הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

תיאור טיול בן 13 יום במקומות האטרקטיבים ביותר שבצידו הדרומי והצפוני של רכס הקצ'קר. הכתבה כוללת פירוט מדוקדק מאוד לגבי מחירים, ציוד נדרש, אנשים נפלאים שפגשנו בדרך (ופרטים כיצד ליצור עימם קשר), מרחקים וזמנים ואף מפות סרוקות שחשוב שיהיו בצאתכם לטיול ברכס זה
קרדיט: עידו יוחנן, ענר טלמור ורענן שדה
הועלה על-ידי: 
עידו יוחנן לאתר של עידו יוחנן
17/1/2004, 20:09

                

   

 רקע 
הקצ'קר הנו חלק מרכס הרי הפונטוס בצפון מזרח תורכיה. פסגתו הגבוהה ביותר היא קצ'קר דאי המתנשאת לגובה 3937 מ'. הפופולריות של הרי הקצ'קר גדלה והולכת, כיעד לטרקים, טיולי ג'יפים וטיולי אופניים. עונת הטיולים המומלצת היא, מאמצע חודש מאי ועד אמצע חודש ספטמבר. חבל ארץ הררי זה, משופע בנחלים, אגמים וצמחיה מגוונת. במדרונות הרכס פרוסים כפרים ציוריים. אזור זה נחשב כאחד המקומות היפים בתורכיה.
מגיעים לקצ'קר בטיסת פנים מאיסטנבול לטרבזון.

לטיול זה יצאנו שלושה חברים - עידו, רענן וענר. עקב אילוצים שונים, טיילנו בסוף ספטמבר-תחילת אוקטובר (תקופת טיולים שחורגת במקצת מהתקופה המומלצת). משך הטיול 13 יום. טיילנו ללא רכב ליווי. את כל הציוד לקחנו בשקיים שהורכבו על האופניים ובתיק גב (רכיבה) בינוני. התבססנו על לינה בכפרים, על מנת לחסוך בציוד (שק שינה ואוהל) וליהנות מהכיף שבמקלחת חמה בסוף כל יום רכיבה.


 ציוד מומלץ 
חלקי חילוף:
• 2 פנימיות עבור כל אופניים (בהנחה שבפנימיות יש ג'יפה).
• צמיג אחד איכותי שמתקפל לגודל קטן.
• ערכת תיקון פנצ'רים.
• 10 שפיצים + האומים.
• 2 כבלי הילוכים + 2 כבלי ברקס.
• אוזן (למנגנון הילוכים אחורי). במידה והיא זהה בשלושת הזוגות, ניתן להסתפק באחת.
• אזיקונים + חוט ברזל לשיפצורים.

כלי תיקון :
• סט אלנים המכיל את כל הגדלים שיש באופניים.
• מברג פיליפס קטן לכיוון מנגנון הילוכים וברקסים.
• מפתח שרשרת.
• מפתח לכיוון ומתיחת שפיצים.
• מפתח לפרוק הקסטה (כדי להחליף שפיץ בגלגל האחורי).
• מפתח פתוח 15 להרכבת הפדלים.
• שמן לשימון השרשרת.
• פלייר.
• משאבה.

ציוד אישי :
• סנדלי הרים לזמנים שבין הרכיבות ולשימוש בטרקים (נעלי הליכה תופסות יותר מדי מקום).
• ערכת עזרה ראשונה.
• מצלמה.
• פלאפון (לחירום).

