הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

מקצוע חדש בארץ: התאמה מקצועית ואישית של האופניים לרוכב
קרדיט: אריה פישלר
הועלה על-ידי: 
איל  לאתר של איל
26/11/2006, 08:56

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.


עשיתם שיעורי בית. בדקתם וביצעתם השוואה בין כל הדגמים הרלוונטיים לתקציב שלכם. באדיקות הטמיעו בכם את העובדה שלא חשוב מה, מידת השלדה היא הנתון המשמעותי ביותר ברכישה. מצוידים בכל אלה, היה לכם ממש קל להשלים את העסקה. אופניים חדשים, תפורים עליכם בדיוק. המוכר, שמח גם הוא בהתנהלות הזריזה והמאמץ המינימלי מצדו, צייד אתכם בפריטים נלווים ובלחיצת יד בירך אתכם בדרך צלחה והנאה בשבילים. לשם בדיוק פניכם מועדות. לטעום את השבילים על הגלגלים החדשים. אין כמו רכיבת שטח ראשונה על אופניים שעוד לא ראו דגריזר.
כך עוברות להן כמה רכיבות מרגשות, וכאבים מוזרים מתחילים להציק. ברור לכם שאוכף האופניים אינו כורסת הטלוויזיה שלכם מהבית וכל התנוחה הזאת על הכידון במשך שעות לא ממש מזכירה את הישיבה ליד שולחן המשרד היומיומי אליו אתם כבר רגילים. כאבי גב, ברכיים וסתם כפות רגליים נרדמות הם כבר מיחושים שאתם מפנימים כחלק מהרכיבה. במשך הזמן אתם מנסים להיזכר מי הבטיח לכם ספורט מרגש, נעים ומשכר המזרים אליכם אווירת חופש והתמזגות עם הטבע. תוך כדי אותה התמזגות, אתם מנסים להתנתק מהכאב החד שמלווה אתכם בכל דיווש. זה כבר לא ממש כיף, אבל מה לעשות? צריך כנראה לתת לגוף להתרגל לתופעה החדשה: רכיבה...

אז זהו, שלא בטוח. מידת השלדה אכן חשובה, אולם היא מהווה רק צעד ראשון וכללי בדרך להתאמת האופניים לגופכם. התפישה, לפיה ברגע שהתיישבתם על שלדה במידה המתאימה על גופכם להסתגל אליה, היא מוטעית וישנם פרמטרים משמעותיים נוספים בדרך להתאמה האופטימלית. נכון, לישיבה הממושכת על אוכף אופניים יש להתרגל, אבל קיים אוסף שלם של מיחושים אשר אינו מחויב המציאות והתעלמות ממנו יכולה אף לגרום נזק בריאותי, אשר לעיתים אינו הפיך. בגיליון 12 (יולי) של Mountain Bike Action סקרנו מבחר כאבים וניסינו להצביע על הגורמים להם ומה כדאי לנסות ולשנות באופניים. בכתבה זו ננסה לקחת צעד אחד אחורה ולהבין מהם המהלכים שאותם אפשר לעשות על-מנת למנוע את הופעתם מלכתחילה. כדי להמחיש עובדה זו, נזכיר כי גם ברכישת בגד במידה מסוימת, אנשים שונים יצטרכו תיקונים שונים והתאמות כגון קיצור והצרה על-מנת להביאו למצב של נוחות אישית מקסימלית.


(צילום: Ian Campbell, John Kelly באדיבות Serotta ואריה פישלר)
(צילום: Ian Campbell, John Kelly באדיבות Serotta ואריה פישלר)

 מה קורה היום? 

