עקרון הסימטריה במעבדת PowerTraining
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
היום באימון בוקר, אחד המתאמנים שאל :''איך זה שפעם אחת ה SpinScan מראה לי שאני חלש ברגל ימין ופעם אחרת שאני חלש ברגל שמאל ? זה באמת מדויק ?'' נראה לי שזאת אחת השאלות החשובות ביותר שנשאלו לאחרונה במעבדה
נפתח ב: 18/1/2012

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  4489 פעמים
 18/1/2012   - אם זה לא פשוט, זה פשוט לא יהיה - 4854

 

 

 

עקרון הסימטריה במעבדת PowerTraining :
-          אם זה לא פשוט, זה פשוט לא יהיה       -
 
היום באימון בוקר, אחד המתאמנים שאל :"איך זה שפעם אחת ה SpinScan מראה לי שאני חלש ברגל ימין ופעם אחרת שאני חלש ברגל שמאל ? זה באמת מדויק ?"
נראה לי שזאת אחת השאלות החשובות ביותר שנשאלו לאחרונה במעבדה.
אחד העקרונות החשובים ביותר של PowerTraining הוא עקרון הסימטריה; סימטריה בין השרירים וסימטריה בקואורדינציה שבתנועת השרירים (גיוס יחידות מוטוריות).
כמו שכבר צוין בעבר , מערכת הטריינרים במעבדה יודעת לנתח את תנועתם של השרירים השונים – לקריאה נוספת בנושא –
לאחר שהבנו מה עושה ה SPINSCAN, כיצד זה קורה שלפעמים נראה שברגל שמאל אנחנו יעילים יותר ולפעמים ברגל ימין ?
זה פשוט.
הגוף לא נועד במקורו לסובב פדאלים (לא נולדנו רוכבי אופניים), השרירים אינם מאוזנים לפעולה זו , יחסי שרירי הדחיפה גדולים בהרבה מיחסי שרירי המשיכה (ארבע ראשי לעומת המסטרינג). לכן אנחנו צריכים למצוא את יחסי היעילות המקסימאליים בנוגע לפעולה זו. מצד אחד לדחוף את הפדאלים (ארבע ראשי) ומצד שני למשוך (המסטרינג) ובכך לסובב את הרגליים מהר ובצורה יעילה.
רוב הרוכבים מכירים היטב את מושג ה'דיווש העגול' אבל הרבה נעצרים כאן כי הם שוכחים כי כשאנחנו רוכבים, אנחנו משנים את מקצב הרכיבה (rhythm) בהתאם לתנאי הרכיבה.
במישור, למשל, הרעיון הוא מהירות. למה הכוונה?  במידה ורוכב במישור, ינסה לשמור על 300 ואט בסל"ד 80 במשך 20 דקות ואז יבקשו ממנו להמשיך לרכב באותה מהירות שהשיג עד אותו רגע למשך 10 דקות נוספות באותו הסל"ד, כנראה ולא יצליח לעשות זאת, עקב התעייפות השרירים במשך ה 20 דקות הקודמות. לעומת זאת,  במידה והיה שומר על אותו הספק  ב 100 סל"ד אותו רוכב היה מתעייף פחות . אם כן, במישור המטרה היא השימוש הנכון בגיוס מערכת השרירים כדי ליצר מהירות (RPM גבוה והספק גבוה) נקרא לזה גיוס יחידות מוטוריות X ונבחן את ה-spinscan של רוכב מסוים. ייתכן שבמצב X הזה (שיפוע 0 - מישור, סלד 100 ומהירות) שריר מסוים (המסטרינג ימין) יהיה חלש וימנע מאותו רוכב את היעילות המקסימאלית הנדרשת לאורך זמן. ה-spinscan  יראה כי הוא חלש יותר ברגל ימין.
מצד שני, כאשר נכנס אותו רוכב לעלייה והסל"ד יירד, ייתכן והשריר שהיה חלש במישור יהיה תקין בעלייה. ייתכן ובמקצב הרכיבה הזה (נקרא לו מצב Y) דווקא רגל שמאל חלשה יותר וה-spinscan ישנה את קריאתו בהתאם.
זאת, כמובן רק ההתחלה, מה עם דיווש בעמידה, כוח מתפרץ ?
ברגע שאנחנו משנים את המקצב, שרירים אחרים ואותם שרירים, פועלים או צריכים לפעול בצורה קצת שונה, על מנת להשיג את היעילות המקסימאלית בהעברת הכוח מהרגליים לאופניים.
יעילות, זה שם המשחק.
 
-          ולא לשכוח : אם זה לא פשוט, זה פשוט לא יהיה       -

PowerTraining-  שיטת האימון המתקדמת בישראל.
All You Need is Lab
http://www.facebook.com/elad.momentum 
http://www.harim.co.il/Blog/ 
אופניים, ריצה וטריאתלון
            0523-541563      
Elad.bike@gmail.com

 

 

 
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :1/18/2012 11:12:38 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
צובייק - מחנה
צובייק - מחנה
תגובות לבלוג
עקרון הסימטריה במעבדת PowerTraining
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017