כתב: אביב אצמן

מתקדמים  אורך המסלול: 48 ק"מ  זמן: כ- 3 שעות רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
ישנן 2 אפשרויות להגיע למסלול: הראשונה היא להגיע לפארק אכזיב ולהחנות את האוטו שם. השניה היא: בנהריה לפנות שמאלה (מזרחה) לכיוון צומת כברי, בצומת כברי לפנות שמאלה (צפונה) ולנסוע עד צומת עבדון ושם לפנות ימינה (מזרחה), לאחר נסיעה של כ- 2 ק"מ ישנה צומת בה צריך לפנות ימינה. נוסעים על כביש סלול שבהמשך הופך לכביש עפר ולבסוף מגיעים לשער ירוק שהוא בעצם הכניסה לנחל כזיב...(דרכו נחזור...). התחלה בנקודה זו מקצרת את המסלול בכ- 10 ק"מ של נסיעה בשדות. איך מגיעים
זהו מסלול קרוס קאונטרי מצויין שמתאים לרוכבים בינוניים - מתקדמים.
ניתן לבצעו בכל עונות השנה - אך לא בימים חמים מאד...

למתחילים בפארק אכזיב: נוסעים כ- 200 מטר צפונה ועוברים מתחת לשני הגשרים. בצידו הדרומי של הגשר השני ישנו דביל שעולה לכביש עפר במטע בננות, נוסעים בשביל זה כקילומטר לכיוון מזרח ולבסוף משתלבים עם דרך סלולה שעוברת דרך המטעים.
ממשיכים עם דרך זו עד לסופה וממשיכים בשביל העפר שאחריה עד שמגיעים לכביש (שמחבר בין שלומי לצומת כברי).

פונים ימינה ונוסעים לאורך הכביש (ישנם שוליים רחבים...), מגיעים לצומת כברי וממשיכים ישר בצומת לכיוון דרום.

כקילומטר בודד לאחר הצומת ישנה פנייה שמאלה לאנדרטת שיירת יחיעם, פונים לכיוון זה, אך לא ממשיכים לעלות לכיוון האנדרטה, אלא ממשיכים בכביש עפר שנמצא דרומית לאנדרטה.

ממשיכים בשביל עפר זה, שמתחיל לעלות לאט לאט על השלוחה ולבסוף מגיעים לכביש המחבר בין צומת געתון לישובים געתון, יחיעם ועין יעקב. בכביש פונים ימינה וממשיכים איתו בעלייה קלה כחצי קילומטר עד שמגיעים לפנייה שמאלה בה יש שלט המורה לכיוון עין געתון ומסומן ע"י סימון כחול-לבן.

מכאן ממשיכים לאורך השביל הכחול-לבן לתוך ערוץ נחל הגעתון. למעוניינים ניתן לעצור בחירבת געתון (מין בית חווה מהתקופה העות'ומנית) ולהרביץ איזה פק"ל קפה (רק אל תאכלו הרבה לפני העליה....). לאורך המסלול ניתן להבחין במים הזורמים לאורך הנחל (בקיץ ישנו רק זרזיף...).
לקראת סוף השביל הכחול השביל נעשה מרוצף בחלוקי נחל שלעיתים קשה לרכב עליהם. ניתן לרדת מהאופניים בקטע זה ולעשות אותו ברגל.
בקטע זה ישנו נוף מרהיב של ערוץ מיוער וירוק מדהים ביופיו.

כקילומטר וחצי לפני שיורדים מהשביל הכחול (באזור שמורת תל מרוה) מתחילה עליה אשר בחלקים שלה נעשה ממש קשה לרכב, גם בגלל העליה (אולי אני סתם לא בכושר... אבל היה די קשה..) גם בגלל שהגלגל מאבד את האחיזה בשל העלים היבשים והאבנים... מומלץ בחום בשלב זה לרדת מהאופניים וללכת את הקטעים שלא ניתן לרכב. קטע זה מתאים יותר לרוכבי הדאון-היל אם באים מהכיוון השני.

ממשיכים בשביל הכחול עד שמגיעים לבית גידול של פטריות שנמצא באמצע הואדי. כאן יורדים מהשביל הכחול שממשיך למעלה ופונים (אחרי הבית גידול) שמאלה (צפונה) וממשיכים עם כביש העפר שעולה אט אט עד שמגיעים למושב מעונה.

בשלב זה אני קפצתי לבקר את דודי וחידשתי אנרגיות עם עוגה טובה.

במעונה פשוט ממשיכים עם הכביש עד שמגיעים לצומת T שבה פונים שמאלה, ממשיכים כ 100 מ' ומגיעים לעוד פניה שגם בה פונים שמאלה. והופ... הגענו לצומת הראשית (אנא סעו בזהירות בצידי הכביש...) בה נפנה ימינה לכיוון מעלות, ואז בפניה הראשונה שמאלה (לכיוון אזור התעשיה מעלות) נפנה ונמשיך לדווש כ- 200 מ' עד שמצד שמאל של הכביש תהיה דרך עפר שעולה. נפנה לדרך עפר זאת ונמשיך בה. בשלב כלשהו דרך זו נהפכת לכביש אספלט רעוע שיורד לתוך ערוץ נחל כזיב. הכביש עקלקל מאד ויש להזהר בירידה בו, אך הנוף הנגלה מדהים ביופיו.
יורדים בכביש עד שמגיעים לתחנת השאיבה בעין זיו.

בשלב זה אנחנו והאופניים נחליף תפקידים והאופניים ירכבו עלינו.
יש לסחוב את האופניים לכ- 100 מ' דרך הנחל (לא לדאוג - אין זרימה חזקה בקטע זה..) ולבסוף נגיע לדרך עפר.
נמשיך לרכב בדרך זאת אשר עובר במעמקי הערוץ של נחל כזיב. בשלב כל שהוא ישנה צומת שבה ניתן לבחור בשתי דרכים:
האחת - ימינה - דרך העולה מעל לנחל ומשקיפה קצת מלמעלה על הנחל.
והשניה - שמאלה - לשביל ירוק אשר עובר בתוך הנחל. שביל זה גם מגיע לעין טמיר - נביעה אשר נמצאת בתוך מערה שניתן להכנס אליה ולהצטננן (לא לשכוח פנסים! ).
לא משנה באיזו דרך בוחרים בסוף מגיעים לאותה נקודה וממשיכים את המסלול באותה הדרך. כך ממשיכים באותו שביל עפר אשר עובר בתוך הערוץ.
למעוניינים ניתן לעלות למבצר המונפורט ע"י פניה שמאלה לעליה המסומנת באדום-לבן. עליה של כחצי קילומטר אך אינטנסיבית.
ממשיכים בשביל העפר בתוך הערוץ - קטע זה הוא נסיעה מהנה ביותר שניתן לעשות במהירות של כ- 17 קמ"ש (ואף יותר למהירים בינינו...),
רק יש להזהר בקטעים שבו השביל חוצה את הנחל, בהם יש חלוקי נחל שבקלות אפשר להחליק עליהם.
לבסוף מגיעים לשער ירוק שמסמן את סוף המסלול בנחל כזיב.
לאלו שהתחילו את המסלול מכאן מחכה מזגן המכונית.
לאמיצים בינינו שהתחילו את המסלול מהים (פארק אכזיב) צריכים להמשיך לנסוע על שביל העפר שיהפך לכביש בהמשך. מגיעים לצומת T בה פונים שמאלה ונוסעים עוד כ- 2 ק"מ עד שמגיעים לצומת עבדון (בכביש שמחבר בין שלומי לכברי). עוברים את הכביש לצידו השני וממשיכים בשדות באותה הדרך שבה באנו בה.

אורך המסלול (למתחילים בפארק אכזיב) הוא כ- 48 ק"מ.
אני התחלתי אותו מביתי אשר נמצא בישוב סמוך ולכן גם נדרשה הנסיעה דרך השדות. אך למי שלא מגיע מהאזור יתכן ועדיף לוותר על קטע זה ולשים את האוטו בנקודה השנייה.
אני ביצעתי את המסלול בכ- 3 שעות נסיעה נטו ו- 4 שעות ברוטו, אך לדעתי עדיף לעשותו ביותר סטלבט עם יותר עצירות בדרך, במיוחד בנחל כזיב שמימיו כה טובים לרחצה!

רכבו בזהירות ותעשו חיים!

הגליל המערבי והגליל התחתון איזור
נחל הגעתון ונחל כזיב מקום
הגליל העליון (2) מפת ס"ש

עולים בגעתון יורדים בכזיב
טיול מדהים אך... מאת: אדם נבואני
בתאריך: 22/5/2010   שעה: 23:45
בואנה חבר´ה אני נדפקתי במסלול, כיוון שיצאתי מכיוון געתון בשעות אחה"צ - שזה ב-15:00 ככה. קיצור, נסעתי עם אחד מגעתון עד מעונה ואז לאזור תעשיה מעלות. זה היה בסביבות שעה 17:00, ואז התחלתי במסלול בשטח. עשיתי את כל המסלול עד עבדון בשעות הלילה והיה מפחיד רצח. לא היה לנו לא כלי נשק ולא שום דבר. בקיצור, עבר בשלום! לקח לי כל המסלול 5 שעות ברוטו, כיוון שחזרתי לכפר שלי בג´וליס! מסלול מדהים, אבל אל תנסו לעשות את זה בלילה, כי זה ממש מפחיד, אלא אם יש לכם נשק או ליווי כלשהו!

טיול נחמד מאוד, אבל... מאת: יובל
בתאריך: 19/3/2006   שעה: 15:37
הציון הוא ארבעה הרים
חלק (כשני ק"מ) מנחל כזיב לא עביר ברכיבה, ויש צורך ללכת ברגל.

בקשר לזמן-מרחק מאת: אביב אצמן
בתאריך: 22/8/2005   שעה: 16:37
אני יצאתי למסלול ב14:30 בצהריים וחזרתי ב18:30. משמע - לקח לי 4 שעות ברוטו, כולל עצירת "קפה ועוגה" אצל דודים שלי שהייתה לפחות 25 דקות.
בסוף הנסיעה הספידומטר הראה 48 ק"מ בזמן נסיעה נטו של 3:10 שעות...
אבל אני ממליץ בחום לעשות אותו יותר לאט...

תיקון מאת: אביב אצמן
בתאריך: 20/8/2005   שעה: 14:14
תיקנתי את הקובץ מפה 1,
אבל הלינק לקובץ של הטורבו CD4 עדיין לא עובד... כנראה שזאת בעיה של האתר...

לא צריך לסחוב את האפניים מאת: עודד
בתאריך: 19/8/2005   שעה: 23:29
כשמגיעים לנחל כזיב- אין צורך לסחוב את האפנים. במקום לעבור מצפון לאתר של מקורות, כלומר בתוך הנחל- לוקחים 100 מטר אחורה משער האתר ויש סינגל טרק מדהים שעוקף את האתר מדרום ואח"כ מתחבר לשביל של הנחל. תסתכל במפת סימון שבילים- מסומן באדום. ניתן לרכב כמעט את כל הסינגל אבל להזהר לא להחליק הצדה לוואדי, להזהר מהעצים ולא לנסות לרכב שום מדרגה.

הזמן והמרחק נשמעים קצת לא הגיוניים מאת: רז גורן
בתאריך: 18/8/2005   שעה: 17:30
הזמן והמרחק נשמעים קצת לא הגיוניים.
אם רוכבים מנהריה אז המרחק מתאים אבל הרכיבה תיקח4-6 שעות

Earth

אוזי אקספלורר
OZI.PLT
gaton-Kziv.twl טורבו סידי אני מקוה שהלינק הזה עובד....