כיצד בודקים האם אנחנו שותים מספיק ?
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
דרכים לאבחון רמת התייבשות. השגות וטיפים נוספים בנושאי מניעת התייבשות. ההתאוששות מאימון, במהלכו, לאחריו ולא פחות לקראתו, תלויה הרבה פעמים ברמת משק המים בגוף.
נפתח ב: 16/1/2014

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  14323 פעמים
 16/1/2014   פעילות גופנית וחשיפה לשמש 4950
אינן הסיבות היחידות להתייבשות כל פעם שאתה מאבד נוזלים. מחלה – בעקבותיה מפריש הגוף נוזלים, או מאבד חום. חומרים ממריצים – כגון קפאין או תוספים אחרים (קריאטין לדוגמה) או סמים. כמו קפאין, משקאות ממותקים לצורך העניין איננה דרך טובה מכיוון שעל כל צריכת מולקולה של סוכר, צריך להשתמש במולקולה של מים כדי לפרק אותו. קיימות שלוש רמות של התייבשות (ע”פ מחקרי רפואה) – להרחבה בנושא התייבשות ומכת חום לינק כשאדם מאבד נוזלים בכמות ניכרת בלא להחזירם בשתייה הוא מתייבש. התייבשות קלה נגרמת כאשר מאבדים נוזלים בשיעור של עד 5% ממשקל הגוף. התייבשות תתבטא בצמא, בסומק של העור, בבחילה ובדופק מהיר. הנפגע יהיה שרוי באי שקט, יגיב בעצבנות ותפקודו הכללי ירד. התייבשות בינונית – הנפגע מאבד בין 5%-10% ממשקל גופו. הנפגע סובל מסחרחורות, כאבי ראש, בחילות והקאות (הקאה – נורה אדומה!!!), קוצר נשימה (שאינו מפסיק במנוחה), יובש קשה בפה ובחוסר רוק, חולשה קשה וחוסר יכולת לנוע. העור –קר וחיוור ודופק מהיר (במנוחה). התייבשות קשה – איבוד נוזלים מעל 11% ממשקל גוף הנפגע. מעבר לתופעות שהוזכרו כבר ברמה הקלה והבינונית תראה הפרעה קשה ברמת ההכרה ובהן הזיות, הפרעה בראייה ובשמיעה וסימנים חמורים של מכת חום. (יש לזכור שהתייבשות יכולה להיגרם גם משלשול ממושך או הקאה ממושכת, או להתפתח עם שילוב של מחלה ואימון קשה). בפעילות גופנית מאומצת, ספורטאי יכול לאבד 3 ליטר מים בשעה. דבר שיכול לסכן את בריאותו ובטח את רמת הישגיו. כיצד נדע כמה נוזלים איבדנו ? לקריאת המשך המאמר המלא באתר PowerTraining - בלינק http://powertraining.co.il/drinking_number2_heb/ לינק
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :1/16/2014 8:36:17 AM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
מומנטום בצובייק
מומנטום בצובייק
תגובות לבלוג
כיצד בודקים האם אנחנו שותים מספיק ?
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2017