הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

Southridge 96er Special – הכי תפור אישי שיש
קרדיט: אדי ארנט, MBA
הועלה על-ידי: 
איל  לאתר של איל
25/1/2007, 09:06

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.



בגיליון אפריל 2006 (האמריקאי) בחנו את ה-96er המקוריים מ-Carver Bikes. המסקנות בכתבה היו: "הם מתגלגלים כמו אופני 29 אינץ' אבל בלי מגבלות התכנון שבניסיון לדחוף גלגלי 29 לתוך שלדה שבקושי מתאימה לגלגלי 26 אינץ'. מה שנותר לגלות הוא, איך הרעיון ייושם לאופני שיכוך מלא ואיך הם יעמדו במבחן הזמן...".
ה-Carver מהפכניים, ולא הייתי מוכן לחכות שהתעשייה תדביק את הפער ותבנה גרסת שיכוך מלא. לכן התקשרתי לגאון עיצוב המתלים, כריס קוקליס, וביקשתי שיבנה לי מתלה, יחיד במינו, כזה בדיוק. אחר כך ביקשתי מ-Titus Cycles לבנות אותו.

 יותר אישי מאי-פעם 

לפני שני עשורים טיטוס התחילו עם נישה של בניית אופניים בהתאמה אישית מטיטניום. שיטת הפעולה שלהם נשארה קבועה עד היום: קודם כל לוקחים מידות של גוף הרוכב אצל סוכן מוסמך של אינץ'. בשלב הבא, הסוכן ימדוד את המבנה המלא של האופניים הנוכחיים של הרוכב (גובה האוכף, הטייתו, מרחק אוכף-כידון, ועוד). אחר-כך עוברים על נקודות החוזק של הרוכב: האם הוא מטפס, חובב ירידות, אחד שעושה הכל? האם הוא אוהב את תחושת הפלדה, אלומיניום, קרבון, טיטניום? מהלך מתלה מכובד או תחושה נוקשה יותר?
הסוכן שולח את המידע ישירות למפעלי טיטוס שב-Tempe, אריזונה. שם הם משרטטים אופניים ייחודיים, בהתאמה אישית, עליהם רשום שם הרוכב. לקונים יש אפילו הזדמנות לאשר את התוכניות לפני שבונים אותן.

החיים האמיתיים: זמן קצר אחרי שהשרטוטים אושרו, אלה האופניים שהגיעו לפתחנו
החיים האמיתיים: זמן קצר אחרי שהשרטוטים אושרו, אלה האופניים שהגיעו לפתחנו

 למה טיטניום? 

טיטוס מתעסקים בטיטניום כאילו זה פלסטלינה למבוגרים. לרשותם עומד מגוון אינסופי של טיטניום בטווח רחב של קטרים ועוביי דפנות. הם לוקחים את הגודל הנכון ואז מעבדים אותו במכונה ומעצבים את הצינורות לשלדה האופטימלית של כל רוכש; שלדה כזו, שתזכה לאורך החיים הממושך ביותר שחומר כלשהו יכול לתת.
טיטוס בחרו להושיב את פרויקט ה- 96er שלי על אופני Racer X Titunium Custom. האופניים האלה נבנים תוך שימוש בטיטניום 3.25. צינור הראש עובר עיבוד במכונה על-מנת להפחית משקל בלי לפגוע בחוזק. בחידוש לשנת 2006 פותחה זרוע מתלה אחורי חזקה יותר עשויה אלומיניום. הזרוע חלקה יותר, מעוצבת בנוזל הידראולי (הידרו-פורמינג),  ומחודדת, מלווה בתומכות כיסא מקרבון. היא קלה ב-113 גרם לעומת הזרוע בטיטוס הישנים שלי. בולם אחורי Fox RP23 בהתאמה ספציפית לשלדה, מספק 3.6 אינץ' של מהלך גלגל אחורי.
טיטוס כללו גם את ערכת בורגי הטיטניום שלהם. זה חוסך בערך 85 גרם נוספים. סך-הכל, שלדת ה-96er התפורה אליי אישית שוקלת 2.3 ק"ג.

 מוצרים נבחרים 

היה לי כזה מזל טוב עם אופני ה-Racer X שלי מדגם 2005 כך שרציתי שה-96er החדשים שלי ייבנו מאותו קיט חלקים אולטימטיבי ותחרותי (בייעוד, לא במחיר): מעביר אחורי SRAM X.O וגריפ שיפט, מעביר קדמי, קראנק וקסטה 11-34 XTR, שרשרת SRAM PC-991 Hollowpin, פדלים מסוג Bebop, מעצורי דיסק Magura Marta SL Carbon, כידון רייזר של Answer מקרבון, גריפים ננעליםMaxM , סטם Syntace F99, הדסט Tiso, מוט כיסא Thomson ואוכף Titus Ti-rail.
הבקשה היחידה הנוספת שלי הייתה שהאופניים יגיעו עם מערכת גלגלים מלאה Notubes ZTR 355, כולל צמיגי The Crow של Stan וגם רוטורים מאלומיניום של Stan. מערכת הגלגלים המלאה עם גלגל קדמי של 29 אינץ', ואחורי של 26 אינץ', צמיגים, חומר איטום, רוטורים וקסטה 11-34 XTR, שקלה 2.86 ק"ג בלבד. במילים פשוטות, זה פשוט יתרון לא הוגן.