ענף האופניים נמצא בפריחה מטורפת בשנים האחרונות, אבל נושא ההתאמה המדויקת של אופניים מפגר בהרבה ולמעשה כמעט ואינו קיים בצורה מסודרת בישראל. אם תרשו לי רגע להיות פסיכולוג בגרוש, נראה שהמצב כיום מאפיין את חוסר היכולת שלנו לדחות סיפוקים. רק רכשנו את האופניים ואנו כבר כמהים להתגלגל עימם בשטח, מאמינים שכל השאר "יהיה בסדר". חוסר הדרישה מצד הרוכבים מביא גם את החנויות להתעלם במידה רבה מהצורך להשקיע מספר שעות על-מנת לוודא כי הרוכב יושב על אופניו היטב ואכן קיבל את כל המידע הנוגע לכוונון מוצלח של אופניו.  במידה מסוימת התעלמות זו עלולה לפעול כ"בומרנג", שכן רוכב שסובל, מפתח תסכולים אשר מכוונים חזרה גם כלפי החנות שכנראה מכרה לו "אופניים שאינם מתאימים", או פשוט לא עשתה מספיק על-מנת לוודא כי אכן יוכל למצות את ההנאה מהכלי שרכש במיטב כספו.

לשם השוואה נציץ לארה"ב. שם, לדוגמה, קיימים מוסדות המלמדים התאמה והנדסת אנוש של אופניים בצורה מסודרת. בבסיס הלימוד נושאים הקשורים לביו-מכניקה נאותה של רכיבה ותנוחות רכיבה (אחד מבתי הספר האלה הוזכר בכתבה בגיליון 12). בין השאר, מטרת מוסדות כגון אלה היא להכשיר עובדים בחנויות להתאים אופניים ללקוחות בצורה מיטבית. לא לחינם מוצמד לבוגרים התואר Bike Fit Specialist. בנוסף, בחנויות אופניים רבות ניתן לקבל התאמת אופניים בשווי מאות דולרים כמתנה בהשקעת סכומים מסויימים ברכישת אופניים חדשים. בכל מקרה, תהליך ההתאמה הממושך מוצג כחלק בלתי נפרד משירותי החנות.
בחנויות בארץ, כאמור, אין עידוד משמעותי לבצע התאמה מובנית. במקרה הטוב יהיו בחנות עזרים כלשהם לבצע התאמה באמצעות מדידות בסיסיות, אבל השימוש בהם הוא לרוב יוזמה שתגיע רק מהרוכב עצמו.  בנוסף, לא תמיד נמצא הגורם המנוסה, אשר יודע גם לתרגם בצורה נכונה את הפרמטרים לכיוון האופניים ולעשות בהם שימוש יעיל, מה שיכול גם להביא ליישום שגוי של התוצאה הסופית. צריך גם לזכור כי גוף האדם בסופו של דבר אינו מכונה והוא הרבה מעבר לאוסף של מידות. לכן, מלבד התאמה ממוחשבת של המידות לפרמטרים על האופניים צריך להסתכל על כל רוכב בצורה אישית. זו המשמעות של התאמה טובה של האופניים.
במציאות הזאת אין כאן כמעט חשיפה לנושא בצורה מקצועית. מי שכבר ניסה להתאים את אופניו בצורה עצמאית, יודע כי למרות שהמידע קיים והפרמטרים שניתן לטפל בהם ידועים, הרי שבפועל קשה לבצע תהליך מסודר ומובנה על-מנת להגיע לתוצאות. מדובר בהליך מייגע של ניסוי ותעייה. הזזה של מילימטר פה והרמה של מילימטר שם. רכיבה לשם בדיקת התוצאות וחוזר חלילה במידה והתחושה לא טובה מספיק. בהחלט סיפור מתיש, אשר מראש חלקנו מוותרים עליו בגלל הסיזיפיות המלווה אותו. בפועל, אי אפשר ממש לבצע התאמה לבד, כי מלבד ההרגשה של הרוכב על האופניים עם כל שינוי, המינימום הנדרש הוא התבוננות של צד שלישי על צורת הישיבה שלך והסקת מסקנות מכך.


 התאמה להמונים 

עד כמה שהנושא חשוב, אין צורך להיכנס לפאניקה, להשבית את האופניים ולרוץ ל-Bike Fit Specialist הקרוב (אם בכלל תצליחו למצוא אותו כאן). התאמת האופניים לא בהכרח נדרשת לכל רוכב בצורה גורפת, אם כי הבנת עקרונות ההתאמה והטמעת תהליך בסיסי שכזה בהחלט לא יזיקו. חוסר מודעות לכאבים עלול לגרום פגיעות משמעותיות, אולם מן הסתם התוצאות הקשות יתרחשו רק במקרים קיצוניים למדי.

