הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור פרסומי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

שאלות נפוצות ותשובות על תחזוקה וניפוח של בולמי רוקשוקס
מאת:  kobi becidan לאתר של kobi becidan
15/10/2002, 22:26
בולם אוויר
                

   


תפקודם של בולמי אויר תלוי בלחצים בהם הם מופעלים ובתקינותם. אי התאמת לחצים למשקל הרוכב ולאופי הרכיבה ואי ביצוע טיפולים תקופתיים יפגמו בפעולת הבולם ובהנאת הרכיבה.

להלן שאלות נפוצות ותשובות.

באיזה לחץ עלי לנפח את הבולם שלי?
רבים פונים אלי בשאלה זו, מצורפת לכתבה זו טבלת לחצים על-פי משקל רוכב, שנכתבה על ידי חברת רוקשוקס. אנא ראו במספרים המלצה בלבד ויתכן כי אתם תבחרו בלחץ שונה מהמומלץ.

חשוב: בולם אוויר אוויר לא מנפחים כשהבולם הפוך. בתחילה מנפחים אוויר מלמעלה ואחרכך מלמטה.



משאבה לניפוח בולמים.




מהו מבנה בולמי האוויר?
מערכת האוויר בנויה כך שבתוכה נמצא השפט. השפט מגיע מאמצע האפר-טיובס (Upper Tubes) ועד לקצות רגלי הבולם.

בבולמי אוויר שמן בלבד קיים קפיץ קטן הנמצא בחלקו התחתון של השפט. קפיץ זה מאפשר התנגדות ללחץ האוויר הממולא.

בבולמי ה DUAL AIR כדוגמת ה SID SL RACE TEAM W\C קיים מנגנון שונה. השפט הפנימי מחולק לשני חלקים. חלקו העליון של השפט יורד עם לחץ הניפוח וחלקו התחתון יוצר את אותה התנגדות של הקפיץ הקיים בבולמי אויר שמן. התנגדות זו נוצרת על-ידי מילוי אוויר בחלקו התחתון של הבולם. שפט האויר שוקל הרבה פחות ממערכת הקפיץ ולכן הוא יותר קל ויעודו מתאים גם לתחרויות.



השפט של רוק שוקס לדגמי האוויר שמן.


שפט אוויר, מה זה?
שלא כמו במנגנון הקפיץ המתכתי בו ההתנגדות קבועה, בשפט האוויר ככול שמנפחים יותר את התא השלילי (-) יווצר מצב של חזרה איטית יותר. חזרה איטית תאפשר טיפול במהמורות הקטנות יותר טוב יותר.

לתחרותיים שביננו האוהבים להרגיש את הבולם קשיח יותר מומלץ לשים פחות אוויר בתא השלילי (עד כ - 40 PSI פחות מהחיובי) הבולם ירד יותר "קשה" ויחזור יותר מהר.

האם טיפולים תקופתיים ימנעו דליפות אוויר?
ביצוע טיפול תקופתי בזמן יביא את הבולם למצב עבודה תקין. במצב זה האטמים פועלים באופן אופטימלי המונע דליפות אוויר.

מה עושים בטיפול ב SID DUAL AIR?
כדי למנוע מעבר אוויר מהתא החיובי לשלילי קיימים בבולם רכיבים הנקראים או-רינגים (O-RINGS). האו-רינגים משמשים כאטמים המונעים את בריחת האוויר. אטמים אלה מותקנים על השפט, ובטיפול חשוב להחליפם בחדשים ולמרוח ברייד רום של רוק שוקס.
בטיפול בבולמים שפעולתם מבוססת על שמן מוחלף השמן בחדש שאופי עבודתו יעיל יותר בגלל היותו נקי, כמו כן כל בולם עובר ניקוי יסודי להסרת אבק שחדר אל רגלי הבולם.

האם טיפולים מאוחרים יגרמו לנזק?
טיפול מאוחר יפגע בתפקוד הבולם. עבודת האטם מתבצעת תוך חיכוך באפר-טיובס. חיכוך זה יוצר שריטות על האטם וכך נפגמת יעילותו. אטם לא תקין יאפשר את בריחת ואוויר וכתוצאה ישירה מכך את הפסקת פעולת הבולם.

טיפול תקופתי, כל כמה זמן?
טיפול תקופתי מומלץ לבצע בקירוב אחת לחמישה חודשים. לרוכבים המבצעים שעות רכיבה רבות ורכיבות יותר מאומצות, רצוי יהיה לטפל בבולם באופן יותר תכוף.
 
 RockShox U-Turn...
RockShox U-Turn מהלך משתנה לבולמי ROCK SHOX להמשך
 מסע ראשון ועד אילת - פרטים...
מסע ראשון ועד אילת - פרטים ב22 - 23 לספטמבר יערך מסע אופניים מראשון ועד לאילת. אתם מוזמנים לקרוא על כך פרטים - ואולי גם להצטרף ! להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של kobi becidan...

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019