הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

שי וארז מסכמים שבועיים של טורינג בסלובניה
מאת:  ארז חזן לאתר של ארז חזן
20/9/2006, 09:16
Logarska Dolina
                

   

 טורינג סלובניה 
באוגוסט השנה (2006) חזרנו משבועיים טורינג בסלובניה, הטורינג הראשון (ובהחלט לא אחרון) בחיינו. לפני הנסיעה היו לנו אין ספור התלבטויות, לאן לנסוע? מה לקחת? אופי הטיול? האופניים מתאימים? וכו', זו ההזדמנות להחזיר תודה לכל מי שענה לשאלות שכתבנו, לכל מי שדיברנו איתו ובמיוחד לירון אורנשטיין שהצית לנו את הניצוץ של הטורינג בהרצאה ב"למטייל", ושלאחריה הטרדתי אותו בלא מעט שאלות...
במאמר למטה אנסה לתאר חלק מההתלבטויות שלנו לפני הנסיעה, המסלול, חוויות מהנסיעה ומה למדנו לטיול הבא...

קודם כל, מי אנחנו? שי וארז (אנוכי), חלק מקבוצה קטנה שרוכבת שטח בארץ, שטח שטח ורק שטח, למה? משתי סיבות:
1. יותר מעניין, יפה ואתגרי (לדעתנו)
2. החיים יפים ואנחנו רוצים להמשיך אותם, או במילים אחרות – אנחנו מ-פ-ח-ד-י-ם.

בארץ אנחנו מטיילים לא מעט, באופניים וברגל, אבל אליה וקוץ בה - אני מהטיפוסים שלא אוהבים קיץ, חם חם חם, ברגע שהלחות מתחילה לעלות אני ננעל בבית עם המזגן, אפילו בים חם לי. ולכן עוד הרבה לפני הקיץ החלטנו שהשנה את שגרת הקיץ שוברים ברכיבה בחו"ל!
פילוסופית הטיול שלי אומרת שאין כמו לטייל במדינות עולם שלישי, ככל שהמדינה פחות מפותחת החוויה מהטיול תהיה גדולה יותר. ולכן בהתחלה פינטזנו על צפון הודו (מלה למנאלי) או גרוזיה, אחרי שראינו את הפרופיל ואת הגבהים ויתרנו על הודו ועברנו להתלבטות בין גרוזיה לסלובניה, לבסוף בחרנו בסלובניה, לא בדיוק מדינת עולם שלישי אבל בחירה טובה לטיול אופניים ראשון בחו"ל – מדינה אירופאית קטנה ולא יקרה, נופים אלפיניים, תשתית טובה לאופניים, אה, וכן, כאן המקום להתוודות – יש לי ידידה טובה, ושמה אירנה, שגרה בסלובניה, מה שעזר מאוד בכל הלוגיסטיקה.

בהתחלה חשבנו יותר בכיוון של אופני הרים, בסלובניה יש לא מעט פארקים לאופני הרים, הרעיון היה לשכור אוטו, להעמיס עליו את האופניים ולרכב טיולים חד יומיום, מספר ימים בכל פארק. ככל שהתעניינו יותר הבנו שהרוח נושבת יותר ויותר לכיוון הטורינג. מכיוון שזהו הטיול הראשון שלנו ולא היה לנו מושג מה נאהב יותר – שטח או טורינג, ומה יהיה הקילומטראז' היומי שלנו, ניסינו לצאת עם ראש כמה שיותר פתוח, ולקחנו איתנו צמיגים גם לשטח וגם לכביש. עם זאת הרעיון לרכב טורינג חייב זנב קשיח. שי קנה אופני GT יד שניה ואני התלבטתי בין אופני השיכוך מלא שלי לבין Giant Rincon ישנות שיש לי (21 הילוכים SIS, הכי בסיסיות שיש...), חיפשתי פתרונות לסבל לשיכוך מלא (סבל צף וכו') והתייעצתי רבות, התשובות התחלקו לשתיים: מי שעשה טורינג אמר שכמה שיותר בסיסי יותר טוב וזנב קשיח הוא חובה, לעומת זאת מי שלא רכב טורינג אמר... למען האמת חששתי גם ש-21 הילוכים לא יספיקו (הרי מדובר בהרי האלפים עם מספר מעברי הרים מכובדים...) לבסוף נסעתי עם הזנב קשיח.
הרכבנו סבל, קנינו תיקי סבל ותיק כידון, החלפנו לצמיגי כביש (שמתאימים לאופני שטח!) ויצאנו לדרך. בדיעבד מסתבר שאין כמו עצה מבעלי הנסיון...