 יום 1 
טיסה דרך איסטנבול אל העיר טרבזון.
טרבזון הנה עיר נמל היושבת על הים השחור ובה כ- 200,000 תושבים. מרכזה הומה אדם במהלך היום ויש בה ומסביבה הרבה דברים לראות. בעיקר אתרים היסטוריים.
נחתנו בשעת ערב בעיר. מכיוון שלא היתה מונית גדולה מספיק כדי לקחת את 3 הקרטונים של האופניים, נסענו בשתי מוניות קטנות. שילמנו 22 דולר (לשלושתנו). בדיעבד המחיר היה מוגזם.
נסענו ל- Otel Anil, מלון נגיש לכיכר המרכזית של העיר ( Ataturk Alani) . צוות המלון דובר אנגלית סבירה ונהנה לעזור. הוצאנו את האופניים מהאריזות והכנו אותם לנסיעה. את הציוד המיותר אפסנו בתוך הקרטונים והשארנו במלון. עלות המלון: $30 (כולל ארוחת בוקר) לשלושתנו. ארוחת בוקר בסיסית (self service) עם גבינות, דבש, לחם, ירקות ותה.
חנויות רלוונטיות למטיילים ניתן למצוא ביציאה מכיכר אטאטורק לרחוב בשם - Kahramanmaras Caddesi:
• חנות מחנאות (בתחילת הרחוב מצד ימין). יש בחנות בלוני גז דקירה בלבד.
• חנות אופניים קטנה. נכנסים מהכיכר לרחוב Kahramanmaras Caddesi ופונים שמאלה לרחוב הקטן הראשון. החנות מצד שמאל.
• בתי מרקחת, מרקטים ואפילו קניון קטן.
• Tourist information הנמצא באחד הרחובות בצידה המזרחי של הכיכר (ליד תחנת המשטרה). סניף תיירות זה לא רשום ב-Lonely planet. יש שם בחור שדובר אנגלית שוטפת – דבר מאוד נדיר בקרב סניפי התיירות שאנחנו פקדנו בטורקיה. ניתן לקחת שם מפות של טרבזון, מפות טרקים בטורקיה ומפת טורקיה שלמה.
• מסעדות המגישות אוכל ביתי ואף מקדונלד (בכיכר בצידה הדרומי) – אם נמאס מהאוכל הטורקי .
• מהכיכר יוצאות מוניות שרות (Dolmush בשפת המקומיים) לכל מקום בעיר. תעריף: כחצי דולר לאדם .

 יום 2 

פתחנו את היום בארוחת בוקר, נפרדנו לשלום מצוות המלון ורכבנו לחברת המוניות והאוטובוסים "Otogar", המבצעת שירות נסיעות אל מחוץ לעיר. יורדים מהמלון דרך רחוב Ibrahim Karaoglanoglu Cad. ומשם בשדרה Devlet Sahil Yolu Caddesi לאורך הים לכיוון כללי מזרחה . חברת Otogar נמצאת בצד הדרומי של השדרה. לאורך השדרה אין שוליים והטורקים קצת מתפרעים על הכביש.


מטרתנו היתה להגיע אל העיירה Iyidere הממוקמת כ- 56 ק"מ מזרחית לטרבזון. רצוי להשתמש ב-Dolmush או במידיבוס ולא במונית (מאוד יקר). הנסיעה אורכת כ- 40 דקות ועולה כ-3 וחצי דולר לאדם. מ-Iyidere לקחנו דולמוש אל הכפר Ispir. העמסנו את האופניים על הגגון. תוך כדי העמסה, נהג הדולמוש שבר לנו את אחד הפלסטיקים של ידית העברת ההילוכים (ומכאן באה העצה להשגיח בקפידה על העמסת האופניים ולא לתת לטורקים להעמיסם). נסענו עם הדולמוש במעלה הקצ'קר, כ- 63 ק"מ עד לפאס Ovitdagi Gecidi (כ- 2,640 מ' מעל פני הים). שם נפרדנו מהדולמוש, והתחלנו לרכב במורד הכביש. הדרך יפהפייה, הירידה חזקה והנסיעה כפית.
במהלך הדרך פגשנו אישה דוברת אנגלית שהציעה לנו לעצור לתה. עצירה זו הפכה במהרה לארוחה קטנה.
רכבנו כ- 35 ק"מ עד נהר הצ'ורו. פנינו שמאלה והמשכנו לרכב כ 4 ק"מ לאורך הנהר עד Ispir.
זהו כפר קטן ויפה. התאכסנו במלון ARI שעלותו כ-15 דולר לשלושתנו. החדר היה ברמה סבירה. מקלחת משותפת לדיירי המלון עם מים חמים ושירותים - בול פגיעה.
ארוחת ערב טובה אכלנו במסעדה שמתחת למלון. בדיעבד, מומלץ ללון במלונות שנמצאים לפני הכניסה לעיר (בק"מ ה-35 של הירידה).

