כתבות > מדור שביל ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

פרק נוסף בסדרת הכתבות לאורך שביל ישראל
מאת:  עזרא ברנע לאתר של עזרא ברנע
2/7/2005, 11:43

לטיול הזה שנערך בתחילת דצמבר חיכינו זמן רב. טלפון מישראל בתחילת שבוע הביא לדירבון עצום ועידוד ליציאה. הפעם עמד להצטרף אלינו חבר חדש, גילי שר. הנסיון שגילי שר הביא לטיול הוא כשר גופני מעולה ומומחיות בקרטה.

ישראל יצא עם גילי ביום רביעי, ה 1 לנובמבר, ועזר לו לבחור אופני Specialized יד שניה במחיר מציאה ועם מערכות XT מתקדמות.

ברגע האחרון, הסתבר שליוסי יש אילוץ של הרגע האחרון, למיקי התחייבויות וכך מצאנו את עצמנו חבורה של 4 בתחילת המסלול ב 8:00 בבוקר.

יום ה' ה 2 לדצמבר שמש אביבית משגעת, אויר צלול, טמפרטורה אירופאית של 18 מעלות

ישראל ביקש שננצל עד תום את תנאי השטח, למרות שלגילי נסיון רכיבה מועט בשלב זה. לפיכך, החלטנו לרדת מצומת דמון דרך נחל אלון ולא על השביל בנחל חיק על מנת לנצל את הסינגל הנחמד שיורד לבקעה. קצת כיוונים לגילי ותמיכה מסיבית של ישראל והופ אנחנו בבקעת אלון. פניה שמאלה לשביל השחור ולאחר זמן קצר אנחנו בטיפוס. הגשם הידק היטב את השביל וזוהי הזדמנות פז לדווש את כל העליה בלי הורדת רגל.

לרגל האירוע, עם גמר הטיפוס, אנחנו עולים לנקודת הטריג של השוקף נ.ג. 497. וכאן עושים הפסקה לארוחת בוקר דשנה. לבנה, פיתות, חומוס, זיתים של ישראל, שמן זית משובח וכמובן תה הצמחים הפילאי של ישראל. אנחנו אוכלים ומפליגים בדיונים ודיבורים.

כיוון שצריך להמשיך, וגילי לחוץ, אני מבטיח לו שעד 2:00 אנחנו בכרם המהר"ל. אנחנו יודים את הסינגל הנפלה עד לחירבת רקית. כאן ההחלטה היא להמשיך על פיסגת הרכס דרך המיזבלה של עוספיה במקום על השביל כדי להתקדם מהר ולהנות מן הנוף המשובח. לפיכך, אנו שמים פעמינו חזרה לכיוון השוקף בדרך הסלולה. טיפוס קל אשר ממשיך עם ירידה תלולה לנחל בוסתן (דרך מכון הטיהור של דלית אל כרמל). מכאן פניה למערב בדרך כבושה היטב ונסיעה של כקילומטר. פונים לכיוון דרום עם טיפוס מתון שמוביל אותנו למיזבלה של דלית אל כרמל.

כאן מחכה לנו דרך כבושה בציר נחל המערות שמביאה אותנו תוך כרבע שעה לכרם המהר"ל. אנחנו עולים על כביש הגישה למושב מדרך #4, מגיעים לנקודת המפגש עם שביל ישראל ופונים לעצירת תה, סנדביצ'ים והפסקה כיוון שגילי מחכה לאשתו לאיסוף.

יצאנו בערך ב 2:00

המקום הזה היה פעם משתלה של הקרן הקיימת. עליה קצרה על דרך עפר, מתחלפת לשביל צר בואדי עם טרשים ובולדרים. אנחנו (ישראל, מתי ועבדכם) מעמיסים את האופנים על הגב ומטפסים כ 50-100 מטר. כאן הדרך מתמתנת וניתן ליסוע על השביל בין אורנים וחורש טבעי וקצת מהמורות. שקט מוחלט, צל קריר ואדמה לחה מן הגשם. תחושה של טיול באירופה. אנחנו יוצאים מן החורש, חוצים את כביש הגישה לעופר, ויורדים שוב בגיאיון צר וטרשי (אופנים על הגב). אחרי כ 100 מטר פלוס, השביל הופך לדרך עפר. אנחנו מפדלים על רמת עופר, בתוך חורש טבעי מתחת לקו מתח גבוה עד לחרבת טלימון. מכאן ירידה קצרה ואנחנו בתחנת היעד הסופי שלנו במאיר שפיה.
במהלך היום עברנו כ 30 ק"מ וטיפסנו כ 350-500 מטר

המסלול יום חמישי, 2 לדצמבר שעה 8:00

תחילת מסלול, צומת דמון, כביש #672 (חיפה דלית אל כרמל) עם כביש #721 (כביש נחל בית אורן)
זה לא שביל ישראל אשר יורד דרך נחל חיק לבקעת אלון (#4151 במפה).
אנחנו נרד על סינגל נהדר מן הצומת לבקעת אלון, על נחל אלון. במפגש נחל אלון, ניקח שמאלה לבקעת אלון, עד לשביל שחור #4161.
כאן התחברנו חזרה לשביל ישראל, ונטפס על השביל להר שוקף.

