כתב: נתי מזוז

עונה: אביב וקיץ שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
  • יש להגיע לחניון בריכת המשושים -
    • נוסעים על כביש 87 ממערב עד צומת ציידא או על כביש 92 ממזרח ופונים לכיוון חד נס
    • עוברים את פארק הירדן וחד נס ואז מגיעים לפנייה ימינה (ליד מיכל מים של "מקורות")
    • ממשיכים עם הרכב על דרך עפר עד לחניון, כניסה לחניון מותנת בתשלום אבל ניתן לחנות לפני הכניסה בצדי השביל.
    • תחילה נסחוב את האופניים עלינו במשך 5-10 דק' עד שמגיעים למפגש שביל הולכי רגל ברכת המשושים עם שביל ג'יפים ואז מתחילה הטיול הנפלא על גבי שביל הג'יפים דרומה.
איך מגיעים
  • השביל רובו בירידה עם סלעים ואבנים רבות (ושלוליות נחמדות) דבר שדורש מיומנות ואופניים אמינות.
  • בסופו של השביל נגיע לכביש 92 500 מטר מזרחית לצומת בית ציידא.
  • חוזרים חזרה על הכביש עד לחניון בריכת המשושים על כביש 888 - טיפוס קשה.
רמת הגולן איזור
בריכת המשושים מקום
חרמון, גולן ואצבע הגליל (1) מפת ס"ש

שביל מקביל לבריכת המשושים
אביב אחי, קצת התבלבלת. מאת: matzmantvr
בתאריך: 18/8/2009   שעה: 13:31
זה לזוויתן. מה שהעלת זה מסלול טוב מאוד, אבל לא המשושים. הבלבול שלך נובע מזה שגם בזוויתן יש את התופעה של המשושים בבריכות, והמסלול הוא שעה מינוס לכל צד. אני אעלה אותו עוד שבוע בערך.

הצעה יותר טובה בלי לסחוב את האופניים מאת: nisan mordehay
בתאריך: 20/7/2009   שעה: 17:11
אם באים מגשר אריק, אז אפשר להמשיך לכיוון צפון ולעלות עד שעוברים בסיס מצד ימין של הכביש. קצת אחרי יש פניה בכביש סורי ישן, צריך לפתוח את השערים ולסגור אחריכם. ממשיכים על הכביש עד שיש ממש פניה ימינה, וישר ממשיכים עוד 50 מטר ופורקים את האופניים. מתחילים כאן רק ישר ואם יש מזלגות אז לכיוון מטה, שזה שמאלה.
אני הייתי מציע שמישהו יחכה למטה בצומת יהודיה, ששם בערך מסתיים המסלול. אורך המסלול הוא כ-55 דקות. המסלול מאוד קשה.

עוד דרך למשושים מאת: אביב
בתאריך: 27/3/2007   שעה: 16:22
הציון הוא ארבעה הרים
נכנסים לקצרין בכניסה המזרחית (הכניסה הקרובה יותר לחניון המשושים) נוסעים עד לצומת T לאחר מיכן פונים ימינה במורד הכביש לאחר 600-800 מטר צד שמאל ישנו חניון ששם בדר"כ יש את שוק קצרין מדי פעם ליד מגרש הכדורגל ושם מחנים את הרכב פורקים את הציוד ונכנסים לתוך שביל עפר מצדו המערבי של החניון. לאחר 1.5 ק"מ ישנו שער של בקר יכול להיות שישנו שלט המראה שהכניסה בתשלום (המצחיק הוא שיש שם רק שלט ואין אף אדם בסביבה) ומאותה נקודה כל הזמו ישר עד שמגיעים למשושים בתוך 10 דקות. אם רוצים לעשות טיול לכיוון אז במקום להכנס באותו השער צריך פשוט להמשיך ישר כל הזמן עד שמגיעים לשער ברזל סגור (כדי שהבקר לא יברח הוא סגור) חוצים אןתו ומיד שמאלה עוברים רצפת אבנים ובשער הראשון צד שמאל פונים אליו עולים בעליה וכל הזמן ישר ואחרי כן שוב עליה קשה מאוד גם כן עולים עד שמגיעים. המסלול מעייף ויחסית קצר (שעה שעה וחצי רכיבה)