טיפול תקופתי
 מאת: ע בכור
אחרי כל תקופה מומלץ לעשות ''טיפול עשרת אלפים''לאופניים שלכם (את הבדיקה והטיפולים במיכלולי האופנים יש לעשות לאחר שהאופנים נקיות)
נפתח ב: 19/7/2007

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 ע בכור
אני רוכב מקצוען אף על פי שאני בן 14. אני רוכב מאז ומעולם, אני אוהב לרכב בירקון אני מכיר שם כמעט כל "אבן ואבן" אז עם מ...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  

בלוג זה נצפה  16682 פעמים
 18/7/2007   קרנק 3482

בחנו היטב את מצב השינים ואת מידת העקומימיות של הפלטות. בגלגלי שיניים מודרניים חלק מהשיניים קטומות כדי לסייע להעברת הילוכים חלקה. עם זאת נסו לזהות שיניים שבורות , מעוכות או עקומות. אם הפלטה במצב טוב צורת כל שן דומה פחות או יותר לטרפז סימטרי. סובבו את הקרנק לאט וודאו שהפלטות עצמן ישרות. פלטה עקומה עשויה לגרום לרעשים וקפיצות הילוכים.

פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:51:56 PM
 18/7/2007   צירים 3481
ציר בעל מיסבים תקינים, מסוככים ומכוונים, מסתובב חלק ואין בו חופש צידי. פרקו את הגלגל מהשילדה ונסו לסובב את הציר עצמו. כך תוכלו לזהות ביתר קלות חספוס בתנועה. כעט החזירו את הגלגל למקומו ולחצו עליו ימינה ושמאלה.תנועה מוגזמת מלווה בנקישות תעיד על חופש בציר. לעתים טיפול בבעיה מצריך שיפוץ או החלפת מיסיבים בציר.
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:51:06 PM
 18/7/2007   חיזוק ברגים 3480
חשוב לבדוק שהברגים הבאים מחוזקים כראוי:ברגי חיזוק מוט הכידון לצינור הראש, ברגי חיזוק הכידון למוט הכידון, בורק חיזוק הקרנק לציר מרכזי, ברגי גלגלי השיניים בקרנק, ברגי חיזוק מוט הפדל והפדל עצמו. לבדוק את כל הברגים הקשורים למעצורים והברדים המחזיקים את גומיות המעצור לגוף המעצור בורג או מנוף החיבור המהיר של מוט האוכף ברגי חיזוק כבלי ההילוכים הקידמי והאחורי, וברגי חיבור מוט כלוב הבקבוק. יחד עם בדיקת ברגי מוט הכידון בידקו השהכידון ישר!.
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:45:28 PM
 18/7/2007   ברקסים (v ברקס לא דיסק!) 3479
תפקידם של הבלמים חשוב ביותר לבטיחות הרוכב לכן הקפידו לבדוק שהקבל של הברקסים מתוח בצורה תקינה זאת אומרת לא מתוח מידי ולא מתוח כלל).
יש לבדוק את רפידות הברקסים עם עם "גמורים" או שאפשר עדיין להשתמש בהם, עם הם גמורים תחליפו אותם לרפידה אחרת תקינה.
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:38:39 PM
 18/7/2007   גלגלים (חישוק) 3478
סובבו את הגלגל ושימו לב למרחק החישוק מרפידות הבלמים (למי שיש V ברקס) כך תאתרו שמיניות. שמיניות קלות אפשר לתקן על ידי מתיחת החישוק. נסו לחוש את מתח החישוקים. בגלגל האחורי מתח החישוקים גבוה יותר בצד של הקסטה. בכל מקרה, באותו צד התחושה צריכה להיות אחידה. לאחר מכן ודאו שהגלגלים משתחררים בקלות . רכיבת שטח מייצרת עומס עצום על הגלגלים במיוד על הגלגל האחורי.
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:35:08 PM
 18/7/2007   צמיגים 3477
בדקו היטב את הצמיג כדי לאתר קרעים חורים או סדקים. סימני השחיקה בצמיג די ברורים מעבר לגודל ושלמות השינים. נסו לזהות קרעים וסימני יובש ב"קירות הצדדים". סימני יובש עלולים לגרום לכשל של הצמיג בדרך. על כן החליפו צמיגים בלוים בזמן. בידקו את השינים ואת החספוס על פני הצמיג. צמיג בלוי לא יאחז היטב על פני השטח ועלול לגרום להחלקה לא רצונית
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:28:35 PM
 18/7/2007   שילדה 3476
העבירו מבט בוחן על השילדה על מוט ההגה על המזלג האחורי על מוט האוכף ועל המושב ודאו שאין שברים או סדקים העלולים לקרוס בעט מאמץ שימו לב במיוחד לאזורי החיבור והריתוך שם בדרל כלל נקודות התורפה של האופנים יש להחליף חלק פגום אם נתגלה או להתייעץ עם מומחה לגבי פתרונות
פורסם על ידי ע בכור @ :7/18/2007 9:23:36 PM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
תגובות לבלוג
טיפול תקופתי
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
 19/7/2007 :13:05 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  עונג בכר עם תוכן  עוד כמה זמן יהיה המשך זה רק חלק א´
 19/7/2007 :10:46 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלעד פלטין --Momentum-- עם תוכן  אחלה כתבה , מתומצתת להפליא


[ ]
לפרסום זה יש: 2 הודעות

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות