דיווש עגול - טכניקה - איך וכיצד ?
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
או פרופורציה זה (גם) עניין של גיאוגרפיה...?
נפתח ב: 2/6/2010

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
רוכבות עלית במרוץ שארלוואה - קיובק (42 קמ"ש ממוצע)
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  4861 פעמים
4530
קשה לשמור על דיווש עגול, כאשר אנחנו רוכבים בסל"ד שרחוק מהאופטימאי שלנו (רחוק מה 90-100, בהתאם ליכולת של כל אחד מאיתנו)...אז מתחיל להיות לנו קשה,
והכוונה לא מבחינת הדופק הגבוה בסל"ד גבוה, או לא מבחינת כאבים בשרירים, בסל"ד נמוך. הכוונה - ביכולת שלנו לשמור על דיווש יעיל ועגול.
קרי - לשמור על טווח ה 70-80 בהתאמה, ובך להצליח לגייס יחידות מוטריות בצורה הטובה ביותר.
אז כיצד עושים זאת ללא מד הספק ? או SPINDLE ANALIZE או משהו כזה ?
פשוט מאוד, כאשר אנחנו מטפסים עלייה בסל"ד נמוך, נניח, בין 50 - 80. אנחנו, קל וחומר נתרכז ביכולת שלנו לדחוף את ההילכוים.
הארבע ראשי - יהיה השריר הדומיננטי שלנו. ההמסטרינג - שריר המשיכה ישתתף פחות, כנראה. לכן, בזמן דיווש בסל"ד נמוך, צריך להתרכז בעיקר במשיכה,, לנסות ולזכור שאנחנו צריכים להשאר עגולים, לשמור על קצב הרכיבה והוצאת ההספק בצורה יציבה ורציפה = דיווש עגול.
המשיכה – הכוונה  בדיווש כאשר הדוושות בשעה 6 עד ל4, או אפילו 2-3
בסל"ד גבוה :
מעל 110 - אנחנו בצורה טבעית נשתמש בשרירי המשיכה - שרירי ההמסטרינג באופן טבעי יותר.
לכן, בסל"ד מהיר, נתרכז בשרירי הדחיפה דווקא - שרירי הארבע ראשי, כאשר הדוושות בשעה 12-13...עד 14 15.
האם יש מבין בעניין ?
מה זה אומר באופו אישי לכל אחד מאיתנו ?
נחלק זאת לשניים:
1. כאשר אנחנו רוכבי כוח, כנראה, ואני שם דגש על כנראה, אנחנו נרכב בדיווש נמוך יחסית, שוב כנראה. כנראה והשרירים הדומיננטים שלנו יהיו הארבע ראשי...לכן נצטרך לעבוד על המשיכה.
למה כנראה ? מכיוון שיכול להיות שהדיווש עגול ונכון מתקיים בכל מקרה. בכדי לדעת האם אנחנו עגולים או שלא, אנחנו צריכים לבצע ניתוח מדוייק במעבדה. יחד עם זאת, אין כל סיבה שניתם להתאמן על זאת לבד. רולר – הוא מכשיר מצויין לכך, גם בדיווש בעזרת רגל אחת (לא חובה לנתק רגל שנייה, או אפילו כדאי שלא).
2. כאשר אנחנו רוכבי סל"ד גבוה יחסית, אנחנו צריכים להתרכז בדחיפה. לא סתם אני מבקש מרוכבי סל"ד גבוה שירכבו בסל"ד נמוך ב 10% ממה שהם רגילים, יש לכך משמעות חשובה. מעבר להורדת הסל"ד – חשובה הדחיפה – לדעת לדחוף כמו שצריך. שוב, רוכבי סל"ד גבוה – להתרכז בעיקר בדחיפה, באופן כללי, בעיקר שרוכבים בתחרות והסל"ד הטבעי הוא גבוה.
עוד משהו חשוב שלא ציינתי, זה 'הניתוק' של החלק העליון של הגוף, מהחלק התחתון שלו. מקווה שהבהרתי והצלחתי לחדד כמה דברים, ולא השארתי אתכם יותר בערפל, מאשר ממה שהייתם עד עכשיו.

תודה רבה לדייב אלברט

דייב אלברט, אחד המאמנים POWERWATTS, התחיל בכלל בטריאתלון לפני כמה שנים (6-7)
הוא היה חלש מאוד בשחייה (כולם דרסו) אותו, באופניים הוא היה מצמצם נזקים ובריצה היה מתייצב על 40 דקות ל 10K
כנראה בעיקר בגלל עודף משקל יחסי.
הדבר לא מנע ממנו לקבוע זמנים של 2:06-7 ללא דרפטינג במקצה האולימפי. ("הייתי בינוני")
אבל זה הרבה יותר קל לקבל פרופורציות כשהבוס שלך (פאולו) מסיים מקצים אולימפים בטריאתלון בתחילת שנות ה 90
על 1:53.....ללא דרפטינג...
((:
זה הכול עניין של גיאוגרפיה ובסופו של דבר פרופורציה.
בכזה מצב, תמיד יש לאן לשאוף.

פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :6/2/2010 2:04:37 PM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
טיול קטן בפרו (1997)
דרום פרו - ´הפאן אמריקה´ חלק קטן מהכביש שמתחיל באלסקה ומסתיים בארץ האש - ארגנטינ
טיול קטן בפרו (1997)
תגובות לבלוג
דיווש עגול - טכניקה - איך וכיצד ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
 2/6/2010 :14:26 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  אלעד פלטין --Momentum-- ללא תוכן  תמונה ראשונה בכתבה....  [תמונה]


[ ]
לפרסום זה יש: 1 הודעות

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017