עופר פוזנר - רוכב האופניים המהיר
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
ביותר בטריאתלון אילת. כל פעם מחדש, כל שנה מפתיע 'הילד' שוב פעם ושוב פעם את הסובבים אותו.
נפתח ב: 23/11/2009

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  3569 פעמים
 23/11/2009   למרות העייפות.... 4403
(כתב וערך : אלעד פלטין)
כל פעם מחדש, כל שנה מפתיע 'הילד' שוב פעם ושוב פעם את הסובבים אותו. במהלך כמעט ה 18 חודשים שיש לי הכבוד לאמן את עופר פוזנר, הפעם, הוא גם הצליח להפתיע אותי.
במרוץ סיום העונה (באופניים) בבית ג'וברין לפני חודש וחצי (ר"מ) היה לעופר מרוץ מעולה, למרות שהמסלול היה מסלול גבעות (שזה צד חלש שלו) הוא היה פקטור רציני (ביחד עם עדי פיליפ) בכך שרוכב הקבוצה בן עמי צ'אושו הגיע במקום השני במקצה המסטרס פרו. בתום המרוץ, סיימו רוכבי האופניים בקבוצה את העונה ויצאו לפגרה. עופר וליטל לעומתם, רק לקחו קצת חופש והיו צריכים להתמקד שוב לקראת אילת.
עד טריאתלון אילת (כולל), לעופר היו ביומן האימונים והמרוצים :
1.         11 מרוצי אופניים רשמיים (מתוכם 2 טורים של שלושה שלבים כל אחד, שני מרוצים ברמת עלית, חלקם אינם רשומים מטה).
2.         4 תחרויות טריאתלון אולימפי + 1 מקצה ספרינט.
3.         מספר לא מבוטל של טסטים ותחרויות (5 ק"מ ועד 30 ק"מ), סימולציות כביש וסימולציות טריאתלון (בפלמחים).
 
 
 
8
 
 
נס הרים
 
22/05/2009
 
00:20:12
 
 
27
29
 
 
עפולה
 
13/06/2009
 
2:29:33
 
5
2
4
 
 
כביש 6 קטע 18
 
19/06/2009
 
0:37:48:479
 
 
100
17
 
 
עפולה
 
27/06/2009
 
3:38:34 AM
 
7
38
9
 
 
מתת
 
28/08/2009
 
5:51:22
 
 
30
32
 
 
ערד
 
11/09/2009
 
7:05:30 AM
 
 
2
9
 
 
יער מגנים
 
22/08/2009
 
2:17:56 AM
 
14
24
15
 
 
בית ג'וברין
 
10/10/2009
 
2:51:01 AM
 
 
 
 
20/11/2009 טריאתלון ישרוטל אילת 2009 ותיקים 59-55 אולימפי - 02:22:57.75
23/10/2009 טריאתלון אשדוד 2009 ותיקים 59-55 ספרינט - 01:06:11.85 
26/09/2009 טריאתלון גן-שמואל ותיקים ,59-55 אולימפי - 02:22:19.20 
Olympic Men 55-59 Maccabiah Triathlon 17/07/2009 - 02:30:05 
09/05/2009 טריאתלון עמק הירדן ה19- - - 02:36:43.59
 
  
אין ספק שהעונה היתה ארוכה, ארוכה מאוד, אולי אפילו ארוכה מדי. הדברים הגיעו לידי כך כשלקראת התחרות גילינו שהזמנים בטסטים (10...20 ו 30 ק"מ) זה לא מה שהיה בשיא העונה (יוני + יולי) ואפילו לא בסיום העונה הקודמת. עומס העבודה וחריגה לעשות עוד קצת בתוכנית מצד עופר בחודשיים האחרונים, לא עזרו בכלל, הגעתי למצב בו אמרתי לעופר שבוע וחצי לפני אילת: "במצב העייפות שלך אנחנו צריכים נס.... פתק קטן שמת בכותל?"
 
 
 
