הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בארץ
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

למען האמת לא שמעתי מישהו שאמר את זה, אבל אם כן שמעתם, תוכלו לספר לו את הסיפור (לא על האיש הירוק) אבל אולי את הסיפור הבא...
מאת:  אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
9/2/2003, 18:42
בדרך לניצנה
                

מאפייני הרכיבה: מסלול מעגלי.
אזור: הר הנגב, הנגב הצפוני והמערבי
מיקום: דרום
עונה מומלצת: חורף ואביב
גובה אנכי מירבי: 1033 מטרים
אורך המסלול: 150 (במקור 190-200)
אורך המסלול בשעות: יום
   

 מתחילים באיחור 
טיול הכנה למציאת מקום צילום מעניין, הפך לטיול-אימון בדרום הרחוק. יצאנו באיחור מטורף של שעתיים שלמות בהן הכרתי את מנעמי ארוחות הבוקר של קיבוץ נען.
"מה פנימית אחת ?!!!" כעסתי לשמוע שאנדרי שכח שתי פנימיות נוספות בבית... למה תמיד אני צריך לסמוך על עצמי...?##!%%$$$!? התרגזתי בשקט רק בראש, מכיוון שעל אנדרי, גם אם תוציא את כל הכעס שיש לך שום דבר לא יועיל, אתה סתם תתעייף והוא לא יכעס או יתרגז חזרה – אז בשביל מה ?
"לא שכחת חוץ מפנימיות עוד משהו ?" שאלתי בעוקצנות שהיינו בצומת קסטינה ?
"לא נראה לי, רק בשביל מה לקחת אקדח ?"
"החיילים פשוט לא נותנים לעבור שם בלי נשק – זהו, רק בגלל זה" אמרתי וקיוויתי שהם יתנו לנו בכלל לעבור.

אנדרי בדרכו  לניצנה
אנדרי בדרכו לניצנה

 מה השעה כבר ? 
למשאבי שדה הגענו (עם הרכב) בשעה 10:00... זכרתי שאנדרי צריך להגיע הביתה ב 16:30, אך כבר אז תיארתי לעצמי שלא נגיע באותה השעה, אלא אם כן נעשה את המסלול ברכב, או פשוט יותר - בקצב של מרוץ קלאסי במהירות של 40 קמ"ש מינימום. (לא לזה ולא לזה היה סיכוי). שיתפתי את מחשבותיי רק עם עצמי מכיוון שחששתי שאנדרי יתחרט ויחליט לחזור חזרה.
קצת לפני מעבר הגבול ישראל-ניצנה, בצדי הדרך טירונים של גבעתי העלו אבק של תיזוזים. מסכנים...
הייתי מתחלף אתם מיד, עם התיזוזים והגיל... המשכנו לדווש עד מעבר הגבול. את הגבול זיהינו מרחוק על פי דגל מצרים גדול ולא ישראל, 41 קילומטר אמר הספידומטר.


 הספידומטר פיהק 62 קילומטר 
החיילים, עם פרצופי תשעה באב, עשו טובה שיצאו החוצה מהבוטקה, אחד מהם טרח לזרוק לנו : "אסור לכם לנסוע מכאן" כך אמר ונעלם, לא לפני ששלח אותנו "...לשם!!!" והכוונה היתה לשירותים המעופשים למלאות מים. טוב... כל אחד והמצב רוח שלו על הבוקר.
הבנו מהחיילים שממעבר הגבול, לכיוון דרום מזרח על דרך המערכת תהיה בעיה להמשיך. לכן חזרנו קצת צפונה והמשכנו דרך ניצנה, דרך כביש צדדי לישוב עזוז, דרך 'חורבות ניצנה' (שם נמצא אתר עתיקות ענק ואנדרטה לזכר חיילי חטיבה 8 שנפלו במלחמת השחרור). כאן כנראה עשינו טעות קטנה כשבחרנו להמשיך דרומה לעזוז ולא לנסות 'ולחתוך' לכיוון דר'-מז' – חזרה לכביש המערכת. רכבנו על כביש ישן שעבר על תוואי מסילת רכבת מתקופת התורכים ! (לכו ותגידו את זה לשר התחבורה) מסילה זו הוקמה כחלק מהמאמץ המלחמתי נגד הבריטים במלה"ע ה-1 (מחירה הנחמד של הטעות בניווט שלנו). בעזוז נמצא מועדון ספא ואפילו זה היה מאוכלס – מי אמר שאין תיירות בארץ ? (במקום ניתן לעשות טיולי אופניים, טיולים מודרכים, חמורים, גמלים ועוד... – סליחה מראש שלא לקחתי טלפון). ממועדון הספא בעזוז, הפכה הדרך לדרך כורכר מחוספסת ומרגיזה, דבר שחייב להרים את האופניים וללכת ברגל לאורך 3-4 קילומטר. (מי אמר שאין סייקל-קרוס בארץ ?)
עייפים ומאובקים הגענו לכביש גבול-המערכת, הספידומטר פיהק 62 קילומטר.