אז מי באמת צריך את זה? כמו תמיד, כיבוי שריפות נמצא בדחיפות המיידית, כי "כוויות כואבות". הכוונה לרוכבים הסובלים מכאבים הנגרמים בצורה ברורה בעת רכיבה ולאורך זמן. במקרים כאלה יש סיכוי סביר כי במערכת המורכבת של רוכב-אופניים משהו עלול להיות לא תקין באופן יסודי וייתכן כי ניתן לשיקום בהתאמה מקצועית.

לעומת זאת, תמיד עדיפה מניעה - והיא התהליך הבריא והחיובי. כל אחד - ובמיוחד רוכבים מתחילים - יוכל ללמוד לא מעט מתהליך מקצועי להתאמת האופניים. יש לציין כי סגנון הרכיבה הוא משמעותי מאוד בקביעת הצורך להתאמה. ככל שתנוחת הגוף קבועה יותר לאורך הרכיבה,   עולה הצורך לוודא כי תנוחה זו היא מיטבית. רכיבת כביש היא הדוגמה הקיצונית לתנוחה סטטית, כאשר במשך שעות משנה הרוכב מעט מאוד בצורת הישיבה על האופניים. אחריה ניתן לציין רכיבת קרוס-קאנטרי המהווה את המודל הקרוב ביותר לכביש, ברכיבת שטח. ברכיבות בעלות אוריינטציה טכנית יותר, דהיינו רכיבות שבילים או בשמן החדש All-Mountain ועד לרכיבות אקסטרים; פרירייד ודאונהיל, מדובר על עבודת גוף דינמית מאוד ובכל מקרה אינטרוולים קצרים יחסית של רכיבה עם הרבה מנוחות לגוף ושינויי תנוחה תדירים. הצורך בהתאמה מניעתית בסיטואציות כאלה יורד משמעותית, שכן בדרך-כלל כשמדברים על נזק הרי שהפגיעה העיקרית נגרמת מיציבה שגויה לאורך זמן ברכיבה אחת, כך שנגרמים עומסים שליליים על אזורים שונים בגוף.

לבסוף, כדאי לדעת כי מעבר לטיפול בנזקים פוטנציאליים, התאמה מקצועית של אופניים מייעלת את השימוש בגוף להנעת האופניים. כלומר, ככל שתנוחת הגוף תתאים יותר לידע המדעי הרלוונטי, יוכל הרוכב להפיק יותר הספק מכוח הדיווש שלו. לא לחינם קבוצות רכיבה מקצועניות מלוות על-ידי גורמים ואנשי מקצוע שהתמחותם היא התאמת אופניים לרוכבים. כל רוכב עובר תהליכים מסודרים על-מנת לוודא כי קודם כל, צורת הישיבה שלו לכל סגנון רכיבה, תאפשר לו השגת תוצאות מקסימליות. ברור כי תחום זה משמעותי יותר לרוכבים תחרותיים.


 הולכים לרופא 

אם כבר שכנעתי אתכם בחשיבות התהליך, השלב הבא, הטבעי, הוא לחפש את איש המקצוע שיוכל להוציא אותנו מה"בוץ". אבל, עד עכשיו תיארתי כמה המצב כאן בישראל בעייתי והאפשרויות מצומצמות, אז איך זה בעצם עוזר לכם, במיוחד כשהחלטתם לעשות משהו?

מתברר שאפשר לבצע התאמת אופניים מקצועית גם בישראל. ראשית, למרות מה שציינתי לגבי החנויות, יש לזכור כי אין סיבה להכליל וייתכן שבמבחר מצומצם מהן תוכלו למצוא בעלי ניסיון וסבלנות שיוכלו לסייע בתחום. מעבר לכך, יש כנראה אנשי מקצוע בודדים שהם בעלי ידע לבצע את ההתאמה בצורה מקצועית. לצורך כתבה זו נפגשתי עם שניים אשר מציעים, בתשלום, תהליך מובנה ומסודר של בדיקת התנוחה על האופניים, Bike Positioning. שתי האלטרנטיבות עוסקות באותו נושא, אולם הן אינן זהות. שתיהן עומדות בזכות עצמן ללא קשר לחנויות אופניים, והן בעיניי צעד חשוב ורציני בדרך להעלאת המודעות לכל נושא ההתאמה המיטבית של אופניים לרוכב.

