הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

רבים מאיתנו קנו את אופני ההרים שלהם בגלל הכיף של רכיבה בשטח, אבל גילו בשלב זה או אחר שחלק ניכר מהרכיבות שלהם הן דווקא על הכביש – רכיבות לעבודה, רכיבות אימון איכותיות, רכיבות בערב וכו'. ואז מתעוררת השאלה – לקנות אופני כביש או אולי להחליף את הגלגלים? מה עושים כדי שרכיבת הכביש תהיה יותר מהירה ונעימה?
מאת:  אילן שחם לאתר של אילן שחם
7/10/2002, 14:52
אופני השטח יכולים לשמש גם לרכיבה על הכביש
                

   
רבים מאיתנו קנו את אופני ההרים שלהם בגלל הכיף של רכיבה בשטח, אבל גילו בשלב זה או אחר שחלק ניכר מהרכיבות שלהם הן דווקא על הכביש – רכיבות לעבודה, רכיבות אימון איכותיות, רכיבות בערב וכו'.
ואז מתעוררת השאלה – לקנות אופני כביש? להחליף את הגלגלים? מה עושים כדי שרכיבת הכביש תהיה יותר מהירה ונעימה? במאמר זה אנסה לתת עצות לכל המתלבטים בעניין על סמך נסיוני האישי. המאמר מיועד לאלה אשר אינם מעוניינים בספורט רכיבת הכביש, אך בכל זאת מוצאים את עצמם רוכבים עליו הרבה.
אני גר במודיעין ועובד בפתח-תקוה, מרחק של כ 35 ק"מ. לפני כשנתיים החלטתי לעשות מעשה ולנסות להגיע לעבודה באופניים – גיליתי שהשד אינו נורא כל כך והדבר בהחלט אפשרי. עם זאת, תוך זמן קצר ממש עצבנה אותי ההרגשה שהצמיגים הבשרניים (IRC Mythos XC) עובדים כנגדי על הכביש וחלק ניכר מהאנרגיה שאני מייצר הולכת לאיבוד. לאחר מחקר קצר רכשתי צמיגי סמי סליק (Bontrager Revolt SS) שמבטיחים להיות יותר מהירים בכביש ובדרכי עפר, אך עם אחיזה מספיק טובה לרכיבת שטח. את החלק הראשון של ההבטחה הם ממלאים, והמהירות גבוהה בכ 10% מאשר עם צמיגים רגילים, אבל החלק השני ממולא רק באופן חלקי - אמנם ניתן לרכב עם הצמיגים גם בשטח, אך האחיזה הרבה פחות טובה, וכתוצאה מכך (ומכמה נפילות מיותרות) ירד מאוד הבטחון העצמי שלי בשטח, והתחלתי לקחת סיבובים וירידות באיטיות מרגיזה

צמיגי סמי סליק
צמיגי סמי סליק
לאחר כשנה החלטתי לחזור לצמיגים הרגילים ולמצוא פתרון אחר לכביש – סט גלגלים נוסף, עם צמיגי סליק/סמי סליק (הציעו לי גם להחליף בין הצמיגים לפני כל רכיבה, אבל זה לא נראה לי ריאלי לרוכב הממוצע...) או לקנות אופני כביש. מאחר ויש לי גם כל מיני שאיפות בתחום אופני הכביש החלטתי לרכוש אופני כביש. האופניים אכן יותר מהירות על הכביש (כ 10%-15 יותר מהר מאופני הרים עם סמי סליק), אבל יש להן חסרונות כשמדובר ברכיבות מנהלתיות, כפי שאפרט בהמשך.

 אופני הרים עם צמיגי קרוס-קאנטרי רגילים 
יתרונות:
1. יותר ריחוק מהמכוניות – ניתן לרכב בקצה השוליים, ואפילו לרדת לשוליים הרכים במקרה הצורך.
2. בעיר – ניתן לעלות ולרדת מדרכות בקלות.
3. ניתן לקצר בדרכי עפר במקומות מסויימים.
4. תנוחת רכיבה יותר נוחה.

חסרונות:
1. איטיות.
2. שחיקה מוגברת של הצמיגים.
3. נדנוד, הן מהבולם האחורי והן מהבולם הקדמי. ככל שהשניים בעלי מהלך גדול יותר, ואין אפשרות נעילה, כך הבעיה חמורה יותר.


 אופני הרים עם צמיגי סליק/סמי סליק 
יתרונות:
1. יותר מהיר מצמיגי קרוס קאנטרי.
2. יותר ריחוק מהמכוניות – ניתן לרכב בקצה השוליים, ואפילו לרדת לשוליים הרכים במקרה הצורך.
3. בעיר – ניתן לעלות ולרדת מדרכות בקלות.
4. ניתן לקצר בדרכי עפר במקומות מסויימים.
5. תנוחת רכיבה יותר נוחה.

חסרונות:
1. איטיות (יחסית לאופני כביש)
2. נדנוד, הן מהבולם האחורי והן מהבולם הקדמי. ככל שהשניים בעלי מהלך גדול יותר, ואין אפשרות נעילה, כך הבעיה חמורה יותר.
3. חוסר אחיזה טובה בשטח טכני (אם משתמשים באותם צמיגים).