שעה 10:00
סינגל של השוקף, עד לכביש הגישה למלון יערות הכרמל.
מכאן, נטפס חזר לשוקף, נרד ירידה יפהפיה לנחל בוסתן, חרבת שוקף, ונטפס חזרה למזבלת דלית אל-כרמל. מכאן ירידה יפהפיה לבקעת המהר"ל ולישוב כרם המהר"ל.

12:30-13:00
כאן אנחנו חוזרים לשביל ישראל מדרום לגבעת שלוחית, עוברים את קו המתח, עיקול לשמאל וממנו 600מ' פוגשים את השביל.
פניה דרומה לכיוון עופר, מזרחית לטריג, 135. נסיעה דרומה (טיפוס) לכיוון עופר. במפגש עם קו המתח, פניה על דרך עפר מערב לכביש. חיתוך מערבה לדרך עפר.(סימון שחור?). במפגש הדרך, שביל ישראל פונה דרומה. כשמעליו קו מתח גבוה.לאחר 2.5 ק"מ, נקודת טריג 106, גבעות טלימון. הדרך מתעקלת בצורת אגס למערב ובחזרה, מקיפה את מאיר שפיה. זו תהיה נקודת הסיום ליום.
הערכה לזמן סיום 2:30-3:00

3 נובמבר, 2004

לאחר יום משגע, נופים, שמש אביבית, ירוק בעיניים, התארגנו להמשך המסע. היום אנחנו נעבור את הקטע המרכזי מן הכרמל, מישור החוף בואך עמק חפר.

התחלת המסע בהצטיידות של מצרכים בפרדיס. לבנה, שמן זית, חומוס ותוספות. הזיתים מהמסיק בכרם אדלר. מכאן למאיר שפיה.

בוקר קריר. למסע מצרף גילי את דוד מרכוס מחיפה (ירושלים – x).עוד לפני ההתחלה מסתבר שכולם מכירים את כולם כיוון ש 4 מאיתנו גדלו והתחנכו בירושלים ואני הייתי שם סטודנט.

יורדים משפיה לוואדי מילק, חוצים ועולים מעבר לכביש בעליה קצרה מתחת לקו המתח. בסוף העליה, השטח כבר מיוער בחורש טבעי וקצת זיתים. עוזבים מעצורים וטסים למטה 2.5 ק"מ עד למחצבה עתיקה (רומית).פניה קצרה לכביש #652 ועצירה ביקב תישבי. כאן לאחר מספר טעימות צירפנו לתרמילים בקבוק מרלו של ליטר וחצי והמשכנו.

לפנינו עליה (עיקוף של בי"ס אורט) מתונה לבית מרחץ מדהים ביופיו המשופץ ומזכיר לנו שכבר לפני 2000 שנה קדמוננו טעמו את טעם החיים והז'קוזי. מכאן טיפוס קל בסינגל נחמד לגן הנדיב. פניה דרומה בדרך העפר על כתף הכרמל. הנוף עוצר נשימה של העמק הפונה לחוף, הים, בריכות הדגים ושטחי החקלאות. לפנינו פרושים קיבוץ מעגן מיכאל, ג'סר זרקא, קיסריה, אור עקיבא וחדרה על ארובותיה.

אנחנו נערכים כל שולחן טבעי מעל המצוק לארוחה. הכל פרוש ובמקום. בקבוק היין מקבל זמן לנשום, מתי מדליק את הגז לחמם את התה. ואז מגיח ישראל מאחור כולו נפעם מן הנוף המרהיב ומן הארוחה המוכנה.

..... ישראל מספר לנו שלפני דקה קלה, הוא קיבל הודעה ברשת על שריפה שפרצה במפעל הצ'יפס השיך לו ושלמרות הפיתוי הבלתי אפשרי, הוא נאלץ לשנות תוכנית. כולנו נרעשים מן ההודעה הדרמטית. גילי עוד מצליח להעיר לישראל משהו על ביטוח. (עכשיו ניתן לחייך כיוון שהנושא מכוסה כראוי).

ישראל מזעיק את רוני (אח של יעלי) אשר אוסף אותו פעם שניה ב 24 שעות ומקפיץ אותו לרכב ומשם למפעל.