אלכס ספיר – מנהל ובעלים של מכון סלע לפיזיותרפיה. אלכס, פיזיותרפיסט בעל תואר שני, מציע גישה חדשה שאותה הביא מאוסטרליה. הגישה מבוססת על ניתוח תנוחת הרכיבה באמצעות מצלמת וידאו ותוכנה, המאפשרת צפייה בפריימים בודדים בתוך תהליך הדיווש.

דוד רזניק – מאמן אופניים, בוגר קורס מאמנים בן שנתיים ממכון וינגייט, אשר צבר ניסיון אישי רב וידע ממקורות שונים על התהליך המובנה של התאמת האופניים והחליט להפוך זאת למקצוע. בניגוד לגישה הממוחשבת, התהליך של דוד רזניק מסתמך על צפייה ברוכב בעין בעת דיווש על האופניים.


 ביקור בית 

פעמון הכניסה למשרד צלצל. מעבר לדלת הזכוכית עמד בחור צעיר, נעול כפכפי קרוקס  אופנתיים, מחזיק בידו ארגז כלים מתכתי. "אוף, שוב חשמלאי שטועה במשרד" הרהרתי.  טעויות  מציקות מהסוג הזה נשנות מדי מספר ימים. התקדמתי לדלת כדי 'לנפנף' אותו לקראת הפגישה שלי, שאו-טו-טו עמדה להתחיל. כשכבר הייתי ליד הדלת, ראיתי להפתעתי שבידו השנייה החזיק ה"חשמלאי" משהו שנראה כמו טריינר. מבט בוחן נוסף ברגליים המגולחות למשעי הפיל לי את האסימון ממש על הפדחת: הפגישה שלי מתחילה ממש עכשיו, והבחור מעבר לזכוכית הוא דוד רזניק. הזמנתי אותו כדי לראות כיצד הוא עוזר לאנשים לבצע התאמה מדויקת של האופניים שלהם.
רזניק, בן 25, מתחרה כבר 11 עונות בלמעלה מ-500 תחרויות כביש ושטח, כולל חברות בנבחרת ישראל והשתתפות באליפויות אירופה ואליפויות עולם. בשנתיים האחרונות הוא רוכב כביש   בקבוצה מקצוענית בבלגיה, DAVITAMON LOTTO VCA.
כחלק מעיסוקיו, דוד מתמחה היום בהתאמה אישית של אופניים לרוכב באמצעות טיפול ובדיקת אוסף שלם של פרמטרים הניתנים לשינוי. מגיעים אליו "פליטי" חנויות רבים, אשר אותו חוסר הכוונה שהוזכר למעלה יוצר אצלם תופעות שונות של כאבים.
השיחה תופסת תאוצה ואנחנו מעמיקים לעולם התאמת האופניים. די מהר אני מאבד את תחושת הפקפוק הנובעת מהעובדה שמולי עומד אדם צעיר מאוד, אשר עדין לא השלים את השכלתו הפורמאלית בנושאים פיזיולוגיים (כרגע סטודנט לפיזיותרפיה). צריך הרבה אומץ להתייצב מול אנשים, מבוגרים ממך במספר שנים נדיב ולהעמיד בפניהם קביעות נחרצות שעשויות להשפיע על בריאותם. דוד משדר המון ביטחון, ניסיון והרבה שקט. הוא מאוד בטוח במעשיו ופועל בצורה שיטתית מאוד.
בכל מקרה, כשהוא נתקל בחשד לבעיות הדורשות התערבות טיפולית מקצועית עקב ליקויים גופניים, הוא אינו מאבחן דברים שאינם בתחום סמכותו ועובד בשיתוף עם מרפאת הספורט "מאוחדת" ברמת גן, אליה הוא מפנה את הרוכבים. שיתוף הפעולה הדדי, וגם מהמרפאה מופנים אליו נבדקים על-מנת לבצע את ההתאמה המקצועית של האופניים.
אל הנושא הגיע דרך הצורך בשיקום עצמי. שתי פציעות מנפילות על אזור הברך העמידו אותו בסיטואציה בה הרופאים הכריזו כי לא יחזור לרכוב. כמו כל הסיפורים היפים על אנשים אשר לא קיבלו את גזר הדין הרפואי, כך מצא עצמו דוד במאבקים כואבים שחלקם כללו גם פן תיאורטי בצורת עיון מעמיק בנושאים פיזיולוגיים, קריאת מאמרים והתייעצות עם מומחים שונים. הוא חזר, ובגדול, וגם מצא עצמו רוכב בקבוצה מקצוענית באירופה. שם, בבלגיה, עבר חשיפה נוספת לנושא, אשר תופס מקום של כבוד באימוני רוכבים מקצוענים ומרוכז על-ידי מומחה שעיסוקו היחיד, במשרה מלאה, הוא התאמת אופניים עבור רוכבים.
רזניק מעלה את הרוכב עם אופניו האישיים על טריינר, ונותן הוראות קצרות לגבי צורות דיווש שונות הנדרשות ממנו. תוך כדי עבודה הוא סובב סביב הרוכב ובוחן את מצבו במבחר נקודות אסטרטגיות. התהליך הוא דינאמי. מבצעים מדידות בסיסיות של הרוכב ומצליבים אותן מול מדידות רלוונטיות של האופניים. מכאן מתבצע תהליך הדרגתי של שינויים. מבחר הפרמטרים הוא גדול: גובה אוכף, מיקומו יחסית לכידון, אורך סטם, גובה כידון, זווית הגבהה של הכידון. רזניק מתעכב על כל אחד מאלה בצורה יסודית, מוודא את התאמתו של כל נתון למכלול המספרים העומדים לפניו. לאחר כל שינוי, הרוכב חוזר לדווש והתוצאה נבדקת בעין ובמדידות באמצעות אמצעים פשוטים (פלס, חוט עם משקולת לבדיקת אנך). אחד הכיוונונים החשובים ביותר מבחינת צורת הדיווש, אשר מהווה חלק משמעותי בתנוחת הרכיבה, הוא מיקום הקליטים על הנעל. כאן יש תשומת לב מיוחדת, בשל ההשפעות מרחיקות הלכת.