הערות:
• מהפאס ל- Ispir רכבנו במהירות ממוצעת של 28 קמ"ש לאורך כ-שעה ו- 20 דקות. אפשר גם לעשות זאת ב- 40 דקות (לממהרים שבינינו). אנחנו לקחנו את הזמן ונסענו בכיף.
• קליטת פלאפון לאורך היום: לאורך הים השחור – מלאה. בפאס – אין קליטה. ככל שמתקרבים ל-Ispir הקליטה מתחזקת. ב-Ispir הקליטה מלאה.

 


 יום 3 

יום רכיבה של 78 ק"מ על גבי כביש טוב לאורך נהר הצ'ורו מ- Ispir (השוכנת בגובה 1,300 מ') לעיירה Yusufeli(1,050 מ').
קנינו מצרכים לארוחת בוקר באיספיר ויצאנו לדרך. לאורך המסלול פרוסות בקתות עזובות ובתים כפריים מבודדים. מהק"מ ה - 50 לערך, הכביש הופך לדרך עפר צרה ומתפתלת, שעוברת בכפרים קטנים ולצד הדרך עצי פרי (ענבים ותפוחים) ושדות תירס. ניתן לעצור לתה בכפרים אלו.
הגענו ל-Yusufeli, עיירה יפה ושוקקת חיים, היושבת במפגש הנחלים Barhal וצ'ורו. האנשים נחמדים מאוד. יש בתי מרקחת, בנקים וכספומט ואף מוסכים בצידה הדרומי של העיירה.
מומלץ ללון במלון Barhal(טלפון מהארץ: 00904668113151), הממוקם מעל נהר ה-Barhal. בחור צעיר דובר אנגלית בשם Mehmet קיבל את פנינו ושמח לעזור בכל מידע שרצינו. קיבלנו חדר ללא תשלום נוסף שבו אכסנו את האופניים. מחיר - 18 וחצי דולר לשלושתנו.
ארוחת ערב אכלנו במסעדה שמתחת למלון וקינחנו בבקלאוות ומתוקים אחרים במסעדה בשם Solacilar הנמצאת ברחוב הראשי של העיירה.
הערות ליום :
• לאורך הכביש הרבה מקורות מים לשתיה.
• לאורך כל הדרך קליטת פלאפון מלאה.
• בק"מ ה- 44 בצד שמאל של הכביש ישנה בריכה. שווה לבדוק אם אפשר להתרחץ.
• שווה לקחת ארוחת בוקר מ - Ispir ולעשות עצירה בנקודה יפה בנהר לרחצה ואוכל.
• מהירות ממוצעת ביום 20 קמ"ש. יצאנו ב- 10:15 והגענו ל- Yusufeli ב-17:30. עצרנו הרבה ולקחנו את הזמן בכיף.

 


 יום 4 

בבוקר טיילנו בעיירה. נהג דולמוש חביב בשם איסמעיל זיהה שאנחנו ישראלים, פנה אלינו באנגלית טובה והציע לקחת אותנו במעלה הכביש אל הכפר Barhal. בשעה 14:00 יצאנו בפורד טרנזיט האדומה שלו מכיכר העיירה אל הכפרBarhal . (חשוב להדגיש כי כל הדולמושים יוצאים מהעיירה לכפר ברהל אך ורק בשעה 14:00).
הכביש אל הכפר מתפתל לאורך נהר Barhal, דרך כפרים קטנים, עצי תפוחים, אגסים ושיחי פטל.
תוך כדי הנסיעה גילינו כי איסמעיל שמח לעזור בכל דבר ואפשר לסמוך עליו. יש לו שיטה מיוחדת ומקצועית (באמת !) לקשור את האופניים על גג דולמושו באופן מאוד חזק בעמידה – וזאת היות ואופי נהיגתו דומה לנהיגת נהג ראלי מצטיין בדימוס. פלאפון 009005352506604.
בברהל התאכסנו במלון Barhal Pansiyonu (טלפון 00904668262031), היושב על הדרך הראשית, ממש לפני הכניסה לכפר. בעל המלון נקרא מוסטפא (דובר אנגלית בסדר). החדרים מצופי עץ והמקלחת מדהימה. המלון בעל מרפסת יפה הצופה לנהר. מחיר בד"כ 12 וחצי דולר לאחד. המחיר כולל ארוחת ערב טעימה מאוד (אומרים כי מוסטפא טבח במקצועו) וארוחת בוקר. בכפר אין מקום אחר לאכול והוא די שומם בשעות הערב. יש מכולת בה ניתן להצטייד.

