כתבות > מדור טיולים בחו"ל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

טיול אופניים בפירנאים (ספרד)
מאת:  eran lerner לאתר של eran lerner
8/10/2006, 23:21

הקדמה
הקדמה: כמידי שנה אנו מחפשים יעד לטיול הבא. המתכונת פשוטה וחוזרת על עצמה: שבועיים- שלוש בדר"כ ספטמבר (בכל זאת סטודנטים) ועדיף אירופה או יעדים קרובים אחרים. את האופניים מטיסים מהארץ. מתכננים מסלול מעגלי בכדי להמנע מהעברות נוספות ומשתדלים לראות את הנוף כמה שיותר מלמעלה (הרבה פסים). מעדיפים לישון בקמפינג אם ניתן, המסלול נבנה על פי מיקומי הקמפינגים כאשר רוכבים ביום 45-75 ק"מ.
עד כה דיוושנו 3 חודשים בפטגוניה (צ'ילה וארגנטינה), שבועיים בקצ'קר (טורקיה), שבועיים בסלובניה והפעם הרחקנו לצפון ספרד לשלושה שבועות בתקווה לבלות ביעד נכסף נוסף הפירנאים.
הטיול: לקחנו טיסת בוקר מוקדמת לברצלונה דרך פרנקפורט עם לופטנזה (333$) בכדי להנות מיום הכנות מלא בעיר ובמטרה להתחיל לרכב למחרת על הבוקר. הסידורים כללו: הרכבת אופניים, קניית מפה טופוגרפית, קניות ליומיים ובירור לגבי הרכבת למחר בכדי להמנע מרכיבה בעיר.

יום 1
יום 1: נסענו בעצלתיים לכיוון תחנת הרכבת המרכזית של העיר, היה יום ראשון בבוקר והתנועה בעיר מצומצמת, עלינו על הרכבת צפונה לכיוון חירונה וירדנו לאחר 50 ק"מ בכפר הנקרא HOSTARLIC יש לציין כי ניתן להעלות אופניים לרכבת רק בימי שבת וראשון וללא תשלום נוסף.
מHOSTARLICH- אשר בגובה 50 מ' התחלנו לרכב לכיוון צפון מערב מטפסים בנינוחות לאורך 25 ק"מ עד לעיירה SANT HILARI SACALM אשר בגובה 800 מ' והתגלתה כעיירה יפה, בדרך זכינו לפנצ'ר הראשון (סה"כ 4 לאורך הטיול) וניצלנו את החלפת הפנימית לארוחת צהריים. מהעיירה פשוט ישבנו על הכסא ונהננו מירידה יפיפיה לאורך ערוץ מדהים עד לקמפינג הראשון בו ישנו בכפר OSOR.
סה"כ ק"מ: 49 זמן רכיבה: 3 וחצי שעות מהירות ממוצעת: 14 קמ"ש

האופניים ברכבת

יום 2
יום 2: המשכנו ברכיבה במורד הערוץ של OSORלאורך 10 ק"מ והגענו לצומת דרכים בה לקחנו צפון מערבה במעלה הערוץ לאורך כביש קצת עמוס לאחר 1 ק"מ על הכביש גילינו דרך צדדית במקביל וניסינו את מזלנו לפתע התגלתה דרך מיוחדת עם תמרורים לאופניים ולאחר מספר בירורים הבנו שזוהי בעצם מסילת ברזל ישנה שכוסתה בעפר וכיום משמשת כדרך נוף לרוכבי אופניים והולכי רגל באורך של 150 ק"מ (הדרך מתחילה בים ליד חירונה וצפוייה להסתיים בRIPOLL ) לאורך הדרך כל תחנות הרכבת הוסבו לתחנות מידע למטייל וניתן למצוא בהן מפות ואינפורמציה מועילה. הדרך עוברת על גשרים רבים ובתוך חציבות שפולסו בעבר למען הרכבת.
הנוף מעניין וכולל איזורים חקלאיים בתי אבן וכפרים התלויים על מורדות גבעות ירוקות, שדרות עצים, שדות תירס והמון עצי תאנה בשלים, תפוחים אגסים ופטל. באופק נראים הפירנאים הגבוהים. עברנו פס לא קשה במיוחד (1000 מ') ומגמתנו השתנתה לירידה לכיוון העירOLOT בה איתרנו את הקמפינג לאחר זמן מה.
סה"כ ק"מ: 48 זמן רכיבה: 3 שעות וקצת מהירות ממוצעת: 15 קמ"ש

