מרוץ התפוח - חוויות של קבוצת סגל מומנטום
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
תודה ענקית לכל רוכבי סגל מומנטום שהגיעו לסופשבוע הארוך הזה בצפון, לתחרות קטנה ומדהימה בגבול הצפון. כנראה וזה באמת אחד האזורים היפים בארץ למרוצי אופניים. יום שישי בבוקר עם אוויר יבש, דוקר בטעם של פלפל חריף, יצאנו לחימום קריטריום סביב תחנת הדלק בצומת הגומה. מהקבוצה, מי שעוצר את השעון על הזמן המהיר ביותר היה ניר זוהר 6:50 /43.89 קמ''ש – רוכב על אופני סגל ללא אירובאר, ללא גלגלי חלל או חליפה הדוקה עם מעט בד. בנשים – מרטינה צין קרן עוצרת את השעון על 7:44:55 – כמעט חצי שנייה מהמקום הראשון. אנדרי בליאקוב עם 7:20 ומקום שלישי במסטרס א'.
נפתח ב: 17/7/2008

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  5896 פעמים
3861

תודה ענקית לכל רוכבי סגל מומנטום
שהגיעו לסופשבוע הארוך הזה בצפון, לתחרות קטנה ומדהימה בגבול הצפון. כנראה וזה באמת אחד האזורים היפים בארץ למרוצי אופניים.

יום שישי בבוקר עם אוויר יבש, דוקר בטעם של פלפל חריף, יצאנו לחימום קריטריום סביב תחנת הדלק בצומת הגומה.
מהקבוצה, מי שעוצר את השעון על הזמן המהיר ביותר היה ניר זוהר 6:50 /43.89 קמ"ש – רוכב על אופני סגל ללא אירובאר, ללא גלגלי חלל או חליפה הדוקה עם מעט בד.
בנשים – מרטינה צין קרן עוצרת את השעון על 7:44:55 – כמעט חצי שנייה מהמקום הראשון.
אנדרי בליאקוב עם 7:20 ומקום שלישי במסטרס א'.

יום שישי אחה"צ שעה 17:00 – עדיין שאריות של יובש רע בגרון, מחכה לנו העלייה למלכייה. כל אחד מקבל את התדרוכים שלו בנוגע לעלייה הארוכה הזאת. השורה התחתונה ברורה לכולם. במידה ובבוקר – 'בפרולוג' היו צריכים 'למות' על האופניים במשך 6-7 דקות, הפעם צריך לדעת לעשות זאת למשך 30-45 דקות בהתאמה, רק שהפעם יוצאים למקצה כולם נגד כולם (לא בנגד השעון).
במקצה עלית גברים בולטים אצלנו מתן גדולטר המקומי וניר זוהר שמעט נרדם מאחורי הפלטון.
בעלית נשים מרטינה מחכה לזמן המתאים שכל הלחץ ירד ופורצת קדימה, היא עוצרת את השעון על 42:46 דקות – מקום ראשון בנשים ובפער של 1:51 מהמקום השני.
ניר זוהר – מקום 9 (השינה הטרופה מאחורי הפלטון עלתה לו מעט ביוקר)
מתן גדולטר, על קסטה 23 מאחור (זה בסדר, אין שכל אין דאגות וככה נעשים חזקים יותר) – מקום 12.
לב חולמר – במקום שני במסטרס פרו, עם יותר אופטימיות ופחות חודש אבט"ש (ראה 'ערך עידן לייפר')
זה היה מקום ראשון בהליכה.


אנדרי במקום השלישי (מסטרס א)
עידן לייפר מסיים את המרוץ כמו שאף אחד שהגיע אחריי לא נראה מסיים....כל הכבוד !
ברק עם פנצ'ר.

בהמתיננו לטקס הפודיומים על גבול לבנון ישראל, דרור גדולטר, אבא של מתן, הזהיר את כל אלה שממשיכים את השחרור על כביש המערכת... (אפשר להיכנס לכותרת העיתון ולא בגלל הישגים....)
טעות לוגיסטית שלי ואין לנו אוכל לתדלק את הגוף מיד אחרי השלב השני. הדבר גם יפגע בחלק מאיתנו (בראשונה מרטינה, אחריה מתן ולב).


