הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טור אישי
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

יום שישי, בחוץ חם באופן נבזי, כמעט בכוונה לקראת הזינוק שיהיה בשעה אחת ושלושים. הגעתי מוקדם יחסית, פוגש את עדי דוייטש מתרוצץ בין כולם ומארגן דברים אחרונים. החום הכבד שכנע אותי לוותר על חימום נורמאלי ולצאת להקפת חימום בודדת, מספר דקות לפני הזינוק.
קרדיט: טים מצמן ועדי דוייטש
הועלה על-ידי: 
אלעד פלטין Power-Train לאתר של אלעד פלטין Power-Train
31/7/2005, 22:50

                

   

 משחקי "לא רוצה להוביל" 

אט-אט, רוכבים נוספים מתחילים להגיע, אך נראה שלא מספיק. חבל. כמה נהיה היום, שוב חמישה ?
13 רוכבים  מתייצבים על קו הזינוק (עלית נוער/ בוגרים ומסטרס).
המסלול ביער מגנים הוא אכן לא קל. הוא יותר דומה לתחרות אופני הרים, מאשר לתחרות אופני כביש (על אחת כמה וכמה שמזנקים פחות מ 20 רוכבים)...

מתוצאות המרוץ הקודם, החלטתי לשים עין על עידו סירקין (כמו כולם), מנצח המרוץ לפני שבועיים בתנאי מזג אוויר דומים.
2 הקפות ראשונות היו איטיות מאוד במישור (משחקי "לא רוצה להוביל") ומהירות רכיבה גבוהה יחסית בעליות. עידו ניסה לפרוץ ברגע מתאים, אך גלי רונן הצליח לסגור ושוב, משחקי חתול- עכבר. אף לא אחד רצה לבזבז כוח מיותר בחום האימים ששרר באותם רגעים.

זינוק נערים
זינוק נערים

 הפער לא גדול במיוחד 
בהקפה שלישית, נתי הורטינג פרץ לפנים, יחד איתו דורון אמיץ ודן רוזן  (מקווה שלא שכחתי מישהו). גלי ועידו דבוקים אליי מאחור והפער גודל. לא רציתי לסגור מכיוון שראיתי ש 50 מטר מלפנים לא עובדים במיוחד. גלי ועידו יושבים אחריי ולא עוקפים... עד שכן. בתום אחת ההקפות – 4-5 הרוכב המגולח, עידו סירקין פרץ לפנים. אולי הוא לא הרגיש כל כך טוב עד עכשיו, אבל באותו רגע כנראה וכבר הרגיש טוב... הוא נתן מבט איטי לאחור, בודק איזה נזק גרם. הפער לא גדול במיוחד, אך הפעם לא נסגר מספיק במהרה. מרגע זה הפך המרוץ יותר ויותר למרוץ אופני הרים...
עידו מלפנים, מגביר כל הזמן את הקצב ופותח את הפער מקבוצת הרדיפה: גלי רונן, דורון אמיץ, דן רוזן, נתי הורטינג ונתן נאמן...
בהמשך נשארו מלפנים לרדוף אחרי עידו רק  דורון וגלי...

פלטון הילדים - טים מצמן ואחרים
פלטון הילדים - טים מצמן ואחרים

 נכנסנו לZONE והמרוץ -הפך למרוץ אופני הרים 
מבחינתי, "התעוררתי" רק בהקפה 6-7 לאחר שנשרתי ראשון מקבוצת הרדיפה. לבד זה הכי כיף לעבוד, אי אפשר לזרוק תירוצי חוסר עבודה מלבד על עצמך... נכנסנו לZONE והמרוץ -הפך למרוץ אופני הרים, כאשר מקפידים ללחוץ בכל מקום אפשרי מבלי לנוח לרגע... עליות – מגיעים במהירות וממשיכים בקצב  18-21 קמ"ש בעלייה, כאשר יודעים "שהקצב הגבוה" צריך להסתיים כאשר הספידומטר מראה 50 קמ"ש (כל כך קל לכתוב את זה...)
הפער ביני לבין דן רוזן גדל בערך ל 2 דקות בהקפה 7-8, הרגשתי גרוע - הגוף היה ריק מכוח, אבל אז נראה שלפתע הרגשתי מעט טוב יותר כשהצלחתי להגביר את הקצב ובכל הקפה הצלחתי להוריד, לאט אבל בטוח כ 10 שניות...
בכניסה להקפה 11 (מתוך 12) אני שומע את הילה צועקת : "40 שניות" אני מנסה עוד ועוד להגביר את הקצב, כאשר אני תופס את נתי הורטינג ושואל אותו – "איפה דן?" הוא מחזיר : "אני לפעמים רואה אותו בעליות..."

רועי מאור (CCC) ועומרי רבנה (VC חולון)
רועי מאור (CCC) ועומרי רבנה (VC חולון)
בעלייה האחרונה של ההקפה האחרונה אני רואה חולצה כתומה מלפנים ומכנסיים אדומים... אולי זה הרגע... הפער כרגע עמד על 20-30 שניות בלבד.... דן נעלם מעבר לעיקול ואני מנסה לחפש אותו ב 66 קמ"ש... שום דבר, בפנייה אל עבר קו הסיום אני רואה אותו חוצה לפניי... (-: מלפנינו, חצה ראשון בפער של מספר דקות טובות עידו סירקין את קו הסיום, אחריו דורון אמיץ שהקדים את גלי רונן בספרינט הסיום.

פודיום עלית: דורון אמיץ, עידו סירקין וגלי רונן
פודיום עלית: דורון אמיץ, עידו סירקין וגלי רונן

 האם המסלול ביער מגנים מסוכן ? 

האם לרכב על אופניים זה דבר מסוכן ? אין ספק שמסלול יער מגנים הינו מסלול מאתגר מעט מבחינה טכנית, אבל קשה מאוד להכריז עליו כמסלול מסוכן. מי שיוצא בכאלה הכרזות, צריך לשפר את יכולות הרכיבה שלו ומהר, או פשוט הרבה יותר – בזמן המרוץ להאט בסיבובים. (ומכריז זאת מישהו שהוא מאוד בינוני בטכניקת סיבובים בכביש).

קרדיט - קבוצת טים מצמן שקיימה את המרוץ.

 

לתוצאות המלאות של המרוץ


מסטרס ד´ : ברלה יוגב והילל שוב - כבוד !!!
מסטרס ד´ : ברלה יוגב והילל שוב - כבוד !!!

קרדיט: טים מצמן ועדי דוייטש
 
 לאנס ארמסטרונג – רוכב רגיל בהחלט ?...
לאנס ארמסטרונג – רוכב רגיל בהחלט ? טור דה פרנס 2005 מאחור וארמסטרונג חוזר על זכייה שביעית רצופה, ללא מתחרים משמעותיים שיאיימו על זכייתו המעט מובנת מאליה וזה עוד לפני שהתחיל היום הראשון בטור. למה...? להמשך
 השטיחון שבפלוטון...
השטיחון שבפלוטון אל תגידו לי שזה לא מצחיק למצוא בפרסום תחרות כביש את המילים: ''מומלץ לבצע הכרת מסלול לפני התחרות עקב אופיו הטכני של המסלול!'' להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אלעד פלטין Power-Train...
 לתצוגת פורום
מרוץ אופני כביש - יער המגינים
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 4/8/2005 :14:56 משתמש אנונימי  נאור.פ עם תוכן  היי אלעד


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 43    דרוג כללי: 3.13

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019