הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור כבישונים
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

על הרוכב שהכי נהנה במרוץ ניצנים
קרדיט: צילומים - פאול מואיס
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
23/9/2003, 09:35
מקצה עלית
                

   
כן, אפילו פניתי למארגנים, לברר אם אוכל לקבל גביע בשביל ההישג המיוחד, אבל לא נשאר וזה לא בחוקה וכו'. חשבתי לערער, אבל המליצו לי לא לעשות כך. כנראה שזאת הכותרת של מרוץ ניצנים ולא שום דבר אחר. לא דבירי ולא הלסטוך, לא טל ולא פקץ !


 אז מה היה לנו במרוץ ניצנים, לפחות במקצה העלית ? 
את החימום התחלתי בדקה ה 90 (חצי שעה לפני זינוק), כאשר 10 דקות אחרי גיליתי שהגלגל האחורי מפונצ'ר. אחוז היסטריה חזרתי על גבי הג'אנט, מחפש את אבא של דרור (פקץ) עם הגלגלים הרזרביים ברכב הליווי. הספקתי עוד לתקן את שלי ולתת את הגלגל לאבא של דרור: "תיתן אותו כאפשרות אחרונה בלבד !" ביקשתי והרכבתי במקום גלגל אולטגרה ישן-נושן שהסתכל עלי בזלזול כאילו אינני ראוי לו. על קו הזינוק התייצבתי שניות ספורות לפני אות הזינוק, מגלה שיכולתי להמשיך ולהתמהמה מכיוון שהוחזרנו שוב כלעומת שבאנו, כאשר התברר שהמשטרה לא סגרה את כל הכבישים. ניחא, חזרנו צוחקים לאחור והוזנקנו בשנית.

כבר מתחילתו של המרוץ התברר שהקבוצה הגדולה במקצה העלית – קבוצת רוכבי ת"א, לוקחת את ההובלה מקדימה ותזיע הכי הרבה במרוץ. כאשר אחריהם נינה פקרמן מקפידה להדבק לדבוקת ההובלה במשך מרבית הזמן תוך כדי מינימום התעייפות.
היו חששות מצד הפלטון שתהיה בריחה נוספת כמו בתחילת העונה בניצנים (הלסטוך, צ'אוצו ודן רוזן), אך הפעם, כל ניסיון בריחה נתפס במהרה. כנראה בגלל שהניסיונות היו של רוכבים בודדים (אייל רהט, הלסטוך, דבירי, בנטל) שאותם רוכבי הפלטון דאגו 'לסגור' במהרה ופחות לשתף פעולה מצד 'יחידים' בבריחה.
ראוי לציין שבמרוץ ניצנים ניסיון בריחה של רוכב בודד שווה כמעט להתאבדות, כאשר אין עם מי לחלק את הכוח מול הרוח החזקה.
מהרוכבים הבוגרים מלבד רוכבי ת"א, מי שהיה מעט דומיננטי מלפנים במשך כל המרוץ, היה דרור פקץ שסגר או יזם בריחות, עד שבשלב מסוים גם לו נמאס. קבוצת מסטרס חיפה הקטנה הקפידה להשאיר רוב הזמן נציג אחד או שניים מלפנים.
חולצות צהובות (מגידו) וירוקות (חולון) כמעט ולא נראו מלפנים ב2-3 הקפות הראשונות מלבד ניסיונות בריחה בודדים.


 הקפה חמישית 
בהקפה החמישית והאחרונה, על כביש אשקלון-אשדוד, גיליתי מעט במאוחר שאיזה רוכב ירוק (חולון) הצליח להתרחק בבריחה, לפי צורת הרכיבה זיהיתי את דבירי. ואללה אם זה דבירי שם, זה יכול להיות אחת מהשניים – או מסוכן, או הזדמנות. קמתי וניסתי להתחיל לסגור יחד עם רוכב מהנוער (ללא קבוצה) תוך ניסיון בריחה שני לפלטון. דבירי החל 'להתקרב' לאחור, תוך נתינת מבט לאחור, ספק ממתין לתגובה, ספק כבר עייף. אך מלבד שתי תחלופות ביני לטל עמיר, הפלטון נראה שהצליח כבר לסגור, כאשר חלפנו על פני דבירי היינו במהירות של 62 קמ"ש. אבל כמו שכבר מספר הדיוטות מקרב הרוכבים ציינו, לא משנה (כמעט) מה היה במהלך המרוץ, אלא מי עבר את קו הסיום ראשון... אידלסון, בניסיון אחרון לפני הפנייה ימינה לסיום (2 ק"מ) ניסה לפרק את הפלטון ללא הצלחה. לאחר הפנייה הפלטון האט קצת ואז החלו להתעורר כל אלה שישנו ביציע מאחור משך 5 הקפות (בן עמי, אריק אוקאנין, נועם מאור, הלסטוך, דבירי ואחרים). כפי שהבנתי (בשלב זה כבר לא הייתי מלפנים...) דבירי (חולון) פרץ ואחריו נדבק טל איזנבנד (מגידו) שחצה לבסוף את קו הסיום ראשון.  

