כתב: ליאור כרמון

בינוני  אורך המסלול: 30-35 ק''מ  זמן: 3-4שעות רמה
נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב מומלץ
  • בכביש 70 יורדים במחלף אליקים לכיוון דלית אל כרמל.
  • מיד לאחר המחלף חונים באורחן הכרמל.
איך מגיעים

• יציאה מאורחן הכרמל, עוברים את הכביש לכיוון מערב, לכיוון קו המתח.
  • עולים על שביל כורכר שמוביל למטווחים של הבסיס הסמוך.
  • לאורך השביל יש מצד דרום פריחה מדהימה של תורמוסים וכלניות ומצד צפון מידי פעם ניתן לצפות בשלד טנק או נגמ"ש מימים עברו.
  • לאחר כ4 ק"מ מסתיימים המטווחים ומגיעים לצומת שבילים.
  • שביל אחד מוביל מצפון ליער נחל תות (ינ"ת-שלוש כיפות בגובה של כ-200 מטר) ושביל שני (שמאלי)שמוביל מדרום לנחל תות.
  • בשביל הדרומי גם חוזרים בסוף הטיול, לכן מומלץ להקיף את יער נחל תות מצפון.
  • מי שבוחר במסלול הצפוני צריך להקיף את ינ"ת ולהגיע לכוורות שם מצטרפים לשביל כורכר בכייון כללי מערב.
  • רוכבים עד לפסל סביבתי של דרך טליה מצד שמאל.
  • מיד לאחר השלט פונים ימינה וממשיכים בערוץ הנחל עוד כ- 2.5 ק"מ.(בימי שישי אחר הצהריים ניתן לצפות בחבורות של אופנוענים שקופצים ברמפה טבעית כ300 מטר לאחר הפניה שאחרי הפסל של טליה.)
  • יוצאים ימינה מערוץ הנחל "בשביל כבלים" במגמת עליה לכיוון הישוב עופר.
  • למעשה עולים שתי עליות וחוצים את הכביש הדרומי של הישוב עד לקו המתח גבוה.
  • בקו המתח גבוה עוצרים לקפה עם נוף לים. בימי שישי ניתן להבחין גם בצנחנים של חוף הבונים.
  • לאחר הקפה או התה ממשיכים בשביל ישראל לכיוון דרום והמחצבות של מאיר שפיה.
  • אחרי כ 2 ק"מ מגיעים לחירבת טלימון שלאחריה ניתן להמשיך בשביל ישראל או (כמו שאני עשיתי)
  • להמשיך בשביל כורכר לכיוון המחצבה ואז לחתוך שמאלה לאחר כ-1.5 ק"מ לכיוון הכביש הראשי כאשר עוברים מעל גישרון של נחל דליה.
  • כשמגיעים לכביש 70 פונים ימינה לעבר המעבר מתחת לכביש.
  • עולים על השביל האדום לכיוון בת שלמה.

ישנה אפשרות ל"חסוך" את הטיפוס של השביל האדום ולהמשיך לאורך כביש 70(כמובן שלא על הכביש אלה לצידו הדרומי ב"שטח" כ 1.5 ק"מ לעבור ליד מבנה ושער של יקב שבנוי בתוך צלע ההר, תוך רכיבה דרומה (ימינה מכביש 70)ורק אז להצטרף לשביל האדום.

• רוכבים כ 2 ק"מ נוספים ומגיעים לצומת שבילים עם מסלול כחול לכיוון נחל דליה וירוק לכיוון הר חורשן.
  • פונים שמאלה לכיוון בת שלמה עוברים את הנחל וחוצים את הישוב לכיוון צפון מעבר לרמזורים...לכיוון הרפת.
  • עולים על שביל כורכר במגמת עליה. ממשיכים לכיוון צפון ומצטרפים לשביל עם הפסל הסביבתי של "טליה" וחוזרים על עקבותינו לאורחן הכרמל.
  • הדרך רצופה בפריחה בחודשים פברואר מרץ ואולי גם אפריל. השטח מלא בפרות עם קרניים...אבל ידידותיות. חלקים מהדרך עשויים להיות בוציים לאחר גשם רב לכן לא מומלץ לרכב בימים גשומים או בסמוך להם.
הכרמל וחוף הכרמל איזור
אליקים מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

אליקים-עופר-בת שלמה
גם לא בחום! מאת: אביב שחר
בתאריך: 24/6/2007   שעה: 01:43
הציון הוא ארבעה הרים
המסלול מקסים. אמנם היה חם מאד ובבת שלמה מילאנו שוב את התרמילים אבל היה שווה. לשים לב כששוברים מהשביל שיוצא מעופר, עולים על סוללת עפר שמבצעים על בסיסה עבודות להנחת צינור מים או ביוב. זו לא טעות, יש להמשיך עד שמזהים את הפניה שמאלה לסימון שבילים שחור, הוא נחבא בתוך קפל קרקע.
בסך הכל מסלול מומלץ מאד אבל בשל אורכו רצוי להתחיל מוקדם ולקחת הרבה מים.

טפטוף - בוץ מאת: זיו זיימן
בתאריך: 23/12/2006   שעה: 21:39
הינו ביום של טפטוף קל והיה בוץ בכמויות

לא להכנס לאחר גשם! מאת: רון
בתאריך: 9/1/2005   שעה: 06:51
הציון הוא שני הרים
בוססנו שעתיים בבוץ בעומק חצי מטר שלושה ימים לאחר גשם. רצוי בסוף שבוע כדי להמנע מהמטווחים. הבוץ העמוק שכנע בנחיצות בלמי דיסק. לרוב שבילי הבוץ מסלול לבן עוקף (אבל מיעוט שבלי הבוץ ההכרחים הופך את התענוג לספק בימים לחים).

אחלה מסלול, מומלץ בחום מאת: אסף ויניב
בתאריך: 17/3/2004   שעה: 19:33
הציון הוא ארבעה הרים
מסלול מדהים, לא קשה מידי לרכיבה. מי שמחפש אתגר ניתן להוסיף את הר חורשן- עלייה קשה(ירידה שווה) אבל הנוף שווה את זה...

טיול אחלה מאת: בועז
בתאריך: 11/12/2003   שעה: 21:50
הציון הוא ארבעה הרים
טיול אחלה לימי החורף בפריחות מסלול גם די מהיר למגיעים מכיוון אורחן אלייקים, ממולץ בחום!