טיול אופניים בהרי הטאורוס
 מאת: oren gavriel
סוכות (אוקטובר 2008) , 3 חברה מחליטים ליסוע להרי הטאורוס לטיול אופניים דינאמי שיקבע בשטח
נפתח ב: 22/10/2008

הסקירות שלי

בלוג זה נצפה  14474 פעמים
 22/10/2008   טיול אופניים בהרי הטאורוס 3975
סוכות (אוקטובר 2008) הבורסות עדיין יורדות, מה שוב נארגן טיול חאנים בדרום, אין משהוא בחו''ל ? בירור קצר מעלה את אופציית הרי הטאורוס בטורקיה לאורך נהר הקופרלו גם יפה גם קרוב ובמחיר סביר. התארגנו שלושה חברה : רמי אלכס ואני התחלנו לחפש דילים לאנטליה. החלטנו לאמץ את אחד הדילים הזולים של טיסה + מלון 3 כוכבים ,כיוון שידענו שנהיה 3 ימים בטיול אופניים בשטח, כך שבמלון היינו מעט רק לילה ראשון ואחרון וגם שיהיה היכן להשאיר את ארגז האופניים.
קניון קופרלו
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:53:46 AM
 22/10/2008   יום ראשון : 35 ק"מ 3974
קמנו אחרי שינה טובה במלון ולקחנו מונית מזרחה ל כפר Tasagil (או בטורקית טהשהל) מעט צפונה מ Serik
עלינו על דרך אספלט במגמת עלייה לכיוון הכפר Beskonak
האמת , בארץ אני לא מעז לעלות על אספלט, אבל בין הכפרים שהתנועה דלילה והנופים מזכירים לי את נאפל נהנתי מכל רגע.
בדרך עצרנו פעמיים לטבילה בנהר הקופרלו עד שהגענו לגשר הגדול שם פגשנו את מסיימי ה ראפטינג.
בירור קצר עם מוסטאפא המדריך המקומי והוצע לנו לאכול אצל קרוב משפחה שלו וגם לישון בחינם במסעדה המשפחתית.
אומנם סחבו שקי שינה ליתר ביטחון אבל החלטנו לחפש עוד קצת.
המשך רכיבה לאורך הנהר מצפון מביא אותנו לכפר בישקונאק .
כאן כדאי להצטייד במעט אוכל ליומיים הבאים כיוון שלא תראו עוד הרבה חנויות עד סוף הטיול.
בירור קצר עם המקומיים מגלה שהפנסיונים נמצאים מעבר לגדה כך שיש להמשיך עוד קצת עד הגשר הרומי ואז לחזור מעט מהצד השני.
כאן מצאנו את Perge pansiyon
עם בתי העץ החדישים והברווזים ששטים באגם עלות 25 יורו ללינה + ארוחת בוקר.
החלטנו לסגור על דיל לשני לילות כיוון שתכננו מסלול מעגלי למחר , כך שנוכל להשאיר את רב הציוד בחדר ולרכב יותר חופשי
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:53:26 AM
3971
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:48:18 AM
 22/10/2008   יום שני: 60 ק"מ מעגלי 3970
התחלנו בטיפוס של 11 ק"מ עם הפרש 800 מטר גובה לכיוון הכפר Selge (מתחילים מגשר רומי)
למזלנו הטיפוס היה על אספלט ובמזג אוויר קריר כך שהגענו עדיין נושמים לגובהה 1000 מטר.
משם המשכנו לביקור באמפי הרומי , בדיעבד הבנו שבגלל שהגענו מאחורה מעט אחרי הכניסה הרשמית חסכנו 3 יורו .
משם המשכנו עם השביל לכיוון הכפר Oluk שם גם הצטיידנו במים מאחד המקומיים.
ביציאה מהכפר האספלט נגמר ועוברים ל 17 ק"מ בדרך עפר באיזור שהזמן עצר בו מלכת – קפדוקיה הקטנה על שום סלעי הענק שרואים בדרך.
אחרי ירידות שטח רבות וחציית גשר ומעבר שוב לאספלט עוברים בין בתי מקומיים עד שעינינו קלטה מסעדה משפחתית בצד ימין, שמה אכלנו הרבה ירקות צ'יפס וגולת הארוחה - גוזלמה (Guzleme), שנראה כמו מלאווח ובפנים יש או גבינה או פירה.
בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לטיול הג'יפים של מדראפט שפינק אותנו בשיפודים לקינוח.
