חידושים והשגות במעבדת PowerTrainig
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
בשבוע האחרון קיימנו מספר טסטים תקופתיים למספר רוכבים, חלקם ותיקים במעבדה ואחרים חדשים. אחד מהם חזר הביתה וניתח את טבלת הטסטים של כל הרוכבים במעבדה במשך החצי שנה האחרונה.
נפתח ב: 20/11/2011

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  3489 פעמים
 20/11/2011   משקל משתנה הספק משתנה. וטעויות, קורות לבני אדם, פחות למכונות.... 4845
שבוע גשום עבר עלינו וכל מיני נושאים עלו באימוני מעבדת Power-Training
ספורטאי צעיר שמתאמן במעבדת PowerTraining , קיים בסיום חודש ספטמבר טסט סבולת (לפני חודשיים) עם תוצאה של 300 ואט. אחת ממגבלותיו של זה הוא המשקל והוא אכן מטפל בו. כעת, בגלל שאנחנו מתאמנים בצורה מדויקת, חשוב לנו לדעת מה ההספק המדויק של כל ספורטאי. כל פרוטוקולי האימון שלנו מסתמכים על הטסטים אותם אנחנו עושים (יחד עם זאת לא כל האימונים צריכים להפוך לטסט אחד גדול, זה קצת מלחיץ ולא נוח).
הנקודה שבשבוע האחרון היה קשה לספורטאי להתייצב על הואטים הרגילים שלו (אוייייי- OVERTRAINING OVERTRAINING....רופא רופא !!!) – אז זהו שלא, להירגע. הדברים מאוד פשוטים. הנ"ל פשוט השיל ממשקלו כארבעה קילו במהלך חודשיים, בצורה הדרגתית ובריאה. למה לא נבהלנו ? כי באימונים בשטח הנ"ל לא נראה כאילו הוא סובל מעייפות או ירידה בכושר. אז למה הוא לא מחזיק את הואטים הרגילים שלו ? פשוט מאוד, ההספק לקילו משקל השתנה לטובה, רק ההספק לאותו משקל ירד :
לדוגמא : 300 ואט ל 75 קילו > נותן לנו 4 ואט לקילו, לעומת זאת 300 ואט ל 71 קילו, נותן לנו 4.22 ואט לקילו, שזה כבר "רוכב לגמרי אחר". אז מה עושים ? עוד טסט !!! עוד טסט !! בשביל מה ? עושיםמשהו מאוד פשוט שזה חשבון פשוט של כיתה ד' > 4  71X קילו = 284, זה ההספק החדש של הרוכב, בהנחה כמובן שהכושר שלו לא השתנה (לטובה או לרעה). תמיד כדאי ללכת על ה SAFESIDE ולהוריד מטה את הואטים, בעיקר כשהרמה של הרוכב/ת גבוהים, נניח מעל 3.8-4 ואט לקילו (לבנים). כאשר הרמה של הרוכב נמוכה יחסית (טכניקה שהשתפרה, עודף משקל משמעותי שירד) ייתכן ולא נצטרך לשנות את ההספק למטה (פיצוי יתר גדול יותר, למרות ש בסופו של דבר הכול מתבסס על כך, האם הנ"ל מצליח להחזיק את המספרים, או שלא).
יעילות – אנשים שמוציאים יותר ואטים לקילו, לא בהכרח יותר מהירים.
בשבוע האחרון קיימנו מספר טסטים תקופתיים למספר רוכבים, חלקם ותיקים במעבדה ואחרים חדשים. אחד מהם חזר הביתה וניתח את טבלת הטסטים של כל הרוכבים במעבדה במשך החצי שנה האחרונה. הוא סיפר כיצד להפתעתו הרבה, הוא מצא רוכבים עם יחס משקל גבוה למשקל גוף (מעל ל 4) יחסית לרוכבים ורוכבות אחרים שעשו יחס משקל נמוך יותר, אותו רוכב (4 ואט לקילו) רכב את המסלול בצורה איטית יחסית לאחרים(המרחק שעשה נמוך מהאחרים). הוא מאוד הופתע.  למעשה, אין כאן שום הפתעה, זוהי למעשה  סודה של השיטה...הפשטות שלה. אתה יכול להיות חזק, רק ללא שליטה, אתה יכול להיות "חזק" רק לא להיות מאוזן ברגליים, אתה יכול להיות חזק, רק שאתה רוכב בצורה לא "עגולה", לא מעביר הילוכים בצורה נכונה....ועוד, ועוד ועוד הרבה דברים אחרים, אשר מדברים בסופו של דבר  על   י ע י ל ו ת.
Power Is Useless without Control.
 
  איך שיטת האימון תעזור לי כרץ ? או כספורטאי כוח מתפרץ ? רץ מרתון ?
ספורטאי מאוזן מבחינה מכאנית  הוא ספורטאי יעיל וחסכוני יותר בהוצאת האנרגיה שלו. לא חשוב האם הוא כדורגלן, אצן, שחקן כדורגל, ג'ודוקא ועוד. ספורטאי, כל ספורטאי אשר שולט בקצב המשחק שלו בצורה יעילה יותר, מתעייף פחות וייתן תפוקה יותר גדולה. שחקן, או ספורטאי שיהיה מאוזן (לדוגמה) מבחינת יחסי הכוחות בין שרירי ההמסטרינג ל4ראשי (יחס בריא ע"פ דרישות הענף הספציפי בו עוסק הספורטאי), יוכל להיות זריז, מהיר וחזק יותר, הוא יפעיל את השרירים בצורה יעילה יותר. מעבר לכך, הוא יהיה חסין ובריא יותר בפני סכנה של פציעות.
כיצד ניתן לשפר רץ ל 10 ק"מ ? ניתן לשאול את השאלות הבאות : האם שרירי הספורטאי מאוזנים מבחינה מכאנית ? נכון, ניתן לעבוד על כך בחדר כושר, רק שבצורה מוגבלת ולא מספיק מדויקת. בעזרת שיטת אימון PowerTraining אימון הביו-פידבק נעשה במהלך כל אימון ואימון ובעצימות מדויקת ומקבילה לדרישות הענף של הספורטאי.
 
זה הכול, בפעם הבאה, ננסה להרחיב על שיטות מדידה מתקדמות לרוכבי אופניים וטרי אתלטים.
Power Is Useless without Control.
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :11/20/2011 6:18:01 PM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
מומנטום איילון
מומנטום איילון
תגובות לבלוג
חידושים והשגות במעבדת PowerTrainig
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017