הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור טכני
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

דברים שאפשר להוסיף לאופניים בקצת עבודת כפיים. חסכני ביותר, אך דורש כמה כלי עבודה וידיים טובות
קרדיט: שחר ל.
הועלה על-ידי: 
שחר ל לאתר של שחר ל
7/12/2006, 00:03
סבל קדמי - לטיולים ארוכים
                

   

 אז איך בונים סבל קדמי? 
הסבל שלי מבוסס על סבל שנקרא DELTA MEGARACK™ Shock Treatment.
אפשר להזמין אותו באתר אבל אני חסכן. (סתם... אני קמצן)
גודל בסיס המשולש - 30 ס"מ. גודל השוקיים - 40 ס"מ. החומר - מוט ברזל 6 מ"מ.
מאחורי הגלגלים עובר חצי ´שלע´ (שזה השם של החבק מברזל שמחזיק צינור לקיר, לדוגמא בחשמל, אני לא מכיר שם אחר לזה).
גודלו של השלע העליון מצד לצד הוא 9 ס"מ והתחתון 7 ס"מ. במילים אחרות, זו חתיכת מתכת מעוקמת שעוברת מאחורי המזלג ונותנת קונטרה למשולש הגדול להתפס עליו. שני אומים של 6 מ"מ מרותכים למשולש בכל נקודת חיבור, אחד מלמעלה והשני מלמטה למשולש, וזה כדי לפלס את המשולש עם הקרקע.

סבל קדמי. ככה זה נראה.
סבל קדמי. ככה זה נראה.

 מהלך העבודה היה: 
בניית צורת המשולש, (צלעות 40-30-40) הריתוך נמצא בזווית התחתונה.
ריתוך נקודות החיבור העליונות (אומים 6 מ"מ) תוך בדיקה שהמשולש נשמר במרכז הגלגל.

נקודת החיבור העליונה. האום הימני מרותך מלמעלה והשמאלי מלמטה לברזל.
נקודת החיבור העליונה. האום הימני מרותך מלמעלה והשמאלי מלמטה לברזל.
ריתוך המוט המקביל לבסיס המשולש (נקודת החיבור התחתונה) תוך בדיקה שהוא מעל הנאבה, מתאם הדיסק וכ´. זה כ 15-20 ס"מ מתחת לנקודת החיבור העליונה.
ריתוך נקודות החיבור התחתונות, תוך בדיקה שהמשולש נשמר במרכז הגלגל - זהו השלב שיקבע אם המשולש יצא מפולס או לא!
הברגים - ברגי אלן 5 מ"מ, האומים תפוסים מאחורי ה´שלע´. השימוש באומים 6 מ"מ הוא לצורך יצירת טבעת נוחה לריתוך וגדולה מספיק למעבר בורג 5 מ"מ בלי להתברג.

החיבור התחתון מפלס את הסבל. אפילו שלא נוח לשלע, אחרי שנלחים- ככה זה ישאר.
החיבור התחתון מפלס את הסבל. אפילו שלא נוח לשלע, אחרי שנלחים- ככה זה ישאר.

 ייצוב הסבל על המזלג 
בשלב זה הכל עומד במקום, אך המשולש עדיין יכול לנוע ימינה ושמאלה על המזלג.(עד למצב של פגיעה בגלגל) האופציות העומדות כשלב זה, הן או לחבר את שני המשולשים בעזרת קשת עליונה שתעבור מעל הגלגל, או ליצור זווית מיוחדת שתתחבר מנקודת המשען של הבלם הקדמי (או במקרה שלי - מנקודת ההכנה לבלם הקדמי, כי יש לי בלם דיסק), אל נקודה כלשהי בצורת המשולש. שני החיבורים ימנעו את סיבוב המשולשים. אני השתמשתי בצורה האלגנטית יותר אך המורכבת יותר מבחינה טכנית. יצירת הזוויות האלו היא לא משהו שבכלל אנסה לתאר... חשוב לשים אומים שימנעו תזוזה לשני הכיוונים בחלק הזה - זו נקודת המשען היחידה ולכן היא מונעת תזוזות גם שמאלה וגם ימינה.

תצלום מלמעלה של הזווית שמקבעת את הסבל למזלג.
תצלום מלמעלה של הזווית שמקבעת את הסבל למזלג.
על הסבל החדש תופסים תיק מכל צד, ואתם מוכנים לצאת לדרך לטיול ארוך יותר ובטוח יותר! בהצלחה!

מה זאת אומרת אין לכם תיק?!

קרדיט: שחר ל.
 
 איך לא נעצבן את ההילוכים...
איך לא נעצבן את ההילוכים או: ''מי אמר שלאופניים אין קלאצ'?'' להמשך
 בלמים - כמה אצבעות אנחנו צריכים בשביל לעצור ?...
בלמים - כמה אצבעות אנחנו צריכים בשביל לעצור ? עם כמה אצבעות בולמים ? במידה ובלמי האופניים שלך טובים, אצבע אחת צריכה להספיק בשביל לעצור את האופניים, לא יותר. מרבית רוכבי האופניים משתמשים באצבע המורה, אחרים ''באצבע המשולשת'', רובינו בשתי האצבעות. להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של שחר ל...
 לתצוגת פורום
עשה זאת בעצמך: סבל קדמי
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 7/12/2006 :00:09 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  איל עם תוכן  סחה על היוזמה!


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 33    דרוג כללי: 3.63

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019