מרוץ בית ג'וברין - מרוץ סיום העונה, סיכומים מבחינת קבוצת סגל מומנטום הרים
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
היה מהיר ונעים
נפתח ב: 11/10/2009

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מקצה המסטרס פרו (קרדיט - צילום איל דולין)
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  2751 פעמים
4368

  ביום סתיו נעים התייצבנו למרוץ סיום עונת 2009 בבית ג'וברין. במקצה עלית - אביחי גרינברג במקצה מסטרס פרו : בנעמי צ'אושו, עופר פוזנר ועדי פיליפ בספורט : ליטל ברנשטיין גיא דוייטש גילי רוזנשטיין ושי אלקין.

 כנהג רכב הליווי במקצה המסטרס פרו+הנוער, אני בעצם יכול לספר רק על מה שהיה שם (מנקודת הרכב ליווי ולא מעומק הפלטון). במקצה הנ"ל זינקה קבוצת סגל מומנטום הרים בהרכב חסר למדי (3 במקום 6 רוכבים:מיכאל רק 'חוזר לעיניינים', עידן בנופש וברק בעמדת חלוקת מים עם צלע שבורה).

הסברתי לשלושת המתחרים ערב קודם את היתרונות של הקבוצה והחולשות שלה, כך הם זינקו ללא מכשירי קשר וללא הקפטן שברח לנו לנופש עם אופני הרים... קבוצת CCC ביחד עם הנוער פתחו יחסית למקצה מסטרס בצורה אגרסיבית (יחסית), אך עדיין הקצב (ע"פ זמנים) היה נינוח (43-42 דק להקפה) לעומת מה שתורגל באימונים.

הבריחה גדלה עד לכמעט 2 דקות, כאשר אני כבר בחוסר נוחות, אומר לצ'רניקה... "אנחנו 'כרגע' מפסידים...לא טוב" בבריחה שכללה מספר רוכבי נוער, ביחד עם גל צחור. מאחורה בפלטון עופר פוזנר ועדי פיליפ החלו לעבוד יחדיו כדי לצמצם ולהחזיר את הבריחה בחזרה, שני רוכבי מומנטום כנראה ומספיקים לעבודה הזאת, בנעמי שמר כוחות מאחור לרגע המתאים.

יציאה להקפה שלישית, בנעמי פותח את דלת תנור הפחמים ומעמיס, הילוך 5 וקדימה. מספר רוכבים מנסים לשבת, הוא מנסה להתחמק ולברוח (מהלך לא נכון של בזבוז אנרגיה מיותרת) רוכבים נוספים מזנקים לפנים, חלק מצליחים לשבת על בנעמי וחלק נושרים. מגישור שפתח פער של 20 שניות הוא מצטמצם בחזרה ל8 שניות איומות, אבל בנעמי בשלו, לא מוותר, בעלייה של נחושה נושרים הרוכבים האחרונים מבנעמי והיכנשהוא הלאה הוא מצליח לגשר לבסוף, לבריחה מלפנים. "עכשיו אנחנו מנצחים...אני אומר לצ'רניקה".

הבריחה נשארת מלפנים בטווחים של בין 1 דקה ומטפסת ל 2 דקות (גל צחור ושקד פרנק מ CCC, יובל דולין מTACC ובנעמי שלנו. בעלייה לקראת הסיום גל צחור זורק את הACE וקופץ. בנעמי שומר על מרחק בטוח ולאט לאט מצמצם לפנים, שני רוכבי הנוער מתאמצים להשאר בתמונה אבל נושרים לאחור, בנעמי תופס את גל בסיום העלייה ואז בעצם עושה בנעמי את הטעות...הוא לא ממשיך ללחוץ עוד, במקום לחלוף על גל במהירות. הם ממשיכים לקו הסיום במהירות, כאשר גל קופץ לספרינט טוב יותר ולוקח את המקום הראשון במקצה.בנעמי שני.

עדי ועופר מסיימים יפה מלפנים, לאחר שעשו עבודה חשובה בסגירת הבריחה בהקפה שנייה וקצת שלישית.