מקצה נערים
מקצה נערים

 תוצאות 

תוצאות הבוגרים :

 

1

M19P

VC חולון

M

דבירי דור

48

01:49:48

 

2

M19P

VC חולון

M

הלסטוך דני

50

01:49:49

 

3

M19P

רוכבי תל אביב

M

מאור נעם

62

01:49:49

 

4

M19P

Cycling Club

M

פקץ דרור

51

01:49:49

 

5

M19P

Cycling Club

M

צאושו בן עמי

47

01:49:49

 

 

תוצאות הנוער :

01:49:48

 9999

 1

 1

(מנצח כללי) מ.א. מגידו

 נוער

 טל

 איזנבנד

 808

 01:49:49

 9999

 2

 2

 IWCC

 נוער

 דימה

 גורלקין

 807

 01:49:49

 9999

 3

 3

 רוכבי ת”א רוזן ומינץ

 נוער

 ירדן

 גזית

 811

 01:49:50

 9999

 4

 4

 רוכבי ת”א רוזן ומינץ

 נוער

 אסף

 יוגב

 804

 01:49:50

 9999

 5

 5

 רוכבי ת”א רוזן ומינץ

 נוער

 אנטון

 מיכאלוב

 803

 

 


מקצה ספורט
מקצה ספורט

 לסיום  

 

מהירות ממוצעת במרוץ - 43 קמ"ש

ראוי לציין – המסלול (כנראה) באורך 80 קילומטר ולא 82.5 כפי שפורסם.

ראוי שוב לציין – קו הסיום הצר והבעייתי, איגוד האופניים והמארגנים יהיו צריכים לדאוג בעתיד לשיפור בעניין.

חלוקת שתייה – אכן היתה בעייתית, אך במסלול כזה כנראה וקשה למצוא נקודה טובה יותר (אולי 5-6 קילומטר אחרי נקודת הסיום, בעליונת הקטנה לפני הפנייה מערבה/ימינה).

פציעה של רוכבת במרוץ, כנראה בגלל חוסר זהירות של אחד מרכבי הליווי. (רינה – החלמה מהירה).

פרסום לעיתונות – פרסום בעייתי שהמעיט בהישגו של איזנבנד שניצח את המרוץ, למרות שהינו מקטגוריית הנוער.

טקס הענקת גביעים - המון-המון-המון ביקורת כלפי הרוכבים (כולל חלק גדול מקבוצתי) שלא דאגו להשאר ולתת כבוד למנצחים, גם אם היו צריכים לחכות לתוצאות הסופיות. (כפי שבן עמי ציין, צריך לחשוב על דרך להשארת הצופים והרוכבים המפונקים - פרסים אולי ?)

 

אילן אולמן ביקש לציין שבמקצה הספורט–מסטרס הקפידו הוא ואנדרי סיקורן (רוכבים מבטיחים בפני עצמם) לתקוף כל העת מאחור – אז הנה ציינתי.

 

את מי ששכחתי, או היכן שטעיתי – כולם מוזמנים לתקן או להוסיף. (לסקר מרוץ מתוך הפלטון בדופק ממוצע של 164, זה בטח שלא אובייקטיבי ובטח שלוקה בחסר... אולי בפעם הבאה נשב 'ביציע' מאחור, נפצח גרעינים ונחכה לספרינט הסיום...)

 

 


קרדיט: צילומים - פאול מואיס
 
 מירוץ קריטריום ת''א 10-05-02...
מירוץ קריטריום ת''א 10-05-02 מריץ ורץ יוצא ריצרץ מדרור ופקץ יוצא מנצח. להמשך
 מחנה אימונים - Velo club Holon...
מחנה אימונים  -  Velo club Holon ב23-25.5 נערך מחנה אימונים של קבוצת Velo club Holon. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מרוץ כביש ניצנים
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 18/10/2003 :23:08 משתמש אנונימי  מוטי שלו עם תוכן  כל הכבוד
 23/9/2003 :15:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  נמרוד דובינסקי עם תוכן  הבהרה לטקטיקת מועדון אופניים ת"א במרוץ ניצנים
 23/9/2003 :22:46 משתמש אנונימי  דני זקן ללא תוכן  שיהיה בהצלחה


[ ]
לפרסום זה יש: 3 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 53    דרוג כללי: 3.81

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019