תחרות POWER_TRAINING - מי רוצה לזכות בשילדת קרבון ?
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
השלב הראשון - מדידת זמן (לא ואטים) על מסלול BMX של 200 מטר אורכו (זמן - בין 17 שניות ל 21-22 שניות מאמץ מקסימאלי). המסלול קצר, אך משופע בעליות וירידות חדות (עד 18%). במרוץ אסור להעביר הילוכים (FIX-GEAR-RACE). השלב בוחן יכולת כוח מתפרץ והיכולת לדעת לשלב בין כוח (עמידה) למהירות (ישיבה). השלב השני - רכיבה במסלול ה CENTRAL PARK בNY בעצימות מדוייקת (ברמת הואט) 2.2 מההספק הממוצע של מסלול ה BMX. הכוונה - לרכב בשליטה מוחלטת בהספק ממוצע מדוייק (לפי התוצאות אתם יכולים לראות שמרבית הרוכבים הצליחו לעשות זאת יפה מאוד). השלב השלישי (והמסובך מבין כולם) - הוא היכולת לרכב בהספק דומה במישור, אבל....עם מסך כבוי (ע''פ הרגשה). בכך, אנחנו מנסים לתת טעימה קטנה, לשיטת POWERTRAINING המתקדמת. מנסים לתת לכם טעימה מאיכותם המדוייקת של הטריינרים המשוכללים (COMPUTRAINER-LAB).
נפתח ב: 2/11/2011

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  5302 פעמים
 14/11/2011   איך מנצחים בתחרות ? או איך מנצחים את הטריינר ? 4844

 

לפני זה, עוד כמה דברים על המעבדה

לכל המפקפקים ומרימי הגבה, מה עושה את POWERTRAINING והמעבדה בגינתון לכל כך מיוחדים ? ? ? להבדיל מאימונים אחרים, אותנו הרבה פעמים שואלים. נענה בקיצור.

ראשית רמת הציוד - הדיוק של הטריינרים, הטריינרים מסוג קומפיוטריינר - LAB , סרטון בפייסבוק ניתן לראות כאן מדוייקים ברמה של עד 1.5% סטייה, שזאת הרמה הגבוהה ביותר כיום בעולם של מדידת ואטים, בטח על טריינר נייח עם התנגדות גלגל. ייחודו של הטריינר מעבדה (LAB) הוא בניתוח מנגנון דיווש מיוחד (פטנט ייחודי של החברה) שיכול לנתח את התנועה של השרירים ויעילות הדיווש, לפיו ניתן לראות כיצד השרירים השונים פועלים במהלך הרכיבה ברמות עצימות שונות (ארבע ראשי, המסטרינג, תאומים, מקרבים, 'ישבן' ועוד). לכן הטריינר עוזר בשיפור יעילות פעילות השרירים גם לספורטאים מתחומים אחרים (ריצה בעיקר אבל לא רק). זאת הסיבה שהטריינר + שיטת האימון עוזרת המון בשיקום וחזרה מפציעה (שיקום השריר או האזור הפגוע ולווא דווקא בגפיים התחתונות).

שיטת אימון - שיטת האימון ייחודית בעולם ומתבססת על למידה של מקצבים שונים בעצימות גבוהה ולמידת השליטה בהם בצורה המבוקרת ביותר. אנחנו משפרים את ההספק של הרוכב לא רק בכך שאנחנו "בונים" לו מסת שריר. אלא מכיוון שאנחנו הופכים אותו ליעילים יותר, מבחינת השליטה בסל"ד, העברת ההילוכים, האיזון בין שלל השרירים, שינויי קצב ועוד.כולם יכולים להשתפר - חובבים ועד אלברטו קונטדור.

אימון ברמה האישית - האימונים נעשים בקבוצה של 4-6 אנשים ולכן נחשבים כאימונים אישיים לכל דבר, מעבר למספרים הללו (עד 8 בלבד) הפידבק מהמאמן פחות רלוונטי. האימון בקבוצה הינו חלק מהחוויה והמתאמנים מדרבנים אחד את השני לתת תוצאה טובה יותר (לא בהכרח ואט גבוה יותר). לא סתם העתקנו את הססמה של מישלן POWER IS USELESS with out Control.

מה עוד אצלנו המתאמנים כמו טייסים, האופניים של המעבדה מותאמות להם באימון הראשון, באימון השני והבא אחריו, הם כבר צריכים בסך הכול להעלות על האופניים.