הערות ליום:

• ככל שמתרחקים מהעיירה יוסופלי , קליטת הפלאפון דועכת. בברהל אין קליטה.
• בראייה לאחור, מומלץ לבצע יום זה ברכיבה. השיפוע לאורך העלייה לא רציני.


 יום 5 

יום טיול באזור הכפר ברהל ואגם Kargol .
מומלץ להיעזר במוסטפא, בעל המלון, ולקבל ממנו מפה (שהוא משרטט) וסיפור דרך. קל מאוד להתברבר בדרך. (אנו סרקנו את המפה שהוא צייר לנו וצרפנו אותה לכתבה).
מהמלון יוצאים ברכיבה למרכז הכפר, בכיכר פונים ימינה וממשיכים בעליה קשה, על דרך כבושה. הדרך מטפסת בצדו של יובל הנשפך לנהר ברהל. לאחר כ- 8 ק"מ מגיעים לכפר Naznara (השוכן בגובה 1800 מ'). בשלב זה נפרדים מהאופניים וממשיכים בצעידה לאגם קרגול.
ניתן להשאיר את האופניים אצל אביו של מוסטפא שגר בכפר. הצעידה לאגם אורכת כשעתיים וחצי.

אפשר לרכב על השלוחות באזור Naznara. הדרכים עולות בשיפוע קשה מאוד לרכיבה, אך טיבן טוב. האזור משופע בעצי אגסים, תפוחים ושזיפים.
הירידה חזרה לכפר ברהל, בשיפוע חזק יחסית וניתן להשתעשע ברכיבה מהירה. איסמעיל הגיע לברהל בין השעות 16:00 ל- 18:00 ועימו המשכנו לכפר Yaylalar (22.5 ק"מ מברהל) ועוד כ- 3 ק"מ משם לכפר Olgunlar. זמן נסיעה כשעה ורבע.

בכפר Olgunlar מכולת קטנה (דברים בסיסיים – ירקות, פירות ומתוקים). הגענו לכפר בשעה 19:00 ונכנסנו למלון עץ חדש הקרוי Kackar Pansiyon (טלפון 00904668322047). עלות כ- 15 דולר לאחד, כולל ארוחת ערב ובוקר. במלון מים חמים, אוכל נהדר ותה חופשי. מטבחון שאפשר לבשל בו. מתחת למלון ישנו מחסן שבו אכסנו את האופניים.

• יום זה לחוץ מאוד , ובהחלט אפשר להישאר לילה נוסף בברהל.
• אין קליטת פלאפון ב - Olgunlar.


 יום 6 

מאולגנלר אפשר לטרק לפסגת הקצ'קר ואף לחצות את הרכס לצידו הצפוני - אל הכפר Ayder. אין אפשרות לבצע דרך זו ברכיבה. שמענו על אפשרות להסתייע בפרדות ומדריך כדי לשנע את האופניים.
אנחנו בחרנו לרכב חזרה אל יוסופלי (ואל Ayder להגיע בהמשך, אך באופן ממונע) באותה הדרך שבה הגענו, אלא שהפעם ברכיבה רצופה של יום אחד. הירידה, כמו כל ירידה, הייתה כפית. הנוף משגע. אחד הימים המהנים ביותר בטיול.
מ - Olgunlar שבגובה 2,200 מ' רכבנו כ- 3 ק"מ לכפר Yaylalar שבגובה 1,900 מ'. המשכנו כ- 22.5 ק"מ לכפר Barhal אל המלון של מוסטפא. כמובן שאפשר לאכול צהרים אצל מוסטפא.
מברהל כ- 11 ק"מ עד לכפר Sarigol, שם קנינו קצת לחם וממרח לארוחת צהרים.
מ- Sarigol (שם הדרך עפר הכבושה נהפכת לכביש סלול) המשכנו ליוסופלי לאורך כ- 18 ק"מ. יוסופלי שוכנת בגובה 1050 מ' .

העיירה יוסופלי בלטה באנשיה החמים ובכך שהם שותים תה כל היום. תגלחת בעיירה זה ממש טקס: קרצוף הלחיים עם קצף גילוח וריכוך העור, גילוח ראשוני עם תער חדש, שתיית תה כהפסקה, גילוח שני עם אותו התער, סבון, עיסוי קרקפת, בדיקה של התספורת והתגלחת שהכל יפה וישר. הספר שלי, שהיה כל כך נחמד, נתן לי את שמו וכתובתו כדי שאמליץ לאחרים - Ibrahim Demirkiran היושב ברחוב Ersis Cad. .

