הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

כתבה נוספת על בולם נוסף והפעם הואנילה, אחד מהבולמים הנפוצים בקטגוריה וגם נחשב לאחד המובילים בה, בוא נצא לדרך.
קרדיט: תורגם באדיבות http://www.enduroforkseals.com
הועלה על-ידי: 
אריאל דקל לאתר של אריאל דקל
17/8/2005, 22:17
ואנילה R
                

   

 טיפים והבהרות: 
אם בכוונתך להחליף מגבונים לאלו של ENDURO WIPERS, הכנס את המגבונים לפריזר לפני תחילת העבודה.
את רצועת המתיחה נצטרך רק בפעם הראשונה אם נפעל כפי שמיד אסביר:
למרות התחכום שבבולמי פוקס, על פרט קטן לא חשבו מהנדסי החברה (או שמא חשבו ולכן השמיטו אותו), בכל מקרה, אנו צריכים את הרצועה בכדי לכווץ את הבולם. פעולה זו מונעת ממנגנון דחיסת השמן להסתובב כשננסה לפתוח את אום הנעילה שלו בתחתית הרגל, משום שאין בקצהו התתתון אופציה לקבעו בעזרת מפתח/מברג כלשהם ולכן לא ניתן לקבעו כנגד פתיחת האום.
את הבעיה הזו נפתור מיד ע"י יצירת חריץ למברג לפעמים הבאות.

רצועת המתיחה
רצועת המתיחה

 שים לב!!! 
כיוון שרק תחילת הבוכנה אטומה (כ2.5 מ"מ~) ואח"כ הוא הופך לצינור, עלינו להיות מאוד זהירים בשלב הניסור שכן חריץ עמוק מדי יחדור לחלל שבו יש שמן ויהרוס את הבוכנה!!!
לכן ניצור את החריץ למברג בניסור עדין עד לעומק של 1 מ"מ, זה ישאיר 1.5 מ"מ של מוט לפני שהבוכנה נהיית צינור וזה די והותר.

חריץ למברג שיצרנו
חריץ למברג שיצרנו

 כך נעבוד בפעמים הבאות 
ללא צורך ברצועה, במידה במזלג שלך כבר קיים חריץ כזה תוכל לדלג על שלבים 1-4, 6 ו41 במדריך הזה.

תמונה לטיפול הבא ללא הרצועה
תמונה לטיפול הבא ללא הרצועה
1. קבע את המזלג למתקן כאשר הוא פונה הצידה וחבר את הרצועה כמו בתמונה (שים לב: יתכן שסטירר קצר מדי ו/או מיקום השושנה בו יקשו על השימוש בוו האחיזה, במקרה כזה תאלתר לפי הנסיבות, כל עוד תכווץ את הבולם בלי לפגוע בו אתה בכיוון הנכון). את הצד של הראצ'ט כרוך סביב לראש המתקן כמו בתמונה כך שהמנגנון שלו מעל הידית ושלא יפריע למתיחה.

כריכת הרצועה על ראש המתקן
כריכת הרצועה על ראש המתקן
2. מקם גם את הוו השני בתוך הסטירר (במידה ולא ניתן תאלתר ע"מ לקבל את אותה תוצאה בדרך אחרת). קח את הקצה ללא הוו של הרצועה, לפף אותו מסביב לקשת הבולם וכנס אותו לראצ'ט כמוצג בתמונה.

הליפוף
הליפוף
3. כוון את חוגת הPRE-LOAD למקסימום קומפרשן והתחל למתוח את הרצועה עד שהמזלג מכווץ

כיווץ הבולם ע"י הרצועה
כיווץ הבולם ע"י הרצועה
4. הנח דלי מתחת למזלג והייה מוכן לנזילת שמן לאורך הפעולות הבאות.
בעזרת מפתח 10מ"מ פתוח או בוקסה פתח את אומי הנעילה בשתי הרגליים, (במידה וטבעות הניילון שעל קצה הבוכנות לא יצאו לבד הוצא אותן ביד).

אום נעילה תחתון
אום נעילה תחתון
5. הברג את אום הנעילה חזרה למוט ללא טבעות הניילון כ3 פסיעות והשאר מספר פסיעות חשופות כמו בתמונה

פסיעות חשופות
פסיעות חשופות
6. שחרר את הראצ'ט בעדינות כי המזלג ירצה לקפוץ בבת אחת עכשיו, אמור לזול עוד שמן בתהליך זה אז אל תזיז את הדלי עדיין.

