הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור כבישונים
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

יהודי, איטלקי ומצרי רוכבים על אופניים במדבר סיני, מי יפרוץ ראשון ?
קרדיט: האני קרדלי - המארגן המצרי של המרוץ
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
29/2/2004, 14:23
ביציאה לאחד האימונים
                

   

 בבוקר יום חמישי ה19 בפברואר 2004. 
9:35  כל הרוכבים מצטופפים בעוד הכרוז ממשיך לצעוק באיטלקית הישר לתוך האוזניים. כמעט בנואשות אני מחפש שיר מתאים לעלייה הארוכה (30 ק"מ) אל מעבר שרירה – שום דבר. "אי פור פאבור, דוס-מינוטוס דה סילנסיה פור למאסטרו פאנטאני" – המוסיקה הקצבית מפסיקה באחת, כולם שותקים וחולקים כבוד אחרון למטפס האיטלקי שכנראה ולא מת מזקנה.


 נבחרת הרכיבה הלאומית של מצרים מצטופפת מאחורי, 
 כולם עטופים בצבעי הלאום, רכובים על אופני ביאנקי, פיג'ו ושאר שילדות ישנות בנות עשר שנים ויותר (עם הילוכי STI). נראה שחלק מהשלדות אף נשבר והודבק מחדש בעזרת איזולירבנד, חלק מהרוכבים המצרים עם קסדות, חלקם בלעדיהן. הציוד הדל שברשותם לא מנע מהם להשיג את התוצאה הטובה ביותר יום קודם, במרוץ נגד שעון בעלייה – 4.5 ק"מ בעשר וחצי דקות. רוכב פונה אל סחבק באיטלקית ומגיש את אופניו, אני מהנהן כאילו איטלקית זאת שפת האם שלי : Claro –no problema?"" אני אומר וזה נעלם להתפנות

חבורת החוד
חבורת החוד

 סחבק כבר בE3 גבוה 
09:50 שעון ישראל ומצרים, הסירנה נשמעת וכולם פורצים מבעד לשער הברזל של מלון שרתון בדהב. 350 רוכבי אופניים, רובם מארץ המגף, חלק קטן מארץ הדלתא ושניים בלבד מארץ הקודש. "להישאר ב1/3 הראשון של הפלטון" זכרתי את הsms האחרון שקיבלתי מדרור פקץ, שלושה ימים קודם לכן, כאשר נתקענו עם נהג המונית ללא דלק 5 ק"מ מטאבה. יחד עם אשרף עקפנו את הפלטון הענק מימין, כמעט ועפים לשוליים הנמוכים, בעוד הפלטון ממשיך להתקדם בצפיפות נוראית אל עבר העלייה הארוכה, הקצב התגבר, אך לא בצורה מעוררת דאגה – E1 (60-70% מדופק מקסימאלי – ראי/ה הסבר בתחתית הכתבה) , כולם נזהרים לבל יגע גלגל בגלגל. חצי שעה ממשיכה הרכיבה, הקצב בינוני, כמעט נוח, מוכתב על ידי מספר רוכבים מצרים וקבוצת רוכבים איטלקית בשם 53X12. הרוכבים משוחחים ביניהם וכשפונים אליי באיטלקית, עניתי בספרדית במבטא איטלקי, כשפנו בערבית, שיניתי את המבטא הפלסטיני למצרי... בקיצור, סחבק התעייף מלשוחח. עוברים את הפנייה דרומה לשארם, הספידומטר מספר 7 ק"מ, עוד 23 ק"מ של טיפוס. בהיסח דעת קל מידי לסחבק נמאס באמת, הוא מחליט לפרוץ, 2 פלטות למטה וקדימה... (סיפורי אידלסון ודובינסקי אודות מרוצים באירופה ועידו סרקין בעליות... בטיפשותי הייתי צריך לבדוק את התיאוריה המוזרה בעצמי של 'לפוצץ מרוץ על ההתחלה...) קיבינימט אף אחד לא אמר שיש כאן רוח פנים ? מאחוריי אני שומע צעקות באיטלקית, ערבית – האם אלה מילות עידוד ? איזה שיר בחרנו לעלייה ? בני זונות, אף אחד לא מצטרף ? אף אחד לא עוזר ? אני מסתכל לאחור – שום דבר, רק שרוך ארוך של רוכבים אחריי, ואחריו הצינור העבה מתחיל אט-אט להתפרק, כתבת הטלוויזיה המצרית ברכב הצילום צועקת למיקרופון, זה לא עוזר לי, רכב הליווי מעביר למהלך שני... איזה שיר בחרנו לעלייה ? עכשיו סחבק כבר בE3 גבוה והאגו, האגו לא מרשה בשום פנים לרדת חזרה. מניאקים האיטלקים האלה, יודעים לרכב, אבל הם קודם כל רוצים שאמות כאן עם הרוח פנים. פלטה עולה ופלטה יורדת, הדופק כבר מגרד את טווח ה 1A ועוד לא הגענו לקיר ? ראבק !