בשלב השני מנצח דן אלתרמן (כצפוי כמעט לגמרי) בדרוג הכללי. אייל רהט בגישור קדימה – מקום שני ושלישי (מעט בהפתעה) – קורניליוס ההולנדי (שהודה בפניי בבוקר שהוא מעט חושש מהשלב הזה, 'עליות זה לא התחום שלו'... מגובה 1.88)
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :7/17/2008 8:58:50 AM
3860
בערב שישי ביסוד המעלה, הממטרות של משפחת גדולטר השרו רוגע נינוח לא פחות טוב ממסג' בראש פינה עליו ויתרנו מראש מפאת חוסר הזמן. קצת תה להשקיט את האסטמה של חסרי הכושר וקמים כבר בחמש בבוקר.
6:15 אנחנו ביראון מתחילים להתארגן למרוץ ה 110 קילומטר.
על קו הזינוק קצת אחרי שבע, אני שומע תירוצים של רוכבים, כנראה שלא רק אנחנו עייפים...אני צוחק לעצמי. אבל יופי לנו, ככל שהמצב יהיה יותר קשה, כך הכישרון נשכח בצד ומה שנשאר זה הראש והעבודה הקשה של כל העונה.


מתן וניר נראים טוב בפלטון, אני לצערי שרשרת נופלת לא בזמן הנכון – בעלייה, הרבה אנרגיה יוצאת כדי לחזור חזרה לפלטון. לב עם פרצוף שמצליח להרגיז אותי ושנינו ביחד בחזרה בפלטון.
מבחינתי הקצב יחסית נוח, אך הרגליים, הגב והריאות לא התאוששו לגמרי מאתמול.
במקצים האחרים הדברים לא נראים טוב. מתברר שמרטינה סובלת לא מעט ונמצאת ביום לא טוב, אפילו יום רע, למזלה איתה רוכב עידן לייפר (גיבור היום של הקבוצה), ביחד עם מרטינה הם עובדים כדי לצמצם את הנזק – הפער בין ירדן אבידני למרטינה גדל ל 2 דקות, אך הם הצליחו לצמצם זאת לדקה אחת ובכך מרטינה שמרה על המקום הראשון בדירוג הכללי של המרוץ.
מבחינתי, אחרי הנשירה בהקפה שלישית מהפלטון הפכתי בהדרגה לרכב ליווי על שניים :
ניר זוהר נושר לאחור עקב כידון משוחרר, עד שאפילו מגיע עד אליי, מתקנים את התקלה, אני מנסה לעזור לו לחזור חזרה, אבל הוא חזק מדי בשבילי, בהצלחה....
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :7/17/2008 8:57:43 AM
 17/7/2008   הצליחו יפה ביחד לצמצם את הפער 3859
אני עובד יפה עם דורון אקספילד ואלכס יוסוף, עם האחרון הדברים עובדים יותר טוב ואנחנו מצמצמים נזקים כמה שניתן, בשלב מסוים אני מאחל לאלכס בהצלחה. הייתי צריך לדאוג, מרחוק (רחוק = 20-60 מטר !!!) שעידן ומרטינה עובדים מספיק טוב יחדיו כדי לצמצם נזקים לפנים. מרוב הצעקות חששתי לרגע שארגון עם דגל צהוב יעלה כוננות מצפון.
מ 2 דקות הם הצליחו יפה ביחד לצמצם את הפער מ 2 דקות ל 1 דקה.
מלפנים, מתן גדולטר בקבוצה השנייה של המרוץ, צובר ניסיון וביטחון (על קסטה 23....), אבא דרור בטח גאה בו לא מעט...המאמן פחות. גדולטר היה שווה בשלב השלישי של יום שבת שניים-שלושה מקומות קדימה, גם על ה23, אבל עם כל ההצגות של עלם החמודות הזה, אני בטוח שהוא הבין זאת יפה מאוד לבד. ניר צריך ללמוד להימנע מתקלות שתופסות אותו מאליפות הארץ.... היה שווה יותר בשלב 3
(אבל אם לסבתא היו גלגלים....)
לאנדרי – כל הכבוד על הנחישות – מקום שלישי בכללי במסטרס א'.
לב – לדעת לסבול, לרכב ולהתאמן זה לא מספיק (כולל לאכול).
ברק – באופניים יש שני גלגלים, לא חמישה (כלומר – פנצ'ר אחד זה דבר קריטי).
אבל גיבור היום ללא ספק – עידן לייפר, לא בהכרח בגלל יום שבת, אלא איך שנראה וסיים את הקטע ביום שישי בערב, במידה ורוכבי עלית היו יודעים לסבול כמוהו, הדירוג הכללי שלי היה לבטח הרבה יותר נמוך...
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :7/17/2008 8:56:55 AM
 17/7/2008   מה אני רוצה שהרוכבים שלי בסגל מומנטום ילמדו ? 3858
אחרי בריחות ותקלות (כולל פנצ'ר בריאות וחומצת חלב בגב וברגליים) סוגרים לבד על הלפלטון (ניר, מרטינה ועידן הפנימו זאת).
חלק מהרוכבים בארץ לא יודעים מה זה מרוץ שלבים, כפי שאינם יודעים כנראה מהו מרוץ כביש באירופה (מהירויות של 47 קמ"ש במישור...) מבחינה מנטאלית, רובם בקבוצה תפקדו נהדר, הראתם שקורצתם מהחומר הנכון. התחלתם, סיימתם, וזה לא היה קל כלל וכלל.
למרוץ שלבים צריך לדעת להתכונן כמו שצריך, ראשית מבחינת תוכנית האימונים, ההעמסה לקראת מרוצים מאין אלה שונה לגמרי. ' הבלוקים' הם יומיים רצופים של עומס שמשקפים למעשה 'מיני טור', ההתאוששות בין ההעמסות צריכה להיות כמעט מקסימאלית. כמו כן התזונה בין האימונים.
בקבוצה ניתן היה לראות את ההתאוששות הטובה יחסית של ניר, לעומת שאר הרוכבים (תזונה ומנוחה טובה...גיל צעיר גם כן... רק חבל שזה בה על חשבון דברים אחרים כמו הכנה של הציוד).
למתן למשל סגרתי את הלפטופ על אצבעות הידיים בשעה 22:00. (גן ילדים)

