הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

כתבות > מדור מאונטיין ביק אקשן ישראל
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

   לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי
 
 

אם אתה רוצים אופניים שיעשו יותר מאשר לטוס במהירות לא אנושית במורד ההר, GT מייצרים אופניים ממש בשבילכם
קרדיט: מערכת MBA, קליפורניה
הועלה על-ידי: 
איל  לאתר של איל
14/2/2007, 09:54

                

   

המהדורה הישראלית של מגזין MBAction היוקרתי.
לחצו כאן להזמנת מנוי.



ה- GT DH-i הם אופניים למטרה אחת בלבד. אין בהם שום ניסיון לוורסטיליות. אם אתה רוצה אופניים שיעשו יותר מאשר לטוס במהירות לא אנושית במורד ההר, GT  מייצרים אופניים ממש בשבילך. זה פשוט לא ה-GT האלה. ל- GT DH-i  ייעוד אחד: לנצח את השעון. אופניים שרוצים שתתגלגל מראש ההר ועד לקו הסיום עם מינימום תזוזה של מחוג השעון.

הייעוד: לנצח את השעון
הייעוד: לנצח את השעון

 דקה אחת  


שלדת המונוקוק של ה- DH-i מורכבת משני חלקים מעוצבים של לוחות אלומיניום המרותכים יחדיו. חיזוק מאסיבי עוטף את צינור הראש ומוסיף קשיחות לחלק הקריטי שבקדמת שלדת המונוקוק. בחלקה האחורי של השלדה נמצאת תושבת מחושלת נוספת. זו משמשת לחיבור תושבת האוכף העשויה קרבון, ומספקת קשיחות נוספת לחלק העליון אליו מתחבר הבולם האחורי. לזרוע המתלה האחורי עיצוב מרשים באותה מידה, עם שפע של מקום לצמיג וציר שחרור מהיר בעובי 20 מ"מ (Maxle Axle).

פינוקים נוספים שכדאי להזכיר ואינם מופיעים בטבלת הנתונים הם מותחן השרשרת של E-Thirteen שעוצב במיוחד למערכת ה-DH-i , ההדסט Pig DH Pro של חברת FSA (עם מסבים תעשייתיים אטומים ומסב תחתון גדול), וציר מרכזי Shimano Saint המורכב על מערכת ה- I-Drive הייחודית. לצורך המבחן (ושקילת המפלצת) התקנו פדלים Tioga SF-MX Pro שטוחים, אך ה- DH-i מגיעים ללא פדלים.


כמה שיותר תלול: ה-DH-i יכולים לאלף כל מסלול
כמה שיותר תלול: ה-DH-i יכולים לאלף כל מסלול

 עמידה בזמנים  


הפרופיל העבה של ה-DH-i אולי מקנה לאופניים מראה כבד, אבל ההיפך הוא הנכון. האופניים מרגישים קומפקטיים. רכבנו על אופני שבילים רחבים יותר מה-DH-i. שום חלק בזרוע המתלה לא משתפשף ברוכב בזמן הדיווש. למעשה, ייתכן ואלה הם אופני הדאונהיל הצרים ביותר שבחנו אי-פעם.

תנוחת הישיבה באופניים היא קלאסית לדאונהיל. הרוכב ממוקם נמוך, קרוב לכידון, המשקל מוטה היטב לאחור והגלגל הקדמי מרגיש כאילו הוא נמצא באיזור חיוג אחר. כיוונו את הבולם האחורי לקצת מעל 20 אחוזי שקיעה ועקבנו אחר ההוראות של חברת RockShox בכיוון לחץ האוויר במזלג (שהודפסו, למרבה הנוחות, על הבולם עצמו). הבולמים היו מכוונים והזמן התחיל להתבזבז, וזה הדבר העיקרי שה-DH-i שונאים.