רגע לפני שעוד הכל היה מסודר
רגע לפני שעוד הכל היה מסודר

 פלטון של 30-40 רוכבים דוהר כקטר מאחורינו 
זהו, הסוף מתקרב, רוכב שלישי-רביעי אחריי קולט את הרגע ומתרומם מהאוכף, עשרה רוכבים חולפים על פניי כמו צרעת, אבל איכשהו אני ניצמד לרוכב ה 30 שחולף וממשיך בכוחות אחרונים של תחילת מרוץ (הלוא מה אספר לנכדים ? שהסתלבטנו מאחור ?) העלייה ממשיכה הפעם במתינות, אוי אלוהים, מי אמר שמרוץ הרים זה קשה ? זהו, הפלטון הגדול מפורק לגורמים (וגם קצת אני... לגמרי), שממשיך לטפס עם קבוצה שלישית, מגלה מאוחר מידי שאין שיתוף פעולה מצד ועד העובדים האיטלקי. עוברים את מעבר שרירה (ק"מ 30) ומתדלקים במים וג'לים. באחת מהפוגות העלייה הראשונות, מתחלף לפתע האספלט בדרך כורכר של 2 קילומטר, זה הרגע, אין מחר, אני נזכר בסיפוריו של אידלסון ממרוצי פבה ואלוף בלגיה שעוקף פלטון ארוך כשרוך משמאל, על אבני פבה על 53X11... לי היה רק 12... לחצתי כמו מכבש מצרי קדימה, על E3 גבוה. באחד העיקולים תפסתי רוכב נוסף שנשר לאחור, הוא פונה אליי באיטלקית – "#$??!!@@&*????" - "אינגלס-אינגלס !" אני מחזיר לו דרך הרוח. הפלטון השני נראה קילומטר לפנים – יש סיכוי ? עכשיו כבר מרבית הדרך למטה, אך הרוח עדיין רוח-פנים. שוב, פלטה גדולה (53) מקדימה ומאחורה בין ה15 ל13. אני מביט לאחור, מחפש את הפרטנר האיטלקי ומגלה שאני לבד לגמרי. הפלטון מלפנים נגלה ומסתתר בעיקולים החדים, אני מצליח לרמות כמה שניות על גבה של משאית מצרית, 80 קמ"ש ומעלה, אבל היא בורחת מהר מידי. אני תופס עוד רוכב שנשר – "אדלנטה !!!" אני צועק לו כאילו הייתי המצביא הרומי - מקסימוס והפלטון מלפנים, 'צבא הברברים'. אנחנו עובדים יחדיו, אבל די מהר העבודה מפסיקה כאשר הוא מסמן לי להסתכל לאחור, פלטון של 30-40 רוכבים דוהר כקטר מאחורינו. העייפות שכנעה את הרצון מלהמשיך ולסבול, עד שגם נתפסנו – סוף- סוף הזדמנות לנוח ב 40 קמ"ש, אך לפתע שוב המהירות יורדת פלאים – "מה זה ?" נראה שמטרת הפלטון היתה לתפוס את שנינו וזהו. אט אט מתארגנת קבוצה של 4-5 רוכבים שמתחילים לעבוד מלפנים, הבעיה שמרצון טוב מצטרפים גם האחרים בפלטון לאליפסה שמורידים לפתע את המהירות (כך שמהירות נעה בין 38-48 קמ"ש). אין עבודה מסודרת, הבלאגן חוגג ורוכבים נוספים מתעייפים יותר ויותר, כאשר אלה עובדים לבדם. ניסיונות פריצה קדימה, שניים-שלושה רוכבים בניסיון לברוח אינן מצליחות. כך, בצורה סזיפית, סחבק מצטרף ל 5 רוכבים בניסיון אחרון לתפוס את הפלטון מלפנים, העומס על הרגליים נוראי והמנטאלי לא פחות, כאשר בק"מ 70-80 הנוף ההררי התמתן והפלטון מלפנים נראה מרחוק כל הזמן. הרגליים ממשיכות לכאוב כשעה ארוכה ומייגעת, עד שהגיע הרגע המיוחל, הפלטון סוף=סוף נתפס ! (ק"מ 90).


  המהירות לפתע (או שכבר לא ?) 
שוב יורדת, סחבק מנסה להתקדם, אך שרירי הארבע ראשי מתכווצים כסכיני גילוח חדים, אולי 2 ג'לים והרבה מים ? (וסחבק יודע שחצי מהכאב מגיע בכלל מהראש ולא מהרגליים...) סחבק מחליט שפריצות ויוזמות הספיקו, מעכשיו – להישאר ולשרוד עד הספרינט. נראה שכך רובם גם חשבו, מלבד שניים שלושה שפרצו והצליחו לברוח בק"מ 110. אנו נכנסים לשארם, פלטון של 60-70 רוכבים, מקפצים מעל הבומפרים המסוכנים. לקראת הסיום סחבק מצליח להתקדם מסוף הפלטון לפנים ובספרינט להשתחל במקום 6-7 לערך.


