סל''ד נכון ודיווש עגול - מה עלינו לשפר ?
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
איך אנחנו יכולים להשתפר ברכיבת אופניים, במידה והמטרה שלנו להפסיק להיות זנב לשועלים ברכיבות סופשבוע, או אם אנחנו רוצים לנצח את הטור ד-פרנס ?
נפתח ב: 13/2/2011

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  5354 פעמים
 13/2/2011   אז ראשית, מה היה לנו באימון שבת ? 4746

בשבת - אימון גבעות לשיפור טכניקת הסל"ד בעלייה של 6%
בתוך העיר מודיעין. כמו שנאמר אימונים מיוחדים ומענינים, מספיק להם מד סל"ד ושעון עצר (לא צריך בהכרח מד ואטים....ששששש, אל תגלו זאת לאף אחד...למרות שכמובן אחד כזה בהחלט יעזור). כל אחד לפי התוצאות למד (וילמד) מהו הסל"ד האופטימאלי שלו בעלייה, מה רמת השליטה שלו בקצב, מהו צריך לעשות כדי לשמור על איזון....אבל, זה עם מד דופק, מד סל"ד ומהירות, ושעון עצר...ולמי שיש - מצויין, גם מד הספק (שעושה בהחלט את ההבדל).

בעבר כבר פרסמנו מאמרים בנושא דיווש עגול וסל"ד :

דיווש עגול - כיצד בדיוק ?

רכיבה על רולר - גם היא יכולה לשפר את יכולת הדיווש שלנו

סל''ד אופטימאלי – האם יש חיה כזאת ?

שלל העצות תקפות לחלוטין ומדברות על שיפור טכניקת הדיווש כך שאנחנו ניהיה יותר יעילים, אבל חשוב לקחת צעד קטן לאחור ולדבר גם על :

1. העברת הילוכים נכונה - חלק גדול מהרוכבים לא יודעים להעביר הילוכים בזמן (אולי חברת שימאנו תייצר או שכבר ייצרה העברת הילוכים אוטומאטית לגמרי ?) אבל גם אם זאת כבר ייצרה, תמיד יהיה אצלה Delay קריטי ובעייתי כאשר השיפוע משתנה במהרה (שם זאת עיקר הבעיה) כיום במערכת השימאנו האוטומאטית אפשר לרכב בעלייה כאשר כאשר המערכת מעבירה בעצמה הילוכים בהתאם לסל"ד שקבעתם לה....אבל מה במידה שוב, והשיפוע משתנה....כך גם הסל"ד צריך להשתנות בהתאם.... כאשר אולי, תחבור חברת גארמין לנושא, נראה עוד כמה שנים מוצר עם מערכת הילוכים עצמאית לחלוטין. (זה היה קצת ארוך, אני יודע, סליחה)

2. בחירת הסל"ד הנכונה לשיפוע העלייה, המישור, או הירידה....

בניגוד למה שחושבים או כותבים, לכל רוכב יש את הסל"ד האופטימאלי שלו, מאמרים אודות הנושא אשר מנסים לקבוע "מהו סל"ד אופטמאלי" קובעים זאת בעיקר על מידע סטטיסטי רחב של עשרות, מאות, אפילו אלפי רוכבים. השאלה היא - היכן 'אני' הרוכב, או הטריאתלט בסקאלה הזו. דיווש עגול ויעיל הוא דבר יותר מדי קריטי ואישי. לכן כאשר מאמנים קבוצת רוכבים יחדיו, האימון צריך להתקיים בספקטרום רחב של אימון (עצימות, סל"ד מסלול ועוד) בהתאם לחולשות ויתרונות של הרוכבים ובהתאם למטרות שלהם.

ראוי לזכור - מהירות אופניים = לכוח שאנחנו מעבירים לפדאלים X מהירות הפדאלים שלהם.

הערה 1 :  כוח שאנחנו מעבירים לפדאלים - האם אנחנו מעבירים אותו בצורה מאוזנת לרגליים ? האם רגל ימין מעבירה כוח בצורה שווה לרגל שמאל ? קחו פרארי עם מנוע 8 ליטר ותורידו לה את האוויר ב 10 PSI בשני הגלגלים הימניים שלה, או תשימו צמיגים שאינם מתאימים...ביצועי המכונית יירדו מטה בצורה דרסטית, או ? שנצטרך להפעיל הרבה אנרגיה בשמירה על אותה המהירות. בדיוק כמו מה - בדיוק כמונו על האופניים.

הערה 2 : בשיטות אימון מדוייקות, בעיקר על טריינר מיוחד שמזהה את אותן חולשות ויתרונות, ניתן לשפר את הדיווש "הלא עגול שלנו". מעבר לכך, לאחר טסטים מיוחדים ניתן גם לראות כמה השתפרנו, כמה אנחנו מאוזנים.

כיוון אופניים. אחד הדברים הבעייתיים ביותר בכיוון אופניים הוא כיוון אופני נג"ש (לרוכב, טריאתלט או איש ברזל, זה לא משנה) כיצד אפשר לדעת לאיזה זוויות כיוון ניתן לכוון את הרוכב מבלי שיאבד כוח רב מדי ? כוח רב מדי שיפגע בסופו של דבר בביצועי הרוכב ?

זה לפעם אחרת.

 
-       אימונים אישיים ברמה אחרת - Elad Faltin
אופניים, ריצה וטריאתלון
037219176
שלוחה 347
0523-541563. 
Skype - elad12346
Power is useless without Control

 

פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :2/13/2011 7:50:59 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
תחרות הכנה לאליפות ישראל 2004
תחרות הכנה לאליפות ישראל 2004
תגובות לבלוג
סל''ד נכון ודיווש עגול - מה עלינו לשפר ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017