בזינוק: ישנן הרבה סיבות שיגרמו לרוכב ה-DH-i להרגיש בזינוק כאילו נורה מתותח. ראשית, האופניים קלים יחסית לאופני דאונהיל. דגם המבחן שלנו, בגודל מדיום, שקל קצת מתחת ל-18.60 ק"ג עם פדלים. בחנו כבר אופני שבילים אגרסיביים מאוד, המיועדים אמנם למסלולי יהלום שחור טכניים אך בכל זאת שקלו יותר.
שנית, מנגנון ה- I-Drive  מונע בובינג בצורה נפלאה. אפילו עם בולם ה- DHX 5.0 במצב פרופדל רך (אנו ממליצים לשים על מצב פרופדל רך, דבר הניתן לביצוע גם בלי להסיר את תושבת האוכף) האופניים מדוושים נהדר. שלישית, הצמיג האחורי שהרכיבו GT  על האופניים, גם אם לא הבחירה המושלמת לדאונהיל, חוסך משקל ועוזר לאופניים להאיץ בקו הזינוק. ולבסוף, מעביר ה- SRAM X.O האחורי הקצר מתקתק הילוכים בסמכותיות, אפילו תחת מאמץ.

פניות:  זווית הראש הנמוכה דורשת מהרוכב לזוז קדימה, להישען על הגלגל הקדמי ולהתרכז בהעברת משקל לפדל הנכון, כדי לגרום ל-DH-i לפנות בירידות מתונות או שיפועים חלקים ומהירים. ברגע שהמסלול הופך להיות תלול יותר, האופניים מרגישים בבית. תנוחת הרכיבה הנייטרלית מגיבה היטב וההיגוי מתחדד.

בקטעים הקשים: רק להישען לאחור ולשחרר. השיכוך, הבולמים, מערכת ה-I-Drive והשלדה עובדים יחדיו כדי להתמודד עם הדברים הגרועים ביותר שמסלול דאונהיל יכול להציב בפניהם. בולם ה- DHX 5.0 מאפשר לכוון את התנגדות סגירת המהלך (bottom-out) לפי רצון הרוכב. GT עשו עבודה טובה בלשמור על אופניים שקטים. כמעט ואין רשרושים בין השרשרת לשלדה או זרוע המתלה, והשרשרת נשארה מתוחה אפילו אחרי 6 מטרים של בלימה על מהמורות.

אהבנו את המשקל והתאוצה של הצמיג האחורי, אולם חטפנו סנייק-בייט לעיתים קרובות מדי. תיאלצו להחליף לצמיג בשרני יותר כאשר המקורי יישחק (או כשיימאס לכם להחליף פנימיות מחוררות). דרך אגב, ציר השחרור המהיר העבה (Maxle Axle) מאפשר להוריד את הגלגל האחורי בקלות. אין צורך במפתח ברגים.

בלימה:  הגלגל האחורי מסוגל לקבל רוטור בקוטר 8 אינץ', אולם GT  סיפקו לנו רוטור 6 אינץ'.  החלטה חכמה. אם המסלול יבש או חלק, דיסק גדול ינעל את הגלגל בקלות מדי. הדיסק הקטן יותר סיפק יותר שליטה באחיזה ולא איבד מכוח הבלימה. מלפנים, רוטור ה-8 אינץ' הוא מאפיין מבורך. שני המעצורים פיזרו את כוח העצירה עם מודולציה מעולה.

קפיצות: ה-DH-i הם לא אופני קפיצות, אבל זה לא אומר שהם לא מסוגלים לרחף. המשקל הנמוך והדיווש שמגיב היטב עוזרים לרוכב להמריא. השיכוך האיכותי שם כדי לספוג את הנחיתות.

במהירות: ה- DH-i מתוכננים ומיוצרים עבור אלה שרוכבים מהר. ככל שהמהירות גדלה, כך מרגישים האופניים טוב יותר. ההיגוי, שהרגיש מסורבל במהירות נמוכה, הופך לזריז ויציב ככל שמאיצים (בעיקר במדרון תלול). גם השיכוך נכנס לפעולה באותו שלב, ומאפשר לרוכב להיות יצירתי בבחירת קווים שרוכבים אחרים יעדיפו להימנע מהם.

פסק זמן:  מה אפשר לא לאהוב ב-DH-i? את תושבת האוכף (שמחוברת לשלדה בארבעה ברגי אלן) יש להסיר כדי לכוון את עומס הקפיץ בבולם וכיוונים נוספים (לחץ האוויר שמשפיע גם על ה- ProPedal ועל קשיחות סגירת המהלך). זה המחיר שמשלמים עבור מבנה השלדה הייחודי של ה-DH-i. מחיר שנשלם  בכיף.