דרך האופניים על בסיס הרכבת

יום 3
יום 3: ברור קצר באחת מחנויות האופניים בעיר הבעיר לנו שדרך האופניים שנסענו בה אתמול עדיין לא מוכנה כראוי (למרות שבעתיד היא אמורה להמשיך מOLOT ועד RIPOLL ) ולכן המשכנו על כביש נוף יפה ולא סואן (260 N) איתו עלינו לגובה 1120 מ' וירדנו חזרה ל650מ' בעיירה RIPOLL , גם היום עברנו לאורך הרבה ירוק, כפרים קטנים ובתים עתיקים. מRIPOLL המשכנו ברכבת (עם האופניים) לעיירה RIBES DE FRESER .
ההחלטה לעשות את הדרך ברכבת הייתה מכיון שחששנו שהכביש לריבס יהיה עם המון תנועה. מהרכבת ראינו שאין הרבה תנועה ואת הירידה חזרה למחרת רכבנו על הכביש.
בריבס מצאנו קמפינג (יש סה"כ שניים ועוד הרבה מלונות) והתמקמנו ללילה. בקמפינג זה נתקלנו בפעם הראשונה בדרישה לשלם כסף גם על האופניים.
סה"כ ק"מ: 38 זמן רכיבה: 3 שעות מהירות ממוצעת: 12.3קמ"ש

נוף אופייני לדרך

יום 4
יום 4: השכמנו לקום, אספנו את כל הדברים לתוך האוהל וסגרנו אותו (לא צריך לנעול), האופניים ננעלו לעץ וירדנו ברגל אל העיירה לתפוס את הרכבת הראשונה (7:30) לעמק NURIA. זהו עמק אלפיני בגובה 2000 מ' שנוצר כתוצאה מגלישת קרחון. אל העמק ניתן להגיע רק ברכבת או בהליכה ברגל. העמק יפייפה ומשמש בחורף כאתר סקי. ממנו אפשר לצאת לטיולים רגליים שונים, אפשר גם לעלות ברכבל קצר לעוד תצפית על נוף הפירנאים. בתצפית יש גם אכסניית נוער למי שרוצה לישון שם. כמו-כן בעמק עצמו יש קמפינג ומלון.
מהאגם שבעמק התחלנו לרדת ברגל לאורך ערוץ מקסים (את הרעיון להליכה זו לקחנו מסיפרו של מנחם מרכוס, "אויר הרים") במקום קיים גם טוריסט אינפורמיישן בו ניתן לקבל מידע נוסף. את ההליכה הרגלית סיימנו בעיירה QUERALBS וממנה עלינו על הרכבת חזרה ל RIBES . ארזנו חפצינו על האופניים והתחלנו ברכיבה על הכביש כימעט עד .RIPOLL בעיירה CAMDEVANOL פנינו מערבה (לכביש 401 GI) לדרך צדדית ושקטה טובלת גם היא בהרבה ירוק והרים. הגענו עד לקמפינג של הכפר
LA POBALA DE LILLET שנמצא בערך 4.5 ק"מ בהמשך הדרך מהעיירה.
סה"כ ק"מ: 44 זמן רכיבה: 2.5 שעות מהירות ממוצעת: 17 קמ"ש

