כתבות > מדור טיולים בארץ
עד כמה החום משפיע על הרכיבה שלך?

לא רוכב/ת ביולי אוגוסט!
   רוכב/ת בשעות הערב המאוחרות
   רק עם זריחת החמה
   החום לא עוצר אותי

תל חי לים התיכון
מאת:  יניב ספראי לאתר של יניב ספראי
30/8/2007, 11:07
והנה יצאנו לדרך - בכניסה לשד הלבן מעל ק"ש

מאפייני הרכיבה: בקרבת שביל ישראל.
אזור: הגליל העליון ואצבע הגליל
עונה מומלצת: אביב
אורך המסלול בשעות: יומיים

בשעה טובה ומוצלחת, לאחר תכנונים ודחיות רבות, התייצבנו, בבוקר לח בשנת תשס"ו עת קטיף הדובדבנים......, בתל חי לביצוע המסע.
ציוד הכרחי על הגב (מים, פנימית רזרבית, חטיפי אנרגיה, משקאות איזוטונים, כיד הדמיון הטובה על כל רוכב.) וכל השאר ברכב הליווי.
הטמפ' נראתה מבטיחה, למרות התחזית שצפתה קשיים מרובים (שרב כבד ואובך).
החילונו לרכב לכיוון דרום בהתאם לתוואי שביל ישראל, טיפסנו לכיוון הפארק הגיאולוגי שמעל לקריית שמונה והמשכנו לקיבוץ יפתח, לאורך הדופן המזרחית של רכס רמים.
צופים לעמק החולה הפרוש לרגלינו, הגענו לצומת יפתח שמתחת למצודת כ"ח (לזכר כ"ח לוחמי הפלמ"ח שנהרגו בניסיונות לכובשה) ומשם רכבנו למושב דישון, בינות למטעים ריחניים המתחילים להבשיל את תוצרתם הצבעונית.
בפינה מוצלת, מתחת לעצים, פרשנו את ארוחת הצהריים מהטנדר של מרדכי ולאחר מנוחה של כחצי שעה, המשכנו ברכיבה במורד הכביש עד לנחל דישון, שם, לצערנו, נאלץ שימי לנטוש אותנו, ומיהר במורד הנחל לביתו ולסידור העבודה שלו.
אנחנו לעומתו המשכנו במעלה הנחל.
הדרך התפתלה, בין הר דישון להר עלמון, משובשת בחלוקי נחל קטנים וגדולים שהפכו לעיתים את הרכיבה לאתגר של ממש, כשמערכות ההילוכים המתוחכמות ובולמי הזעזועים המשוכללים של האופניים היו לנו לעזר ברכיבה.
בדרכנו החרדנו מרבצו חזיר בר ענקי, שבחוסר רצון פינה לנו את הדרך ומצא לעצמו פינה מוצלת ומוגנת מפני רוכבי אופניים טרדנים
באחת ההפסקות, בעוד אנו ממלאים מחדש את מחסני האנרגיה המדולדלים שלנו (חטיפי אנרגיה ותמרים, הו בעיקר תמרים ועוד קצת תמרים...), הצטרפו למנוחה שלושה טיילים שהגיעו מדרום.
לאחר שיחה קצרה התברר כי הם בדרכם לביצוע חלקו האחרון של שביל ישראל וזאת לאחר שהלכו לאורכו מאילת באופן רצוף.
הצדענו קבוצה אחת לשנייה והמשכנו בדרכנו.
מנחל דישון עלינו על כביש יראון – סאסא המתפתל לו במעלה יער ברעם ודיוושנו בעלייה התלולה שנראתה אינסופית כשאנחנו תרים אחר פיסות צל מזדמנות למנוחה חטופה.
החום הכבד (43 מע') הכריע את הכף. בצער רב, החלטנו לוותר על התוואי של נחל ציבעון ודיוושנו ישירות אל בית ספר שדה הר מירון, שם הזמנו חדר מבעוד מועד.
לפני ארוחת הערב, עוד התענגנו על מנת הפסטה הענקית, שהכינה מבעוד מועד, אשתו של ז'ק ועל כך מגיעה לה התודה.
לאחר שהעייפות והקור (גובה 920 מ') הכריעו אותנו צנחנו על מיטותינו, לא לפני שדחסנו את האופניים לתוך החדר, שהרי רוכב אופניים אמיתי יעדיף לישון בחוץ ובלבד שהאופניים שלו יהיו מוגנים...