מערכת השיכוך אולי מסובכת, אבל התוצאה פשוטה
מערכת השיכוך אולי מסובכת, אבל התוצאה פשוטה


מזלג האוויר, RockShox Boxxer World Cup, חוסך משקל רב ופעל באופן מושלם לאורך המבחן. ישנם עדיין רוכבים רבים שמעדיפים את ההרגשה הפרוגרסיבית של בולמי קפיץ במרוצי דאונהיל, אולם מספרם הולך ומצטמצם. בולמי אוויר יהפכו למקובלים יותר ככל שיגדל מספר הרוכבים שינצחו איתם מירוצים.

מגיני הפלסטיק של RockShox (שמונעים מרגלי הבולם לפגוע בשלדה בסיבוב הכידון) מגבילים את יכולת הסיבוב של ה- DH-i בפניות איטיות או סוויצ'בקים. במסלול מפותל והדוק, כדאי לשקול לשים מגינים על השלדה במקום על הבולם, כדי לשפר את רדיוס הפנייה.

עם הזמן לצידנו: אנחנו אסירי תודה ל-GT שלא ניסו לספק את האופניים עם תג מחיר של 3,500 דולר. GT מעולם לא כיוונו לכך שהאופניים ייתפשו כמיועדים לרוכבים דלי תקציב. מדובר באופניים שמגיעים מוכנים להתחרות ישר מהקופסה, ויעניקו למתחרה חובבן את אותו יתרון מכני (ומנטלי) שיש לרוכב מקצועי ובעל ספונסר. בכך שנצמדו למחיר הגבוה של 5,500 דולר, הצליחו GT  לספק את הסחורה. עכשיו, כל מה שה-DH-i צריכים כדי להגיע לראש הפודיום זה אותך.


יציקת תושבת האוכף מסיבי פחמן מכסה את הבולם האחורי
יציקת תושבת האוכף מסיבי פחמן מכסה את הבולם האחורי

 מפרט טכני 

מחיר: 5,499.99 דולר
ארץ ייצור: טייוואן
משקל: 18.51 ק"ג 
שלדה שבחנו: 16.5 אינץ' (מדיום)
גובה ציר מרכזי: 14 אינץ'
אורך תומכות שרשרת: 17.25 אינץ'
אורך צינור עליון: 24 אינץ'
זווית ראש: 64 מעלות
זווית צינור כיסא: 66.5
גובה Standover: 30 אינץ'
בסיס גלגלים: 44.5 אינץ'
מהלך קדמי: 8.5 אינץ'
מהלך אחורי: 7.9 אינץ'
חומר שלדה: אלומיניום
בולם קדמי: RockShox Boxxer World Cup
בולם אחורי: Fox DHX 5.0
חישוקים: Sun MTX
צמיגים: Kenda Nevegal  (2.3 אחורי, 2.5 קדמי)
נאבות: DT Swiss FW 440
מעצורים: Avid Juicy 7
ידיות מעצורים: Avid Juicy 7
קראנק: Shimano Saint
שיפטרים: SRAM X.O trigger
מעביר קדמי: אין
מעביר אחורי: SRAM X.O
גלגלי שיניים: Shimano (42)
קסטה: Shimano Dura Ace 9-speed (12-25)
פדלים: Tioga SF-MX Pro platform (לא כלולים)

קרדיט: מערכת MBA, קליפורניה
 
 מחזירים עטרה ליושנה...
מחזירים עטרה ליושנה אופני Santa Cruz Superlight משלבים אלגנטיות וקסם. הסיפור האמיתי להמשך
 טיטוס בהזמנה אישית...
טיטוס בהזמנה אישית בנייה ידנית של אופניים בהתאמה אישית לאדם אחד ולכל שביל: Titus Moto-Lite Exogrid Custom להמשך


לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של איל ...
 לתצוגת פורום
GT DH-i 2007: הזמן רץ
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
 16/2/2007 :19:39 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  דניאל אלכסייב עם תוכן  בקשר לDHI  [תמונה]


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

לדרוג הכתבה יש לבחור בין הר אחד לחמישה הרים
פצצה 5 4 3 2 1 חלש 
מספר מדרגים: 59    דרוג כללי: 3.10

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2019