סיכום הדברים כפי שהובאו מפיו של עופר : (סיכום עונה 2009)
סוף דבר מביא לפתיחה חדשה ,שיא חדש מביא לרצון לשיא חזק יותר .
אחרי ניתוח שגמר לי את התחרות איירומן (2007) הייתי צריך לשנות משהו בתפיסה שלי מבחינת תורת האימון . איך משפרים תוצאות בלי להתאמן יותר מדי ולהשיג יותר ?
ההוראה מהרופא : "אל תרוץ אין לך סחוס ,במידה ותרוץ בגיל 65 לא תלך על הרגליים". עכשיו אני צריך להתחיל אני בחודש מאי 2008 בתקופת החלמה לאחר שהבנתי עקב היכרותי עם החד אופן שאיני רוכב נכון ,יש לי הרבה מה לשפר בטכניקת רכיבה .
אז הכוונה לעשות טריאתלון עם אימונים בשחייה ואופניים בלבד ומעט ליטוש בריצה עם חיים מלכה הגורו שלי באימוני טכניקת ריצה ,את זה נשאיר לחודש לפני התחרות. עכשיו נשאר לי לחפש מאמן אופניים שמבין ורוצה להשקיע באחד שכל מה שמעניין אותו הינו טכניקת רכיבה עם מד וואטים על מנת לא לשחוק את הגוף הברכיים .
הרמתי כמה טלפונים אין אף אחד שמחזיר לי טלפון וכל אחד זה לא בדיוק מעניין אותו מד וואטים.ואז הגעתי לאלעד פלטין. ההגדרה אימון אישי עם מד וואטים
המטרה לרדת משעה באילת ,כבר 20 שנה אף ישראלי לא עשה כך .
התוצאה הטובה ביותר שלי 1.05 רחוקה מאד מלרדת משעה . מעולם לא רכבתי מעל 40 קמ"ש בתחרות . אני אחרי ניתוח בברך . טוב. אלעד לא נבהל אבל אמר זה קשה בדרכו המיוחדת .
אז מתחילים ,תוכנית אישית זה פשוט קשה אבל בס"ה הרבה יותר קל מאימוני טריאתלון . נותר הרבה יותר זמן .
4 אימונים עד חמישה בשבוע ,הבעיה שאיני יודע להקשיב אומרים קל נפגשים עם עוד רוכב זה הופך לתחרות ,צריך להתאמן בראש ציפור זה דוחה אותי ,אבל אני לא יוצא באמצע השבוע לאף מקום אחר ,איני מתאמן בבוקר רק בלילה ,צריך לרכוש פנסים וזה ממש נחמד .
אבל לרכב בלילה ב40 קמ"ש זה ממש מפחיד. ואז מסתבר שאיני יודע לקחת סיבוב ביותר מ 25 קמ"ש . ואז נכנסים הח'ברה ממומנטום ומלמדים אותי (אני רוכב כבר 18 שנה ומלמדים אותי איך לקחת סיבוב ) וזה לא רק סיבוב ואיך מחזיקים את הכידון ואיך מסובבים רגליים . אני רוכב כ 80 סל"ד ממוצע וצריך להרים סל"ד ועוד ועוד .
אז שלושה חודשים ואילת .האימונים נחמדים והקבוצה הקטנה תומכת ועוזרת .
אילת 2008 בפתח רוצים לרדת משעה אני חולם על זה ברור שצריך לעבוד חזק אבל איני יודע מה הולך לקרות . תחרות ושיא אישי 1.02.45 מדהים ,החלום קרוב למציאות עוד 3 דקות עוד 5 אחוז .
שנה הבאה הולכת להיות קשה .
עונת 2099 מתחילה.
מתחילים אימוני משקולות רכיבות נפח. אוף !!! קמה שאני לא ממושמע יש טסטים .
העונה מתפתחת עוברים באופניים לקטגוריה חזקה - מסטרס פרו ,לא מצליח  לסיים תחרות עם הפלטון ,החברה הללו מהירים ,הכושר עולה והפלטון רץ מהר יותר. אני מצליח יותר אבל לא מספיק . ואז שהתוצאות מתחילות  להראות, בום !  תאונת דרכים ,7 שברים ריאה קרועה, חודשיים מנוחה ובטלה .
רוכבים על טריינר בבית מתחילים מחדש ,שוב פעם צריך להתקדם המכבייה בדרך מטרה ראשונה שיש לסמן חייבים להיות מעל 40 קמ"ש ומצליחים 41.5 קמ"ש ואז פגשתי את סילבן, רוכב קנדי בגילי, רוכב מדהים שמראה לצעירים איך צריך לרכב (כמעט 44 קמ"ש ממוצע ל 25 ק"מ)  ברור לי שעבודה גדולה עוד לפנינו.
האימונים ממשיכים הוואטים עולים, מצליחים בכל התחרויות לשבת בתוך הפלטון ולעשות את נס הרים בתוצאה טובה - מדד חשוב בשבילי. הכי כיף שלא צריך לרוץ ,שחיה פעם בשבוע שחרור .
בדר"כ  10עד 12 שעות שבועיות ממוצע של אימון (14 שעות בשיא הנפח).
העונה ממשיכה והתוצאות טובות יותר ואז מגיעה הקריסה ,מחנה אימונים באילת שלאחריו הכול רע ,חייבים להרגיע מדגיש אלעד ועוד פעם הילד הרע שבי קופץ ועובד קשה מידי . כל פעם שאני עומד סחרחורת בגוף .
אלעד צועק לנוח . בשבועיים הקרובים רק מנוחה וטיולי אופניים .
הדרך דרומה לאילת ארוכה ומתישה . יום קודם לתחרות אלעד לא לוקח צ'אנס הוא יורד איתנו ודואג שהאימון יהיה טכניקה וקל .
יום התחרות מרגיש טוב . רוח חזקה ,כל מה שנישאר זה חלוקת כוחות טובה לא לפרוץ פלטה קטנה כמה שניתן סל"ד גבוהה מה שניתן .
התוצאה 1:02:18
זהו זה יגמר עוד פעם לא מתחת שעה אבל שיפור של 30 שניות .
מזל שיש שנה הבאה .
בתקווה ששנה הבאה מתחת לשעה
 
