הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

דרוג:4.375
נחל ציפורי שם המסלול
הטרמפיאדה של 'נחל ציפורי'
היכנסו לטרמפיאדה אם ברצונכם לקבל הצעות לרכיבה במסלול זה.
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

לחץ כאן לכניסה\יציאה מהטרמפיאדה

הוסף טיול >>
בינוני  אורך המסלול: 30 ק''מ\9 ק"מ  זמן: 3 שעות רמה
מקורות מים המסלול מתאים למשפחות מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
למגיעים מדרום-נוסעים דרך צומת יגור על כביש 70,תסעו בנתיב הימני ושימו לב לאבני-הדרך בצד, בק"מ ה-49 יש ירידה מהכביש לשביל עפר. ממשיכים על השביל עפר עד שמגיעים לגשר תת-קרקעי מתחת לכביש, שם מחנים את הרכב.
למגיעים מצפון- נסיעה על אותו הכביש. בק"מ ה-49 יש גשר שעובר מתחת לכביש. עוברים מתחת לגשר ומחנים את הרכב
איך מגיעים
התחלה - מתחילים את הנסיעה מגשר ציפורי היכן שהחנינו את הרכב. מתחילים בנסיעה צפוני בשביל עפר המקביל לכביש. הנסיעה מתחילה בעליה נוחה בשביל עפר רחב שממריצה את כל הדם בגוף - דרך נפלאה להתחיל את המסלול.לאחר כ 2.5 ק"מ מגיעים ליער קרית-אתא. בשלב זה פונים ימינה ורוכבים על כביש אספלט נוח בתוך היער בינות הנופשים "הממנגלים". שימו-לב! מומלץ להגיע למסלול על בטן מלאה אחרת ריחות הבשר על האש יטריפו את דעתכם. ממשיכים ישר עם הכביש לכיוון היישובים "עדי" והרדוף". בשלב מסוים הכביש יהפך לשביל עפר, ואנחנו ממשיכים איתו.שימו לב! רוכבים מתחילים שרוצים לעשות את המסלול הקצר (9ק"מ) בשלב זה יכולים לפנות ימינה לכיוון היישוב הבדואי ראס-עלי. משם ממשיכים ימינה עם הכביש שיורד מראס-עלי עד לנקודת ההתחלה. אבל נמשיך עם המסלול הארוך. לאחר כ-7 ק"מ מתחילת המסלול מתחבר שביל העפר עם הכביש היורד מהיישוב "עדי", כאן אנו נפנה ימינה לכיוון דר'-מז'.נמשיך עם הכביש עד לצומת T ונפנה שמאלה עם השילוט לכיוון שפרעם. לאחר שנתעקל עם הכביש שמאלה נרד ימינה לתוך חורשת אורנים כ 700 מ' אחרי העיקול. בחורשה נבחר את הסימון הירוק ונסע אחריו. השביל הירוק עולה ויורד בתוך החורשה עד שיוצא ממנה ומטפס על כיפה. נטפס עם השביל ונעלה לכיפה. כעת נוכל לראות ממולנו את הישוב ביר אל מכסור. נמשיך עם השביל לכיוון היישוב עד שנתחבר לכביש הראשי. שם נפנה ימינה ונגיע עד לביר-אל מכסור. בשלב זה לרעבים מבינכם יש את האפשרות לנגב חומוס טוב באחת המסעדות בכפר. לאחר שנעבור את צומת הכניסה לכפר נעלה עוד 500 מ' בעלייה ונפנה ימינה, דר'-מז', לתוך חורשת אורנים נוספת. נמשיך עם השביל נמשיך עם השביל שבפאתיה המערביים של החורשה ולאחר כק"מ נרד לואדי. שם נמשיך עם שביל העפר שעובר ליד חוות בקר של הבדואים. שביל העפר העובר בואדי בין ההרים יתחבר לסימון הכחול ולאחר כ 700 מ' יחתבר לכביש בתוך הכפר כעביה. שם נפנה שמאלה עד שנגיע לכיכר כבישים ובה נפנה ימינה. ניסע בין בתי הכפר ונמשיך ישר עם הסימון הכחול עד שנצא עם הכפר. משלב זה נמשיך כל הזמן עם סימון השבילים הכחול. בדרך נעבור את המעין היפה והירוק של עין-יבקע. שימו לב! במעין חייבים לעבור עם האופניים דרך הנביעה במים, אל חשש!אך לאלו מבינכם שלא אוהבים להרטב ניתן להרים את האופניים ולעבור את הזרם ברגל, אבל לדעתי זה חלק מהחוויה. לאחר כ 2 ק"מ נגיע לטחנת הנזירים, למקום ניתן להכנס רק בתשלום ובסידור מראש. נמשיך מטחנת הנזירים עם שביל עפר עד לחיבורו עם הכביש היורד מהיישוב ראס-עלי. כאן נפנה שמאלה ונסע על הכביש. שימו לב! בכביש זה מכוניות נוסעות במהירות רבה-סעו בשולי הכביש! עם כביש זה נמשיך ישר כל הזמן עד לנקודת המוצא, היכן שהמכוניות מחכות לנו. תהנו! תאור המסלול
הכרמל וחוף הכרמל איזור
כרמל (4) מפת ס"ש

יש לקרוא את תנאי השימוש לפני השימוש במערכת.

