הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

אופני הDawg Supreme של Kona
קרדיט: כתב: ר. קנינגהאם, כתבה זו התפרסמה בגליון יולי 2006
הועלה על-ידי: 
אריה פישלר לאתר של אריה פישלר
25/8/2006, 14:33

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.




אופני ה-Dawg Supreme של Kona מתוארים בקטלוג שלהם כאופני "back-country" (אזור נידח, מרוחק ולא מיושב כמעט). בצפון מערב הפסיפי, שם נמצא הבסיס של קונה, אופניים כאלה צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם עליות מפרכות בדרכי אש וסינגלים, מפגעים טכניים שעשויים לצוץ בכל מקום, ולהיות מסוגלים להפיק מספר פעלולים במידה והמטייל ההרפתקן מגיע במקרה למגרש משחקים סודי של מישהו. בקיצור, ה-Dawg של קונה הם בעצם הגרסה שלהם לאופני שבילים כל-יכולים עם מהלך בינוני.

לקבל הרבה תמורת הכסף שלכם
ה-Supreme (נעלה) הם האיכותיים מבין ארבעת דגמי ה-Dawg של קונה, ויחסית לאופניים ברמתם אפשר לעמוד במחיר שלהם. מחיר של 16,145 ₪ (מחיר צפוי לפי היבואן הישראלי – סלאלום) מספיק כדי לתמוך בבחירת חלקים משובחים. על-פי צוות הפיתוח המעשי של קונה, חלק משובח נמדד בביצועים, ולכן דלגו על פריטי ה-XTR היוקרתיים של שימנו לטובת חלקים טובים, במידה שווה לפחות, גם הם מבית שימנו אך מסדרת ה-XT. הכוונה למעבירים, קסטה אחורית ושיפטרים (טריגרים – ולא דואל קונטרול). Race Face זכו לאישור בתחום הקרנק, וה-Atlas שלהם צורף (בחירה אינטליגנטית כבר בזכות הציר המרכזי החיצוני שלהם, שמחזיק מעמד לאורך זמן) למוט הכיסא, הסטם והכידון מסדרת Evolve. לא חשוב מאיזו זווית בוחנים אותם, ה'קונה Dawg Supreme' נראים מוכנים לריקוד טנגו סוער.
לקונה מסורת ארוכת שנים בקו האופניים המיוצגת במספר מאפיינים בולטים: מתלה ארבעה זרועות (מדומה – לא בעל horst link), משולש קדמי בעל מבנה צינורות מיוחד (flared-tube) וקורת חיבור למשולש האחורי, גדולה וייחודית, המכונה walking-beam.
כל זה לא אומר שמעצבי החברה נרדמו בשמירה, מול המחשבים שלהם. המהנדסים של קונה ממשיכים כל שנה לשפר, בפינצטה ממש, את גיאומטריית המתלה של ה-Dawg ואת כיוון הבולם, כדי להפיק עוד קצת יעילות.

מידות של החוף הצפוני
קונה למדו בשלב מוקדם שאופניים בעלי מתלה עם מהלך ארוך פועלים הכי טוב עם זוויות ראש מתונות. קיים דיון ערני המנסה לברר למה בדיוק זה נכון, אבל העובדה היא שבוני אופניים כמעט זנחו את זווית הראש המסורתית של 71 מעלות לטובת גישה חדשנית לפיה זווית הראש המועדפת היא 69 מעלות, מה שתומך בתיאוריה של קונה. ל-Dawg יש מזלג עם מהלך של 130 מ"מ וזווית ראש של 68 מעלות. זווית כיסא רגועה מקצרת ביעילות את בסיס הגלגלים, בעוד היא מאפשרת אורך צינור עליון המתאים לקרוס קאנטרי. ה-Dawg מיוצרים על-מנת להתאים כמעט לכולם. הם מגיעים בחמישה גדלים, מ-XS ועד XXL. אופני המבחן שלנו היו במידה S ושקלו 14 ק"ג פלוס כמה גרמים, משקל ממוצע לאופני שבילים עם מהלך ארוך. המידות מדגישות את המטרה של קונה לאופני ה-back-country שלהם: שילוב של היגוי בטוח מאוד, יחד עם יעילות דיווש בסגנון קרוס קאנטרי.

יוצאים לדרך
הערות הטיפוס של קונה: כדי להפיק את המרב ולקבל טיפוס הכי יעיל שאפשר מה-Dawg,  חיוני לנעול את המזלג או להתאים את נעילת הblow-off של פוקס כדי שתתפקד כמו פלטפורמת דיווש נוקשה. עם ידית ה-3RP של הבולם במצב ProPedal מקסימלי וכשהמזלג בשליטה מלאה, הקונה יטפסו במעלה ארוך בקלות יחסית וניתן להאיץ עליהם חזק מחוץ לאוכף למקטעים קצרים מבלי להתיש את הרגליים. ה-Dawg אוחזים את הקרקע מעולה במקומות בהם רב האופניים מספקים עקיבה שולית בלבד. הוסיפו את צמיגי ה-Nokian NBX הדביקים וכך, רוכב על גבי הקונה, שינסה לעלות בסינגלים הכי תלולים, יתוגמל בדרך-כלל בהצלחת מאמציו. ה-Dawg Supreme ניקו עליות בתנאי קרקע רופפת, במסלול המבחן של MBA, דבר שלעיתים נדירות אנחנו מצליחים לעשות על גבי אופניים אחרים.
ירידות על גבי ה-Dawg: מעצורי הדיסק החזקים מסוג Hayes, מזלג מוצלח וצמיגים רחבים מפחיתים למינימום את החרדה בקטעי דאון היל תלולים.


