כתב: ליאור קפלן

בינוני  אורך המסלול: 45 ק''מ  זמן: 3-5 שעות רמה
מקורות מים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
היציאה מפסי הרכבת בין הרצליה לכפר שמריהו.
כביש משובש צמוד לפסי הרכבת מכיוון מזרח.
איך מגיעים
מגיעים לפסי הרכבת ומתחילים לרכב צפונה אחרי 70 מטר הכביש נגמר ומתחיל שביל עפר, רוכבים צמוד לפסי רכבת, עוברים קרוב לרשפון, לשפיים, חוצים כביש משובש (כביש בני-ציון - שפיים) וחוצים את נחל פולג וממשיכים צמוד לפסי הרכבת. לקראת סוף השביל מתחילים להיות קני-סוף בצדדים אחרי קני-הסוף השביל הופך לכביש, עולים עליה קטנה ומגיעים לכביש 553, פונים ימינה ולאחר מכן שמאלה לתוך בית יהושע, ממשיכים עם הכביש(5700) עוברים ליד אבל יהודה, וכפר נטר. מגיעים לכיכר ופונים שמאלה ולאחר מכן ימינה, מחפשים דרך עפר בצד ימין ועולים עליה, מדרך מתעקלת שמאלה ולאחר מכן יש צומת, פונים שמאלה, ממשיכים עד שמגיעים לכביש, ממשיכים על הכביש, מגיעים לשדרה עם בניינים חדשים ובניינים בבניה, בסוף השדרה מגיעים לצומת, פונים ימינה, ממשיכים עד לכיכר גדולה ופונים שמאלה לתוך איזור התעשיה נתניה נוסעים עד שמגיעים לצומת עם כביש 57 ממשיכים צפונה לתוך שכונת נוו-איתמר, ממשיכים עם הכביש עד שמגיעים לשער ויציאה לדרך עפר, עוברים מהצד של השער וממשיכים עם השביל צמוד לתעלה, מגיעים למאגר מים מסריח וממשיכים עד שמגיעים למכון טיהור (מיכלים לבנים גדולים), ממשיכים לסוע צמוד לגדר של המכון, דרומית לגדר ממשיכים עד לפסי הרכבת ופונים ימינה, נוסעים עד שמגיעים לכביש, נוסעים על הכביש בכיוון כללי צפון(מכוון שיש הרבה כבישים וצמתים..) מגיעים לגשר הצבים(נחל אלכסנדר), מכאן ממשיכים ק"מ וחצי בערך על שביל ישראל(תחפשו אותו- כתום-כחול-לבן), מגיעים לאיזור עם חול רך - קצת קשה לנסוע, נוסעים צמוד לפסי הרכבת כ-50 מטר ואז עוברים אותם בזהירות(אין מעבר צריך ללכת דרך על הצמחים). מזהים את איזור התעשיה עמק חפר(מזרחה) ונוסעים לשם. משם ממשיכים לכיוון כללי מזרחה לכביש 4, עוברים את הכביש, וממשיכים לסוע צפונה בשביל מקביל לכביש(ממזרח לכביש). מגיעים לתחנת דלק וצפונית לתחנה מתחיל כביש לכיוון מזרח נוסעים על הכביש(עליה) ומגיעים לצומת, פונים שמאלה וממשיכים עד שמגיעים לחדרה. תאור המסלול