שחרור הראצ´ט
שחרור הראצ´ט
7. עכשיו שחרר את שני המכסים העליונים בעזרת בוקסה 26 מ"מ, את הצד השמלי של הPRE-LOAD הסר והוצא ממנו את הספייסרים אם ישנם כאלה, את המכסה הימני של תושבת הדאמפר אל תוציא בשלב זה אלא רק וודא ששחררת את ההברגה לחלוטין

פתיחת מכסה עליון
פתיחת מכסה עליון
8. כשהדלי במקומו, דפוק בעדינות עם פטיש פלסטיק על אומי הנעלה התחתונים בכדי לשלוף את מנגנוני הבוכנות מצידו העליון של הבולם.

לפני המכה
לפני המכה
9. הסימן לכך ששיחררת את המוט יהיה הפסיעות שנכנסו על תוך המזלג כמו בתמונה של המכה

המכה עצמה
המכה עצמה
10. כיוון שמקודם כבר שלפנו למעלה את המכסה של רגל שמאל, נרים את הבוכנה מלמטה בעזרת דורן בכדי לאפשר לשאריות השמן לטפטף לדלי.

הניקוז
הניקוז
11. עכשיו שלוף את הקפיץ מהרגל השמאלית.

שליפת הקפיץ
שליפת הקפיץ
12. ועכשיו שלוף את מערכת הדאמפר מרגל ימין ושים אותה בתוך הדלי בעמידה.

מערכת הדאמפר
מערכת הדאמפר
13. כיוון שמערכת הדאמפר מכילה לאט מעט שמן, לכן צריך להוציא אותו.
בעזרת מפתח 12. שטוח (לנאבות) נקבע את החלק התחתון בתושבת הדאמפר כמצולם

מיקום מפתח ה12 מ"מ שטוח
מיקום מפתח ה12 מ"מ שטוח
14. עכשיו, בעזרת הבוקסה 26 מ"מ נשחרר את את החלק העליון של התושבת כסיבוב 1, זה יאפשר כניסת אוויר לדאמפר לקראת הניקוז בשלב הבא.

הבוקסה כנגד המפתח השטוח
הבוקסה כנגד המפתח השטוח
15. עכשיו הכנס אלן קטן או דוקרן כלשהו לאחד מחמשת השסתומים בתחתית התושבת כאשר הוא מעל הדלי, זה יאפשר לשמן לנזול אל הדלי, פמפם את הבוכנה כנגד התושבת מספר פעמים לוודא שכל השמן יצא.

5 השסתומים בתחתית התושבת
5 השסתומים בתחתית התושבת
16. לאחר הניקוז, הדק בחזרה את המכסה העליון בעזרת הבוקסה והממפתח הפתוח בהם השתמשת מקודם בעוצמה של 75 אינצ'/ליברה (תתרגמו לבד לניוטון מטר:-P).
למי שאין מד מומנט בנמצא, הידוק חזק מדי ישבור את התושבת ויחרב לכם את היום, תפעילו ר ג ש!!!

הידוק המכסה העליון חזרה
הידוק המכסה העליון חזרה
17. הפרד את הרגליים הפנימיות מהחיצוניות

הפרדת הרגליים
הפרדת הרגליים
18. מוט הבוכנה ישאר תלוי מתחתית הרגל השמאלית התחתונה

מוט הבוכנה תלוי
מוט הבוכנה תלוי
19. הפוך את המזלג ותהיה מוכן לתפוס את הבוכנה שתיפול אל ידך מצדו העליון של הבולם

שליפת מוט הבוכנה
שליפת מוט הבוכנה
20. להסרת האטם הישן, קח מברג שטוח קטן (טסטר הולך) ולפף כמה סיבובים של איזולירבנד על המוט שלו ע"מ שלא לפגוע בחלק העליון של הרגל החיצונה (ניתן גם לצוץ בין המברג לרגל עם פיסת בד אשר אינה מופיע בתמונה ע"מ שתהיה ברורה).
החדר את ראש המברג מתחת לאטם ובעדינות ע"י דחיפת הידית שלו כלפי מטה (לא בסיבוב!) שלוף את האטם החוצה.