הערות ליום :

• זמן רכיבה נטו עד לברהל שעה ו- 20 דקות (אפשר לרכב הרבה יותר מהר למי שמעוניין).
• זמן רכיבה נטו מברהל עד יוסופלי - 3 שעות.
• המכולות לאורך הדרך הם מאוד בסיסיות (גם בתוך הכפרים). מומלץ להצטייד בגבינות וירקות באולגונדר.
• במהלך הדרך פגשנו במקומיים שרעו את עדר פרדותיהם. מראה יפהפה, אך בעוברינו שם הברחנו להם את החיות וגרמנו להם לעוד כמה דקות של עבודה קשה כדי לאסוף אותם חזרה . שווה להאט ולא לעשות למקומיים חיים קשים...


 יום 7 
יום נסיעה מיוסופלי (בצידו הדרומי של רכס הקצ'קר) לכפרAyder (בצידו הצפוני).
המידיבוס היחיד לכיוון Ayder יוצא מיוסופלי בשעה 9:00 בבוקר. יעדו הסופי – העיר טרבזון.
פרקנו מכל זוג את 2 הגלגלים ובסידור נכון הצלחנו להכניס את 3 הזוגות בתא המטען מאחור (עבור זוג אופניים נוסף כבר לא היה מקום). ירדנו מהמידיבוס לאחר מספר שעות בעיר Pazar, השוכנת בסמוך לים השחור. בדרך , קצת לפני העירArtvin , ראינו את עבודות הבנייה של הסכר הגדול בעולם, הנבנה על נהר הצ'ורו ומאיים על כפרי האזור, וביניהם יוסופלי, מפני הכחדה. סכר זה הוא מפעל ענק ליצור חשמל.
מחיר האוטובוס עד ל- Pazar הוא כ- 12 דולר לאחד.
מ- Pazar לקחנו דולמוש אל העיירה Ayder במחיר 3 וחצי דולר לאחד. מכיוון שלא היה גגון לדולמוש, הכנסנו את האופניים על המושב האחורי (דבר שייקר לנו את הנסיעה, שכן שילמנו גם עבור המושבים שהאופניים תפסו).
באיידר התאכסנו במלון Otel Yasil Vadi, הנמצא באזור החמאם המפורסם של העיירה. מלון עץ נהדר עם מקלחת חמה תמיד וארוחת בוקר בבית קפה שצמוד למלון. עלות 11 דולר לאחד (כולל א. בוקר המוגשת מ- 8:00). במלון ניתן לכבס בגדים תמורת 7 דולר. המים בחמאם חמים, עד כדי בעיה להיכנס אליהם. משלמים כ- 2 דולר לאחד ומקבלים מגבת נקייה וכפכפים. שעות פתיחה 7:00 עד 19:00 .

הערות ליום:

• קליטת פלאפון מלאה בכל הדרך מ-Yusufeli ל- Pazar וכן מ- Pazar ל- Ayder. קליטה מלאה ב- Ayder.

 יום 8 

לאחר ארוחת בוקר טובה במסעדת המלון, יצאנו ברכיבה לכיוון הכפר Yukari Kavron. הכפר נמצא במרחק של כ- 12 ק"מ במעלה הקצ'קר (ממנו יוצאים טרקים לרכס הקצ'קר וניתן אף לחצות לצידו הדרומי של הרכס – אל הכפר Olgunlar).

העלייה לכפר בשיפוע בינוני - קשה לרכיבה.
הדרך יפהפייה, חוצה מפלי מים קטנים. אנחנו היינו במקום בתקופת הסתיו והעצים עטו שלל גוונים מרהיבים. לאחר כ- 6.5 ק"מ עלייה מגיעים לאוהל טורקי שבו מומלץ לעצור למנוחה. המקום נחמד ואפשר להתרענן בתה ומרק. שווה לעצור.

אחה"צ חזרנו לאיידר ופינקנו את עצמנו בחמאם.
בסביבות איידר מומלץ לטייל ברגל. אינפורמציה על מסלולים אפשר לקבל מעדנן, אותו מוצאים במלון שלו. עדנן מדריך טיולים באזור ויש לו מפה טופוגרפית טובה.