 סלובניה על קצה המזלג 
רבות נאמר על סלובניה, מדינה קטנה (שטחה זהה לשטח ישראל, כ-2 מיליון תושבים) הגובלת באיטליה, אוסטריה, הונגריה וקרואטיה. החלק הצפוני של יגוסלביה לשעבר. הסלובנים אנשים בלקנים טיפוסיים – רגועים, חביבים ואוהבי אלכוהול. האטרקציה העיקרית היא הפארק הלאומי Triglav שהוא חלק מהרי האלפים, רוב התיירים מטיילים בעיקר באיזור זה. הסלובנים קוראים לארצםThe green part of Europe, וכנראה שאין צורך להוסיף...

אופניים בסלובניה
הסלובנים חובבי ספורט מכל הסוגים ובכלל זה אופניים. תשתית האופניים מפותחת, בכל עיירה בינונית ישנם שבילי אופניים (עם רמזורים!) לאורך כל העיר, וכן במקביל לחלק מהכבישים הבין עירוניים. לאורך כל הטיול הרגשנו מאוד בטוחים בכבישים, ואף לא פעם אחת "זכינו" לצפצוף ממכונית!

מתי לנסוע?
אירנה יעצה לנו לבוא בשבועיים הראשונים של אוגוסט, מכיוון ש"בשבועיים הראשונים יש פחות גשם מבשבועיים האחרונים"... ואכן, כל מי שנוסע, גם באוגוסט, צריך לקחת בחשבון שחלק מהימים יהיו גשומים, ואז או שרוכבים בגשם או שמרוויחים יום חופשי...
בחודשי הקיץ בסלובניה ישנם שני סוגי גשמים – גשם חזק מאוד וקצר מאוד המלווה בברקים ורעמים (רכבנו במזג אויר יפה, עם שמיים בהירים כשממש רואים קו שמיים שחור עם ברקים ורעמים שמזנב בנו, הגשם מתקרב במהירות, ובאותה המהירות הוא גם חולף – מדהים), סוג נוסף הוא גשם חלש יחסית ומונוטוני, ללא רוח או רעמים, הגשם הזה הרבה יותר חלש ממה שאנחנו מכירים בישראל, אבל לא סימפטי לרכיבה.

 יוצאים לדרך... (היום הראשון) 
הגענו לסלובניה בטיסת ערב עם סאן דור, אירנה אספה אותנו לביתה ולמחרת יצאנו מלובליאנה צפונה. שדה התעופה ממוקם צפונית ללובליאנה, באמצע הדרך לבלד, כך שלרוב התיירים כדאי להגיע בטיסת בוקר ולהתחיל לרכב צפונה ישירות משדה התעופה.