העליה להר חורשה (הקסדה על הכידון-אך ורק לצילום)
העליה להר חורשה (הקסדה על הכידון-אך ורק לצילום)

 "... יש כאן מישהו ?" 
מאותו רגע המשכנו דרומה ובני האדם היחידים שראינו היו חיילים מצרים שלא נופפו בידם לשלום. השממה בלעה את רעש האופניים מכל כיוון אפשרי. כמה נעים לגלות שעם כל התירוצים והטרוניות, גם כבישים בודדים ושוממים ניתן למצוא בארצנו הקטנה, פשוט צריכים קצת לחפש.
העלייה של קדש ברנע ציינה ורמזה שמלבד מלעשות דרפטינג ולהביט בנוף כל הדרך, אנו צריכים להתאמץ ולהגיע עוד היום להר רמון (1033 מ'), כך שלאורך 20 קילומטר התחלנו בטיפוס מגובה 0, דרך מעלה 'הר חורשה' ועד 'להר חריף' – 1022 מטר גובהו.
"שללללללללום !" צעקתי אל עבר הבוטקה של בסיס הר חריף "... יש כאן מישהו ?"
חיכינו מעט וזמן-מה עבר עד שהופיעו שני חיילים, מופתעים מי אלו שני היצורים שנפלו מאי שם. החיילים הנחמדים לא אישרו לנו להיכנס לבסיס למלאות מים, אך במקום זאת, הם נידבו את מימיותיהם שלהם.
שעון אחד הראה 15:00 השני – 102. נשארו עוד 40-50 קילומטר עד מצפה, התנחמנו שהדרך ברובה בירידה, הודינו לחיילים והמשכנו צפונה.
ואני – מתמודד מצד אחד עם הקרסול, שהחל לכאוב מדלקת ישנה-חדשה, ומצד שני - דיממתי מעקיצותיו של אנדרי אודות השעה המאוחרת. ואנדרי, מצד אחד מתמודד מולי, בשלוותו המנומסת מהשעה המתאחרת ומצד שני בסלולארי חסר הקליטה – מול הטרוניות (המוצדקות) שמגיעות מהבית.
"ארבע וחצי מקסימום...הא ?"
"מה ? אבל לא נהנית ?" הסטתי את השיחה מיד לכיוון חיובי, השמש בגבינו הראתה סימנים של 'ללכת לישון'. השעה התאחרה וקור המדבר החל יותר מסתם מציק, במיוחד עקב הגובה הרב.


 "מגיע למצפה ?" 
הספידומטר צחקק 120 קילומטר, ואני כמעט במבצע התאבדות עצרתי טנדר צבאי גדול (הרכב השלישי שפגשנו אותו יום מאז עזוז), מאחורי ההגה ישב איש קבע שמן ולידו סגמ"ית צעירה. שניהם היו עסוקים, כל אחד בשיחת פלאפון חשובה ולא נראה שנקישות השיניים שלי כל כך עניינו אותם. חיכינו חצי דקה עד שיסיימו את שיחת הטלפון החשובה, אז נפתח החלון וזרם של חימום נעים זרם החוצה.
"מגיע למצפה ???" שאלתי בתחינה
"לא - לבה"ד 1"
"מצוין, אפשר טרמפ עד שם"
תשובה מילולית לא קיבלתי, רק חיוך מזלזל ונענוע הראש לשלילה יחד עם סיבובה של האצבע, תוך כדי כך שהחלון האוטומאטי עולה מעלה חזרה וקוטע את זרם החום הנעים אל פניי. חשבתי שהוא צוחק עליי כשזה המשיך בנסיעה, מגלה לי שהטנדר ריק מציוד ופנוי אפילו ל-6 רוכבי אופניים מאחור. נשארנו שוב פעם לבד, בעוד אני מברך בקול את כל בני משפחתו, כוללים קירבה ראשונה ושנייה.