עמק NURIA והמלון לשפת האגם

יום 5
יום 5: בבדיקת הבוקר השגרתית התגלה פנצ'ר ולאחר תיקונו התחלנו ברכיבה במורד מתון לכיוון העיירה GUARDIOLA DE BERGUEDA בה ערכנו קניית מצרכים לטובת היומיים הקרובים. מהעיירה בגובה 700 מ' התחלנו בטיפוס ארוך ומתמשך לאורך ערוץ SALDES הכולל מספר מעברים (פסים) קטנים שהגבוה ביניהם בגובה 1630 מ'. בתחילת העלייה השיפוע תלול יחסית ונוף קצת יבש ומדברי אך ככל שעולים מתגלות פסגות וטירות עתיקות המפוזרות בין הכפרים הקטנים והססגוניים. הרכיבה מתבצעת בתוך שמורת טבע הנקראת SERRA DE CADI וזהו גם שמו של הרכס המורכב מפסגות מרשימות כמו ה-PEDRAFORCA אשר מתנשאת לגובה 2500 מ'.
כמובן לאורך הרכיבה ממשיכים ללוות אותנו שיחי הפטל ועצי התפוחים שהמתיקו את העלייה ונתנו לנו תירוץ לעצור למנוחות. ארוחת צהריים ותיקון פנצ'רים ערכנו בכפר GOSOL ומשם החל הטיפוס האחרון לאותו יום לכיוון מעבר CALL DE JOSE 1630 מ' ממנו ירידה מהנה ומתפתלת לכיוון הכפר TUIXEN שמספר ק"מ אחריו במורד הערוץ המתין לנו הקמפינג המיוחל.
סה"כ ק"מ: 51 זמן רכיבה: 3.5 שעות מהירות ממוצעת: 13 קמ"ש

פסגת ה- PEDRAFORCA באופק

יום 6
יום 6: קמנו לבוקר לח והכל היה די רטוב ומאוד שמחנו כשהשמש החליטה להגיע גם אלינו. הקמפינג שבמפה רשום ליד העיירה נימצא בעצם 9 ק"מ מתחתיה ואנו מוצאים את עצמנו שוב מטפסים בעליה שעוברת הפעם בנוף קצת יותר יבש מזה שהתרגלנו אליו עד עכשיו. העליה התמשכה אמנם קצת יותר ממה שציפינו אבל כדרכה של כל עליה גם בסופה מצאנו ירידה אשר הביאה אותנו דרך שדות וכרמים אל העיר LA SEU D'URGELL . לשמחתנו הספקנו להגיע ממש ב13:00 דקה לפני שעת הסיאסטה (וזה המקום לציין שבספרד ישנו מנהג הסיאסטה ובין 13:00 ל- 16:00 /17:00 רוב החנויות נסגרות. בערים גדולות בדר"כ יש סופרים שנשארים פתוחים.) לחנות האופניים בעיר (הצלחנו להבין שבאזור המרכז קיימות 2) כדי להצטייד בצמיג, פנימיות ומשאבה חדשים. השעה כבר עמוק בצהריים שעון הטמפ' במרכז מראה 33 מעלות (צלסיוס) ואנחנו עוד צריכים להגיע לאנדורה. רכיבה על כביש די ראשי שעולה עם הערוץ בעליה מתונה מאוד מביאה אותנו למרות החום מהר משציפינו לגבול אנדורה. לקח כמה דקות עד שהבנו מה עושים עם הדרכונים, מי שאין לו דרכון של האיחוד הארופאי באמת צריך להחתים אותו. והמשכנו ברכיבה אל תוך המדינה בדרכנו לעיר אנדורה לה ויי. בעצם מהגבול ועד העיר עצמה הכל מיושב ומלא במלונות ובמרכזי קניות ענקיים שנראים כולם כמו דיוטי פרי גדול.
הגענו לעיר ולכבוד יום שישי החלטנו לישון הפעם במלון (למרות שאפשר למצוא קמפינג גם בעיר וגם בכפרים הקרובים). בשעה 20:00 בערב כל החנויות היפות כבר סגורות ככה שאת עניין הקניות לא יצא לנו לנצל ואולי טוב שכך כי בכל זאת המשקל בסוף עלינו....
סה"כ ק"מ: 57 זמן רכיבה:4.5 שעות מהירות ממוצעת: 14 קמ"ש

הפירנאים הגבוהים (אנדורה באופק)

