כתב: אליעד טובול

בינוני  אורך המסלול: 4 ק"מ  זמן: שעתיים-שלוש רמה
מקורות מים נוף מדהים סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב וסתיו שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
בכביש לאוניברסיטת חיפה פונים ימינה כאשר רואים את פארק (חניון) הכרמל וישר כשנכנסים לחניון יש שלט "נחל נדר" מכאן מתחיל סימון השביל! (ניתן למלא מים בפניה ימינה בחניון לכיוון חניון נוסף ושם יש ברזיה) וכעת ניתן להתחיל במסלול...!
יציאה בטירת הכרמל על כביש החוף הישן.
איך מגיעים
ההתחלה- סינגל פשוט אך ירידה תלולה. (לא מומלץ בקיץ כי יש הרבה מאוד קוצים שמפריעים לרכיבה וגורמים לתקרים) מיד לאחר הקטע הפשוט מגיע הקטע הקשה המתאפיין בסלע גדול וחלקלק. מיד לאחר קטע זה מגיעים לעוד קטע קל ואחריו קטע קשה מאוד עם אבנים בודדות המחליקות ובאמצע יש סלע שלא כל כך נעים להיתקע בו!
אחרי הקטע הזה ישנו פיצול ימינה ושמאלה, אנו נמשיך שמאלה ומכאן נגמר סימון השביל. אנו ממשיכים בדרך 4x4 חמודה ביותר( לרוכבים המטורפים שבנינו ניתן לרדת מהר עם קפיצות באמצע מעל בורות וכו') יש הרבה שקעים בשביל ולכן צריך להיזהר לא להיכנס לאחד מהם כי אז הדרך החוצה תהיה או בנס או נפילה כואבת.
לאחר רכיבה ממושכת נגיע אל אזור מלא בחרא של פרות (להיזהר לא להחליק) ושם יהיה לנו רמפה מגניבה גדולה וחמודה שבנסיעה קלה היא לא מפריע אך אם נגיע במהירות של 30-35 קמ"ש נוכל להגיע רחוק וגבוה מאוד!
לאחר מכן נמשיך עם השביל עד שנגיע לאזור מוצל מקום טוב לעשות קפה!
נמשיך עם השביל עד שנגיע אל הנחל עצמו שהוא ריק כמעט תמיד...
נעלה בנחל המתאפיין באבניו החלקות והלבנות, ושם יש אפשרות לפנות שמאלה לסיום המסלול או ימינה לעליה קשה ובסופה המעיין של נחל נדר- מים קרים מקום נהדר לעשות קפה ולעצור למנוחה קלה!
כאשר נפנה שמאלה (לאחר העליה של הנחל) נגיע לשביל ארוך (4x4) ובאמצע יש כלוב חיות (תרנגולים, סוסים ועוד...) נרכב עד שנגיע לטירת הכרמל ומשם נמשיך לכיוון היציאה= (לשאול אנשים זה כדאי!)
וביציאה יש אפשרות פנות שמאלה ולהמשיך לכבישים של בית אורן או ימינה לכיוון חיפה(מת"ם) ששם יש גם חנות של "מצמן את מרוץ"(לתקלות...)!
ציוד חובה: פק"ל קפה, קסדה דרושה ביותר!
הכרמל וחוף הכרמל איזור
פארק הכרמל מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

נחל נדר(בלי הנחל)
לא לנסות! לא להתקרב! מאת: דין מלכה
בתאריך: 28/9/2013   שעה: 19:56
הציון הוא הר אחד
נכון ל28/09/13 המסלול הזה פשוט הרוס, ולא מתאים לאופניים בכלל. השביל כל כך צר והקוצים מסביב צמחו מאז 2007 ובלתי אפשרי לרכוב שם. זה רק הקטע של ההתחלה כן?
כשממשיכים 500 מטר אחרי הירידה בהתחלה מגיעים למסלול כל כך תלול עם סלעים ואבנים שאפילו רוכבים SH ברמת WORLDCUP היו מסיימים מתים או מרוחים הרחק מהאופניים!!
המסלול קרוב ל4 קילומטר, 3.5 קילומטר הלכנו ברגל כשהאופניים על הגב או מעל הראש ואנחנו רוכבים ברמה גבוהה... (מורזין לדוגמא). לא מומלץ להתקרב לאיזור הזה בכלל. גועל נפש של מסלול.

חרה של מסלול הא... סליחה, של פרות... מאת: דודו אביגדור
בתאריך: 23/8/2007   שעה: 09:33
הציון הוא שני הרים
לא מומלץ,ירידות תלולות מאוד ולא מהנות למעט הנוף המדהים שנשקף מסביב.אישית לא אחזור לשם...

סתם מסלול מאת: אוהד הרשקוביץ
בתאריך: 18/8/2007   שעה: 14:47
הציון הוא שני הרים
ההתחלה מהאונבירסיטה נראית מבטיחה אבל ההמשך מאכזב לגמרי.
אחד המסלולים הפחות מומלצים לדעתי באיזור.