 היום השני 
מלובליאנה יצאנו לכיוון אגם בוהין (Bohinjsko), ההמלצה של אירנה הייתה לרכב דרך Kranj (לא רחוק משדה התעופה), לאורך נהר Sava ל- Bled ומשם לאגם בוהין, ולא לחצות מעברי הרים בדרך, כמו שתכננו בארץ. ברחובות לובליאנה רכבנו בשבילי אופניים, עד ליציאה מהעיר, ביציאה עמדנו מול שלט "אין כניסה לאופניים" על הכביש, מה עושים? ממשיכים... מהר מאוד גילינו שכשיש שלט הוא לא נמצא שם סתם, הכביש נהיה צר, עמוס ומסוכן (הפעם היחידה בטיול שהרגשנו סכנה כל שהיא בכבישים). מסתבר שקצת לפני האין כניסה לאופניים ישנו כביש קטן שפונה שמאלה, אותו היינו צריכים לקחת...
לאחר כ-2 ק"מ ראינו דרך צדדית, שעוברת בין עיירות קטנות, מיד עברנו לדרך זו, הדרך המשיכה ל- Skofja Loka, והחלטנו שמשם נמשיך לכיוון הפס ראשון לטיול זה (כמו בתכנון המקורי) דרך העיירה Rudno, היינו (הייתי) בטוחים שמהפס יהיה נוף יפה לאגם, בדיעבד טיפסנו 650 מטר בדרך עפר בתוך היער, כשהנוף היחיד היה עצים ועוד עצים... בשעה 20:00 הגענו לעיירה Bohinjsko Bistrica, העיירה ממוקמת כ- 6 ק"מ מהאגם. עוד לפני שיצאנו מלובליאנה אירנה הזהירה אותנו לא לנסוע לחפש מקומות לינה ליד האגם, לפני שמבררים ב- tourist information של העיירה שאכן יש מקום ליד האגם. כמובן שבשעה 20:00 ה- tourist information כבר היה סגור, ואנחנו החלטנו שממשיכים, 6 ק"מ שטוחים יחסית ואנחנו על שפת האגם. אין צורך לספר שבשעה 21:30 היינו חזרה בעיירה, מחפשים מקום לינה...
ביום ארוך זה למדנו 4 דברים חשובים על חיפוש מקומות לינה בסלובניה:
1. בקיץ בסלובניה מחשיך מאוחר
2. בסלובניה אין תרבות צימרים מפותחת כמו במדינות אירופאיות אחרות, גם לא באיזורים התיירותיים, ובשיא העונה רוב המקומות מוזמנים מראש (עם זאת תמיד מצאנו מקום לינה)
3. בשעות הערב קשה למצוא מקומות לינה
4. בכל עיירה, למעט בלד, יש Tourist information שישמח לברר עבורכם היכן יש צימר פנוי, כמה הוא עולה ויפנה אתכם אליו, ללא עמלה.

ביום זה רכבנו 91 ק"מ. טיפוס מצטבר של 800 מטרים.

 היום השלישי 
התעוררנו כדי לגלות שבחוץ יורד גשם. לאחר מספר שעות הגשם הפסיק ויצאנו (שוב) לכיוון האגם. זה המקום לספר שלפני מספר שנים הייתי בסלובניה, עם רכב, ואין מה להשוות, ההנאה וההתרשמות מהנופים ברכיבה עם אופניים הרבה יותר חזקה!
בשעות הצהריים המוקדמות חזרנו ל- Bohinjsko Bistrica, ברגע שנכנסו לעיירה גם הגשם חזר, עצרנו בסופר מרקט, אכלנו צהריים וניצלנו הפוגה בגשם כדי להמשיך ל- Bled. רכיבה בדרך מקסימה בעמק מוקף הרים גבוהים, לאורך נהר בצבע תורכיז-שקוף ובין עיירות מקסימות. רכיבה שטוחה ורגועה.

ביום זה רכבנו 40 ק"מ, פחות ממה שתכננו, עקב הגשם.

הטירה באגם בלד
הטירה באגם בלד

 היום הרביעי 
בדיוק לפי התחזית, התעוררנו ליום גשום במיוחד, די מהר הבנו שהיום לא נרכב ולכן החלטנו לשדרג את הצימר שלנו, עברנו למלון (צימר) היחידי שאני אמליץ עליו, ולו רק בגלל ארוחת הבוקר, מומלץ להזמין מראש:
Grani Pension Marija
Zagoriska Cesta 1, Bled
(+386) 4-5743431
(+386) 41-408145 (mobile phone)

 היום החמישי 
התעוררנו למזג אויר נאה, העמסנו את האופניים ויצאנו לדרך. רכבנו דרך עמק Radovna (מומלץ מאוד גם למי שנוסע עם רכב, במקום לנסוע בדרך הראשית), מהר מאוד הכביש הפך לדרך עפר מקסימה לאורך נהר תורכיז ובין הרים גבוהים.

Valley Radovna
Valley Radovna
לאחר 20 ק"מ הגענו לעיירה Zgornja Radovna שבה הסתיים העמק ואיתו גם דרך העפר. עליה קצרה של 18% ומייד ירידה מטורפת לעמק שמוליך ל- Kransjska Gora. בעמק עובר הכביש הראשי (לא נורא) ולידו, לאורך 20 הק"מ עד ל- Kransjska Gora ישנה דרך לאופניים, חלקה סלולה וחלקה לא. דרך זו היא חלק מרשת דרכי אופניים גדולה (מתי אצלנו?). בדרך חולפים על פנינו המוני רוכבי אופניים, שלמרבה הפתעתנו רובם ללא קסדות. Kransjska Gora הינה עיירה אלפינית טיפוסית, קטנה וחביבה למרגלות ההרים. למי שמעוניין, באיזור ישנו פארק לאופני הרים (פרטים אפשר למצוא באתר האינטרנט של העיירה).
ביום זה חלחלה לנו התובנה, שבניגוד לטיול בארץ, שאם אין בו לפחות עליה בריאה אחת הוא לא נחשב טיול, הרי שבטורינג ההנאה היא מהטיול עצמו, רכיבה רגועה בעמק, לאורך נהר, כשבדרך חולפים על פני עיירות מקסימות, בדרך כלל תהיה יותר מהנה מאשר טיפוס וחציית פסים.

