כתבות > מדור טיולים בארץ
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

נקודת התארגנות בנווה אטי'ב, נרשמים, חולצה, קפה, תה, מתוקים, חברים חדשים וותיקים. כולם עולים על האופניים ומתחילים לפאדל ...
מאת:  עידן פלד לאתר של עידן פלד
3/10/2002, 22:27
מנוחת הלוחם - האופניים שלי

אזור: רמת הגולן
אורך המסלול: ק''מ

נקודת ההתארגנות החלה בנווה אטי'ב שלמרגלות החרמון, שם נרשמים, מקבלים חולצה, קפה, תה, מתוקים ופוגשים חברים חדשים וותיקים.
הרכיבה החלה וכולם עולים על האופניים ומתחילים לפאדל דרום מזרח לכיוון ברכת רם.

מזג האוויר ההתחלתי היה נעים יחסית למרות שדווח על שרב. משם המשכנו לרכב לכיוון יער אודם ולסינגל המפורסם שלו עד שמגיעים לפסגת הר אודם שם יש תצפית לכיוון סוריה, הר חרמונית, הר בנטל, את מרום גולן שאליו היו פנינו מועדות ועוד נוף שנגלה מהר אודם. משם במגמת ירידה וכמובן לאחר מכן עלייה הגענו למרום גולן, שם אכלנו ונחנו את הפסקת הצהריים שלנו.
לאחר הפסקה של כ-שעה+ עלינו על האופניים והמשכנו דרום מערב לכיוון קצרין כשבדרך עברנו ליד מאגר יוסיפון, הר שיפון, אורטל, כשרוב הרכיבה מתבצעת על שבילי טנקים וזה אומר שהדרך מלאה פודרה שממש קיצר לנו את שדה הראיה כמעט עד מרחק 0 בחלק מהרכיבה וזה מה שגרם לחלק מהרוכבים ליפול, חלק להפצע וחלקם כך הבנתי מאחד המארגנים פונו לבית החולים.

פסגת הר אודם - הרוכבים בליקוק קרטיבים.

בשעה 17:00 נחתנו בקצרין שהזמן המשוער היה 18:00 כל אחד תפס את הפינה שלו והאוהלים הוקמו, הבגדים נפשטו, אופניים נוקו ובתור למקלחת כווולם חיכו. זהו זה, הערב ירד על קצרין עיר הבירה של הגולן וכולם שקעו בשינה לקראת היום למחרת שאמור להתחיל בשעה 6:30 וזה לאחר שכולם העמיסו את התיקים וכולם על האופניים להמשך של 60 ק''מ חדשים.

יום שבת,28/09/02 יום שמחת תורה ויום שמח חדש עלה על הגולן, על קצרין ועל האוהלים שהחלו להתקפל בידי מאות רוכבים אשר מתכוננים לקראת המשך היום לכיוון חוף גולן. השעה 6:30 וכולם על האופניים מדוושים לכיוון האנדרטה לארוחת בוקר מלאת גבינות,ירקות וסלטים ובכלל להזנת הגוף להמשך יום דיי חם והמון אבק פודרה וקצת מים. יצאנו מהאנדרטה ופנינו לכוון עליה מתונה על הכביש כשמאחורינו קצרין והדרך ארוכה היא ורבה. לפי דעתי הכביש עובר דרך צומת המפלים מזרחה ואחרי 2.5 ק''מ פנינו על שביל שפונה דרומה. יש לציין שהרוכבים התפצלו בשלב מסויים לפני הפנייה דרומה לשתי קבוצות, אחת פנתה צפונה למסלול אתגרי בעליה והמשך הציר מתחבר וממשיך אם הציר שהמשיכה הקבוצה השניה שויתרה על האתגר הזה. המשך השביל היה בשביל מאד מאובק,שהרכיבה בו היתה דיי כייפית מכיוון שהיו בה הרבה קפיצות, מה שעודד את החברה לרכב יותר מהר על מנת לצבור תאוצה לקראת הקפיצה הבאה שלא בוששה לבוא. המשך השביל חיבר אותנו עם נחל שהזרימה בו היתה מאוד חלשה, הקרקע היתה רדודה והרוכבים חצו אותו בשימחה כי לחום היה ממש השפעה.