אנחנו, נרעשים ומופתעים, לא נותר לנו אלא להמשיך ולהפליג לארוחת בוקר דשנה. רוקנו לבטננו מעל לליטר יין וניסינו להנות מן היש. לאחר כשעה, אנחנו ממשיכים בדרכנו. האופנים על הגב, יורדים את המצוק של זכרון בואך פסי הרכבת. נסיעה קצרה לכביש על דרך עפר (צמוד לבננות), חצית כביש #4. כאן אנחנו צמודים לבית חנניה מצפון ואנחנו על אמת המים הרומית המרשימה אשר הזרימה מים לקיסריה במפעל שגם היום מעורר השתהות.

אנחנו חוצים את המלחה, ומגיעים לכביש #2, כביש החוף. חציה תת קרקעית ומעבר לישוב ג'סר אזרקא. ישוב הממוקם באתר מהיפים בארץ. היישוב מלוכלך מוזנח ומעורר רושים נוגה. מקו רכס הכורכר משקיף הים בנוף עוצר נשימה. אנחנו חוצרים את גדר ההפרדה ונכנסים לקיסריה מצפון. גילי מזמין אותנו לכוס קפה ואנחנו עושים עצירה נוספת לא לפני שגילי מראה לנו ממצא ארכיאולוגי שנחשף לאחרונה, פסיפס מרשים ביותר לצד הדרך הראשית של היישוב. התרעננות קצרה בבית משפחת שר.

כאן דויד וגילי מחליטים לגמור את היום ונותרנו מתי ועבדכם במסע דרומה. אנחנו מקיפים את תחנת הכח של חדרה, חוצים את נחל חדרה ומכאן לגבעת אולגה.

ההפתעה שמחכה לנו כאן זה נסיעה לאורך המצוק, 20-30 מטר מעל קו המים. רוח מזרחית קלילה משטיחה את הים לפלטו חלק. המים והסלעים בצבע כחול, ירוק, שקוף מהמם כמו בפלקטים לפרסום אתרי הנופש היפים בעולם. הדרך מתפתלת עם עליות, מורדות ונסיעת כיף בלתי רגילה למכמורת.
כאן, אנחנו עוצרים לגמוע כוס בירה משובחת בחוף בית ינאי אצל יורה.

לאחר העצירה והמנוחה, קטע קצר של רכיבה לאורך נחל אלכסנדר לרכב ואנחנו מסיימים בסביבות השעה 4:00 לאחר יום מדהים ביופי, בחוויה ובמקרה המסעיר של ישראל.
יום מתון ורגוע (בנושא רכיבה). במהלך היום עברנו כ 39 ק"מ. טיפוס של כ 150 מטר.

המסלול, מאיר שפיה דרומה

8:00 בבוקר
ממאיר שפיה לכניסה למחצבת אבן-סיד. דרך אדומה, #4357. חצי ק"מ עד לקו המתח הגבוה. ימינה לאורך קו המתח.

3 ק"מ למחצבות. השביל פונה שמאלה לכיוון טריג 72. ימינה כק"מ ונפגש עם הדרך לאביאל/גבעת עדה. פניה ימינה, שמאלה וימינה. חציה של כביש #652 ועליה לרמת הנדיב. מכאן דרך עפר כבושה כ 1250 מ'. לרדת לכיוון המסילה.

9:30 בבוקר
למצוא דרך לא בוצית לכיוון בית חנניה. אמת המים לכביש החוף. מעבר תת-קרקעי לג'סר זרקא.
דרומה לחומת הקרקע ומעבר לקיסריה.
קיסריה דרומה. להגיע לתחנת הכח. דרך העפר עד לגשר

10:00 בבוקר
מעבר של הגשר וכניסה דרומה לאורך נחל חדרה. 750 מטר למערב. פניה דרומה לדרך סלולה. מכאן על המצוק למכמורת ולנחל אלכסנדר.

11:30 לקראת הצהריים
להגיע לדרך המוביל, בין בורגתא לבארותיים.

13:00-14:00 אחה"צ

קיסריה - גבעת אולגה
  מכמורת
  נחל אלכסנדר - עמק חפר

שביל ישראל לאופניים מחזון למציאות...
שביל ישראל  לאופניים           מחזון   למציאות צעד ראשון וחשוב בדרך לחזון שביל ישראל שיחבר את הארץ מדן ועד אילת באופניים נצעד השבוע בסדנה לבניית שבילי אופניים SINGLE TREK שהתקיימה במתקן קק''ל אשתאול ובוינגייט. להמשך
 תל דן למושבה כנרת על שביל ישראל...
תל דן למושבה כנרת על שביל ישראל 4 ימים לאורך שביל ישראל להמשך

לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של עזרא ברנע...
 לתצוגת פורום
מעוספיה למעברות על שביל ישראל
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 21/6/2014 :14:01 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ronen sobel עם תוכן  המסלול מעוספייה למעברות?
 21/6/2014 :15:25 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עזרא ברנע עם תוכן  המסלול מעוספייה למעברות