לשער בה"ד 1 הגענו ב 17:10 הספידומטר הראה 150 והצוערים הנחמדים בש.ג ויתרו כל אחד על מימייה ודאגו לציין שבינם לבין חיילי וקציני המנהלה, הקשר הוא מקרי בהחלט. הודינו על השתייה ובמהרה קפצנו לאוטובוס שהגיע כאילו רק במקרה. נמסים מרוב חוסר מזל, מתבוננים באוטובוס האחר, שנוסע ממצפה לכיוון באר שבע חולף וממשיך בלעדינו. טרמפ מוצלח למשאבי שדה... בלעדי האופניים... ושוב חזרה עם הרכב דרומה, חששתי שאפגוש בתחנה קרטיב בשם אנדרי.
בשש וחצי בערב יצאנו מתחנת האוטובוס, חזרה באופן סופי הביתה.
שני צוערים סירבו להעלות אתנו טרמפ.
"אני יודע שאסור לכם – אל תדאגו לא אגיד לאף אחד" ניסיתי להרגיע אותם. אך הם סירבו, והמשיכו להמתין לאוטובוס של רבע לשבע ממצפה, יוצאים לא לביתם, אלא לניחום אבלים וללוויות חברים...

 מספר סוגיות ומסקנות שהגענו אליהן יחדיו : 
1.לצאת מוקדם יותר ! (ולהגיד בבית שחוזרים רק ב 22:00 אפילו אם התכנון המקורי הוא עד 16:00)
2.המסלול מיועד לבעלי כושר רכיבה בינוני-גבוה.
3.הקטע היפה ביותר (לטעמי) הוא בין ניצנה להר חריף – אבל אולי גם יותר לי להמליץ לא לעשות אותו פעמיים (הלוך-חזור).
4.האזור מסוכן מבחינה ביטחונית (בעיקר ציר ניצנה-הר עריף) מותר לעבור באזור רק עם נשק ורק בשעות היום (לפעמים ההוראות חמורות יותר – מומלץ לברר קודם מול הרב"ש של הישוב ניצנה).
5.מי שמחפש באזור נערות ליווי שחולפות במקום – צר לי לבשר שלא פגשנו אף לא אחת.
6.נקודות מים: ניצנה (מעבר גבול), עזוז (מועדון הספא), בסיס הר עריף (מומלץ לא להסתמך עליו אלא לחירום) במקום הבסיס - בורות לוץ: 3-5קילומטרים משם ובה"ד 1.
7.לא מומלץ לעשות את המסלול בקיץ (ואם בכל זאת – רק עם רכב ליווי והרבה מים).
8.ממצפה רמון חזרה למשאבי שדה זה 40-50 קילומטר. כך שלמעשה הסיבוב המעגלי כולו הוא 190-200 קילומטר לערך (כולל עליות....)
9. כאשר מתכננים 'טיול כביש' – למדוד את הקילומטרים מתוך מפות סימון שבילים (קנ"מ 50,000) ולא מפות דרכים רגילות.
10.ב Rolling - שבמושב כמהין (ליד ניצנה) ניתן להשכיר אופני הרים (מסוג מרידה/2003) - בבעלות עדי טופר. טלפונים : 366306-067, 760125-052.

תודה לענבל סיקורן שהחליטה לבסוף שלא להכין ממני קציצות, לאחר שהחזרתי את בעלה מטיול באיחור של 4 שעות. ובעיקר כל הכבוד לאנדרי סיקורן שזאת הפעם הראשונה בה הוא גומע מרחק כזה, באופני הכביש החדשים שלו (יד שנייה) והספידומטר הכללי שלו עדיין לא הגיע ל 500.

 
 בעלי הכושר הירוד שימו לב......
בעלי הכושר הירוד שימו לב... דרך פשוטה ונוחה,הכנה מינימלית...הנאה מירבית !! להמשך
 טיול אופניים בנגב...
טיול אופניים בנגב חופשה קצרה ורכובה להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מי אמר שאי אפשר לטייל באופני כביש ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 26/7/2008 :02:49 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דורון וידה עם תוכן  כביש המערכת באיזור הר חריף מכיל נופים מטורפים
 14/10/2004 :16:24 משתמש אנונימי  h עם תוכן  מה בדוא"ל של טופר
 26/8/2003 :21:56 משתמש אנונימי  נתי עם תוכן  קורדיירה שלמה
 27/8/2003 :00:44 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  elad פ עם תוכן  הייתי רוצה הרבה דברים, או כמו שאומרים :
 11/2/2003 :21:48 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה כ עם תוכן  יופי של רעיון וביצוע
 12/2/2003 :00:16 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  elad פ עם תוכן  נשמע מצויין 0 רק מה, אם יומיים
 10/2/2003 :15:19 משתמש אנונימי  הלמן יוסי עם תוכן  מעריץ שלכם. טיול נהדר
 9/2/2003 :22:59 משתמש אנונימי  אילן אולמן עם תוכן  מזלזל באוכל של נען!!#%#!??
 9/2/2003 :21:04 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רן מרגליות עם תוכן  אלעד תותח!!
 9/2/2003 :20:41 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  dror kotli ללא תוכן  נחמד ונכון.


[ ]
לפרסום זה יש: 10 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 54    דרוג כללי: 4.22

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019