 


 יום 9 
יום רכיבה ונסיעה מאיידר לכפר Uzungol.
לאחר ארוחת בוקר במלון, יצאנו לרכיבה במורד הכביש המתפתל, כשלצדנו זורם נחל יפיפה.
הרכיבה עד כביש חוף הים השחור אורכת כשעה וחצי (לאורך 40.5 ק"מ). בדרך ניתן לראות שדות תה במדרונות ההרים. היה יום מעונן והחל לטפטף גשם. רכבנו לצדו של הים השחור כשעה וחצי (25 ק"מ) עד לעיר Cayeli. הכביש די סואן ובחלקו ללא שוליים נוחים לרכיבה. משיקולי זמן לקחנו אוטובוס לעיירה Of. זמן הנסיעה 40 דקות (לאורך 46 ק"מ). מהעיירה Of לקחנו מידיבוס לכפר Uzungol. עלות 2.5 דולר לאחד. זמן נסיעה 45 דקות.
אוזונגול הוא כפר נופש היושב לחופו של אגם יפיפה. התאכסנו בצד הדרומי ב- Hotel Anser -מלון יחסית יוקרתי שעלותו כ- 14 דולר לאחד כולל ארוחת בוקר.

• קליטת פלאפון מלאה לכל אורך הדרך.

 יום 10 

פתחנו את היום בטיול רגלי לאורך האגם וברחובו הראשי של הכפר.
קנינו מצרכים במכולת וישבנו לארוחת בוקר על שפת האגם. בשעות הצהרים רכבנו במעלה הדרך היוצאת מהכפר דרומה. סיבוב רגוע של מספר שעות ללא יעד מוגדר. את הערב סיימנו במסעדה מצוינת של מלון Inan שהציעה לנו אח מוסקת ואף משחק כדורגל של הליגה האנגלית בטלוויזיה - אשר היה סיום טוב לערב זה.


 יום 11 
יום רכיבה (בכביש) מאוזונגול בחזרה לעיר טרבזון (לאורך כביש חוף הים השחור).
יום זה מתחיל בירידה מאוזונגול לעיר Ofברכיבה של כשעה וחצי (לאורך 40.5 ק"מ). מ- Of רכבנו במשך כ-3 שעות עד לטרבזון - בחזרה למלון Anil. כביש החוף סואן ולא תמיד יש בו שוליים – דבר שצריך לקחת בחשבון לאור אופי נהיגתם הפרועה של הטורקים.
סה"כ 100 ק"מ ביום זה .

 יום 12 
יום בטרבזון .
טיילנו לפארק Boztepe שממנו נשקף נופה של העיר. לאחר מכן הלכנו מכיכר אטאטורק למוזיאון Aya sofya ובכך חצינו את העיר (ודי מיצינו אותה). המליצו לנו על חמאם טורקי בשם Sekiz Direkli Hamam. נחשב הכי טוב בעיר. לא בדקנו אותו.
בערב נסענו, לאחר המלצת בעל המלון, אל ה"מסעדה הטובה בעיר" - Suliman Restaurant. מסעדה שיושבת על הים השחור עם אווירה על הכיפאק. אחלה יין, אך האוכל (שהוא בעצם העיקר) ממש לא משהו ויקר !!!

 יום 13 
נסיעה לשדה התעופה. דולמושים הנוסעים לשדה התעופה יוצאים מהרחוב המקביל לכיכר אטאטורק (ושנמצא צפונית לה) ועליהם יש שלט "Havalani".
עלות הנסיעה הייתה 7.5 דולר לכולנו.

 חומר עזר ומידע נוסף 

לאור ניסיוננו בחוסר בחומר בעת תכנון מוקדם של הטיול, מצאנו לנכון לפרסם את המפות בהן נעזרנו בטיול אשר כוללות:

  1. מפת כבישים התוחמת את אזור טיולינו: קישור
  2. שלוש מפות טופוגרפיות המתארות את אזור הכפר Olgunlar, הכפר Ayder ופסגת הרכס: קישור 1, קישור 2, קישור 3.
  3. מפת הטיול לאגם Kargol – כפי שציירה מוסטפא ועם מעט תוספות שלנו: קישור.
  4. שני חלקי מפת העיר טרבזון: קישור 1, קישור 2.

