כתב: אילן ברנט

למתחילים  אורך המסלול: 25  זמן: 3 רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים המסלול מתאים למשפחות מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: צהריים מומלץ
  • מזרחה בכביש 5 לכוון אריאל. 2 ק"מ אחרי מחלף קסם ימינה לראש העיין.
  • ממשיכים ישר עם הכביש המתפתל עד פנייה ימינה ושלט "נווה אפק" שלידו מחנים ופורקים הגלגלים.
  • 25 ק"מ המשלבים מעט עליות וירידות מהירות והרבה שבילים באזור המזכיר את ארץ ישראל הישנה.
איך מגיעים
  • מתחילים ממגרש הכדורגל של שכונת נווה אפק ולפה נשתדל גם לחזור.
  • עולים את העלייה דרומה בשביל הכורכר הלבן. במקום בו השביל מתפצל לשניים תוך כדי העלייה בוחרים בשביל השמאלי וממשיכים לטפס איתו עד שנמצאים מתחת לקו מתח גבוה.
  • משם לוקחים את השביל הפונה דרומה – עלייה קטנה עד עץ בודד ואחריה ירידה מהנה עד לשביל לבן רחב.
  • פונים בו שמאלה ומממשיכים עד לטיפוס קל לחניה הראשונה במבצר מגדל צדק המתנשא וצופה על אזור המשך המסלול.
  • משאירים את האופניים ברחבה המרכזית ועולים לסיור במבצר ותצפית במרפסת – לא להחמיץ (לשים לב לאופניים שלא ימשיכו בלעדיכם!!). מהמרפסת ניתן לצפות על כל המשך המסלול והרבה יותר מזה.

• אחרי שנחנו ושתינו מים נחזק ברגים באופניים לקראת הירידה המהירה למטה לצומת. זהירות מהחריצים בשביל במהירות הזאת!!.
  • חוצים את הכביש בזהירות לכוון קיבוץ עינת. חוצים בזהירות את המטע וממשיכים בשביל לצד כביש 444 דרומה. פונים לכוון בית אריזה לחצילים ופלפלים וממשיכים בשביל דרומה עד שמחליטים לחתוך ימינה לכוון בית הקברות של קיבוץ עינת הנראה כנווה מדבר – חורשת עצים סבוכים וירוקים.
  • מבית הקברות רוכבים כמה מאות מטרים לאורך הכביש ההיקפי של של הקיבוץ לכוון הגשר החוצה את כביש 6.
  • חוצים עליו וממשיכים על שביל הכורכר בכוון כללי מערב כאשר אנו חוברים לנחל שילה וממשיכים איתו עד שאין שביל יותר.
  • בנקודה זו חותכים לכוון קיבוץ גבעת השלושה שוב הקפה שמאלית עד ששוב חוברים לנחל שילה.
  • ממשיכים עם השביל עד שמגיעים לגשר תחת כביש 483.
  • נהנים מהירידה לתוך הנחל ועוצרים למנוחה ושתייה בצל מתחת לגשר. עוברים מתחת לגשר וממשיכים בשביל לאורך הנחל עד לצומת T הקרובה לכביש 40 . נוסעים צפונה עד לפסי הרכבת ומשם ימינה חזרה. (ניתן לפנות שמאלה ולחצות את הגשר לכוון מערב למסלולים נוספים באזור הירקון)
  • מגיעים עד לפילבוקס הידוע ממנו לוקחים שמאלה וחוצים על הגשר הצר בהליכה. ניתן לעקוף מימין אבל הכוונה לעצור למנוחה בבריכת הנופרים שהכניסה אליה ימינה נמצאת כ 50 מ' מזרחית לגשר.
  • מקום מדהים המזכיר עולם אחר כל ימות השנה.קפה כבר אמרנו? צריך להתכוננן ל 100 מטר טיפוס בהמשך!!
  • משם ממשיכים לאורך פסי הרכבת עד למעבר הפסים, עוברים פס אחד!! וממשיכים בשביל לכוון מזרח עד הסוף.
  •  שם פונים צפונה בשביל היורד לנחל רבה וחוצים מתחת לכביש 6, ממשיכים בשביל לאורך הנחל עד שוק ראש העיין.
  • משם על הכבישים: לאורך רח' יהושוע בן נון עד חציית נחל רבה .
  • בכיכר שמאלה בכיכר הבאה שמאלה עד לצומת המרומזרת החדשה.
  • ממשיכים ישר על שבילי קק"ל לאורך נחל רבה עד שנגמרת החורשה.
  • שם ימינה על השביל הלבן שהופך לעלייה נחמדה עד לנקודת הסיום.
מישור החוף והשפלה איזור
ראש העין - פתח תקווה מקום
השרון ומערב השרון (7) מפת ס"ש

סובב ראש העיין ומקורות הירקון
שימו לב מאת: דרור
בתאריך: 24/3/2012   שעה: 13:15
הציון הוא הר אחד
נסעתי היום במסלול ולצערי הרב גיליתי שבלתי אפשרי לרכב ולטייל באזור , בעיקר בהתחלה מראש העין לאזור המבצר. זה בגלל עבודות בנייה מאסיביות בסביבה ששינו את כל התוואי והרסו את מעט הנוף שנשאר. חבל.