ההתאמה נמשכת כשעתיים. דוד ילווה אתכם גם לאחר הבדיקה, ישלח אליכם סיכום של הנתונים וההמלצות לביצוע השינויים וניתן להמשיך ולהתייעץ עמו על התחושות לאורך זמן.
רוכב שטח מנוסה ביצע את התהליך עם רזניק לאחר שבכל רכיבה סבל מכאבים משמעותיים שונים. לדבריו, בוצעו מספר שינויים קטנים באופניים ולא צעדים דרסטיים. כבר מהרכיבה הראשונה איכות התחושה עלתה משמעותית, ומספר שבועות לאחר מכן הכאבים הם היסטוריה.

מיקום: רזניק בא אליכם הביתה. טלפון: 3201420 -050. עלות: 200 שקלים לכשעתיים של התאמה, כולל קבלת סיכום הנתונים.

יתרונות: מדובר במאמן רכיבה מוסמך, אדם שחי ונושם אופניים שנים רבות. כל התהליך סובב כל הזמן סביב הרוכב ואופניו, תוך כדי ביצוע שינויים מוקפדים באוסף רחב של פרמטרים.

חסרונות: מדובר באדם צעיר יחסית, כאשר הידע נובע מניסיון אישי ומעשי והוא רק נמצא בתהליך של רכישת השכלה פורמאלית בתחום הפיזיותרפיה (סטודנט).


 כל מילה בסלע (ליאור נורקין) 