כיוון אופניים ושיפור פוזיציה - ניתוח מנגנון דיווש ואופני מעבדה מתכווננים הופכים את המעדבה לכלי רב עוצמה בכיוון אופניים והתאמה מדוייקת, במקביל לפרטוקולים של טסטים מיוחדים. בשונה משיטות אחרות, אצלינו אנחנו מסתמכים על מנגנון הדיווש שיוצרים השרירים במהלך הרכיבה עצמה ולא "ממבט חיצוני". לדוגמה, במנגנון "חיצוני" ניתן לראות שהשרירים עובדים בצורה נפלאה לכאורה, אבל ייתכן שהמערכת תפספס שריר לקוי, אותו מערכת הקומפיוטריינר אינה מפספסת בניתוח התנועה. מעבר לכך, מכשיר פשוט למדידת אורך קראנק גם יש אצלינו ודברים נחמדים נוספים.

אז רגע - איך מנצחים בתחרות ? או איך מנצחים את הטריינר ? או יותר נכון, לפחות את השלב הראשון (שלב ה BMX)

הרעיון הגדול הוא להבין מה קורה שם (ראו בפיסקה השנייה בבלוג)  שם מוסבר כל שלושת השלבים. כאשר מתחרה עולה על הטריינר אנחנו מכניסים לתוכו את כל הנתנוים שלו : משקל, גובה, מין (אפילו צבע חליפה אהוב) כל הנתונים נכנסים למערכת והטריינרים מכויילים לאחר חימום של 10 דקות של המנוע. בגלל שהיציאה למסלול ה BMX ממהירות 0 ומכיוון שאסור להעביר הילוכים במהלך ה 16-21 שניות, הקטע הקריטי ביותר הוא הזינוק ו 5 השניות הבאות, הרעיון להגיע ממהירות 0 למהירות המקסמאלית בזמן הקצר ביותר. לאחר מכן, לדעת להבדיל בין עליות וירידות, בעליות - לעמוד על האופניים (אל דאגה, אצלינו לא מחליקים על הטריינר גם אנשים מעל 90 קילו) ובירידות לסובב מהר ככל שניתן- בישיבה.

מזכירים לכם התחרות פתוחה ומסתיימת בחודש נובמבר - פרס ראשון - שילדת אופניים

סרטון ה INSIDEOUT

 לאיזה תחרות אופניים זה דומה מבחינת יכולות פיזיולוגיות ?  כנסו לסרטון כאן (כמעט, לא בדיוק מבחינת זמנים)

 וכמעט שכחנו, שיפור ביכולת של 12-29% זה בדוק ומוכח - זה לא שיווק !!

פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :11/14/2011 3:56:12 PM
 2/11/2011   תוצאות תחרות הואטים באילת 4841

1. שאלה :

למה שאני אצטרך אימוני טריינר על ואטים ? למה אני צריך את זה ?

תשובבכל ענף ספורט. כמו שלכל ענף ספורט יש עקרון של קצב, קצב קבוע

וקצב משתנה. אנחנו מלמדים על פי השיטה, להיות בשליטה, וגם כמובן איך לצאת משליטה (כאוס). בטריאתלון,

גם בשחייה ובעיקר בריצה, עקרון שמירת הקצב הוא עיקרון חשוב. הוצאת האנרגיה בצורה מדוייקת חשובה מאוד לאורך זמן,

במידה ונוציא אנרגיה בצורה לא טובה : כמו : העברת הילוכים לא נכונה, שינויי קצב שלא לצורך, לאורך זמן נבזבז אנרגיה ונתעייף.

‫מה למדתי מאימוני

Power Training‬מאת גל איזביצקי‬

הספק קבוע בכל סוגי הסל"ד (גבוה ונמוך) למדתי לשלוט‬ ‫ברכיבה שלי .‬ ‫איך זה בא לידי ביטוי בתכלס?: עצם העובדה שאני מסוגל

להעריך את ההספקים בשמירה על סל"ד‬ ‫קבוע ומכיר את היכולות שלי מקנה לי תחושת יתרון ומאפשרת לי להוציא יותר מהרכיבה.‬

כיצד אתה מרגיש שעיקרון "השליטה" עוזר לך במהלך הרכיבה ?‬ ‫אחרי תקופה קצרה של אימונים במעבדה אני מרגיש שאני מכיר את עצמי הרבה יותר ברכיבה.‬ ‫בעזרת אימונים בהם אני נדרש לשמור על

‫כיצד האימונים שיפרו את תחושת הקצב ברכיבה ?‬‫כשאני רוכב על הכביש אני מסוגל לשמור על קצב רכיבה עפ"י היכולות שלי ואני לא "שורף" את עצמי‬ ‫מהר כמו פעם. זאת בזכות אימונים מכל הסוגים (הרים, מישורים וכו...) בהם למדתי להשתמש בסל"ד‬ ‫המתאים ביותר לכל מקרה.‬ ‫האם אתה מרגיש שקיים שיפור בכושר הגופני, ברכיבה ? בריצה, בכלל ?‬