  
אלעד :
לסיום, בסופו של דבר כנראה וזה היה יותר מדי, גם בשביל עופר. כתבתי בעבר שספורטאי מסטרס יכול לבצע 2 פיקים בשנה, לא יותר.
לעופר היו כבר שניים במהלך 2009 :
נג"ש המכבייה בחודש יולי 2009 – 25 ק"מ ב 41.57 קמ"ש ממוצע
ואליפות ישראל בחודש יוני 2009 – שני מרוצים מצוינים (קלאסי ונג"ש), מקסימום שעות האימונים 14 שעות, אבל בדר"כ זה בין 11 ל 12 שעות, לא יותר.
תודה רבה לכל ספורטאי מומנטום שעזרו במהלך השנה המוצלחת הזאת. (ובעיקר תודה לאביחי שהיה עוזר לי להעמיד את עופר במקום מתי שהיה צריך (לא בהכרח מבחינת אימונים קשים...אלא דווקא מתי שצריך היה לרכוב לאט...). תודה רבה להדי כמובן ולכל משפחת פוזנר.
 
דברים פחות נחמדים:
כמו שיש את כל אלה שיודעים לפרגן באמת (ועל כך – תודה רבה אמיתית), אז יש גם את אלה שיודעים לעשות את ההיפך מזה. הערה מעניינת שנשלחה לבן של עופר (ניר) במקצה ספרינט כשיצא ראשון מהמים בזמן של 9 דקות, אבל שכח שיש גם אופניים וריצה לאחר מכן....:).
"עופר ? למה לבן שלך אתה לא נותן EPO ?"
אז למי שהעלה את השאלה – ראשית, שיהיה לו המון בהצלחה. וכדי שכולנו נחכים, בואו נראה היכן נמצאים אנחנו ושאר העולם – מצ"ב תוצאות נג"ש אליפות העולם למסטרס 2008 (חברים של עופר בקטגוריה) - Thomas Aberg משוודיה עושה 20 KM ב 25 דקות ו 41 שניות – קריא, ב 46.72 קמ"ש. ונניח לגמרי (חס וחלילה) שהוא לוקח סמים (כמו EPO) אז אפשר להוריד 2 קמ"ש...זה עדיין 44.72 קמ"ש רחוק מאוד מהשיא הישראלי באופניים בעלית, או כל תוצאה אחרת בישראל. בקיצור, 'לכל המלאכים הטובים' לא רק שכדי שתתבגרו, תתחילו להתמקצע ולהבין יותר בכל הקשור לאימון, או אימון בכלל.
 
1948 - 1952
1 Wladimir Gottfried (Germany) 25.47
2 Alfred Lechnitz (Austria) 0.22
1953 - 1957
1 Thomas Aberg (Sweden) 25.41
2 Mark Bowden (Australia) 0.02
3 Juan Argudobaguenas (Spain) 0.33
4 David Pollard (Great Britain) 0.47
16 Phil Bull (Great Britain) 1.35
19 Randle Shenton (Great Britain) 1.49
22 Malcolm Whitehead (Great Britain) 1.59
 
אז אנחנו במומנטום נשתדל להמשיך ולהתמודד רק אל מול השעון, נגד השעון. וכמו שאביחי גרינברג (אלוף ישראל בכביש) נוהג לומר: "את השעון גם לאנס ארמסטרונג לא יכול לנצח...אבל אפשר לנסות שוב פעם ושוב פעם כל פעם מחדש..."
ב 2010 עופר פוזנר ינסה שוב.
 
 
 
 
 
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :11/23/2009 8:54:21 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
צובייק - מחנה
צובייק - מחנה
תגובות לבלוג
עופר פוזנר - רוכב האופניים המהיר
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017