יום 7
יום 7: היום מצפה לנו העליה הגדולה ביותר בטיול זה, טיפוס של 1250 מ' על-פני 25 ק"מ מאנדורה לCALL. DE CABRIS- שם נחצה את ה"גבול" חזרה לספרד. בהתרגשות וחששות קלים התחלנו בדיווש בעליות הקשות דווקא ברחובות העיר. לאחר שהתרחקנו קצת מהעיר התמתנה העליה ורק נמשכה ונמשכה.... קצת מעל העיירה PAL (שנמצאת בערך באמצע הדרך) נמצא פארק לרכיבת אופני הרים ומכיון שהיום יום שבת, עוקפות אותנו הרבה מכוניות ועליהן אופניים. דבר שקצת מתסכל. לשמחתנו לאחר הצומת בה המכוניות פונות לפארק ואנחנו לכיוון השני (הפס קורא לנו) אנחנו חוזרים לאוירה שקטה ונטולת מכוניות כימעט ושוקעים שוב באוירת הירוק והנוף שלא נגמר. אפילו זכינו למספר רוכבי כביש שעקפו אותנו בדרך. מידי פעם עוצרים להפסקת עוגיות, התרשמות, תמונות ושחרור טוסיק ולבסוף לאחר 4 שעות של רכיבה הגענו אל הפס המיוחל. היום החום לא הכביד עלינו, לאחר שוקולד פס (מה שמגיע מגיע) אנחנו מתחילים לרדת אל הצד השני, לתוך ספרד בדרך עפר מקסימה, ממש לרכב בנוף בראשית. בפיצול השבילים אנו לוקחים את הדרך הימנית (למרות שגם השמאלית מגיעה עד TOR) וממשיכים לגלוש איתה לאורך ערוץ הנחל עד לTOR- שם אנחנו עוצרים לרגע למלא מים ולשחרר הפעם את הידיים מלחיצות הברקס. ממשיכים לאורך הערוץ היפייפה שבשלב מסויים ניהיה קניוני ותלול יותר. האספלט חוזר בשלב מסוים ואיתו עליה ממש קלה בדיעבד. בעיירה ALINS התלבטנו קלות אם לעצור לישון (השעה כבר 17:00) אבל החלטנו להמשיך את 15 הק"מ הבאים עד LLAVORSI . הכביש בירידה קלה ותוך חצי שעה אנחנו כבר מתמקמים בקמפינג בLLAVORSI. עיירה מאוד נעימה עם עיר עתיקה בעלת סימטאות יפות.
סה"כ ק"מ: 59 זמן רכיבה:5.5 שעות מהירות ממוצעת: 10.5קמ"ש

דרך העפר היורדת מאנדורה

יום 8
יום 8: אמצע הטיול ואנו זקוקים ליום מנוחה. קמנו בשעת בוקר שהסתברה כמוקדמת מידי כי השמש עוד לא עלתה מעל קו ההרים הסובבים. זה לא כל-כך נעים ללבוש טייץ' לח אבל נמאס לנו לחכות לשמש. התחלנו מדוושים צפון מערבה במעלה ערוץ מתון של נחל
LA NOGUERA PALLARESA הנחשב לאחד מהנחלים הטובים בספרד לרפטינג ועליו פועלות מספר חברות במספר מיקומים שונים.
רכבו לאורך הנחל כ-12 ק"מ עד להגיענו לאגם מרשים בנקודה זו פנינו מערבה לעלייה קשה אך קצרה של 6 ק"מ לכפר ESPOT המהווה את שער הכניסה לפארק לאומי מרהיב בשם AIGUESTORTES (מים מנשבים) המכיל בתוכו אלפי אגמים שנותרו בשטח כתוצאה מפעילות קרחונית.
התמקמנו באחד מתוך ארבעת הקמפינגים הקיימים בכפר בשעת צהריים עשינו כביסה ונפלנו לשינה. אחה"צ יצאנו לסיבוב רגלי קצר והתחלנו להתוודות לנופי הפארק המרשימים.
סה"כ ק"מ: 20 זמן רכיבה:2 שעות מהירות ממוצעת: 10.7קמ"ש