זווית הראש המתונה עוזרת לשמור על הגלגל הקדמי מחובר לקרקע ולהיגוי, כך שאתה יכול לבחור את הקו שלך ברוב הירידות הטכניות. תפס מוט הכיסא עם השחרור המהיר של קונה מוכן ומחכה אם המסלול הופך לפתע ממפחיד לחולני, וצינור הכיסא הקונבנציונאלי מאפשר הנמכה מלאה של האוכף מסגנון קרוס קאנטרי למשהו קצת יותר אגרסיבי.
הישארו קרוב אל מרכז הקוקפיט וה- Dawg Supreme יתייחסו אליכם יפה כשאתם רוכבים מהר. כשדוחפים אותם חזק בפניות, ה-Dawg יוצרים קו הדוק וכמעט שאין להם נטייה לזרוק את הצמיג הקדמי. היציבות של האופניים עוזרת לשמור עליהם במקום כשמייצרים זמן אוויר, והמתלה האחורי הופך את הנחיתה על הקרקע לקלה, גם אם היא בולעת את כל 130 המ"מ של המהלך.

מיומנויות בסינגלים
ה-Dawg Supreme קצת קצרים בקוקפיט כדי לספק את חובב הקרוס קאנטרי המושבע, שאוהב יציבה ארוכה ונמוכה מעל האופניים ורוכב בכל שביל כאילו בסופו ניצב פודיום. תנוחת הישיבה הזקופה משהו עלולה לגרום לאיבוד נקודות יעילות, אבל היא הופכת את ההיבטים המטרידים יותר של רכיבת שבילים למהנים הרבה יותר. ה-Dawg של קונה מגיע למקום אליו מכוונים אותו, עולה ועובר מדרגות וטיפוסים קצרים ומשייט סביב פניות צפופות (switchbacks). הכל פה קשור ב"זרימה". ה-Dawg עוזרים לרוכב להירגע קצת ולתת לשביל לבוא אליו.

הערות טכניות: קונה עשו בחירות טובות עם רכיבי ה-Dawg, והיינו משאירים כמעט הכל כמו במקור. היינו ממליצים, בכל זאת, שיזנחו את הקסטה של 11x32 המגיעה עם האופניים ויספקו לנו אחת עם 34 שיניים. האופניים, ששוקלים מעט יותר מ 13.5 ק"ג, צריכים הילוכים נמוכים יותר כדי לנצל עד תום את פוטנציאל הטיפוס שלהם. בעיה אחרת, מטרידה יותר, הייתה הדסט (Headset) משוחרר, שחרק בעוז כל פעם שנחתנו מקפיצה. טיול לחנות מקצועית לטיפול בשלדה והרכבה מחדש של ההדסט כנראה שהיה פותר את זה.

מילות הסיכום של MBA
מעטים הם אופני השבילים המספקים ביצועים אמינים כמו ה-Dawg Supreme של קונה. יש קצת תחושת כבדות בעליות, אבל כל עוד נמצאים בהילוך נמוך ומשקיעים קצת מאמץ, הם מגיעים למעלה ועוברים הכל, ללא דאגה. השלדה החסונה והמתלה המוצלח משדרים תחושה משמעותית של בטחון. כבר בקילומטר הראשון בבוץ, ה-Dawg Supreme זוכים באמון הרוכב. אין סיבה להסס כשהשביל מתחיל לרדת וחוצה נחל מלא אבנים, או כשקוליס עמוק עובר לאורך מרכז הסינגל, בירידה. אתה יודע שאיכשהו האופניים יתגברו על זה. האופניים אינם מבטיחים רכיבה אגרסיבית ונוצצת. בשקט בשקט הם נעלמים מתחת לטייס ומבצעים את העבודה, כמו שצריך.
רוכבי שבילים מסורים אשר רוצים אופני הרים המסוגלים לקחת כל דבר וגם עמידים לאורך זמן, יעריכו את הביצועים האמינים והידידותיים למשתמש של ה-Dawg Supreme. המציאות היא שאף פעם לא תזכו במרוץ על גבי ה-dawg, אבל למי אכפת? אחרי שתבלו את היום הראשון שלכם ביחד ביער, תהפכו לחברים לכל החיים. ה-Dawg Supreme הם בדיוק סוג האופניים שעליהם תרצו לרכוב כל יום. לא לחינם שם האופניים באנגלית Dawg נשמע כמו המילה כלב (Dog). אם במקרה תשאירו אותם יותר מדי זמן במוסך, הם כנראה יתחילו לנבוח כדי לצאת החוצה, לשבילים.


קרדיט: כתב: ר. קנינגהאם, כתבה זו התפרסמה בגליון יולי 2006
 
 להיות סינגל – אהבה חופשית...
להיות סינגל – אהבה חופשית להתחבר לצד הרומנטי ביותר שיש לרכיבה היום להציע - מבוא לסינגל ספיד להמשך
 הופכים מזלג מצוין לטוב יותר...
הופכים מזלג מצוין לטוב יותר מגדירים מחדש את האינרציה להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של אריה פישלר...
 לתצוגת פורום
מחפשים ידיד נאמן
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 5/9/2006 :08:03 משתמש אנונימי  דרור עם תוכן  DHDror
 5/9/2006 :10:02 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריה פישלר עם תוכן  הרחב, פרט והסבר...
 5/9/2006 :11:00 משתמש אנונימי  דרור עם תוכן  ולגבי קנינגהם , איזה יום אני עוד אתפוס אותו לשיחה
 5/9/2006 :11:59 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אריה פישלר עם תוכן  אמריקאי מאד...זאת המילה....
 5/9/2006 :10:54 משתמש אנונימי  דרור עם תוכן  אוהד כן , לא אוהד מספיק !


[ ]
לפרסום זה יש: 5 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 22    דרוג כללי: 3.5

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019