 הם חיים! 

בסופו של דבר, אופני הפרויקט MBA 96er, בעיצובו של כריס קוקליס ובבניית חברת טיטוס, הגיעו למשקל המרשים של 10.34 ק"ג. מדובר במשקל היכול להתחרות בכל זוג אופניים של אלוף עולם. בכל זאת, האופניים שלי הם אופני 96er, ולדעתי (אחרי כמעט 20 שנים של תחרויות ובחינת אופני הרים) הם טובים יותר מכל זוג אחר!
איך שעליתי על האופניים מיד הרגשתי בבית.. וכי למה לא? לאופני הפרויקט שלי היה ציר מרכזי גבוה ב-2.5 מ"מ וגריפים גבוהים ב-5 מ"מ בלבד. במילים אחרות, למרות שמלפנים תקוע לו גלגל 29 אינץ', המידות הן כמו ב-Racer X הישנים שלי.

 לדחוף עוד 3 אינץ´ 

אז איך מתנהג גלגל ה-29 אינץ' אחרי שדוחפים אותו בשלדת 26 אינץ'? אופני ה-Racer X 96er שנבנו בהתאמה אישית אוכלים כל מהמורה ופשוט ממשיכים הלאה. גלגל גדול יותר באופן טבעי נותן היגוי איטי יותר כשהאופניים מוטים והיציבות הנוספת מורגשת בכידון בצורה חיובית. האופניים עדיין מתמרנים באופן צפוי עם תחושת קלילות, שה-Racer X ידועים בזכותה. עכשיו הוסיפו את הגלגל הקדמי בקוטר 29 אינץ' עם גיאומטריית שלדה נכונה, ותקבלו אופניים שנשארים אף טוב יותר על קו הרכיבה ומנדנדים את הכידון אפילו פחות, בכל מהירות, אפילו בעליות. הרוכב על האופניים נאבק פחות בגלגל הקדמי בזמן שזה עוזר לו לכוון את האופניים ישר קדימה אל מעלה הגבעה.

החלק האחורי נשאר מהיר וחד כמו אופני מרוץ טובים עם זנב קשיח
החלק האחורי נשאר מהיר וחד כמו אופני מרוץ טובים עם זנב קשיח

 הירידות הן כל הסיפור 

אני ממש אוהב ירידות, ואופני ה-96er גורמים לי להיות טוב יותר בזה. עם גלגל קדמי של 29 אינץ', לא צריך להאט כל-כך מול מהמורות גדולות ואפשר לכוון את הכידון, פחות או יותר, לאן שרק רוצים. האופניים נותנים "יותר" גלגל קדמי ועוד שטח פנים של צמיג שניתן להדביק לשביל בפניות. על קרקע רכה, גלגל ה-29 אינץ' מרחף הרבה יותר טוב. מסלול המרוץ של Rim Nordic כולל סינגלים עם פניות צפופות וחדות (סוויצ'בקים), ושבילים שהופכים קופצניים, מלאי קוליסים  וקרקע דרדרתית בקיץ. אבל, מי שזוכה לרכוב על ה-Titus 96er יכול להתעלם מהקפיצות, לכוון את הכידון פנימה והחוצה בקוליסים, לקחת פניות חדות בדרדרת, ולרכוב לאן שהוא רוצה בצורה יעילה.
החלק הכי טוב הוא, שכל היציבות ותחושת הרכיבה החלקה מתקבלים בלי לאבד את היכולת החדה, המהירה והעניינית של טיפוס עם אופני 26 אינץ'. על גבי ה-96er, זה פשוט קל יותר להמשיך להתלהב מהסינגלים. זה כמעט כאילו יש לכם דוושת גז.

קרדיט: אדי ארנט, MBA
 
 רכיבה אגדית: Salsa Ala Carte...
רכיבה אגדית: Salsa Ala Carte זה הולך לכאוב באגף המתלים, אבל בכל מה שנוגע לפניות וכוח רכיבה, סביר מאוד שאף אחד לא יוכל להתקרב אליכם להמשך
 צילום - על גלגל אחד...
צילום - על גלגל אחד המדריך המתקדם לצלם הרוכב. קבלו את הטיפים שיהפכו אתכם (אולי) לצלמי-רכיבה מושלמים להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של איל ...
 לתצוגת פורום
נשק קרוס קאנטרי איכותי
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 34    דרוג כללי: 3

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019