מייבשים את הכביסה ונחים

יום 9
יום 9: השארנו את האופניים והאוהל בקמפינג וירדנו לכפר כדי לתפוס את הג'יפ הראשון (9:00) שעולה לכיוון השמורה (לשמורה ניתן להיכנס רק בג'יפים השייכים לשמורה ולא ניתן להיכנס ברכב פרטי).
לקחנו את הקופסאות שעל הכידונים כדי שישמשו לנו כתיקים לקצת מים וציוד נדרש. קנינו מפה טופוגרפית 1:20000 מפורטת של הפארק ותכננו מסלול של 5 שעות הליכה שעובר לאורך 20 אגמים. הפארק מציע נופים אלפיניים של פסגות עצומות של מעל 3000 מ', אגמים בגדלים וצבעים שונים, צמחייה מגוונת המורכבת מחגורת יער עוותה שמגיעה עד גובה 2100 מ' ומעלייה נוף חשוף של צמחים הררים נמוכים, נחלים זורמים מכל עבר ופכפוך המים נשמע לאורך כל היום. ניתן לבצע בפארק טרקים ארוכים של מספר ימים ולהשתמש בביקתות המפוזרות בפארק בכדי ללון.
לאחר שטעמנו קצת מהנוף חזרנו לנקודה בה הוריד אותנו הג'יפ (בנק' זו מתבצע איסוף בכל שעה עגולה עד 20:00).
ירדנו לכפר וקינחנו את היום במסעדה מקומית. הינו שמחים להישאר עוד מספר ימים בפארק אך זאת נשמור אולי לפעם אחרת.

מנופי פארק AIGUESTORTES

יום 10
יום 10: במהירות הגענו חזרה ליבורסי, ההבדל בין הירידה והעליה, וממנה המשכנו לאורך ערוץ ה- PALLARESA כשהכביש בכיוון ירידה. הנוף נעשה קצת יותר יבש דומה לכרמל בקיץ אבל הרבה יותר גדול. לאחר העיר SORT הנחל הופך לקניוני ממש. ישנן מס' מנהרות על הכביש את כולן אפשר וכדאי לעקוף בדרך הצידית כדי לא לפספס את הנחל.
לקראת העיירה LA POBLA DE SEGUR הכביש מתרחק מהנחל והנוף הופך למדברי ויבש. מהעיירה, לפי המפה, מתחיל אגם שנמצא קרוב לכביש ומסתיים בקמפינג המתוכנן ללילה הקרוב. אנו לא יודעים את הסיבה המדוייקת כניראה שהאגם פשוט קצת התייבש אבל קרוב לכביש הוא לא היה והנוף נישאר יבש וצהוב. שעון הטמפ' מראה על 35 מעלות צלסיוס ואנו מחפשים אחר צל כלשהו לארוחת צהריים. לאחר מס' קילומטרים החלטנו על כתם צל בשולי הכביש. ממש חם. אנחנו אוכלים בזריזות וממשיכים לכיוון הקמפינג מקווים למצוא שם קצת צל וגם בריכה. הגענו לקמפינג וסופסוף זכינו לראות את האגם... האוהל מוקם בזריזות, אוירת האוהל, החום והאגם קצת מזכירה לנו כינרת, ואנחנו הולכים להתרענן במים הקרים של הבריכה.
סה"כ ק"מ:72 זמן רכיבה:3.5 שעות מהירות ממוצעת: 21קמ"ש