ביום מקסים זה רכבנו 40 ק"מ, עם ה-מ-ו-ן עצירות לצילומים.

שביל האופניים בדרך ל- Kransjska Gora
שביל האופניים בדרך ל- Kransjska Gora

 היום השישי 
בניגוד לתחזיות, שניבאו מזג אויר טוב, התעררנו לטיפטוף שהלך והתגבר. מהעיירה (גובה 810 מטר) מתחיל טיפוס לאורך 13 ק"מ לפס Vrsic (1610 מטר), מעבר ההרים המפורסם שחוצה את רכס ההרים. לאורך כל הדרך רכבנו בגשם, מוקפים בעננים עם ראות אפסית. תוך פחות משעתיים הגענו לפסגה. כמובן שברגע שהגענו לפיסגה הגשם פסק והשמיים החלו להתבהר...

בדרך לפס
בדרך לפס
במסעדה שבפס פגשנו 2 זוגות ירושלמים מעמותת אתגרים, שטיפסו את הפס מהצד השני עם אופני טנדם. אין מילים.
לאחר שהתחממנו והחזרנו אנרגיה, התחלנו בירידה מטורפת, כשבסוף הירידה משלימים 50 סיבובי Switch back. מתחתית הירידה רכבנו עוד כ-30 ק"מ לאורך ה- Soca river, עמק מ-ק-ס-י-ם !!! עד שהגענו לעיירה Bovec. עיירה זו הינה מרכז הספורט של האיזור, מהעיירה אפשר לעלות ברכבל ל- Mt. Kanin ולרדת עם אופניים, אנחנו בגלל קוצר הזמן ובגלל מזג האויר ויתרנו.
מי שרוצה יכול להמשיך עוד כ-10 ק"מ לעיירה קובריד, שנראית כמקום טוב לישון בו, ולקצר מרחקים ליום המחרת. בעיירה זו יש מוזיאון מומלץ מאוד למלחמת העולם ה-I

סה"כ 52 ק"מ, 800 מטר טיפוס.

הנוף מהפס
הנוף מהפס

 היום השביעי 
יום ארוך לפנינו. יצאנו מ- Bovec בירידה מתונה של כ- 40 ק"מ לאורך המשכו של נהר Soca, עד שהגענו ל- Most na Soci. ממנה התחלנו בטיפוס מתון, בהתחלה, שהפך לטיפוס פחות מתון בהמשך, לאורך נהר Baca לכיוון Podbrdo. מספר קילומטרים לפני Podbrdo, בעיירה Grahovo, גילינו שהדרך חסומה, מה ששלח אותנו לעיקוף של כ-10 ק"מ, טיפוס אין סופי של 500 מטרים לאורך 6 ק"מ, ולאחר מיכן ירידה מהירה ולא מהנה במיוחד שבה שרפנו את כל מה שעלינו. בדיעבר הסתבר שהדרך היתה סגורה מחשש למפולות, וכנראה שיכלנו לעבור...
המשכנו לטפס ל- Podbrdo, עצירה לקפה (האפשרות החביבה עלינו להחזרת סוכרים, אנרגיה וסתם מנוחה), 4 ק"מ נוספים שהעלו אותנו את 300 המטרים האחרונים לפס, ממנו המשכנו בירידה מ-ט-ו-ר-פ-ת עד לעיירה Zali log, שבה אספה אותנו אירנה.
זהו, הסתיים שבוע מדהים בחלק היפה ביותר של סלובניה. מומלץ בחום לכל אחד, גם עם אופני 21 הילוכים...

