הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור פופולר סיינס
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

הכול אודות הציוד של לאנס ארמסטרונג, אלוף ה'טור דה פראנס'
קרדיט: פופולר סיינס, מאת: מארק ריידי
הועלה על-ידי: 
דרור סופר לאתר של דרור סופר
6/7/2003, 09:04

                

   


 

קיבולת ריאות מדהימה ורצון ברזל אינם הגורמים היחידים העומדים מאחרי הצלחתו יוצאת הדופן של לאנס ארמסטרונג. הוא גם אחד המתחרים הנעולים ביותר על טכנולוגיה, בחוגו. איבזור מתוחכם (שאת רובו גם אתם יכולים לקנות) מסייע לטקסני בן ה-31 בכל היבט של הכרזתו לזכות בחודש יולי בפעם החמישית ברציפות בתואר המנצח במירוץ 'טור דה פרנס'. שילדה סיבי פחמן קלה ביותר, כידון אווירודינמי שנבדק במנהרת רוח ומחשב בעל 57 פונקציות המורכב על האופניים הם רק מקצת החידושים הטכנולוגיים שהוא מהמר עליהם. האם יכול ארסנל כזה של אבזרים מעוררי קנאה לסייע לארמסטרונג לנצח בתחרות בת שלושת השבועות שאורכה כ-3,240 קילומטר, קשה לדעת. אבל דבר אחד לפחות בטוח: אם ארמסטרונג רוכב - הציוד חייב להיות ציוד של אלופים.


באדיבות USPS Pro Cycling

1 - שילדה: ארמסטרונג ירכב על שילדת סיבי פחמן במשקל 902 גר' ל-17 קטעי הכביש הארוכים במסע; הציוד מתהדר בסנפיר אווירודינמי המשתרע כלפי הגלגל האחורי, וראש רב וצינורות מעוצבים השומרים על משקל נמוך של השילדה בעודם מבטיחים את מירב הקשיחות ויכולת השליטה. בסתיו הבא תימכר שילדה כזו לקהל ב-2,500 דולר.

2 - מערכת הכוח: הופכת את האנרגיה הגולמית של הרגליים למהירות כביש. רוכב מקצועי ממוצע מחליף הילוכים כ-100,000 פעמים בשנה. מוטב אם כך שהמערכת תהיה יעילה. באביב זה הציגה חברת שימונו את מערכת 10 ההילוכים בגירסת ספינת הדגל שלה 'דורה-אייס' (מערכת העברת כוח ובלמים). המערכת הוצגה לקומץ רוכבי מרוצים שהאופניים שלהם כבר היו מצוידים בגלגל התמסורת ה-10 על הגלגל האחורי. ארמסטרונג ירוויח שני הילוכים נוספים לעומת המערכת הישנה אשר יסייעו לו לדייק במציאת קצב הדיווש האופטימלי בעליות הרריות ששיפוען משתנה. כמו כן תותקן באופניים ארכובה קלה יותר וידיות ארגונומיות להעברת הילוכים ולבלימה.

3 - כידון: לקטעי הכביש הרגילים, ארמסטרונג לא יחליף את כידון האלומיניום 'דדה' המסורתי, הנראה בתמונה. אולם הוא ינסה כידון קל במיוחד עשוי סיבי פחמן ואלומיניום שעוצב ונוסה במנהרת הרוח של אוניברסיטת A&M בטקסס בחודש נובמבר האחרון. הכידון מציב את ידיו קרובות זו לזו, וגורם לכתפיו לנטות מטה ולפנים על מנת למזער את התנגדות הרוח. אל תושיטו יד לארנק, הכידונים עשויים על פי הזמנה ומתאימים לאנטומיה הייחודית של ארמסטרונג.

4 - ביגוד: כדי לעמוד בחום יולי הצורב, ארמסטרונג ילבש חולצת טריקו HC של נייקי. האפודה קלה ב-27 אחוז מהלייקרה הסטנדרטית או קולמקס ונעשה בה שילוב של שלוש צפיפויות שונות של אריג להשגת האוורור הטוב ביותר. לקטעי מירוץ נגד השעון ארמסטרונג ילבש את חליפת העור החדישה של נייקי ספין סוויפט. החליפה עשויה ארבעה סוגי משטח אווירודינמיים המכסים חלקי גוף שונים, למיזעור ההתנגדות לרוח. מנהל מחלקת הלבוש החדשני של נייקי, ריק מקדונלד אומר שהחליפה עשויה לחסוך לארמסטרונג עד דקה בתחרות באורך שעה. החליפה הזו מיועדת למקצוענים בלבד, אבל חולצת ה-HC תימכר בכ-100 דולר.