מסלול בכיף מאת: אייל שפי
בתאריך: 26/6/2010   שעה: 21:04
הציון הוא ארבעה הרים
רכבנו היום אני ובני (בן 12) והיה כיף, כמה טיפים לעזרה :חניית הרכב בנווה אפק בראש העין - רחוב : מנור,כאשר מגיעים לקיבוץ עינת יש בנייה של בתים חדשים (הרחבות) אנו רכבנו דרך איזור הבנייה אך ניתן גם להקיפו מימין ולהגיע לגשר מעל כביש 6, מי שמתברבר שישאל היכן הבריכה, הגשר ממש אחריה משמאל.
מסלול בכיף ממש, בריכת הנופרים : גן עדן.

לשים לב!!! מאת: סנפיר ארז
בתאריך: 1/3/2008   שעה: 18:01
למי שאין לו מפה, שימו לב בתחילת המסלול לא לפנות שמאלה (דרומה) בשביל שמתחת לקו מתח גבוה, אלא להמשיך ישר מערבה עוד כ-200 מ"ר. לנו הטעות הזו עלתה ב-5 ק"מ נוספים..

מעולה מאת: גלעד
בתאריך: 23/6/2007   שעה: 23:48
רכבנו 3 חבר'ה, יצאנו מנווה אפק ב15:00 היה מעולה שווה גם לסטות מעט מהמסלול למעבר מתחת לכביש 444 שבעצם סוג של HALF PIPE נהדר למשתעשעים!! בהחלט לא לפספס את המבצר גם בהלוך כדי לראות את המסלול וגם בחזור לשקיעה! בעונה הזו להביא המון מים (לפחות 3 ליטר לאדם) ולמי שלא מכיר את האיזור כדאי להצטייד במפה טובה! חשוב לא לסטות מהמסלול והמתחכמים ימצאו עמצם עמוק בשדות קוצים!

המסלול מתאים גם לטיול ליל ירח מאת: Efi M
בתאריך: 14/5/2006   שעה: 22:50
רכבנו את המסלול ביום שישי האחרון, ליל ירח. רוב השבילים לבנים והדרך לא מוסתרת על ידי עצים ולכן הטיול מתאים לליל ירח. ההסבר על המסלול מצוין.

תיקון טעות מאת: תמיר
בתאריך: 25/3/2006   שעה: 23:26
הציון הוא ארבעה הרים
המבצר המוזכר במסלול הוא לא מבצר אנטיפטרוס (שנמצא לא רחוק משם) אלא מגדל צדק.

מסלול מהנה מאוד - הסיום קצת לא ברור מאת: גיל
בתאריך: 8/10/2005   שעה: 15:45
מסלול מהנה, כולל עליות וירידות.
ההסבר של אילן מדוייק לחלוטין וכולל 0 טעויות ניווט בשטח!
בסוף המסלול, ההגעה בחזרה לרכב, מעט לא ברורה. וקיימת אפשרות להתברבר בתוך ראש העין. הכיוון בדרך חזרה צריך להיות אל עבר מגדל צדק. ודרכו ניתן לחזור לרכב.
טעיתם ? לא נורא, קצת עליות וניתן לתקן.אני נהניתי.

לא למתחילים מאת: tal
בתאריך: 6/10/2004   שעה: 15:32
הציון הוא ארבעה הרים
בתור רוכב מתחיל המסלול לא קל, ומשלב מספר עליות קשות. הנוף יפה, אולם מרבית המסלול ללא צל, ובסוף הקיץ יבש וקוצני. עם זאת, הדרך והנוף מהנים, וההסבר מדויק.

מפות מאת: חגי
בתאריך: 25/3/2004   שעה: 09:43
מסלול מדהים הרבה שבילים רצוי מאוד מפה אבל גם בלי תוכלו להנות ממבחר השבילים

סיום מסלול מאת: עופר גברונסקי
בתאריך: 22/11/2003   שעה: 09:21
אחלה מסלול משלב תוואי שטח רבים
בריכת הנופרים לקראת סוף המסלול פשוט
מדהים איך שהעלים צפים במים - אחלה מקום לפתוח ערכת קפה (מקום מוצל )
בסיום המסלול לאחר שעוברים את השוק בסוף העלייה מומלץ לעבור את גבעת מבצר צדק שוב
אם עדיין אתם בחיים תסמנו את המסלול למתחילים + :ם) .

מתחת לכביש 6, בוץ עמוק מאת: עדו אל
בתאריך: 16/11/2003   שעה: 08:06
הציון הוא ארבעה הרים
לכל מי שאוהב בוץ של אדמה חקלאית כבדה, אבנים קטנות ועשבים באופניו, וכבונוס - הטבעת הנעליים עד מעל הגרב בתוך בוץ כבד, מומלץ לו לעבור כמוני בנחל רבה מתחת כביש 6 בתקופה שאחרי גשמים. לא משהו. זהירות: הבוץ מתחזה בערמומיות לשכבה חלקה ודקה, אל לא היא.

המבצר הראשון הוא מגדל צדק מאת: אבישי
בתאריך: 11/10/2003   שעה: 14:19
הציון הוא ארבעה הרים
הבצר הראשון הוא מגדל צדק, ניתן גם לרדת ממנו מזרחה ודרומה ולעבור אצ הכביש במעבר המים שבין המחצבות לקיבוץ נחשונים

יפה אילן! משקיען :-) מאת: מור גורביץ
בתאריך: 11/10/2003   שעה: 13:55
מסלול טוב לרוכבי קרוס קאנטרי מתחילים שרוצים לטעום קצת עליות, אבל לא יותר מידי.

באיך מגיעים - פנייה שמאלה לא ימינה. מאת: אילן ברנט
בתאריך: 11/10/2003   שעה: 00:39
המפה גדולה מדי בשביל להכניס אותה כקובץ פה. מי שרוצה - במייל.