שליפת האטם
שליפת האטם
21. יש להזהר לא לשרוט את בית האטם, ברגל החיצונה, בזמן שהוא קופץ ממקומו בפתאומיות, עדינות זה שם המשחק פה.

האטפ קופץ ממקומו
האטפ קופץ ממקומו

22. מתחת לאטם יושבת טבעת ספוגית, יש להוציא גם אותה (אגב, במידה ואתה מחליף את האטם הישן באטם של ENDURO FORKS SEALS, לא תצטרך אותה)

חזור על סעיפים 20-22 גם ברגל השניה


הסרת הטבעת הספוגית
הסרת הטבעת הספוגית
23. גרז את אחד מאטמי השמן הפנימיים (המחליפים את הטבעת הספוגית)
בSUPER SLICK GREASE (שים לב שהצד עם הכיתוב פונה כלפי מעלה)

גירוז האטם
גירוז האטם
24. גרז גם את בית האטם ברגל החיצונית. שים לב:לא כל בית האטם עובד, (בתמונה רואים בברור רצועה שחורה מעל הבושינג שאינה מעובדת וניכר כי היא חלק מהיציקה המקורית), רצועה זו היא בדיוק המרווח שאמור להיות בינו לבין אטם השמן הפנימי.
למעשה, ברגע שהנחת את האטם בפתח ביתו אתה יכול לדחוף אותו בעזרת המגבון (הטבעת הכחולה), ברגע שהוא יכנס למקומו כך יעשה גם אטם השמן ובא לציון גואל.

גירוז בית המיסב והרצועה השחורה הלא מעובדת
גירוז בית המיסב והרצועה השחורה הלא מעובדת
25. מקם את האטם החדש בפתח "ביתו" שברגל החיצונה. חשוב מאוד שאטם ימוקם באופן שווה לפני שתדחוף אותו למקומו הסופי.
זכור, אטם השםן לא אמור לעבור את גבול הרצועה הלא מעובדת אלא רק עד סוף הקטע החלק.

מירום אטם השמן בפתח
מירום אטם השמן בפתח
26. כך נראה אטם שמן שיושב במקומו, שים לב לרווח הינו לבין הבושינג.

האטם במקומו הסופי
האטם במקומו הסופי

 חזור על שלבים 23-26 גם ברגל השניה. 


27. הוצא מגבון אחד מהפריזר וגרז אותו בקטע שנכנס לתוך הרגל כמצולם

גירוז המגבון
גירוז המגבון
28. הנח את המגבון במקומו מעל האטם (לצורך הכנסת המגבון למקומו יתכן ותצטרך להפעיל הרבה כח, בהצלחה)

המגבון במקומו לפני הקיבוע
המגבון במקומו לפני הקיבוע
29.ניתן להשתמש בצינור PVC קשיח לקיבוע המגבון במקרה הצורך

קיבוע המגבון בעדרת צינור
קיבוע המגבון בעדרת צינור
30. כך נראה המגבון מקובע במקומו כראוי

המגבון מקובע במקומו
המגבון מקובע במקומו

 חזור על צעדים 27-30 גם בצד השני 


31. אם ברצונך לשנות משהו בפורמט אורך מהלך הבולם, עכשיו זה הזמן...
בתמונה למטה רואים את הקונפיגורציות השונות לספייסרים למהלך 125 מ"מ.
בצד שמאל נראית תושבת הריבאונד עם ספייסרים 25 מ"מ ו-20 מ"מ עליה.
במרכז, במקבץ הקפיץ רואים את הספייסרים 20 מ"מ ו-25 מ"מ שישבו מעל הקפיץ עצמו.
מימין מופיעה בוכנת הPRE-LOAD עליה אין ספייסרים בפורמט 125 מ"מ.

פורמט 125 מ"מ
פורמט 125 מ"מ
32. בתמונה למטה קונפיגורצית ספייסרים בפורמט 100 מ"מ מהלך.
משמאל, על מנגנון הריבאונד יש ספייסר אחד של 20 מ"מ.
במרכז על הקפיץ נמצא ספייסר אחד של 20 מ"מ אשר יותקן מעליו.
מימין נראה מוט הPRE-LOAD ועליו ספייסר אחד של 25 מ"מ.
זה הסידור לפורמט 100 מ"מ מהלך

בתמונה למטה קונפיגורציית ספייסרים לפורמט 80 מ"מ מהלך.
משמאל מנגנון הריבאונד ללא ספייסרים.
במרכז על הקפיץ גם אין ספייסרים כלל.
מימין על מוט הPRE-LOAD ישנם שני ספייסרים, אחד 25 מ"מ והשני 20 מ"מ
אופן זה יוצר פורמט של 80 מ"מ.