לילה טוב בקצרין - מנוחת הרוכבים.

הפסקה קצרה, תידלוק מים למי שנגמר והמשך הרכיבה לכיוון גמלא דהר בקצב בל ישוער, החבר'ה בטירוף לא יתואר על שביל הטנקים מלא אבק ועיניים דומעות, צורבות ולסטילה משתוקקות, לא נח ולא עצר. הגענו לגמלא ועצרנו לתידלוק נוסף, הנוף היה מרהיב ביופיו, מרחוק רואים את הדבשת האוויר נקי וכיף לנשימה וכולם מוכנים להמשך רכיבה. הכיוון היה לכנף, שם אמורה להיות מנוחה לפני הירידה לחוף גולן כאשר קצת לפני היה פיצול נוסף של הרוכבים, אחת המשיכה לכיוון נחל כנף למעטה לרכיבה ולאחר מכן עלייה אתגרים לכנף, והשנייה המשיכה ישר לכנף.
מכנף הנועזים יותר דהרו בלי שום מיצמוץ עיניים בירידה מטורפת ומאד מסוכנת מכיוון שסוג הקרקע היה דרדרת אשר הקשה מאד על שליטה, היגוי נורמאלי ובלימת חירום לרגע שנזדקק לה, אבל כשהאנדרנאלין זורם, אין דין ואין דיין.
הגענו לפטיחה (בקעת בית-צידה) ומשם המשכנו ברכיבה לאורך החוף שהיה פעם כינרת לכיוון חוף גולן, חלק דוהרים על מנת לתפוס מקום מוצל עם כיסאות וחלק שלא עיניין אותם כלום אלא לזרוק את האופניים על החול ועם הבגדים בלי הנעליים להכנם למי הכנרת על מנת לצנן את הגוף מהחום הלוהט שליווה אותנו לאורך הטיול.
בלונה גל החנינו את האופניים בסככה שנועדה לנו מראש, פשטנו חולצות, חלצנו נעליים והופ למים(לבריכה).
יותר מאוחר הגיעו האוטובוסים בשביל להסיע את הנהגים לקצרין מקום המצאם של הרכבים. העמסת האופניים על הרכב ולדרך הביתה יצאנו.

לתמונות נוספות...

נחל גרר...
נחל גרר אם בא לכם לעשות טיול בנוף קצת אחר (כמה כבר אפשר לראות את הכרמל, וחרשנו כבר את הרי ירושלים) מסלול נחמד, לא מעגלי בנחל גרר הוא בדיוק בשבלכם להמשך
 הגשרים של מחוז מיר''ב...
הגשרים של מחוז מיר''ב מרכז מיר''ב הופך במהירות לאתר הלאומי לאופני הרים – הרבה הרבה בזכות הטבע השופע סינגלים כמובן – אך לא מעט גם בזכות קבוצות ובודדים שתרמו ממרצם וזמנם ובנו גשרים, נדנדות ומעברים במיוחד לאופני הרים. להמשך

לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של עידן פלד...
 לתצוגת פורום
חוויות מחוצה גולן 2002
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 12/10/2002 :21:45 משתמש אנונימי  GG עם תוכן  פצצה!
 23/10/2005 :16:36 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אייל אורטל עם תוכן  מסלול מדהים השנה  [תמונה]
 11/10/2002 :01:53 משתמש אנונימי  נעם גרינבוים עם תוכן  באותו סוף-שבוע הייתי בטיול באיזור...
 5/10/2002 :14:05 משתמש אנונימי  שי מ. עם תוכן  לשנה הבאה ברמת הגולם
 4/10/2002 :00:57 משתמש אנונימי  יואל עם תוכן  תצונזר סצינת הג´קוזי!