5 - גלגלים: ארמסטרונג ידווש מערכת גלגלים חדשה שייצר הספונסר בונטרגר ווילוורקס אנד קומפוננט. שם המערכת 'טריפל איקס' והיא מכילה רק 20 חישורים בגלגל קדמי ו-24 בגלגל אחורי, ובכך מקלה על המשקל ועל האווירודינמיקה, לעומת 32 החישורים המסורתיים לגלגל.
גלגלי טריפל איקס מסתמכים על חישור וציר מסיבי פחמן  במשקל 311 גרם ומשקל שני הגלגלים רק 1.70 ק"ג, מה שעושה אותם לגלגלים הקלים ביותר בתחרות. מחיר לצרכן: 1,600 דולר לזוג.

6 - מחשב דרך: מחשב המורכב על כידון יזין את הרוכב בהתמדה בנתונים עדכניים הנוגעים לקצב פעימות לבו, הגובה מעל פני הים, טמפרטורת הסביבה, מהירות ועוד. המחשב בעל 57 הפונקציות מדגם HAC 4 PLUS המיוצר בחברה הגרמנית ציקלוספורט נמכר לצרכן במחיר 420 דולר ומוסיף רק 60 גרם למשקל הכללי של האופניים.

7 - נעליים: ארמסטרונג מבלה כ-1,500 שעות בשנה בנעלי הרכיבה, לכן עליהן להתאים לו בצורה מושלמת. בחודש ינואר זה הוא קיבל שני זוגות נייקי במספר 9.5 שהותאמו במיוחד עבורו בעבודת יד. חלקם העליון עור קנגורו סינתטי, הסוליות קשיחות ביותר ועשויות מ-7 שכבות סיבי פחמן; תמיכה משרף פבקס (Pebax) לעקב ומרכז כף הרגל משאירה את משקל הזוג בתחום 283.4 גרם. בשנה הבאה הנעליים יימכרו לצרכן במחיר 250 דולר.

8 - רדיו: כדי לדעת מה קורה עם יריביו לתחרות ולתכנן טקטיקות, ארמסטרונג וצוות "שירות הדואר האמריקני" שלו ישתמשו במכשירי אלחוט אלינקו DJ-C57 בגודל כרטיס אשראי דו-ערוצי דו-כיווני שהותאמו במיוחד עבורם כך שאי אפשר יהיה להאזין להם (הצוות אינו מגלה איך).


קרדיט: פופולר סיינס, מאת: מארק ריידי
 
 כשיצרני מכוניות מייצרים אופניים......
כשיצרני מכוניות מייצרים אופניים... מחירם עשוי להגיע ל-4,000 דולר. אחדים הם למעשה שימוש במותג גרידא. אך כאשר ב.מ.וו. מתכננת רכב דו-גלגלי, תוכלו לצפות לחידושים הנדסיים של ממש להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של דרור סופר...
 לתצוגת פורום
האופניים של ארמסטרונג
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 14/7/2003 :01:51 משתמש אנונימי  עמרי ללא תוכן  כמה שוקלות על האופניים עם כל הציוד עליהם?
 18/10/2006 :20:26 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אמיר צור עם תוכן  לפי מה שאני יודע-7.6 ק"ג
 8/7/2003 :00:31 משתמש אנונימי  גל רז עם תוכן  קשקוש
 21/7/2003 :17:03 משתמש אנונימי  רון עם תוכן  צודק
 7/7/2003 :00:02 משתמש אנונימי  איתי ליאון עם תוכן  לא מדויק
 6/7/2003 :17:41 משתמש אנונימי  יותם עם תוכן  מעניין מאוד! רק חסר פרט אחד והוא כמה זה עלה?
 8/6/2004 :17:18 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  elad levi עם תוכן  יאאלה
 6/7/2003 :14:52 משתמש אנונימי  רותם עם תוכן  עור קנגורו סינטטי???
 6/7/2003 :18:49 משתמש אנונימי  tarzan ללא תוכן  העור אמיתי- הקנגורו סינטטי!
 6/7/2003 :12:16 משתמש אנונימי  רפי עם תוכן  טכנולוגיה טכנולוגיה ועוד טכנולוגיה


[ ]
לפרסום זה יש: 10 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 52    דרוג כללי: 4.32

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019