הקמפינג על שפת האגם

יום 11
יום 11: בידיעה שלפנינו היום טיפוס של 800 מ' על-פני בערך 20 ק"מ ושהשרב ישבר אולי לקראת הערב, החלטנו לקום קצת יותר מוקדם וכבר ב8:45 התחלנו לרכב. עברנו 20 ק"מ של מישור בנוף עדיין מדברי אבל הרבה יותר ירוק מאתמול ועם הרבה שדות (תירס, חמניות), כרמים וסימני חיים. הבנו שגם היום יהיה חם אבל השעה מוכיחה עצמה ורוח קרירה מנשבת. הגענו לISONA העיירה בה נפסק המישור ומתחילים העלייה והחום. חשבנו לנסות לתפוס טרמפ כלשהו אבל במחשבה שנייה החלטנו שלפי כמות המכוניות שנוסעת (או שלא ממש) לכיוון, עדיף להתחיל לרכב ואם יעבור משהו כבר ננסה. התחלנו בעלייה מתונה בין מטעי השקדים שבשלב מסויים הפכה לפחות מתונה ומאוד מפותלת, אבל כנראה שכשחושבים על החום, לא שמים לב לעליה, ומשבי רוח קלים מופיעים לעזרתנו עם העליה בגובה (שווה לעלות...). כמעט בלי לשים לב עברנו את הפס הראשון (1250 מ') ממנו יש ירידה קצרה ושוב במגמת טיפוס בנוף יבש אבל מצוקי ומרשים. בעיירה BOIXOLS עצרנו למלא מים ומשם עוד קצת והגענו לפס האחרון להיום (1380 מ'). כעת נותרו לנו 20 ק"מ של ירידה לאורך נחל קניוני וזורם. בערך בגובה 600 מ' נזכרנו בחום הגדול, מזל שלא נשאר עוד הרבה עד לקמפינג... סה"כ ק"מ:76

חול צבעוני לאורך הדרך

יום 12
יום 12: מכיון שגילינו שבגובה יותר נעים החלטנו לשנות קצת את המסלול החלטה שהוסיפה לנו שוב טיפוס של 800 מ' בדרך צדדית ויפייפיה וחסכה מאיתנו רכיבת מישור של 20 ק"מ על כביש עמוס מידי. אומנם הנהגים כאן מאוד מתחשבים ברוכבי האופניים אבל אויר הרים עדיף על אויר מכוניות.
עלינו מזרחה בתוך יער אורנים לכיוון העיירה ALINYA וקצת לפני העיירה עברנו במס' מנהרות קצרות שנחצבו בדרך. בכניסה לעיירה מים זורמים וקרים ועצי תאנה מאוד מתוקים, שווה לעצור לרגע... משם עוד קצת עלינו, הרבה בתים עתיקים פזורים בשדות שבדרך ובשלב מסויים התחלנו לרדת ושוב קצת לעלות עד שהגענו לכביש שנוסע בראש שלוחה וזה מאוד כיף לרכב במישור כשכל הנוף פרוס מתחת. ושוב ירידה גדולה בסופה גבי מים יפים ומהם קצת עליה קצת ירידה באזור של חוות מתבודדות (אין מים למלא בדרך) עד SOLSONA. נותרו לנו לפי המפה בערך עוד 15 ק"מ. אל הקמפינג שמסומן בעיירה CLARIANA צריך לפנות בערך 4 ק"מ לפניה ואנחנו נאלצים לחזור אותם כי אין קמפינג בהמשך (כדאי לשים לב).
סה"כ ק"מ:75 זמן רכיבה:5.5 שעות מהירות ממוצעת: 13קמ"ש

הכביש המטפס מהכפר ALINYA  והנוף הנשקף ממנו
הכביש המטפס מהכפר ALINYA והנוף הנשקף ממנו

יום 13
יום 13: היום עלינו להגיע עד תחתית הר המונסרט ולכן אחרי הדרך כדי לצאת מהקמפינג אנחנו עולים על הכביש שהוא קצת עמוס, כשמתאפשר אנחנו עוקפים אותו דרך דרכים צדדיות לכפרים שבצד הדרך. ושוב יש לציין שהנהגים בארופה (גם כשטיילנו בסלובניה לפני שנה נתקלנו בזה) מתחשבים מאוד ברוכבים שבצד.
בטוריסט אינפורמיישן שמצאנו פתאום באמצע הכביש קצת לפני העיר MANRESA , הסתבר שאיפה שחשבנו לישון זה לא קמפינג ובכל האזור אין קמפינג אבל קיבלנו רשימה של מלונות והוסטלים שקיימים. החלטנו לשנות קצת תוכניות בהתאם לידיעות החדשות ולרכב עד MONISTROL. די מהר אחרי MANRESA כבר נחשף רכס ה MONTSERRAT בתפאורת ענן, ברק ורעם ואנו מתגלגלים לכיוונו כשטיפות גשם מתחילות אבל גם נפסקות. הגענו לMONISTROL ורכבנו בתוך סימטאות אבן יפות תלולות וצרות עד שמצאנו את ההוסטל שהופיע ברשימה.
סה"כ ק"מ:75 זמן רכיבה:4.5 שעות מהירות ממוצעת: 17קמ"ש