למי שמעוניין אפשר להגיע מ- Most na Soci לבוהין עם רכבת שחוצה את ההרים. אפשרות נוספת להגיע לבוהין – באמצע הירידה מהפס ישנה פניה שמאלה לפס נוסף שמוביל לבוהין.
למי שרוצה להמשיך למערת Posojnska ולמבצר Predjamski Grad, אפשר להמשיך מ- Most na Soci דרומה, ואז כל היום הוא בירידה ומישור.
לאורך כל היום עברנו בלא מעט עיירות, אולם אין בהם מקומות לינה (אמרנו שתרבות הצימרים לא מפותחת במיוחד?).

ביום זה רכבנו 100 ק"מ, וטיפסנו מעל 1100 מטרים.

 הימים השמיני והתשיעי 
התארחנו אצל אירנה, כביסה וטיולים (בלי אופניים) בלובליאנה והסביבה.

 היום העשירי 
חוזרים לרכב. התחלנו ב- Kamnik (מעט צפונית ללובליאנה, גובה 400 מטר), ממנה התחלנו לטפס לפס Crnivec (902 מטר), לא קשה במיוחד. מהפס ירדנו ל- Gornji Grad, ומשם המשך בטיפוס מתון צפונה, לאורך הנהר, לכיוון Logarska Dolina. הלונלי פלאנט מתאר את הדרך בהתלהבות כ-"מתאימה במיוחד לאופניים", הדרך אומנם יפה, אבל רחוקה מלהלהיב כמו איזור הטריגלאב. לקראת Soicava מתחילים לראות את ההרים הגבוהים, והדרך הופכת ליותר ויותר מרשימה. Soicava tourist information "שלחו" אותנו לישון במסעדה שבפארק עצמו. באזור יש אפשרות לישון בחוות חקלאיות (ecologic tourism) מה שאמור להיות חוויה בפני עצמה, אבל לצערנו לא היה מקום (שיא העונה, כבר אמרנו?).
הפארק הלאומי Logarska Dolina הוא עמק יפיפה באורך 7 ק"מ, עם הרים גבוהים בקצה המרוחק שלו, הפארק שוכן בגובה 730 מטרים. ברגע שפונים מהכביש לעמק, הנוף נפתח בבת אחת, וקשה להשאר אדישים. בהחלט מומלץ.

מרחק להיום: 68 ק"מ.

Logarska Dolina
Logarska Dolina

 היום האחד עשר 
בבוקר רכבנו למפל Slap Rinka שבפארק, המפל הכי גבוה בסלובניה, 90 מטר. 90 מטרים של זרזיף דק של מים, אולי הכי גבוה, אבל לא מרשים במיוחד.
מ- Logarska Dolina אפשר להמשיך בדרך נוף לכיוון צפון מזרח, אל העיירה Crna na Koroskem, שבה בחור בשם דיקסי פתח מלון אופניים לרוכבי שטח, המלון מפורסם מאוד בקרב הרוכבים ושמענו עליו המלצות רבות. מהמלון אפשר לצאת לרכיבה מאורגנת של 5 ק"מ במיכרות. www.mtbpark.com

אנחנו החלטנו לוותר על רכיבות שטח, אמרנו יפה שלום (nasvidenje) ל- Logarska Dolina, וגלשנו בחזרה את מה שטיפסנו יום קודם. באמת שלא זכרנו שטיפסנו כל כך הרבה...
בהמשך הדרך הפכה למישור עם נוף שונה ממה שהכרנו עד כה, זה הזמן לומר, בעצב רב, להתראות להרי האלפים. המשכנו לעיר Celje, מרכז העיר קטן ונחמד, אין הרבה מה לעשות, למעט להעביר ערב עד לרכבת של מחר בבוקר...
ישנו במלון אירופה, במרכז העתיק, סמוך לתחנת הרכבת.