זה התחיל כשהעורך שכנע אותי להיבדק על ידי תוכנה חדשה שיובאה לארץ. מצלמים אותך רוכב על אופניך מחובר לטריינר מכל מיני זוויות, מנתחים את הווידאו ומנסים להצביע על כשלים אפשריים בפוזיציית הרכיבה.
"רוצה?" שאל.
"רוצה!" עניתי ושפשפתי את המרפק שדואב ברכיבה כבר כמה שבועות.
קבענו אצל אלכס ספיר, פיזיותרפיסט והבעלים של מכון סלע.
איש חייכן ונמרץ קידם את פנינו. זהו אלכס, יבואן הרעיון מאוסטרליה, שם נתקל בו במהלך לימודי התואר השני. מתברר שבארץ הקנגורו התהליך פופולרי בענפי רכיבה שונים.
"תשאיר את האופניים כאן וניכנס למשרד ואני אסביר קצת לפני שנתחיל".
נו, כבר לא מצא חן בעיניי. "מה זה להשאיר כאן ת'אופניים? הלו? זה האופניים שלי! ככה סתם לעזוב אותם על הספסל?" - רציתי להגיד, אבל כל מה שיצא לי היה רק מבט מודאג לעבר הספסל, האופניים והמשרד אליו אנחנו נכנסים.
"אל תדאג, לא ייגעו בהם", ניחש אלכס את פניי המודאגות .
השענתי את אופניי על ספסל בחדר הקבלה, בין אדון שידו הייתה נתונה בגבס וגברת אחת שרגלה בסד . רק שלא ישאלו אותי ממה הם סובלים.  מה אני אגיד? דלקת במעביר?  ספאזם בכבלים? לא שאלו. רק הביטו בי ברחמים.

אלכס חוזר ומדגיש מספר פעמים שהוא רואה את תפקידו בהצבעה על ליקויים שיש בהם יכולת גרימת נזק מיידי או מצטבר, כתוצאה מאי התאמה בין הרוכב לאופניו. בנוסף הוא מציין, כי ברגע שהתנוחה אינה נכונה והיציבות נפגעת - גם שיווי המשקל אינו במיטבו ולכן תאונות נפילה במצבים מסוימים יכולות להיות שכיחות יותר.
"וואללה!" אמרתי ועשיתי פרצוף של מקצוען שחברות אופניים בונות שלדות לפי הפוזיציה של הגוף שלו ולא ההיפך.
"כמובן שזה מתאים בעיקר לרוכבים חובבנים שרוכבים כמה פעמים בשבוע, ופחות לתחרותיים".
"טוב, בוא תעלה על המיטה ונבדוק קצת מידות, אורכים וגמישויות. נעלה נתונים למחשב ונראה מה הוא יגיד".
הוא מוציא סרט-מידה של חייטים, מד זווית ענקי וסרגל מדידה. אני נשכב על המיטה אבל מקפיד להביט מדי פעם דרך החלון לראות את קצה האוכף והכידון של האופניים, שעדיין חיכו בסבלנות לתורם.
מבצעים אוסף של מדידות המלוות גם בבדיקה פיזית. כאן באה לידי ביטוי התמחות הפיזיותרפיה, כאשר בתהליך הזה אלכס יכול לאתר בעיות שונות, אשר מעבר למידות היבשות מאפיינות ספציפית את הנבדק עצמו.
אחר-כך, מדידת האופניים כדי לוודא התאמה סבירה למידות הרוכב - וכבר אני עולה עליהם  כשהם רתומים לטריינר.
אלכס מתמקם עם מצלמת הווידיאו בכל צד אפשרי.  ימין , שמאל, לפנים ואחור. הצילום מתבצע במהירויות דיווש שונות, כולל בתנוחת עמידה.
בשלב הבא ניגשים למחשב. באמצעות תוכנה המאפשרת הצצה על כל פריים מצולם, ניתן להתעכב על תנוחת הגוף בכל רגע במהלך הדיווש.
לא היה צורך לחפש הרבה, שכן המסך לא שיקר. המצב קשה. "אתה יושב אחורה מדי! " פסק אלכס.
"אחורה?" שאלתי.
"הנה, תראה" הוא הורה על מיקום האגן שלי, מרחק הזרועות מהכידון, כיפוף  גב די מינימאלי -  מה שמביא לישיבה זקופה מדי .
"הזרועות שלך די נעולות והמרפקים ישרים מדי" הוסיף לכתוש. "לא יכול להיות", מלמלתי לעצמי.
"כן, וגם הברך. אתה רואה? כאן היא עושה מין שמיניה כזאת", המשיך ולא הרפה.
"משהו לא בסדר!" הוסיף וחזר למדידות ולמחשב.
"מה כן בסדר?" נחרתי לתוכי בייאוש .
"צריך אולי להרים את הכיסא, להוסיף סטם ארוך יותר". קבע אלכס. "אולי בכלל השלדה הזאת קטנה לך מדי?"