‫חוץ מההרגשה, העובדה שאני הצלחתי לשפר את הזמנים שלי במגוון סוגי המקצים (ספרינט, טסט שני)‫עוד דברים ? כוח ? מהירות ? גמישות ? קואורדינציה ? יכולת טכנית ?‬

‫כוח- אין ספק שאחרי אין ספק שאחרי

דבר שלא פשוט להשיג בחוץ.‬ ‫גמישות- אני שם מודעות גבוהה לעניין הגמישות שלי במהלך האימונים ומקדיש לכך תשומת לב‬ ‫במטרה להשתפר.‬ ‫השיפור הגיע גם מהקדשת

זמן למתיחות מחוץ‬ ‫לשעות‬ ‫האימונים, את השיפור אני מרגיש בזמן הרכיבה,‬ ‫אם זה‬ ‫בעקבים נמוכים או תחושה נוחה יותר בישיבה‬ ‫כפופה על האופניים.‬ ‫קואורדינציה ויכולת טכנית-

מרגיש את השיפור‬ ‫הכי גדול.‬ ‫זאת בזכות המערכת שמספקת מידע על הרכיבה‬ ‫שלי החל‬ ‫מחלוקת כוח בין הרגליים ועד עם איזה שריר אני‬ ‫עובד פחות יעיל.‬ ‫אין ספק שאני מרגיש

שיפור טכני בפידול בצורה‬ ‫עקבית,‬ ‫אפילו בין אימון לאימון.‬

PT‬אני מרגיש שרירים סחוטים יותר מאשר אימון מרחק בחוץ.‬ ‫מהירות- תנאי מעבדה מאפשרים לי להגיע למקסימום יכולת ומהירות,

 

2. שאלה :

תשובה -

היריעה כאן קצרה מלהסביר ולהעמיק בנושא זה , אבל אנסה בקצרה. מרבית הספורטאים (עלית ומסטרס, אבל בעיקר הכוונה למסטרס) צריכים להתמקד בשיפור

העקרונות שבתשובה לשאלה 1 (ראה מעלה). בעיקר טכניקת דיווש, סל"ד, קוארדינציה, מהירות וכוח, לא לדבר כלל על יכולת שליטה, משקל תקין,

גמישות ועוד. ספורטאי מסטרס הם ספורטאים עובדים אשר הזמן הוא מוצר יקר עבורם. לכן אימון סבולת הם מעין לוקסוס ויכול להוות

עבורם "אימון לשריפת שומנים בלבד", אשר יכול להתחלף בדיאטה טובה ובריאה. מעבר לכך - אימוני סבולת "לשיפור ביכולת האירובית"

והגדלת הכדוריות האדומות וכיו"ב, מתאים יותר לספורטאי עלית וספורטאים המעוניינים להשתתף במרוצי שלבים קשים

(וגם כאן יש הסתייגויות רבות מאוד בנושא). רוכב עלית ברמה ישראלית (באופני כביש), במידה וינשור מפלטון מקצועני, או ההיפך,

ינצח מרוץ בינלאומי, כנראה ולא יהיה לזה קשר לרמת הכושר האירובית שלו, אלא יותר ליכולת האנאירובית שלו ! כמוהו, גם אנשי ברזל

ברמה הגבוהה ביותר. ככל שרמת הקורדינציה, יעילות, שליטה ועוד (ראה מעלה) גבוהה יותר, כך הם ידעו לנצל את האנרגיה שלהם בצורה טובה יותר.

מלרכב הרבה ולאט, לומדים...לרכב הרבה ולאט. הרבה ומהר זה כבר משהו אחר. לכן, מה שקורה בקרב הרבה ספורטאים שהם עייפים מאימון סבולת

אחד לאימון סבולת נוסף. (ההתאוששות מאימון סבולת ארוכה יותר מאימונים קצרים).

3. שאלה :

תשובה :

עקרון השליטה קיים
מה הוא בדיוק עיקרון השליטה? ומה ואיך הוא בדיוק קשור לטריאתלון.
זה אולי אחד העקרונות הקשים ביותר שאנחנו מנסים ללמד את הספורטאים שלנו. על פי עקרונות
ה - האימונים שלנו זה לא "אימוני ואטים". נכון מאוד, אחד העקרונות המרכזיים בשיטת האימון
POWERTRAINING מבוססת על מדידת ואטים מדוייקת. אבל זה רק אחד העקרונות של שיטת האימון העקרונות הנוספים הם : עצימות גבוהה, טכניקת דיווש, כוח, מהירות, קוארדינציה, שליטה, קצב ואיזון בין שרירים וגמישות.אם אני מתאמן לאיש ברזל, למה אני צריך אימוני עצימות קשים ? הרי אני צריך לעבוד על סבולת.POWERTRAINING סבולת זה "מיתוס".