מרחק להיום: 82 ק"מ

שביל אופניים בעיירה בדרך
שביל אופניים בעיירה בדרך

 היום השניים עשר 
כמו שהבנתם, אין הרבה סיבות להגיע ל- Celje, הסיבה העיקרית היא הרכבת, איתה המשכנו ל- Ptuji (שעה אחת). הדרך מ- Celje מזרחה אינה מלהיבה במיוחד ולכן החלטנו להעזר ברכבת.
ישנן שתי סוגי רכבות, אחת שגוררת קרון לאופניים (מדליק! מה קורה עם רכבת ישראל?) ואחת בלי, כדאי לברר מראש (בלוח הזמנים יש ציור קטן של אופניים ליד הרכבות עם הקרון).
לפי הלונלי פלאנט Ptuji היא אטרקציה רצינית, אני חייב להודות שמרכז העיירה נחמד למדי, אבל לא נפלנו מהרגליים (מהפדלים). מעל המרכז יש מבצר קטן, שאפשר ואף רצוי לוותר עליו. אנחנו מאוד התלהבנו דווקא מתחנת הרכבת הקטנה, כל אחד וטעמו הוא.
קפה במרכז העיר, ואנחנו ממשיכים ברכיבה מזרחה לכיוון Ormoz ואיזורי היין. במזרח סלובניה ישנם מספר איזורי יין (vinska cesta), אומרים שהאיזורים דומים לטוסקנה, גבעות קטנות עם מרבדי גפנים, אני לא הייתי בטוסקנה, ולכן... בכל איזור ישנם מספר יקבים קטנים בהם אפשר לעצור ולשתות מהיין המקומי. טיול שונה ממה שהכרנו עד כה, הרבה יותר רגוע, הרבה יותר אלכוהול, ומשעות הרבה יותר מוקדמות...
Ormoz הינה נקודה טובה להתחיל לטייל באיזור, אפשר לוותר על Ptuji ולהגיע ישירות ל- Ormoz עם הרכבת, אם לא וויתרתם על Ptuji אזי ההמלצה שלנו – תרכבו ישר, במקביל לכביש הראשי, האטרקציות האמיתיות הן מ- Ormoz צפונה.
טיילנו באיזור ירושליים (כן, זו לא טעות – איזור היין ירושליים, או כמו שאומרים בסלובנית – ירושלם), ובערב ישנו בירושלם עצמה, החדר הכי יפה שהיה לנו בטיול.
באיזור ירושליים אין הרבה מקומות לינה, אנחנו יודעים רק על ירושלם ו- Kog, (שכדאי להגיע אליה ולו רק בשביל הטיול והיין).

מרחק להיום: 44 ק"מ

 היום השלושה עשר 
המשכנו לרכב באיזור ירושליים, ולאחר מיכן הצפנו ל- Murska Sobota ומשם לאיזור Vinska cesta Goricko. באיזור זה יש עוד פחות מקומות לינה מאשר באיזור ירושליים, אנחנו ישנו בחווה חקלאית מדליקה, בעיירה Bokraci, מספר 28, טלפון 02-5451017, מומלץ בחום למי שמגיע לאיזור.

מרחק להיום: 72 ק"מ

 היום הארבעה עשר 
רכבנו באיזור Vinska cesta Goricko, באיזור ישנם מספר דרכי אופניים שמסומנות לאורך הכבישים. הדרכים מתחילות ומסתיימות בעיירה Moravske Toplice (מפות אפשר לקבל בחינם ב- Tourist information). האיזור עצמו פחות מפותח ופחות יפה מאיזור ירושליים (ומה גם שאין ייקבים...). בדיעבד היה עדיף להמשיך מירושליים ל- Ozmoska vinska cesta (לכיוון Radenci).
הדרמנו ל- Ljutomer, גלידה, קפה ואנחנו על הרכבת ללובליאנה.

מרחק להיום: 64 ק"מ

 היום החמשה עשר, והאחרון 
יום של רכיבה קלילה לאורך ה- Krka river (מצויין ע"י הלונלי פלאנט כדרך הפופולרית ביותר לאופניים בסלובניה, ושוב, ספר לחוד ומציאות לחוד... :)
נקיון ואריזה של האופניים, ובערב אנחנו כבר בטיסה חזרה לחום של אוגוסט בישראל.

 מספר מחשבות לסיכום 
סלובניה מדינה יפיפיה, בעיקר איזור הטריגלב. עד היום אני לא בטוח אם באמת עדיף שבועיים או להסתפק בשבוע. אם שבועיים אז כמובן שכדאי לשמור את החלק היפה יותר לסוף, מצד שני אם מזג האויר בשבוע השני לא יהיה טוב...