פורמט 80 מ"מ
פורמט 80 מ"מ
34. הכנס את מוט הפלאנג'ר (PRE-LOAD) בחזרה למקומו ברגל השמאלית פנימית.

החזרת מוט הPRE-LOAD
החזרת מוט הPRE-LOAD
35. מקם את הרגליים החיצוניות בכניסה לחיצוניות, רגל אחת כל פעם, לאט ובזהירות וודא ששפתי המגבונים לא מתקפלות פנימה. כההכל במקומו החלק את הרגליים החיצוניות למעלה למצב נורמלי של הבולם (בערך).

הכנסת רגליים פנימיות לחיצוניות
הכנסת רגליים פנימיות לחיצוניות
37. השתמש בטסטר ע"מ להנחות את קצה המוט אל החור בתחתית הרגל החיצונה

כיוון המוט בעזרת טסטר
כיוון המוט בעזרת טסטר
37. הכנס את הקפיץ ואת הספייסרים בקונפיגורציה שבחרת (במידה ויש צורך בכך ותלוי במהלך) אל תוך הרגל השמאלית.

הנכסת הקפיץ
הנכסת הקפיץ
38. הדק את המכסה העליון של הPRE-LOAD ביד בלבד

מחזירים את פקק הPRE-LOAD
מחזירים את פקק הPRE-LOAD
הכנס את מנגנון הדאמפר לרגל הימנית כאשר מוט הבוכנה פונה כלפיי מטה והשחל אותו בחור שבתחתית הרגל

התקנת מוט הדאמפר
התקנת מוט הדאמפר
40. הדק ביד את מכסה הדאמפר (תושבת פקק הריבאונד)

התקנת תושבת הריבאונד
התקנת תושבת הריבאונד
41. כווץ חזרה את הבולם למצב סגור בעזרת רצועת המתיחה (או שיטה אחרת שמצאת לנכון), במידה ובחרת ליצור חריצים למברג בתחתית המוט והבוכנה תוכל להשתמש בטסטר ולחסוך את הקטע של רצועת המתיחה.

כיווץ בעזרת הרצועה אם צריך
כיווץ בעזרת הרצועה אם צריך
42. במידה ובחרת להשתמש בטבעות הגומי, זה הזמן לשים אותן במקומן, לפני אומי הנעילה. אם קשה לך לאחוז אותן, השתמש במטלית כלשהי

הכנסת טבעות הגומי למקומן
הכנסת טבעות הגומי למקומן
43. הדק את אומי הנעילה ביד

הברגת אומי הנעילה
הברגת אומי הנעילה
44. בעזרת מד מומנט סגור את האומים ל50 אינצ'/ליברה

הידוק עם מד מומנט
הידוק עם מד מומנט
45. אם אתה משתמש ברצועת המתיחה פעל במשנה זהירות: פתח את פקק הריבאונד (צד ימין) ולחצ את המזלג עד שקצה הקפיצ יבלוט מעל הקראון (כמצולם).
הזרק בעדינות 155 סמ"ק של נוזל בולמים 7.5WT לתוך רגל ימין כשתוך כדי סובב את הדאמפר להחדרת השמן. בתום ההזרקה פתח וכווץ את הבולם מספר פעמים והדק את הפקק חזרה כתסיים.

מילוי שמן ברגל ימין
מילוי שמן ברגל ימין
46. עכשיו הסר את פקק הPRE-LOAD ואם יש אז גם את הספייסרים שמתחתיו (צד שמאל). הוסף 30-50 סמ"ק של נוזל בולמים 7.5WT, החזר את הספייסרים למקומם לפי הסדר והדק את הפקק למקומו.