למידע נוסף ניתן ליצור עימנו קשר:
ענר טלמור         04-6549506
רענן שדה          04-9844810
עידו יוחנן           04-6549576


קרדיט: עידו יוחנן, ענר טלמור ורענן שדה
 
 שלושה חודשים בפטגוניה על אופניים...
שלושה חודשים בפטגוניה על אופניים מסע על אופניים של זוג ברחבי פטגוניה שבדרום צ'ילה ארגנטינה, בין קרחונים, הרים מושלגים ולגונות מדבימות בגודלן ולאורך 3000 ק''מ בחופש מוחלט להמשך
 רכסים בקצ'קר...
רכסים בקצ'קר יומן המסע המדהים של קבוצת רכסים. טיסה לאיסטנבול ומשם טיסת המשך לטרבזון שעל הים השחור.... להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של עידו יוחנן...
 לתצוגת פורום
טיול אופניים סובב רכס הקצ'קר בתורכיה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 29/7/2005 :12:51 משתמש אנונימי  נהרי דב עם תוכן  טיול סובב רכס הקצ´קר
 25/7/2005 :20:58 משתמש אנונימי  ניצה עם תוכן  המלון בטרבזון
 14/7/2005 :00:11 משתמש אנונימי  גונן הראל עם תוכן  טיול רגלי בקצ´קר
 23/6/2005 :12:47 משתמש אנונימי  אני הייתי מת לנסוע ללא תוכן  איך יש לכם אומץ, איך??
 22/6/2005 :22:32 משתמש אנונימי  ירון עם תוכן  מחפש שותפים
 23/6/2005 :17:37 משתמש אנונימי  ron עם תוכן  bicycle trip abroad
 21/6/2005 :23:13 משתמש אנונימי  יובל עם תוכן  המפה של Shbieta למטה מעולה!!! תודה רבה!
 24/2/2005 :18:22 משתמש אנונימי  ש. בן בסט ללא תוכן  עידו אתה ענק
 27/1/2005 :11:18 משתמש אנונימי  מתן ודניאל עם תוכן  טיול לפני צבא
 14/7/2004 :21:18 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אסף מסיקה עם תוכן  עלות
 1/5/2004 :19:54 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רועי קרסני עם תוכן  מחפש מידע על טיול בתורכיה באזור הרי הטארוס
 2/5/2004 :14:51 משתמש אנונימי  עידו יוחנן עם תוכן  הי רועי
 2/5/2004 :18:59 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רועי קרסני עם תוכן  נכנסתי לmedraft אבל
 22/10/2008 :16:56 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  oren gavriel עם תוכן  אפשר לבד, תראה הסבר בכתבה
 5/2/2004 :10:29 משתמש אנונימי  אדם עם תוכן  אין ספק שאנשים יחזרו על הטיול שלכם
 4/2/2004 :20:20 משתמש אנונימי  עפר עם תוכן  מדהים
 24/1/2004 :10:55 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  נמרוד כהן עם תוכן  סחתיין עליכם
 24/1/2004 :23:11 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידו יוחנן עם תוכן  תרים טלפון.
 22/1/2004 :13:37 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה כ עם תוכן  טיול נהדר
 22/1/2004 :22:20 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידו יוחנן עם תוכן  הכתבה אינפורמטיבית פרופר...
 21/1/2004 :12:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Serhan Shbieta עם תוכן  אחלה אזור - תראו את המפה האורגינלית (קישור מצורפת)
 18/1/2004 :14:27 משתמש אנונימי  שחר עם תוכן  כל הכבוד ! מזכיר נשכחות
 18/1/2004 :13:26 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  מיקי שוייבש עם תוכן  חבל שרוכבים ישראלים לא מסתפקים בישראל וטסים לחול!!
 14/7/2004 :21:17 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אסף מסיקה עם תוכן  איך ניתן להשוות בכלל?
 18/1/2004 :16:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Shimon Koren עם תוכן  חבל
 18/1/2004 :15:22 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עינב ??? עם תוכן  אני ממש מעוניין לטייל בישראל....
 26/1/2004 :18:15 משתמש אנונימי  ניב עם תוכן  אני עדיין מחפש סינגלים שיהיו דומים ללאגו די גרדה


[ ]
לפרסום זה יש: 27 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 89    דרוג כללי: 4.44

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019