כתב: אייל אורטל

בינוני  אורך המסלול: 35 ק''מ  זמן: 3 שעות רמה
מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: חורף ואביב שעה: צהריים מומלץ
יוצאים מתחנת הדלק בכפר יונה מזרחה לכיוון חניאל ושם פונים צפונה לתוך המושב. איך מגיעים
אז ככה המסלול מתחיל מתחנת הדלק של כפר יונה. אפשר להחנות שם ולצאת לכיוון מושב חניאל. להזהר מהעבודות בכביש ולחצות בזהירות את העבודות הרשלניות כהרגלן של מע"צ.

המסלול משלב רכיבה על שבילי כורכר וכביש מעולה והוא באורך של 35 ק"מ (קצת פחות). רוכבים לתוך חניאל עד קצה הכפר, בצומת טי שמצידה הימני שביל כורכר ומצידה השמאלי כביש שמוביל לכפר מונש צומת רופין ומושב בית הלוי פונים דווקא ימינה אל נחל אלכסנדר. רכיבה קצרה על השביל מובילה לצומת טי חדשה סלולה כורכר.

מי שרגיל לרכב לנחל אלכסנדר לכיוון מעברות והים יופתע לגלות שעכשו פונים ימינה לכיוון כביש 57. רוכבים עד למפגש עם צומת כורכר חדשה שפניה בה ימינה תחזיר את הרוכבים למושב בורגתא והמשך ישר יביא אל כביש 57 האומלל מרעיונות כיוון הארץ באמצעות בטון ואספלט אבל אנחנו פונים שמאלה לכיוון בית הקברות של מושב עולש.

יורדים בדאוו´ן מדליק לתוך נחל אלכסנדר בגשר אירי ורוכבים עד שרואים את בית הקברות של מושב עולש מצד ימין. ממשיכים עוד כמאה מטרים ובצד שמאל רואים את דרך המוביל הארצי. עכשו רוכבים על שביל כורכר ישר במשך כעשר ק"מ עד שמגיעים לכביש אספלט ממושב גן יאשיה לכיוון צפון לעבר מושב אחיטוב.

רוכבים שוב על כביש עד הצומת שהיא צומת טי ושם פונים ימינה. שוב רכיבה על שולי כביש עד לקיבוץ מגל מצד ימין. פונים לתוך הקיבוץ. לפני הקיבוץ יש שלט צהוב של כביש חוצה נוף וקורע שדות ישראל מס´ 6 כמו מספרו של השטן במיתולוגיה הנוצרית (666...) לאחר השלט כמאתיים מטר שביל עפר היורד לכביש חוצה ישראל.

רכיבה משולבת על אספלט משובח, אספל ישן וכורכר צפונה מעלה אותנו עד אחרי בת חפר לפני הגשר של מושב ניצני עוז. שם רואים שביל עפר מצד ימין שעולה מהמסלול של כביש חוצה ישראל למעלה (- ימינה). רוכבים למעלה עד שמגיעים לכביש הישן של בת חפר לכיוון נתניה. חוצים בזהירות מירבית את הכביש. מרחק 50 מ´ יש פניה לשביל כורכר ימינה. לוקחים ימינה ומגיעים לעיבור מושב עולש - לשדות שמאחרי הבתים, חממות ועפר. רוכבים עד דרך המוביל הארצי - חוזרים שמאלה דרומה עד לצומת של בית הקברות של מושב עולש, פונים ימינה שוב עד לגשר האירי של נחל אלכסנדר והפעם לא חוזרים ימינה כפי שבאנו אלא ממשיכים ישר. חוצים את המחסום של מושב בורגתא רוכבים עד לצומת ימינה עולים את העליה שמובילה למושב חניאל, מגיעים לצומת, פונים שמאלה חזרה לכביש 57 לאחר שחוצים כיכר עגולה גדולה של מושב חניאל ויורדים בירידה מטריפה וארוכה עד כביש 57. בצומת חניאל עולים לכביש 57 ימינה -רוכבים על העבודות והאי תנועה חזרה לתחנת הדלק.

מסלול קל, מגניב ושונה - שילוב של כביש ושבילי עפר וכורכר - נוף כפרי שעוד נצטער עליו עם השלמה כביש חוצה ישראל - אני כבר מצטער...

בדרך על כביש המוביל ראינו כבר נמיות, שועלים ומיני בעלי חיים שמוכחדים ואין איש אומר מילה ואיש לא פוצה פה.
השרון איזור
כפר יונה צפונה מקום
השרון ומערב השרון (7) מפת ס"ש

מכפר יונה למוביל הארצי- חוצה ישראל וחזר
אני גר באזור ולמרות הכל המסלול לא ברור מאת: שוורץ
בתאריך: 28/7/2011   שעה: 00:33
הציון הוא שלושה הרים
בכתיבת מסלול רצוי להקפיד על כיוונים כגון- צפון, דרום וכד', לימינה ושמאלה אין משמעות בניווט. כמו כן אם ישנם ציוני דרך זה הדבר היחיד שבאמת מהווה אינדיקציה - במסלול הזה מאוד קל להתברבר בגלל הקרבה לנחל אלכסנדר.

מבצר קקון עובר שיפוץ בימים אלו מאת: רונן עמיר
בתאריך: 25/11/2007   שעה: 21:10
פרויקט מדהים של בני המושבים לזכרו של יוסי יפה,
המקום עדיין מבולגן ויש פיגומים אבל שווה ויש תצפית מצוינת

תיקונים והצעות לשיפור מאת: איתן
בתאריך: 12/8/2004   שעה: 16:00
הציון הוא שלושה הרים
א. מיותר להתחיל מכפר יונה. דרך הכביש היא מסוכנת מאוד ולא נעימה. אפשר פשוט לחנות בתוך חניאל.
ב.חשוב ! בדרך המוביל הארצי המרחק הוא 7 ק"מ ולא 10 כמו שכתוב.
ג. אין שלט צהוב בקיבוץ מגל. פשוט פונים ימינה לרוכבים לאורך כביש שש, בשדות שלצידו לייתר דיוק.

סה"כ מסלול קל מאוד, נתון לשינויים אם אתה מתמצא באיזור...

מומלץ לבקר גם במבצר קקון מאת: רז גורן
בתאריך: 14/12/2003   שעה: 11:59
הציון הוא ארבעה הרים
מומלץ לבקר גם במבצר קקון שנמצא כ-300 מטר צפונית לגן יאשיה בדרך למושב אמץ .