 אצל סאלם בתארבין 
למחרת המרוץ נסענו ניצן ואני צפונה. ביום שישי סתווי, התיישבתי לבדי במסעדה קטנה של סאלם, בכפר הקטן תארבין (צפונית לנואיבה) שנטושה מתיירים, כעיר רפאים שיצאה ממערבון הולוודי, ניגוד מושלם לשארם הרועשת. כשהסתכלתי לעבר סעודיה לא החלטתי מה עושה יותר רעש, גלי הים, או הרוח, עד שסאלם שם במערכת סטריאו, במיוחד בשביל סחבק, את אחד האלבומים של יו-2 – אז הבנתי שני דברים :
הראשון : איזה שיר שכחתי לקחת איתי כדי לנצח את העלייה במעבר שרירה.
השני : מהשקט הנעים הזה, הבנתי שאני קודם כל שטיחון שלא חשוב באיזה אימון חשוב הוא רוכב, הוא תמיד עוצר ליד עדר רקפות בכרמי יוסף, מריח ורק אז ממשיך. ורק בשבתות, שנחה הרוח בצד מפוצצים עד שיוצאת החוצה הנשמה, בעלייה.

עד שנה הבאה

תמונות נוספות

MASSIMO האיטלקי (מנצח המרוץ) בורח למצרים
MASSIMO האיטלקי (מנצח המרוץ) בורח למצרים

 עשרת הרוכבים הראשונים - 40.5 קמ"ש 
255;MASSIMO;SARGENTI;M;B;TEAM MERCEDES BENZ SELLE ITALIA;02:57:53 .9;40 319;FRANCESCO;MASCIARELLI;M;A;G.S. GULP POOL VAL VIBRATA;02:57:57 .2;40 139;GIOVANNI;MAIELLO;M;B;CICLI 53 X 12;02:58:00. 5;40 237;ROBERTO;MATTEI;M;C;INDIVIDUALE;02:59:25. 9;40 329;CLAUDIO;GIRALDI;M;C;ONTRAINO;02:59:26 .9;40 113;GIUSEPPE EMANUELE;ZERILLI;M;D;AC EUROTEAM PARKPRE;02:59:32 .3;40 317;DARIO;FERRACIN;M;B;SC VIGOR PIASCO;02:59:34 .7;40 86;LUCA;D'ANDREA;M;B;AC EUROTEAM PARKPRE;02:59:34 .8;40 104;FRANCESCO;SCOPETANI;M;C;G.S. CICLI GAUDENZI;02:59:35 .9;40 326;LORENZO;DI LORENZO;M;B;INDIVIDUALE;02:59:36 .2;40

פודיום המצחים
פודיום המצחים

 עובדות היובש : 
המסלול 120 קילומטר, מתוכם 30 בעלייה לא קלה והשאר ברוח פנים לא קלה. דופק ממוצע 154, מהירות ממוצעת 37 קמ"ש, זמן – 03:14:26. מקום – 60 כללי, 17 בקטגוריה.

-המנצח הרשמי - MASSIMO;SARGENTI; מקבוצת MERCEDES BENZ SELLE ITALIA הגיע בזמן של 02:57:53
-15 רוכבים מצרים ורוכב איטלקי, לא נכללו כמנצחים מכיוון שנרשמו למרוץ כרוכבים מקצוענים. הבולט שבהם – הרוכב האיטלקי: ANDREA MASCIARELLI (מדורג 369 בעולם) ובכיר הרוכבים המצרים – SAYED AMR.

במסיבה שלאחר המרוץ, הוענקו פרסים לזוכים על ידי משפחת פינארלו (כלומר הבעלים, כל עסק באיטליה הוא כנראה עסק משפחתי) להפתעתי, הוזמנתי להתראיין לכתבת הטלוויזיה המצרית, לה הבטחתי שבשנה הבאה יבואו לפחות 10 רוכבים ישראלים נוספים (אז אנא, רשמו זאת לפניכם).

פרופיל המסלול
פרופיל המסלול

קרדיט: האני קרדלי - המארגן המצרי של המרוץ
 
 מרוץ כביש ניצנים...
מרוץ כביש ניצנים על הרוכב שהכי נהנה במרוץ ניצנים להמשך
 מירוץ קריטריום ת''א 10-05-02...
מירוץ קריטריום ת''א 10-05-02 מריץ ורץ יוצא ריצרץ מדרור ופקץ יוצא מנצח. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
כבישון ושטיחון במרוץ Gran Fondo del Deserto 2004
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 2/3/2004 :14:56 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  moshe mor עם תוכן  האים גם???
 1/3/2004 :13:43 משתמש אנונימי  אילן עם תוכן  גבעת שרירה אינה עונה
 1/3/2004 :14:12 משתמש אנונימי  אלעד פלטין עם תוכן  צחקתי גם צחקתי, אבל


[ ]
לפרסום זה יש: 3 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 53    דרוג כללי: 3.77

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019