 

Name

STAGE 1

Stage 2 - Control 2.2-cenral Park

Stage 3 - Control 2min- screen off

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

גיא דוייטש

16.45

100

1

566

257

257

100

257

254

97

297

2

רון לוינסון

17.76

94

5

615

280

280

100

280

281

99

293

3

אביתר אנגלר

18.07

92

6

593

270

270

100

270

271

99

291

4

עידן לייפר

16.78

98

2

730

332

333

99

332

325

93

290

5

גל וויס

19.64

80

12

480

218

218

100

218

218

100

280

6

גל איזביצקי

16.78

98

2

611

277

278

99

277

258

81

278

6

זוהר הילל

19.03

84

13

486

220

220

100

220

214

94

278

7

שיר עופר

17.53

94

4

620

282

281

99

282

300

82

275

8

אלי ברקאי

19.92

76

16

524

238

237

99

238

235

97

272

9

רועי זוארץ

18.14

88

8

550

250

250

100

250

221

81

269

10

איתמר אליסטר

18.23

90

7

509

231

227

96

231

249

82

268

11

איתי לבון

20.09

72

18

614

279

279

100

279

273

94

266

12

איליה

19.07

82

11

539

245

250

95

245

263

82

259

12

עומר סאבג

21.93

68

20

335

152

155

97

152

158

94

259

13

מוטי ג'דע

17.29

96

3

829

337

313

76

337

323

86

258

14

יואב שמיר

18.42

86

9

544

247

236

91

247

227

80

257

15

חן לוי *

19.23

87

14

449

204

204

100

204

237

67

254

16

יעל ערן*

19.79

83

15

478

217

238

79

217

228

89

251

17

פיליפ שרדר

21.93

68

20

433

197

203

94

197

181

84

246

18

ואדים סוריאב

20.06

74

17

518

235

236

99

235

263

72

245

19

תום מרמאלי

20.29

70

19

478

217

213

96

217

262

53

219

 

*

בנות - 5 בונוס ל BMX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה למדתי מאימוני POWERTRAINING - מאת חן לוי

‫2.מאז שחזרתי לרכוב העונה הפסקתי להשתמש בשעון הדופק,

‫3.קיים שיפור מהותי בכושר הגופני שלי, בכוח כמובן, ביעילות ובצורת הדיווש, שרירי‬ ‫ההמסטרינג והתאומים עלו בהיקפים.‬ ‫כמי שסובלת מקוצר נשימה במאמץ,

אני פחות ופחות נכנסת למצבים של "קוצר נשימה".‬

‫האימונים במעבדה מאוד נוחים עבורי מכיוון שאני עובדת במשמרות ולא תמיד יכולה‬ ‫לפנות את הבקרים, ובעיקר חוסכים ממני אימונים בכבישי הארץ.‬

אני לא אומרת שאימונים במעבדה יכולים להחליף אימוני רכיבה בחוץ אבל אין ספק‬ ‫שהשילוב בין שניהם הוא המוצלח ביותר עבורי! אי אפשר לזייף במעבדה..הכול מדויק‬ ‫עד רמת הוואט והסל"ד.‬

אני חושבת שהאימונים לימדו אותי בעיקר שהמשמעות של המילה‬ ‫"שליטה"...היא שלא חייבים לרכוב שעות על גבי שעות בשביל לרכוב מהר...

שאין בעיה‬ ‫לעשות אימון עצים מאוד אבל קצר, וכשלפעמים גם שאני חושבת שאין לי כוח ואני לא‬ ‫יכולה, יש לי עוד מה לתת.‬

1 .עיקרון "השליטה"אני רוכבת רק לפי‬ ‫תחושה, האימונים במעבדה מלמדים אותי שהגוף יכול לשאת את תחושת האי נעימות‬ ‫ברגליים.‬ עוזר לי להרגיש את "הסף"....עד כמה אני יכולה להוביל ולמשוך‬ ‫ובאיזה קצב בשביל לא להתפרק מהפלטון.‬

 

 

 

גל איזביצקי
גל איזביצקי
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :11/2/2011 10:31:20 PM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
מומנטום בצובייק
מומנטום בצובייק
תגובות לבלוג
תחרות POWER_TRAINING - מי רוצה לזכות בשילדת קרבון ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017