את ההתאמה הבסיסית של מידות הגוף למידות האופטימליות של האופניים עושים באמצעות מחשב. זוהי התאמה יבשה, אשר בעצם כל אחד יכול לעשות. השימוש בווידאו וידע בפיזיותרפיה מאפשר לעקוב אחר נתונים אישיים של כל רוכב, אשר אינם מתיישרים עם העובדות היבשות שפולט המחשב. נתונים אלה נובעים מהבדלים פיזיולוגיים שונים בין אנשים במידות דומות. למשל, נתוני גמישות שונים, תופעות של גפיים שאינן זהות באורכן ועוד. במכון יוכלו להציע לכם תרגילים שונים, אשר מעבר לכיוון האופניים יתמכו גם ב"תיקון" ליקויים בגופכם על-מנת להכינו   טוב יותר לרכיבה.

בסוף אנחנו מגיעים למסקנה, שאופניים כמו שלי לא ממש מתאימים לבדיקה. אופני פרירייד סנטה קרוז בוליט, מלכתחילה מושיבים את הרוכב בתנוחה לא ממש בריאה לדיווש. הם הרי לא ממש נועדו לזה.
"יש לי רעיון אחר", מודיע אלכס ופניו מוארות.
"דבר אחי, דבר!! " קראתי לעברו מנסה לפענח את השמחה.
"אתה צריך עוד זוג אופניים", פסק בחוכמה. "זוג נוסף בעל גיאומטריה שפויה יותר. איתם תעשה את רוב הרכיבות הרגילות. את האחרות, הטכניות יותר, תעשה עם האופניים שכאן". דממה השתררה בחדר. זיהיתי מייד את הפוטנציאל הענק הגלום בבדיקה הזאת ובמסקנותיה.
"תגיד, אפשר לקבל פתק לשתחיה שלי עם הדיאגנוזה הזאת?" שאלתי תוך שאני מנסה להסתיר את התקווה בקולי. בראש טסו להם התירוצים הרפואיים המזעזעים שאשתמש בהם כדי לחזק את רעיון קניית "הזוג הרפואי שלי". ובנוסף, גם לקבל פתק מהדוקטור! .

מיקום: אבן גבירול 186 תל אביב. טלפון: 6012617 -03. עלות: 480 שקלים לכשעתיים של התאמה, כולל קבלת סיכום הנתונים.

יתרונות: נקודת המוצא היא פיזיותרפית ומבוצעת על-ידי אנשי מקצוע בתחום. יש דגש על זיהוי בעיות גופניות היכולות להשפיע על עיוותים בתנוחת הרכיבה, ומציאת מענה באמצעות תרגילים פיזיותרפיים שונים. הרעיון הוא להתחיל מהתאמה יבשה וממוחשבת, אבל לתקן אותה באמצעות  שינוי פרמטרים באופניים על סמך נתונים גופניים אישיים.

חסרונות: אנשי המכון אינם בעלי ידע וניסיון מעולם הרכיבה. עיקר הידע שלהם הוא אקדמי ותיאורטי, ואין ליווי של גורם מקצועי כמו מאמן. צוות המכון אינו מתיימר להציע את מכלול השינויים הנדרשים באופניים (למשל, כיוון קליטים מדויק) אלא להצביע על בעיות בריאותיות פוטנציאליות העלולות להיגרם במצב רכיבה נתון.
    


קרדיט: אריה פישלר
 
 רוח ואופניים (כי לא הכל קורה בשבילים)...
רוח ואופניים (כי לא הכל קורה בשבילים) על אופניים, אמנות, רוחניות ומה שביניהם להמשך
 המדריך לרכיבות מדבר...
המדריך לרכיבות מדבר עם כל הקסם והמשיכה המאגית, המדבר הוא גם מקום של סכנות, ואנחנו, עם כל יצר ההרפתקנות, בסופו של דבר רוצים לשוב הביתה בשלום להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של איל ...
 לתצוגת פורום
תופרים אופניים לפי מידה
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 6/4/2010 :21:51 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  שרון לנדאו ללא תוכן  על מי אתה ממליצים


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 23    דרוג כללי: 3.43

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019