במקצה עלית אין ספק שלעומת שנה שעברה, הפעם קצב המרוץ היה גבוה הרבה יותר. אביחי ביום בינוני עם כנראה יותר מדי ניסיונות גישור מיותרים ושתייה לא נכונה, זה לא היה יום טוב שלו, אבל גם כנראה של אחרים.

בספורט ליטל במקום הראשון, אבל עדיין רחוקה מהראשון בקטגוריית הקדטים.

גילי רוזנשטיין, גם הוא מקום ראשון במסטרס ג' עם שיפור אדיר בעליות (גילי, היה לנו הרבה יותר קל אם היית איתנו בפרו - ארון הגביעים לא צפוף כבר מספיק ?)

כל הכבוד לכל רוכבי מומנטום. תודה רבה לברק, אפרת וצ'רניקה בעמדת חלוקת המים. כמו כן למעודדים שחזרו 'מחוצה ישראל' וקיבלו 'פטור גבולי' מלהתחרות.

  מדברים על איכות וכמות של רוכבים. נכון, אולי מומנטום חלשים מעט בכמות, אבל לא באיכות. מתוך 8 רוכבים שזינקו לתחרות, 3 פודיומים, זה בהחלט מכובד (למרות שכל השלושה האלה יודעים שיש עוד הרבה לאן להתקדם ולהשתפר...(: אבל בשביל זה יש את העונה הבאה.

  כמות ואיכות. לאחרונה יצרו עמי קשר רוכבים שהתעניינו להצטרף לקבוצה. אחד מהם שנמצא מספר שנים בענף, סיפר לי בשישי ששמע מרוכב עלית בכיר (אני אוהב את המושג  הזה 'רוכב בכיר' בפלטון הישראלי) שקבוצת מומנטום הזאת קטנה ומהירה וקשה מדי לרוכב המתחיל. אז מספר דברים :

 1.הפלטון הישראלי הוא ברמה של מתחילים (למי שלא יודע)

 2.גיא דוייטש (שלא הלך לו כ"כ במרוץ) קנה אופני כביש לא כ"כ ממזמן אבל הוא עדיין נהנה לבוא לאימונים פעמיים בשבוע, מתחיל עם חיוך ומסיים עם חיוך (כמעט תמיד).

 3.גם בקבוצה קטנה, במידה ויודעים לתכנן ולנהל את האימון נכון, רוכב מתחיל יכול לרכוב עם רוכבי עלית ללא בעיה.

 4.מומנטום מחפשת בעיקר ס פ ו ר ט א י ם, פחות רוכבי אופניים.

 5. סיפור שהיה באמת : לא לפני הרבה שנים, בקבוצה קטנה בצפון, הרוכב החזק ביותר שלה היה תמיד נוהג להחזיר את הרוכבים והרוכבות הפחות חזקים חזרה לפלטון, לפעמים גם ב 42-40 קמ"ש. הדבר יכול להתאפשר רק בשני מצבים : רמה מקצועית גבוהה מאוד של אימון ובמקביל לרמת אגו נמוכה ביותר של הרוכבים בקבוצה (לא רק של הדוחפים, אלא גם של הנדחפים...). (לרוכב קוראים קיריל פוזניאקוב...)

6. אני מקווה מאוד שענף הרכיבה בישראל, עומד לתגמל רוכבים וקבוצות על פי הישגים ואיכות, ופחות על כמות.כמו שאנחנו עושים זאת בקבוצתינו הקטנה באימונים וגם במרוצים. (האם לשם פנינו ?) נחייה ונראה.

 

 

עופר פוזנר
עופר פוזנר
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :10/11/2009 9:13:30 AM
4367
בריחה במסטרס פרו
בריחה במסטרס פרו
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :10/11/2009 8:55:03 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
תחרות הכנה לאליפות ישראל 2004
תחרות הכנה לאליפות ישראל 2004
תגובות לבלוג
מרוץ בית ג'וברין - מרוץ סיום העונה, סיכומים מבחינת קבוצת סגל מומנטום הרים
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017