מקווים שנספיק לפני הגשם, לרגלי המונסרט

יום 14
יום 14: החלטנו לוותר על כניסה לברצלונה עם אופניים ולנצל שוב את נפלאות הרכבת. על המונסרט אי אפשר לוותר ולכן השכמנו קום בנסיון להגיע לפסגת ההר עם קרני השמש הראשונות עוד לפני שאלפי המבקרים גודשים את האתר. המנזר של מונסרט ממוקם בגובה 750 מ' והטיפוס אליו מרשים ומרגש. מלבד הנוף המיוחד להר שהוא בעצם גוש גרניט עצום הנראה כמו מסור מרחוק וכמו דמויות אנשים מקרוב יחודו הוא במנזר מרהיב התלוי על צוק ובתוכו דמותה של "מדונה השחורה" פסל אבן הנחשב לאתר התיירותי הקדוש ביותר לנוצרים בספרד.
את האופניים אנו נועלים בשער המנזר ונכנסים לאחר הצנעת לבושנו להתבונן בכנסיה, במדונה ובוויטרז'ים הצבעוניים שמספרים את סיפורי הברית הישנה והחדשה. המנזר מפורסם במקהלת הנערים המזמרת אך לנו לא יצא להנות מהשירה.
כשעה למעלה הספיקה לנו (למרות שקיימים ברכס שבילי הליכה רבים) ואנו מתחילים לרדת נתקלים במבקרים הרבים שמתחילים להגיע. חיש מהר, תוך 15 דקות הגענו חזרה למלון (העלייה לקחה כשעה) .
לאחר ארוחת הבוקר אורזים ציוד ומפנים את החדר בדרכנו לתחנת הרכבת שבדיוק מגיעה ותוך שעה וקצת אנו מוצאים עצמנו חזרה בברצלונה.
סה"כ ק"מ:25 זמן רכיבה:2 שעות מהירות ממוצעת: 13קמ"ש

המנזר של מונסרט

לסיכום
לסיכום: בברצלונה בילינו 3 ימים נוספים נהנים מהעיר ומשלימים את הקלוריות.
יצאנו לטיול בסוף אוגוסט ולאורך רוב הטיול מזג האוויר היה סביב 25 מעלות מלבד יומיים חמים במיוחד וגשם כלל לא ירד למעט 2 טפטופים. אני ממליץ לצאת לאיזור זה יותר לכיוון סוף ספטמבר-אוקטובר.
בתיאום מלון מראש בברצלונה יש לוודא שהגישה לאופניים נוחה ושיש היכן לאחסן את האופניים בזמן השהייה ואת הקרטונים בזמן הטיול, כמו כן עדיף לחזור ולנון באותו מלון בסוף המסלול המעגלי.
אשמח לעזור בייעוץ ושאלות באימייל: eranlerner@hotmail.com

טורינג סלובניה...
טורינג סלובניה שי וארז מסכמים שבועיים של טורינג בסלובניה להמשך
 מעשה בחלום שהתגשם...
מעשה בחלום שהתגשם שלושה שבועות - קולורדו, שלושה שבועות - קליפורניה, שלושה ימים - מואב. קיץ 2003 בארה''ב !! להמשך

לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של eran lerner...
 לתצוגת פורום
טיול אופניים בפירנאים (ספרד)
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 16/10/2006 :13:28 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  shmuel hartmajer עם תוכן  Patagonia - Pirineos
 14/10/2006 :19:54 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  משה כ עם תוכן  טיול כלבבי