מהארץ כשכל יום מתקדמים לכיוון היעד ממנו נמריא בחזרה.

מובן כי ניתן לשלב בין השיטות ואין כאן מתכון מועדף שיביא להצלחת המסע, הכל תלוי ברוכבים, באזור ובנוחות...
שיטה 1 הכי נוחה מבחינה לוגיסטית (בעיקר תיאומי לינות וסחיבת הציוד) לעומת שיטה 3 שהכי פחות נוחה.
אנחנו מעדיפים את הכפרים והנוף הפתוח ולכן השתדלנו לעקוף את הערים הגדולות.
המפות של אירופה טובות מאוד (בייחוד של "מישלן") ורצוי להצטייד בספר כבישים בקנ"מ של 1:10000.
לא מומלץ לעלות על אוטוסטרדות ואפילו לא על כבישים אדומים.
החוויה מתרכזת בכבישים הצהובים והלבנים שהם הכבישים היותר קטנים, יותר נידחים ויותר יפים.
רצוי לכלול במסלול את כל מגוון התוואים : מישור, עלייה וירידה כשרצוי להתחיל את יום הרכיבה במישור (חימום) ורק בהמשך או לקראת סוף היום את העלייה. יש לשים לב שירידות ארוכות מעייפות ולעתים אף מסוכנות (לדוג': בצפון איטליה, ירידה מ Paso di Rolle לכיוון מזרח – כ 30 ק"מ של כביש מפותל).

נוף אלפים אופייני (ואופני)
נוף אלפים אופייני (ואופני)

 בטיחות: 
על קסדה וכפפות לא נרחיב את המילים, רק נחדד שאסור לוותר על קסדה גם אם חם ומציק. כשרוכבים בשעות הצהריים החמות יש נטיה לא להתחשב בשמש היוקדת (הרוח מהרכיבה יוצרת אשליה של מזג אויר נעים) ובקלות נצרבים (בפי העם : משתזפים) וגווני העור משתנים בצורה קיצונית ומהירה. הפתרון: משחת הגנה מפני השמש, בגדים ארוכים אם לא חם והרבה שתיה.
עזרה ראשונה – לשים על הרכב, תחבושות, פולידין ופדים. בנושא זה כל המרבה הרי זה משובח...
במקרה שלנו זו לא חוכמה: שני משתתפים הינם רופאים במקצועם...כך שניתן לעשות אפילו השתלת עור במקביל לניתוח הסרת קטרקט בשטח.
משחות נגד שפשפות לא יזיקו, לא ניתן להתחמק !!!
משקפי שמש הם מזמן פריט שלא רק אופנתי אלא גם מגן מפני האור וקרני השמש המזיקות.

קסדה רבותיי, וגם משקפיים....
קסדה רבותיי, וגם משקפיים....

 אבטחת האופניים: 
האופניים הנם האמצעי העיקרי (ויקר) להצלחת המסע ולכן עימדו על הנקודות הבאות:

·בטחו את האופניים למשך השהות בחו"ל – זה ישתלם בסוף.

·כשעוצרים להפסקה במסעדה או לסיור רגלי באתר תיירותי, רצוי לרכז את האופניים ולשמור איתם קשר עין.
אם מצורף רכב מספיק גדול (אנו יוצאים עם רכב מסחרי גדול) ניתן לאחסן בתוכו.

·כשסוגרים מלון, יש לסכם עם בעל המקום /דלפקאי היכן ניתן להניח את האופניים.
יש מקומות שירשו לך להניח את האופניים בחדר. לרוב, יש למקומות אלה מחסן / מוסך בו ניתן לאחסן. בעלי המלונות מתורגלים בעניין וכשלנים מחוץ לעיר הנושא פשוט יותר.

·הצטיידו בשרשרת ארוכה מספקי לקשירת האופניים למשך הלילה. במידה ומדובר במקום בעייתי פרקו את הגלגל הקדמי והכניסו אותו לחדרכם.

אמצעי התחבורה העיקרי...
אמצעי התחבורה העיקרי...

 לינה: 
מספר דגשים לגבי לינה:

·לינה במקום טוב (3- 4 כוכבים) תעלה בין 15 ל 25 אירו (כ 100 ₪) לאדם – זה כולל מקלחת
בחדר, ללא ארוחת בוקר (לא בכל מקום הארוחה נכללת, למשל בצרפת לא לעומת איטליה שכן).

·חדר לשניים עולה כ 40 אירו, שימו לב שחדר סטנדרטי כולל מיטה זוגית ולא שתי מיטות
נפרדות !!! לחדר עם מיטות נפרדות תצטרכו להוסיף.

