כתב: אייל אורטל

בינוני  אורך המסלול: 26 ק''מ  זמן: שעתיים רמה
מקורות מים נוף מדהים המסלול מתאים למשפחות סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: צהריים מומלץ
מגיעים למושב עמיקם שליד שמורת אלונה. במרכז המושב ניתן להחנות את הרכבים ברחבה בולטת ומסודרת. איך מגיעים
הרכיבה היא לכיוון צפון מזרח כשצריך לדעתי לקחת מפת דרכים למי שלא מכיר. רוכבים עד קצה הכביש של מושב עמיקם. לוקחים במזלג השבילים הראשון ימינה ומגיעים עד להר העגול כשאפשר לפנות שוב, או ימינה או שמאלה, דהיינו, להקיף את ההר העגול או מדרום או מצפון. פונים שמאלה ועוקפים את ההר העגול מצפון. עוברים בין גפנים ומטעי פרי (חלקם מוגנים מברד ע"י רשתות) בקצה הדרך פונים ימינה על דרך כורכר לירידה כיפית (אבל קלה) לכיוון נחל תנינים. לפני הנחל צומת טי של כורכר, ממול גשר לחציית הנחל. לא חוצים. פונים שמאלה בתוך דרך חקלאית. הדרך היא תענוג לרכיבה גם בבוץ. כשיש יותר מידי בוץ תמצאו אלטרנטיבה לרכיבה בלי לעלות לשדות המועבדים ולא יזיק להרטב מעט.

בקצה הדרך לאחר כשני ק"מ בין יובלי נחלים ושלוליות בחורף ישנו גשר נוסף לכיוון דרום. חוצים אותו ורוכבים שמאלה לכיוון מזרח. זו דרכנו לגבעת הרקפות המדהימה. ממש בימים הקרובים עומדת הפריחה להתעצם - שווה בגדול.

עד לגבעת הרקפות עליה מתונה וארוכה ואחר כך ירידה קצרה וחביבה עד לחניון שלפני גבעת הרקפות. בחניון אפשר לעצור מעט, יש שולחנות וצל למכביר. זו פינת הקפה - אולי מוקדם מידי אבל חוזרים אליה אחר כך אז תחליטו אם כבר הגיעה שעת קפה.

אחר כך חוצים את הכביש ונכנסים לגבעת הרקפות מצפון .. לא להכנס לגבעת הרקפות עצמה עם האופניים !! זה פשע. לרכב רק בשביל הצפוני !! תענוג. להמשיך מזרחה עד שער של מרעה בקר. לחלוף עליו בהרמת אופניים ואם הוא פתוח אז פשוט לרכב דרכו.. ישר (לא לפנות לשדה שמאלה). לפניכם שטח אש שלא מומלץ לרכב בו באמצע השבוע. שטח האש הינו מימין לשביל. מתבקש שלא להכנס ימינה בשום אופן. ממשיכים עוד כשני ק"מ עד לנחל תלמית שמתחבר לנחל ספלול.שם גם תראו שהשביל ממשיך ישר לעליה לא מהעולם הזה לא עולים אותה... לוקחים בתוך החורשה שמאלה ואחר כך ימינה לכיוון השביל המוביל מזרחה. כאן כבר יש כמה עליות משובחות ועל פי המפה ממשיכים לעלות עד חרבת בית ראש. נוף יפיפה. חוזרים באמצעות שבילים המקבילים שמצוינים במפה - עד לחרבת אל עריס משם ירידות פנטסטיות לכביש המוביל לגבעת הרקפות. אנחנו לקחנו את הירידות כשלמטה בתחתית שלוליות ענק כך שמסיבת הבוץ היתה מושלמת.. עם צעקות שמחה, שירה וריקודים... - מהכביש שמאלה חזרה לחניה של גבעת הרקפות ושוב על השביל חזרה לעמיקם אם האפשרות "לעשות קפה" במקום על כל מה שמשתמע מכך. כשמגיעים לשביל 4340 לא פונים צפונה בעליה לכיוון בת שלמה (שממנה ירדנו אחרי שהקפנו את ההר העגול מצפון) אלא ממשיכים ישר בתוך הכרמים והמטעים עד לפניה ימינה חזרה לעמיקם.

הכרמל וחוף הכרמל איזור
מושב עמיקם מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

מעמיקם לחרבת בית ראש
כדאי בכל העונות מאת: גל בצר
בתאריך: 9/10/2004   שעה: 19:31
הציון הוא שני הרים
לכל עונה יש את היחוד שלה, וגם בקיץ האזור מעניין ורב יופי.
אני אוהב אותו במיוחד מכיוון שבעיני הוא שריד אחרון אולי לנופי ארץ ישראל הישנה והטובה.

לא כדאי בקיץ מאת: שירה
בתאריך: 8/5/2004   שעה: 23:46
הציון הוא שלושה הרים
כנראה שלעומת התיאורים כאן על הטיול החורפי, בקיץ זה די משמים - אין צל או מים, ואפילו גבעת הרקפות היא גבעה בלי רקפות.
בנוסף תאור המסלול בתחילתו לא מדויק - לא מקיפים את ההר העגול אלא פשוט פונים בו שמאלה כשההר מולנו. אח"כ פונים ימינה רק בפניה השניה (בשביל ברור), ובמזלג שוב ימינה, מה שמוביל לירידה לנחל תנינים.