נחל ציפורי
המלצות ודרוגים
 הוספת הצעה\ביקורת
לבאים מכניסה ליער קרית אתא מכיוון קרית אתא(גבעת טל מאת: גל אוחיון
בתאריך: 19/6/2011   שעה: 21:33
הציון הוא ארבעה הרים
למי שבא מכיוון הכניסה לקרית אתא ומגיע לכניסה ליער קרית אתא, חוצים את הגשר ומיד אחרי הגשר פונים פניה ימינה. ממשיכים לטפס מעט - לא עלייה קשה ולאחר מכן מתחילה ירידה דיי תלולה. באמצע הירידה יש פניה ימינה. מתחת לגשר פונים פניה ומיד לאחר מכן פונים שמאלה. ממשיכים לרדת ירידה מגניבה ולאחר שהירידה נהיית לשביל עפר לבן מישורי רואים מצד שמאל גשר מוצף מים. יש מעבר מצדו. פונים שמאלה ומיד ימינה ומיד לאחר מכן שוב שמאלה. ממשיכים בנסיעה ישרה על כביש של מכוניות ורואים עליה גדולה מאספלט. מטפסים אותה ממשיכים בנסיעה של 250 מטר ומשתלבים בשביל עפר לבן. משם הנסיעה מאוד כיפית ונחמדה ואפשר לעשות עצירה בצדו השמאלי של השביל. יש שם מדשאות ונחל ציפורי כמובן. טיול יחסית קל גם למתחילים. מהנה מאוד.

היכן בדיוק הירידה למסלול מאת: jake naor
בתאריך: 11/2/2011   שעה: 21:47
הציון הוא חמישה הרים
לבאים מכיוון יגור, איפה בדיוק יורדים?

המסלול של נחל ציפורי בכיוון הפוך מאת: dror hermoni
בתאריך: 30/6/2010   שעה: 09:53
הציון הוא שלושה הרים
אני גר בסביבה ורוכב שם מידי פעם, בכיוון הפוך אפשר להמשיך מכיוון החניה על כביש סלול מזרחה מתחת לחוואלד ואז יש שתי אפשרויות, עליה קשה אבל לא ארוכה או לפני העליה לקחת שמאלה ולחצות את הנחל. שם ממשיכים בדרך חקלאית וחוצים שוב את הנחל ואז עולים מתחת ראס עלי חזרה לדרך העפר אחרי העליה. אפשר להמשיך ישר לכיוון מעיין עין יברע (בריכת הסוסים, בשם המקומי) או לחצות לפני טחנת הקמח (טחונה ב´ בשם המקומי - טחנת הנזירים) ולעלות לדרך עפר שעוברת בשולי היער, בשעות הבוקר הרכיבה בצל. הרכיבה קלה ונוחה יחסית. יש כניסות לסינגלים לא מוסדרים לאורך הדרך. ממשיכים לאורך הדרך חזרה דרך יער קרית אתא ואז שמאלה בדרך עפר, שקצת עולה וקצת יורדת חזרה לגשר מתחת כביש 70. יש מקומות תצפית ונקודות יפות לקפה או תה בדרך. מסלול טוב גם לרוכבים לא מנוסים.

מסלול נעים מאוד מאת: אלעד סגל
בתאריך: 23/11/2005   שעה: 15:34
הציון הוא ארבעה הרים
עשינו את המסלול הארוך של ה30 ק"מ, היה מזג האוויר נעים מאוד, בהתחלה יש עליות קשות (4 ק"מ ראשונים), אחר כך יש נוף מדהים.
המלצה שלי, בקטע שחותך את היער,יש בסוף שביל שיורד עד לנחל ציפורי, יש שם אזור גדול של דשא שאפשר לשבת ולהתרווח בכיף, ואחר כך לנסוע לאורך הנחל עד שמגיעים למכונית, זה מסלול קצת יותר קצר אבל ישנה רכיבה במים ואוויר מעולה. אין עליות טכניות קשות נסיעה רוב הזמן במישור. מסלול נחמד

מסלול - קבצי המסלול
חשוב: אין הנהלת האתר אחראית לתכני המסלולים ולתכני הקבצים המצורפים!
בהורדת קבצים מהרשת מומלץ להשתמש בתוכנת אנטי וירוס!
 הוספת קובץ

המפות במדור זה הופקו באמצעות טורבו CD 4.0.