 אופני כביש 
יתרונות:
1. מהירות בכביש פתוח.
2. יחסי גלגלי שיניים יותר מתאימים לרכיבת כביש.
3. הרגשה שכל האנרגיה מועברת להתקדמות ללא בזבוז.

חסרונות:
1. בגלל הרגישות ללכלוך על הכביש נדחקים לפעמים קרוב או אל תוך נתיב תנועת המכוניות.
2. תנוחה פחות נוחה, בעיקר בתוך העיר.
3. לא נוח לשאת תיק גב.


 סיכום 
ברוב המקרים מומלץ ללכת על זוג גלגלים נוסף עם צמיגי סליק/סמי סליק – ככל שהדרך בה צריכים לרכב "חלקה" יותר עם קטעי כביש ארוכים יותר , כך תהיה נטיה חזקה יותר לכיוון הסליק. מחיר פתרון זה הוא כ 1000 ש"ח.
על רכישת אופני כביש הייתי ממליץ רק למי שמעוניין להתעסק בספורט רכיבת הכביש – לרכב בפלוטון בנשר בשבת, להשתתף בתחרויות או בטריאטלונים או לגמוע מרחקים אדירים בשעות הפנאי. מחיר פתרון זה מתחיל ב 2500 ש"ח ונגמר בשמיים.
לבעלי אופני ש"מ עם מהלך בולמים גדול וללא יכולת נעילה מומלץ לרכוש זוג אופני הרים בסיסיות נוספות ולהתאים להם צמיגי סליק/סמי סליק כבר בזמן הרכישה. מחיר פתרון זה הוא כ 1500 ש"ח.
 
 בולמי זעזועים מא' עד ת' - חלק ראשון...
בולמי זעזועים מא' עד ת' - חלק ראשון בכתבה זו אפרט הכל על מזלגות בולמי זעזועים - מאיזה חלקים מורכב הבולם? מה תפקיד הכיוונים השונים? מהם מזלגות טריפל? כמה מהלך מומלץ לכל רכיבה? ועוד... להמשך
 הבה נתכונן לרכיבה.......
הבה נתכונן לרכיבה.... כתבה לרוכבים המתחילים את דרכם, על הפריטים הבסיסיים שכדאי שיהיו, על בדיקות הציוד ההכרכיות לפני כל רכיבה, על חוקי הרכיבה הבסיסיים ועל הכרת האופניים להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אילן שחם...
 לתצוגת פורום
רכיבה על כביש – האם חייבים אופני כביש?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 24/9/2005 :14:12 משתמש אנונימי  ליאו ללא תוכן  עד כמה פנימית עם חומר למניעת תקרים משפיע ?
 24/9/2005 :22:16 משתמש אנונימי  אמיר ללא תוכן  החומר נועד לתקן פנצ´רים ולא למנוע אותם
 24/9/2005 :21:04 משתמש אנונימי  אדיב עם תוכן  פסי גומי יעשו עבודה יותר יעילה !!!!
 24/9/2005 :14:25 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יוסי בן לולו עם תוכן  ממליץ לשים חומר
 1/10/2005 :15:39 משתמש אנונימי  ליאור עם תוכן  שאלה למביני ענין
 24/9/2005 :15:07 משתמש אנונימי  גילי ירון עם תוכן  העמבה שנמכרת פה באתר
 27/12/2002 :09:52 משתמש אנונימי  amit עם תוכן  hybrid against turing
 27/12/2002 :14:45 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  קרא את הקישור המצורף
 20/10/2002 :13:01 משתמש אנונימי  אורי עם תוכן  פתרון נוסף ויפה
 16/10/2002 :22:40 משתמש אנונימי  דויד שירי עם תוכן  לא צריך להחליף כלום
 17/10/2010 :14:16 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איציק עובדיה עם תוכן  לרכוב בכביש - עם אופני הרים
 17/10/2010 :17:31 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  יש להם גם מגרעות
 11/10/2002 :01:45 משתמש אנונימי  נעם גרינבוים עם תוכן  בעיית הבולם האחורי
 8/10/2002 :13:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אילן שחם עם תוכן  בעניין גלגלי כביש
 8/10/2002 :13:09 משתמש אנונימי  אילן גיא עם תוכן  המלצה קטנה...
 8/10/2002 :12:44 משתמש אנונימי  אילן גיא עם תוכן  צמיגים לרכיבת כביש
 8/10/2002 :08:49 משתמש אנונימי  אלי ללא תוכן  תודה על האינפורמציה(רוכב מתחיל)
 8/10/2002 :02:29 משתמש אנונימי  חיים עם תוכן  בחנות שבה אני קונהתראיתי דבר נוסף
 7/10/2002 :23:50 משתמש אנונימי  רונן עם תוכן  אבל אופני כביש זה 29 אינטש והרים 26 אניטש
 22/8/2003 :19:21 משתמש אנונימי  AHG עם תוכן  700 מ"מ ולא 29 אינטש
 7/10/2002 :22:42 משתמש אנונימי  עוז נחום עם תוכן  ניתן גם להרכיב גלגלי כביש על אופני הרים


[ ]
לפרסום זה יש: 21 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 71    דרוג כללי: 3.33

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019