מי היה חסר לנו בשישי בבוקר ?
כמובן, איש ה 60 קמ"ש ל 1 קילומטר – מר גל מנדלבאום.
ליום שישי אחה"צ – האבא בהתהוות – מר אביחי גרינברג.
וליום שבת כמובן, MR צ'אושו שמתחזק לאט-לאט סביב לבריכה (נצחונו של קורניליוס חיזק זאת).

ניצחונו של קורלניוס – 'הרוכב האלמוני'
הרוכב האלמוני הזה הוא חבר נבחרת הולנד ב U23
הוא אלוף הולנד לנוער בכביש.
באמתחתו מקום שני במרוץ 'הלט-וולט' לנוער (אחד ממרוצי הנוער היוקרתיים ביותר באירופה, אותו גם שנה שעברה ניצח ישראלי אחר – קיריל פוזניקוב).
ההקפה המהירה ביותר במרוץ, היתה ההקפה האחרונה של קורליניוס – 16:45 – הקפה שרכב בה כמעט כולה לבד.


מי זה דן אלתרמן - מי זה ? (תקישו בגוגל)
טריאתלט בכיר ישראלי. בשנה האחרונה יצא לי ללמוד עם אח שלו רן בקורס מאמני טריאתלון (שליווה אותו בתחרות). מההיכרות הקצרה עם רן (ששונה מדן) אני יכול לומר כמעט בוודאות, שבמידה ודן היה מבין רק קצת יותר בטקטיקה של רכיבת כביש, לאדון קורניליוס היו הוצאות לא קטנות של החזרי נסיעה חזרה להולנד.... (אתם אפילו יכולים לראות זאת בתמונות).


זהו, תודות לדרור גדולטר (אני יודע עכשיו מאיפה האהבה של הבן שלך לנצח מגיעה !)
ותודה גדולה לעידו סירקין, על תחרות מרשימה, כן ירבו.
וכמובן, תודה רבה לרוכבים ורוכבות.

אלעד פלטין
סגל מומנטום
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :7/17/2008 8:55:53 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
מומנטום בצובייק
מומנטום בצובייק
תגובות לבלוג
מרוץ התפוח - חוויות של קבוצת סגל מומנטום
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017