מכיוון שזה הטורינג הראשון שלנו, יצאנו עם ראש פתוח, בלי לדעת מה בדיוק אנחנו רוצים – כביש או שטח? עליות או מישור? 30 או 130 ק"מ ביום? בסופו של דבר הטיול זרם בקצב שלו ובכיוון שלו, שזה תמיד הכיוון הנכון.
טיול בעמקים התגלה כמקסים, אין צורך לטפס על הרים אך ורק לשם הטיפוס, את העליות שמרנו לישראל, כמו כן לא הרגשנו צורך לרכב שטח.

צימרים אפשר למצוא בקלות דרך ה- Tourist information (אין הרבה צימרים, ובאוגוסט רובם מלאים).
מכנסי רכיבה ארוכים – חובה! שומר על חום הרגליים והשרירים בימים קרים.

 מה לקחת? או – הכן אופניך לנסיעה 

ההחלטה העיקרית היא אם מתכוננים לעשות קמפינג או לישון בצימרים. אנחנו החלטנו להתפנק כל יום במקלחת חמה ובמיטה, וכבונוס גם סחבנו הרבה פחות משקל ולא היינו זקוקים לתיקים קדמיים.
בסלובניה אין הרבה חנויות אופניים, והמחירים שם דומים מאוד למחירים בארץ, לכן מומלץ להצטייד בכל מה שצריך כבר בארץ.

הכנת האופניים:
-לא חובה להשתמש באופני טורינג, אפשר להסתפק באופני הרים פשוטות עם זנב קשיח. מומלץ להחליף את הצמיגים לצמיגי כביש – לוודא שהצמיגים מתאימים לאופניים!
- סבל טוב שמתאים לתיקי טורינג (צריך שיהיו לו "אוזניים" כדי שהתיק לא יפגע בגלגל)
- קרניים לכידון מאוד מומלצות
- תיקי צד לסבל - בארץ אין מבחר גדול (בלשון המעטה), אנחנו קנינו תיקים של טטונקה, והם היו בסדר גמור. בעת ההתקנה חשוב לוודא שהעקב לא פוגע בתיקים.
- תיק כידון (משמש לחפצי ערך)
- תיק גב - מומלץ לקשור לסבל עם גומיות
- כסא נוח – חשוב !!!

מה לקחת ?
בגדי רכיבה קצרים וארוכים, מכנסי רכיבה ארוכים חשובים מאוד לימים קרים.
ז'קט פליז
מעיל גשם קטן
מחממי אוזניים
מפת דרכים
בקבוק מים
ספידומטר
נצנצים
קסדה וכפפות
שמן (למזג אויר גשום)
משאבה
מנעול
גומיות לקשירת תיק הגב לסבל
אולר כלים לאופניים
חוליות לשרשרת
פנימית נוספת + ערכה לתיקון פנצ'רים
אזיקונים
חוטי ברזל
כבל ברקס וכבל הילוכים
מפתח פתוח לפדלים
אוזן למעביר הילוכים אחורי
בורג לפירוק הקסטה האחורית


 הטסת האופניים: 
לכל חברת תעופה כללים משלה, תבררו לפני שאתם קונים את הכרטיסים. אנחנו טסנו עם סאן דור ושילמנו 50$ לכל כיוון, עם החברה הסלבונית (Adria) משלמים 35$ לכיוון.
 
 מעשה בחלום שהתגשם...
מעשה בחלום שהתגשם שלושה שבועות - קולורדו, שלושה שבועות - קליפורניה, שלושה ימים - מואב. קיץ 2003 בארה''ב !! להמשך
 סובב סקוטלנד - באופניים...
סובב סקוטלנד - באופניים יומן טיול אופניים באזורי ההיילנדז של סקוטלנד יוני 2005 להמשך


לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של ארז חזן...
 לתצוגת פורום
טורינג סלובניה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 8/12/2007 :23:52 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  tema gur עם תוכן  סלובניה- מדינה מצוינת לטיול אופניים
 25/9/2006 :22:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  shachar hershman עם תוכן  כל הכבוד
 24/9/2006 :19:46 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה כ עם תוכן  ברוכים הבאים למועדון
 20/9/2006 :21:43 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  רן פ ללא תוכן  כל הכבוד ! מרתק !
 20/9/2006 :19:08 משתמש אנונימי  ירון אורנשטיין עם תוכן  נהנתי לקרוא!!!
 20/9/2006 :17:05 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  shai seger עם תוכן  תמונות נוספות


[ ]
לפרסום זה יש: 6 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 23    דרוג כללי: 3.95

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019