אח"כ ירדנו באספלט לכיוון עוד גשר שלאחריו התחלנו לטפס עד הפסגה שם פנינו ימינה לדרך עפר ביער אורנים.
מי שלא פונה כאן יגיע לכפר Coltepe
מכאן יש להמשיך ישר בירידות מטורפות ולא לפנות בדרך ימינה ל Tazi או gezel
לכיוון בישטונאק,
בסוף יש לחצות עוד גשר עם יובל של קופרלו ומיד לאחריו מטפסים לכביש ופונים ימינה ושוב ימינה לגשר הרומי ומשם לחדרים.
קפדוקיה הקטנה
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:47:36 AM
 22/10/2008   יום שלישי : 70 ק"מ 3968
רכבנו 3 ק"מ מזרחה על אספלט במורד הנהר עד הכפר Karubuk
מכאן פנינו ימינה לדרך עפר לכיוון הכפר Demirciler
לאט לאט נכנסנו לטיפוס שטח קשה של 600 מטר גובה עד הפסגה.
אחרי הבקתות למעלה בצד ימין יש פניית מזלג עם ימינה ושמאלה , אנחנו המשכנו ישר עד צומת T
ושמה פנינו שמאלה והתחלנו לרדת לאורך הרכס , בדרך היו כמה פניות במגמת עלייה שלא לקחנו , אנחנו המשכנו לרדת ישר כל הזמן .
(בדרך יש נקודת מים בצד שמאל שעזרה לנו)
בסוף הירידה יש לעבור גשר לצד השני , מיד אחריו לפנות ימינה ואז שמאלה לדרך אספלט.
את הדרך הזו המשכנו עוד הרבה עם עליות וירידות רבות לכיוון ה high-way מערבה מסריק
כל הזמן לכיוון הכפר Candir
בסוף תפסנו מונית למלון .
ניתן גם לצאת ב Serik דרך הכפר akbas
טיפוס לפסגה
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:45:51 AM
 22/10/2008   יום הטיסה חזרה 3967
יום אחרון בטורקיה החלטנו ללכת לבזאר ואח"כ לים בלארה שהיורה כבר החל לטפטף.
בדרך למלון ארגנו עוד מסקנטייפ לעטוף את הארגז כמה שניתן .
העברה למלון עברה בלי בעיות אבל בחזרה הוזמן אוטובוס אחר והיה קצת צפוף כך שנאלצנו לעלות את הארגזים למושבים האחוריים, הנהג אוטובוס השתולל וטען שיקבל דוח מהמשטרה , אחרי קצת ויכוחים וצעקות 20 יורו בקשיש יישרו את ההדורים.
נפרדים מהטאורוס
פורסם על ידי oren gavriel @ :10/22/2008 8:40:46 AM
 22/10/2008   טיפים נוספים: 3965
1) למי שאין כח ביום השלישי ניתן להמשיך ברכיבת האספלט כל הזמן בסימון אדום לבן בין הכפרים לכיוון Serik או Aspendos
2) ) לקחת שק שינה לטיול ,לך תדע איפה תסיים את היום.
3) יומיים אחרונים מומלץ להתחיל מוקדם כיוון שמתחילים עם עליות ארוכות וגם רוכבים קרוב ל 10 שעות כך שלא תגיעו לחושך .
4) ביום הראשון בבישטונאק מומלץ להצטייד באוכל ליומיים הבאים כיוון שלא תראו עוד חנויות בדרך.
5) אנחנו רכבו 3 אנשים , מה שהתברר אידאלי בדיעבד.
לא ניתן להכנס יותר מזה למונית אחת עם מושב אחורי מתקפל Renault Kongo
וככה לא צריך להתפצל
6) אספלט בין כפרים דומה יותר לדרך ב' אצלנו , הרבה חצץ ומעט זפת
בירידות להזהר כיוון שיש הרבה חצץ מפוזר ולא מהודק,
למרות שחצי מהטיול היה על אספלט עדיין נהננו מאוד מהנופים הירוקים ומהכפרים היפים בדרך .
7)סאן דור לא גבו כסף על ארגזים לאופניים למרות שעברנו 20 קילו,
תלוי בטוב ליבו של הפקיד.
8) לא ניתן להשיג מפות טובות לאיזור לכן המסלול נבנה תוך התיעצות עם חברה מקומיים.
9) עלות כל הטיול 1900 ש"ח
1200 למלון + טיסה ששולמו בארץ
700 בטיול אופניים עצמו על לינה , אוכל , מוניות .