·ארוחת הבוקר (ארוחה אלק...) מאוד דלה (קונטיננטאלית). בד"כ תמצא קפה / תה / מיץ טבעי, לחם קלוי או קוראסון, ריבה, חמאה וזהו. נדיר למצוא מקום שגם יתן לך ביצה. על ארוחה כזו משלמים בין 5 – 8 אירו.

·עלות בעיר יקרה יותר (לא ברור מדוע) ומאוד אופייני למצוא מחוץ לעיר באחת העיירות או הכפרים, לינה זולה יותר, בחדרים טובים יותר ובמקום מדהים, ואף כולל ארוחות.

·רצוי לתאם לינה באזור בילוי, כך שניתן יהיה לשלב תיירות ורכיבה (חצי יום רכיבה וחצי תיירות).

·בצרפת פועל איגוד אכסניות פרטיות שמעמיד סטנדרטים גבוהים לרשומים בו והכל בעלות הוגנת ובמקומות מדהימים.

קיראו על הטיולים שכבר הוצאנו אל הפועל:
מסע לצפון איטליה (דולמיטים)...
יומן מסע - לדרום צרפת והפירנאים...

בהצלחה........דרור ושלומי



לינה מחוץ לעיר
לינה מחוץ לעיר
 
 ב - LAGO DI GARDA הכל טוב...
ב - LAGO DI GARDA הכל טוב טיסה לאירופה, מספר רכבות ואוטובוסים, נוף ירוק יותר, נהגים רגועים יותר – אמנם חו''ל, אבל כבר היינו בסרט הזה פעם או פעמיים בחיים, וההתרגשות בהתאם. להמשך
 הוא לא הפסיק לחייך... (מסע אופניים בדר' אמריקה)...
הוא לא הפסיק לחייך... (מסע אופניים בדר' אמריקה) טיול אופניים מאקוודור, דרך פרו, ועד בוליביה (שנת 97) המאמר הוא מעין סיפור מסע ובהחלט שלא ניתן להשתמש בו 'כסיפור דרך'. להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של 'רוכבים את העולם'...
 לתצוגת פורום
טיפים למתכננים מסע אופניים בחו''ל
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 4/6/2006 :17:49 משתמש אנונימי  שי עם תוכן  נסה לארגן קבוצת אנשים לטיול בסלובקיה באיזור ההרים
 4/6/2006 :20:44 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ´רוכבים את העולם´ עם תוכן  מסע לסלובקיה - התייחסות
 9/5/2006 :15:56 משתמש אנונימי  אמיר עם תוכן  טיול אופניים לתורכיה
 30/4/2006 :15:50 משתמש אנונימי  זיו רייך עם תוכן  טיולי אופנים בקנדה
 26/3/2006 :08:56 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עודד עם תוכן  טיול אופניים בשוויץ
 11/9/2002 :08:54 משתמש אנונימי  המתעניין... עם תוכן  בדיוק!!!  [תמונה]
 11/9/2002 :00:47 משתמש אנונימי  דרור - המארגן עם תוכן  התייחסות למתעניין
 10/9/2002 :02:02 משתמש אנונימי  המתעניין... עם תוכן  מצטער, כנראה לא הסברתי...
 9/9/2002 :21:41 משתמש אנונימי  דרור - המארגן עם תוכן  תגובה למתעניין
 9/9/2002 :12:13 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  המתעניין... עם תוכן  שאלה חשובה מאד!!!
 23/7/2002 :23:26 משתמש אנונימי  שלומי עם תוכן  יישר כוח
 22/7/2002 :20:56 משתמש אנונימי  דרור נגר עם תוכן  ושוב לאילן ואלעד
 22/7/2002 :14:07 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  אההה ואילן גי
 22/7/2002 :14:01 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  למה להשמיץ - לא יפה
 22/7/2002 :10:57 משתמש אנונימי  אילן גיא עם תוכן  עוד דבר קטן
 22/7/2002 :10:50 משתמש אנונימי  אילן גיא עם תוכן  רק שנייה...
 22/7/2002 :00:56 משתמש אנונימי  בני איזנברג עם תוכן  לאלעד
 22/7/2002 :00:29 משתמש אנונימי  דרור עם תוכן  הבהרה
 22/7/2002 :00:01 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  אהה.. ואגב
 21/7/2002 :23:55 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  במילים אחרות...תציין זאת !!!
 21/7/2002 :22:04 משתמש אנונימי  דרור עם תוכן  ניסיון רבותיי - ניסיון
 21/7/2002 :14:30 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אילן גיא עם תוכן  ...מממ...
 21/7/2002 :13:16 משתמש אנונימי  אלעד עם תוכן  רבותי, הגזמתם באופן פראי
 20/7/2002 :10:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  תודה


[ ]
לפרסום זה יש: 24 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 80    דרוג כללי: 3.40

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019