יום ב'.
כיאה לאנשי אגד, השכמנו קום בשעה 04.00 (מיכאל הלך לתת לתרנגול בעיטה שיתחיל לקרוא, עצלן שכזה...)
יצאנו לדרכנו.
האוויר הנקי של הר מירון מילא את ריאותינו, עצי היער חלפו על פנינו במהירות וקור הבוקר הציף אותנו בהרגשת רעננות.
מהר מאוד (75 קמ"ש) הגענו לפאתי הכפר חורפייש ושם פנינו דרומה, על מה שהוגדר ע"י המפה כ"שביל אזורי" אך התברר בשטח ככביש סלול למשעי.
הכביש התפתל לו, בינות לבוסתנים הצומחים.
דובדבנים אודמים בבשלותם, בין הר פקיעין להר מירון, ריחות פריחת התפוח והתאנה, עלי גפנים מלבלבים בעדנה, רחש המים המפכים לאורך ערוצי היובלים, המצטרפים לבסוף לנחל כזיב כל אלו הצטרפו לחגיגה של חושים ואדרנלין, והפסטורליה הייתה מושלמת.
עצרנו בדרכנו ליד אנדרטה לזכר חללי אסון המסוקים שנבנתה ע"י בני משפחתו של פאדי קזאמל שנהרג באסון.
לאחר רכיבה של כשעה נכנסנו לפאתי הכפר בית ג'אן, כשאנחנו מושכים תשומת לב מעורבת בפליאה. כנראה שחמישה רוכבי אופניים צבעוניים, עטויים בטייץ הדוק, המדוושים במעלה כבישי הכפר התלולים, אינם מראה נפוץ בכפרים.
בכפר, על כבישיו הנפתלים, הסבנו את פנינו לכיוון מערב ויצאנו לכביש המוביל לפקיעין.
הפעם, השביל המתוכנן, למרות שגם המפה וגם אימות ב-GPS הראו את קיומו, נעלם לאחר רכיבה קצרה בינות למטעים, טרסות וסבך, שהפכו את הרכיבה בערוץ לבלתי אפשרית.
נאלצנו, בשרירים דואבים, לחזור לאחור ולטפס בחזרה אל הכביש הרחב המוביל מערבה, לפקיעין.
פיתה דרוזית חמה עם לבנה במרכז הכפר (טעים מאוד) ועוד אחת (גם טעים), סבון משמן זית בחנות המפעל והמשכנו בדרכנו מערבה.
בצומת תפן, נכנסנו דרך כפר ורדים ותרשיחא, עד לעין יעקב, משם ירדנו בדרך יפהפייה אל נחל הגעתון.
בערוץ הנחל, דהרנו באופנינו, תוך כדי הפסקה קצרה בעין געתון (מומלץ למשפחות, הכניסה דרך כביש 3833), עד לאנדרטת השיירה.
כאן נפרדו דרכינו – ז'ק, עמי ומרדכי הקפיצו את מיכאל לטבעון והמשיכו לעפולה, זרח ואנוכי רכבנו עד נהריה והתניידנו באוטובוסים עד לק"ש.

חצינו את הגליל העליון וחזרנו עייפים אך מרוצים מאוד.

בתחילת היום השני מלאי עזוז ....

מסלול ברכס לבן לימי הקיץ החמים...
מסלול ברכס לבן לימי הקיץ החמים נופים מרהיבים של עמק רפאים ורכס שורק, טיפוסים בריאים (אך לא קשים מדי), ושני סינגלים משובחים. מה עוד צריך לרכיבה שתתאים גם לחום של הקיץ? להמשך
 רכיבה בעמקים...
רכיבה בעמקים רכיבה בשטחים פתוחים להמשך

לפורום טיולים
לכתיבת כתבה במדור זה...
לרשימת הכתבות של יניב ספראי...