מילוי שמן ברגל שמאל
מילוי שמן ברגל שמאל
וזהו, סיימנו (אפילו אני הופתעתי...), רשאי לצאת למסלול הבית לרכיבת מבחן וזה בדיוק מה שבכוונתי לעשות עכשיו!!!
צפו לפרק הבא בפינתנו "עושים ביד ולבד", יהיה מעניין

לפרטים ודגמים נוספים אפשר לפנות לאתר היצרן.
הכתבה מוגשת בסיוע enduroforkseals ותורגמה באדיבותו של אריאל דקל.

טיפול באופניים באופן עצמאי יכול להיות חסכוני ומעניין, אולם הטיפול באופניים ובולמים מצריך יכולת מקצועית. הכתבה אינה מהווה המלצה לביצוע טיפולים או שדרוגים. היצרן ואתר הרים אינם אחראיים לנזק היכולים להגרם מביצוע של טיפול כזה או אחר על ידי אנשים שלא הוסמכו לכך.

לרכישת המוצרים של EnduroForkSeals הקלק כאן


קרדיט: תורגם באדיבות http://www.enduroforkseals.com
 
 טיפול בולם מלא למזלג מאניטו בלאק עילית 2003...
טיפול בולם מלא למזלג מאניטו בלאק עילית 2003 כתבת הסבר לביצוע טיפול בולם בשלבים. צעד נוסף לעצמאות הרוכבים, בהצלחה לכולנו! להמשך
 פטנט בגרוש לשיחזור צמיג או: נגמר לי הכסף אז אילתרתי......
פטנט בגרוש לשיחזור צמיג או: נגמר לי הכסף אז אילתרתי... קצת רקע: הצמיג האחורי שלי הוא KENDA KNARLY שמיועד בעיקר לתנאי בוץ ומרוצי 4X=פור קרוס/דואל סלאלום לשעבר. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אריאל דקל...
 לתצוגת פורום
טיפול בולם מלא למזלג פוקס ואנילה R
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 5/5/2014 :17:31 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  לירן טל עם תוכן  בולמים תקוע
 6/5/2014 :08:23 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אתה מתכוון לבלם, כלומר ברקס
 6/5/2014 :10:22 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן מנשה עם תוכן  אני בספק אם הוא צריך בלידינג
 6/5/2014 :10:35 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אני לא מת על הפטנט של המברג בלי לפתוח.
 11/11/2010 :21:47 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  טל . עם תוכן  בולם
 12/5/2012 :18:58 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  guy sarussi עם תוכן  האדם הגיע לירח... הכל אפשרי ...
 17/12/2014 :10:07 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איבן ש. עם תוכן  ניסוח מטעה לשאלה... מה המטרה שמנסים להשיג?
 21/4/2010 :09:12 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ספי ארן עם תוכן  מאביק לאן?  [תמונה]
 18/12/2014 :10:16 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דני ברץ עם תוכן  בני כמה האופניים?
 26/2/2009 :09:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יובל פרדקין עם תוכן  גיר רציף לאופניים
 17/12/2014 :10:11 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איבן ש. עם תוכן  אולי לממן בעזרת קמפיין בקיקסטרטר
 1/7/2008 :11:23 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן ס ללא תוכן  ערן סלוביק 0527648318
 28/10/2007 :09:28 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  amos maklop עם תוכן  יכול להיות ש"מת" לי הבולם האחורי??  [תמונה]
 26/2/2009 :15:18 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  מתי הוא עבר טיפול בפעם האחרונה?
 26/2/2009 :09:29 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גיא בראל עם תוכן  הכפתור ש"נועל"....
 28/10/2007 :09:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ידין חסון עם תוכן  זה נמשע כמו בעיה של ..
 29/7/2007 :20:24 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אייל כהן עם תוכן  בולם פוקוס
 26/2/2009 :09:31 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גיא בראל עם תוכן  אתה יכול לתקן\לטפל...
 10/4/2007 :21:38 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  oded shic עם תוכן  http://www.youtube.com/watch?v=kDJ9CcP-ZNg&NR=1
 1/7/2008 :08:37 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן הדרי עם תוכן  המקום שבו תוכל לתקון את הבולם בצורה מקצועית
 1/2/2007 :17:00 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רועי סוקולובסקי עם תוכן  שמנים
 26/2/2009 :15:20 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אני מאוד מקווה שאתה לא באמת מתכוון לשמן את הדיסק..
 24/1/2007 :09:58 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דני ש עם תוכן  ונטיל-שאלה...
 26/2/2009 :15:23 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן ברמן עם תוכן  אם לא מדובר בחישוק צר במיוחד
 1/7/2008 :08:41 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איתן הדרי עם תוכן  אני משתמש עם אותו ונטיל צרפתי ואין בעיה.
 17/12/2006 :19:45 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אורן ארגמן עם תוכן  קניתי משהו בחשבתי שהוא מגן אבק לבולם הקידמי  [תמונה]
 17/12/2006 :20:17 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אסי כץ עם תוכן  קנית מגיני שרשרת
 26/2/2009 :09:32 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גיא בראל עם תוכן  תיקון קל,אלו מגיניי תומכת שרשרת
 19/12/2006 :11:07 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אורן ארגמן עם תוכן  תודה
 18/7/2006 :09:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אמיר אביבי עם תוכן  היכן ניתן להשיג שמן בולמים
 17/7/2006 :22:08 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Tiger עם תוכן  FOX Vanilla RLC  [תמונה]
 18/7/2006 :09:15 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Tiger ללא תוכן  תיקון טעות השתמשתי בשמן 7.5W ולא WT
 17/7/2006 :22:58 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דרור סופר עם תוכן  כל הכבוד על האומץ ועל ההצלחה!
 17/7/2006 :14:22 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אמיר אביבי עם תוכן  שאלה האם שמן 5W הוא למעשה שמן 5WT
 17/7/2006 :17:04 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריאל דקל עם תוכן  אנסה לענות כמיטב יכולתי:
 30/5/2006 :20:11 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Tiger עם תוכן  Fox Vanilla RLC???
 30/5/2006 :21:56 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריאל דקל עם תוכן  הפרוצדורה כנראה שאינה מתאימה,
 31/5/2006 :00:03 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  Eli Tiger ללא תוכן  תודה (-:
 7/3/2006 :22:49 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  תומר עם תוכן  צריך סיוע בנוגע לבולם אחורי
 20/7/2006 :23:31 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  גיא פנקס עם תוכן  בולם אחורי
 10/3/2006 :12:53 משתמש אנונימי  רמי עם תוכן  יש מצב שבורח מהבולם אויר?
 10/3/2006 :12:43 משתמש אנונימי  אריאל דקל עם תוכן  סיבת הרעש לדעתי לא קשורה בהכרח לתפקוד הבולם
 8/3/2006 :08:56 משתמש אנונימי  המבקר עם תוכן  צלצל לקובי בסידן מענק האופניים
 26/9/2005 :19:20 משתמש אנונימי  רן פרופיס עם תוכן  שמן בולמים
 21/4/2010 :09:25 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ספי ארן עם תוכן  שמן מנוע [בולמים]
 26/9/2005 :22:08 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עידו בר-תנא עם תוכן  שמן בולמים - ניתן להשיג כאן
 26/9/2005 :22:25 משתמש אנונימי  רו עם תוכן  האם ניתן להשתמש
 26/9/2005 :22:07 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריאל דקל עם תוכן  לרגע הבהלת אותי
 26/9/2005 :23:45 משתמש אנונימי  רן עם תוכן  האם שמן 7.5W זה כמו 7.5WT
 27/9/2005 :07:34 משתמש אנונימי  אריאל דקל ללא תוכן  תשאל בסינגל טרק, הם ידעו את התשובה
 18/8/2005 :09:42 משתמש אנונימי  עד קופרמן עם תוכן  שלום אריאל האם תוכל לעשות גם על מניטו סקארב
 18/8/2005 :13:31 משתמש אנונימי  רנן ללא תוכן   אולי תעשה גם ל מניטו אקסל... תודה
 28/8/2005 :11:24 משתמש אנונימי  חסוייייייייייייייייי ללא תוכן  אולי תעשה גם למניטו סיקס
 28/8/2005 :23:01 משתמש אנונימי  סקוטי עם תוכן  אממ כן אני תומך בטיפול בבולם מניטו סיקס
 29/8/2005 :00:21 משתמש אנונימי  שמעון עם תוכן  אולי תתחילו לקרוא לפני שאתם מגיבים
 19/8/2005 :15:13 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריאל דקל עם תוכן  רנן ועדי,
 19/8/2005 :16:21 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רנן דיזדר ללא תוכן  תודה רבה..


[ ]
לפרסום זה יש: 57 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 45    דרוג כללי: 4.08

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019